Ik heb jou bijdrage gelezen, tenminste als je het stukje over die Fins/Russische site bedoelt. Dat kan natuurlijk heel simpel een stuk propaganda van de russen zijn, maar net zo goed opgezet door de EU, Amerika of noem eens een machthebber. Dat er een rus bij betrokken is hoeft niks te zeggen.Rereformed schreef:Je hebt blijkbaar mijn bijdrage niet gelezen, noch je verdiept in de zaak.EvP schreef:Hoe zijn we daar zeker van dat dat geen westers stukje ''antipropaganda'' is? Dat het simpelweg een trucje is om Rusland in een bepaald licht te zetten?
Inderdaad. Wanneer je je nergens in verdiept kan alles waar zijn.Zomaar een redenatie,
Op welke zaken doel je waar je volgens jou maar 'bitter weinig' over kunt weten?maar ik denk dat we bitter weinig kunnen weten over wat er wel of niet waar is aan de situatie, daarin ben ik het gedeeltelijk eens met Ryan als je het zo wilt zien...
De ''zaken'' waar ik dan over spreek zijn de precieze gebeurtennissen, geldstromen, machtsinvloeden. Daar wordt wel over geschreven en in het nieuws over gesproken, maar hoe kun je weten of dat alles waar is of niet? Als je je nergens in verdiept kan idd alles waar zijn, maar als je je ergens in verdiept, hoe weet je dan dat het waar is. Vanachter de computer of krant ben je er niet geweest, alles is door de mensenhand geschreven met alle mogelijke achterliggende redenen. Er zijn miljoenen en miljoenen mensen die zich in de Bijbel verdiept hebben en geloven dat dat waar is, zo ook in de Koran, de wetenschap enz enz. Maar die kunnen nooit allemaal waar zijn, dus wordt er iemand ''bedonderd''.
Hoe moeilijk het is om even de percentages op te zoeken op bv wiki? Ik zie even niet in waarom dat van belang is. Het is niet alsof ik hier een kant uit kies of vind dat bepaalde gebieden zich perse bij een kant aan moeten sluiten. Als er per regio (er wordt heel duidelijk gesproken over grote regio's zoals de krim) wordt gestemd dan krijg je een uitkomst of ze bij Rusland of Oekraïne willen horen. Het is natuurlijk wel een vereiste dat eerst de (Russische) militairen weg zullen moeten uit de regio's gezien dat nogal dreigend werkt.