Peter van Velzen schreef:
Sorry Jist, maar het is jouw bewering dat iemand alleen een moslim is als hij of zij zich volledig onderwerpt aan de Koran.
Nee, ik stel vast dat dat zo is, zo staat het namelijk in de Koran. Het zijn niet mijn woorden, maar die van de Koran. En de Koran is de enige bron waar op je het "moslim zijn" op kunt baseren.
In principe ben ik het eigenlijk wel met je eens (moslim betekent onderworpene), maar als je de Koranteksten die jij citeert erbij neemt, is het gevolg dat de mensen die nu moslimterroristen worden genoemd eigenlijk helemaal geen moslims zijn.
Maar zo staat het in de Koran. Iemand die hetzelfde gedachtegoed aanhangt als daadwerkelijke terroristen, maakt ze no geen terrorist. Pas wanneer men daadwerkelijk terreur gaat uitvoeren is men terrorist.
Maar dat het "sprookje" dat Islam een prachtige open religie is niet klopt, komt niet door mij. Dat komt omdat Islam gewoon niet is wat me beweerde of dacht.
Dat eenieder die de oudtestamentische wetten (anders dan de voedselwetten) niet op de letter navolgt, helemaal geen moslim is. Ik ben best bereid dat te accepteren, maar dan wordt het gebruik van het woord "moslim" wel heer erg beperkt. Wie zijn halstarrige kinderen niet doodt, is dan geen moslim,
En daarom zie je dat binnen Islam ook regelmatig voorbijkomen, en ook eerwraak.
wie heksen of homo's in leven laat, is dan geen moslim.
En dit. etc.
Bedenk je het volgende. Nederland stelt dat er godsdienstvrijheid is. Onrechtmatige discriinatie is echter verboden. Als Wilders zegt "Minder Marokkanen" Staat hij in "no time" voor de rechter. En men heeft het al eerder geprobeerd.
Maar dat boek(De Koran) die nog veel en veel verder gaat, en al jaren ongelovigen, andersgelovigen, homosexualen, etc voor van alles en nog wat uitmaakt? Zelfs oproept tot haat en geweld, directe oproepen van de Profeet. Daar gebeurd niks.
Dat facilteert nederland, daar mag je geen kritiek op zijn. Want er is godsdienst vrijheid. Dan ben je als land niet geloofwaardig. Dan discrimineer je zelf pur sang.
Dan kan Nederland wel tegen pedofielie zijn, maar wanneer het om "moslims" gaat? Dan mag het niet. Want de religie is daar niet tegen. Dan mag je tegen Mein kampf zijn, maar niet tegen de Koran. Want dat is religie.
Het klopt gewoon niet. Als de Koran dingen verkondigt die tegen de wet zijn, dan kan je niet zeggen tegen "de moslim" Je mag de wet niet overtreden. Want Nederland geeft zelf de Koran een uitzonderingspositie, Nederland plaatst de Koran in wezen boven de wet. En de wet zegt dat iemand mag geloven wat hij/zij wil. De vrijheid wordt gegeven om de wet te negeren, want ook mag je geloven als moslim dat de Koran boven alles gaat(en dat stelt de koran). Dan geef je gewoon carte blanche, en maak je je als "democratie" ongeloofwaardig.
Als de Koran in strijd is met de wet, verbiedt het boek dan. Als het haatzaait? Verbiedt het. Als het ernstig discrimineert? Verbiedt het. Kwets je daar Moslims mee? Wellicht, maar de Koran mag zich wel zeer kwetsend uitlaten over alles en iedereen?
Het huidige beleid ten opzichte van religie, en met name islam(de koran is geen bijbel, de bijbel kun je deels verwerpen, de koran niet. Dat heb ik elders utgelegt) is hard toe aan herziening.
Maar over wie heb je het dan als je over "moslims" spreekt?
Over de definitie die als enige een geldige definitie kan stellen. De Koran. De Koran is 1 grote definitie van het woord "moslim".
Het is jouw keuze,
Mijn keuze de feiten te zien zoals ze er zijn ja. Niet mijn keuze om moslims tot terroristen te maken. Dat zeg ik ook niet.
en als de Koran waar is,
Kan een moslim de koran als "onwaar" zien zonder direct tot gevolg te hebben als afvallig gezien te worden?
Voor een moslim is de koran absoluut waar, en mag daar niet aan twijfelen. En daar gaat het om, daar ontlent de moslim het moslim zijn aan, en nergens anders.
dan heb je volkomen gelijk.
Dat heb ik ook. Niet omdat ik dit of dat ben, maar simpelweg omdat heel makkelijk vast te stellen is wat er in de koran staat.
Maar je kunt dan niet iemand die niet aan de definitie voldoet, als een moslim behandelen,
Waarom zou je iemand als moslim moeten behandelen? Behandel iemand als mens lijkt mij veel beter. Iemand als moslim behandelen, wat houdt dat in? De gelegenheid bieden om joden, christenen en ongelovigen voor rotte vis uit te maken?
Of om vrouwen te stenigen wanneer ze beschuldigt worden van overspel? Etc. Waar houdt het op?
Weet je waar het op zou moeten houden? Daar waar jij een ideologie meeneemt die alle mensenrechten waar we hier waarde aan hechten kapottrapt. Mensen welkom, maar als je ideeen onze normen en waarden treedt? Sorry, daar ligt de grens. Wat is daar mis mee? Leg mij uit waarom dat onredelijk is!
en jouw pleidooi om geen Moslims naar Europa te halen, gaat dan vrijwel nergens meer over. De meeste mensen die zich Moslim noemen zijn dat dan helemaal niet!
Hoe weet jij dat? Omdat men tegen jou ZEGT niet achter alles in de Koran te staan? Waarom verwerpt men dan niet het moslim zijn. Want als je zegt moslim te zijn, dan wijs je maar naar 1 bron, de Koran. Wanneer je een deel verwerpt, dan ben je geen moslim. Zeg dan ook niet dat je moslim bent, stop met de leugen in leven te houden dan.
Dan is het probleem ook gelijk weg.
Praktisch gezien heb je er dus niets aan.
Je hebt er juist alles aan, maar je moet wel duidelijkheid scheppen.
Simpel is vast te stellen is dat de ideologie van de koran niet in "westerse landen" past. Kijk in de koran en streep aan waar het in jou land in strijd is met de wet. Dan blijft er heel weinig in de koran waar nog een basis is om hier te passen. Maar een moslim kan geen delen verwerpen, dat verbiedt de koran, het is alles of niets.
Ik ben tegen totalitaire dictatