Ik snap iets niet over de Islam!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Vit
Banned

Re: Ik snap iets niet over de Islam!

Bericht door Vit »

kiks schreef:
vegan-revolution schreef:In ieder geval is duidelijk dat veel islamitische voorschriften keihard met mensenrechten botsen.
Het aardige is dat veel moslims zich daar tergdege van bewust zijn en zich daar dan ook gelukkig tegen verweren.

Groet

kiks
Hoeveel % was het ook alweer dat moslims achter IS staan, 73 toch? Dat zoeken we op.
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Vit schreef:de SP (mijn partij)
Mooi, dan ken je vast het begrip internationale solidariteit. Ik zie er helaas niets van terug in je bijdragen.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Vit
Banned

Bericht door Vit »

kiks schreef:
Vit schreef:wellicht een idee om ze die kant op te indoctrineren?
Als dat jouw idee is van vrijdenken wens ik je verder veel succes.

Groet

kiks
Jou heel heel heel veel succes toegewenst met het weerhouden van de PVV.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Vit schreef:
kiks schreef:
vegan-revolution schreef:In ieder geval is duidelijk dat veel islamitische voorschriften keihard met mensenrechten botsen.
Het aardige is dat veel moslims zich daar tergdege van bewust zijn en zich daar dan ook gelukkig tegen verweren.

Groet

kiks
Hoeveel % was het ook alweer dat moslims achter IS staan, 73 toch? Dat zoeken we op.
Hebbes:
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1266504W/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vit
Banned

Bericht door Vit »

kiks schreef:
Vit schreef:de SP (mijn partij)
Mooi, dan ken je vast het begrip internationale solidariteit. Ik zie er helaas niets van terug in je bijdragen.

Groet

kiks
Net als Roemer blijf ik wel een realist.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Vit schreef:Hebbes:
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1266504W/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik mis het woord IS in het artikel, en ik heb het vermoeden dat de gewapende man geen IS strijder is, aangezien die zich doorgaans in het zwart kleden en een baard en lang haar hebben.
Het is natuurlijk wel Elsevier he. :D

Groet

kiks
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Vit schreef:Net als Roemer blijf ik wel een realist.
Met als bijkomstigheid dat je het leuk vindt dat mensen elkaar afmaken op zee.

Groet

kiks
Vit
Banned

Bericht door Vit »

kiks schreef:
Vit schreef:Hebbes:
Ik mis het woord IS in het artikel, en ik heb het vermoeden dat de gewapende man geen IS strijder is, aangezien die zich doorgaans in het zwart kleden en een baard en lang haar hebben.
Het is natuurlijk wel Elsevier he. :D

Groet

kiks
Oké je hebt gelijk, maar toch zijn er velen die zich er bij aansluiten en het liefst daar blijven m.i...

Btw, welke media vind jij wel eerlijk en oprecht, dan zal ik die voortaan quoten.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

kiks schreef:
gerard_m schreef: De emigranten vluchten dus niet voor de islam.
Dat is maar ten dele waar. De Syrische vluchtelingen (net even iets anders dan emigranten) die ik sinds 2011 (het moment dat de Syrische vluchtelingenstroom op gang kwam) begeleid heb waren op de vlucht voor het regime van Assad. De islamitische protesten en tegenbwegingen in Syrië waren een prima voedingsbodem voor terroristische islamitische groeperingen, waar een groot deel van de moslims nu voor op de vlucht slaan.
Het regime van Assad was niet islamitisch te noemen. De mensen die voor IS vluchten, vluchten ook niet voor "de islam" maar voor terrorisme. Dat is niet hun islam.

De selectieve perceptie is in alle gevallen dat de daders (Assad, IS, etc) niet écht moslim zijn. Een moslim zou namelijk geen andere moslims onderdrukken.
Het aardige is dat de meeste vluchtelingen die ik begeleidde, zowel jongens als meisjes al heel snel de eigenaardige islamitische gewoontes aan de kant zetten. Met name Afghaanse, Irakese en Iranese meisjes droegen bijvoorbeeld meestal na een paar maanden geen hoofddoek meer. Is niet zo verwonderlijk natuurlijk, omdat vóór de islamitische overheersing het straatbeeld in die landen nagenoeg hoofddoekloos was.
Wellicht is dit een hoopvolle ontwikkeling.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Vit
Banned

Bericht door Vit »

kiks schreef:
Vit schreef:Net als Roemer blijf ik wel een realist.
Met als bijkomstigheid dat je het leuk vindt dat mensen elkaar afmaken op zee.

Groet

kiks
Leuk is wat anders, ik zie het als collateral damage.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Vit schreef:Leuk is wat anders, ik zie het als collateral damage.
Je gebruikte eerde het woord "gebbetje". Dat is imo niet hetzelfde.

Groet

kiks
Vit
Banned

Bericht door Vit »

kiks schreef:
Vit schreef:Leuk is wat anders, ik zie het als collateral damage.
Je gebruikte eerder het woord "gebbetje". Dat is imo niet hetzelfde.

Groet

kiks
Yep, daar schaam ik me ook wel een beetje voor. :oops:
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Vit schreef:
kiks schreef:

Groet

kiks

Was daar later niet veel ophef over? Het gaat er ook om welke vragen en hoe je die stelt. Volgens mij was daar nogal veel kritiek op.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

lanier schreef: Was daar later niet veel ophef over? Het gaat er ook om welke vragen en hoe je die stelt. Volgens mij was daar nogal veel kritiek op.
Manipuleren is de mens niet vreemd, overigens zijn Imam's daar heel bedreven in.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

gerard_m schreef: Het regime van Assad was niet islamitisch te noemen. De mensen die voor IS vluchten, vluchten ook niet voor "de islam" maar voor terrorisme. Dat is niet hun islam.

De selectieve perceptie is in alle gevallen dat de daders (Assad, IS, etc) niet écht moslim zijn. Een moslim zou namelijk geen andere moslims onderdrukken.
Het probleem schuilt er mede in dat moslims elkaar beschuldigen geen moslim te zijn. IS beweert de enige echte islam te verkondigen en in praktijk te brengen. Mijn Palestijnse kameraad, tevens de conciërge van mijn school, beweert ook moslim te zijn, terwijl hij rustig een biertje drinkt, rookt, zelfs varkensvlees eet en samenwoont met zijn islamitische vriendin. Hij geeft aan dat zijn geloof wel mee moet gaan met de tijd. Ik vraag me af of dat wel goed doordacht is, of dat hij bezig is zijn geloof los te laten. Geïntgreerd is hij kennelijk al.
Wellicht is dit een hoopvolle ontwikkeling.
Ik heb de hoop, niet de zekerheid, dat integreren een onontkoombaar proces is. Wat ik wel weer jammer vind is bijvoorbeeld een jongetje dat zich via zijn stinkende best te doen het geschopt heeft tot timmerman (MBO-niveau) maar omwille van zijn vreemde achternaam of etnische kenmerken bij sollicitaties afgewezen wordt. Integratie is imo dan ook een wederzijds proces, waarin nog een lange weg te gaan is, vermoed ik.
Tot slot: ik moet over een uurtje bij de tandarts zijn. Een Iraniër, die een Zuidamerkaanse praktijkgenoot heeft en een Marokkaanse tandhygiënist. De eerste is een vluchteling. Voor hen is hier voldoende emplooi, omdat in Nederland per jaar slechts ruimte is om 150 tandartsen op te leiden, terwijl er per jaar ongeveer 450 met pensioen gaan of om andere reden stoppen met hun werk. Of de eerste en laatste moslims zijn weet ik niet, aangezien ik in de tandartsenstoel helaas niet bij machte ben een gesprek met hen aan te gaan. :(

Groet

kiks
Plaats reactie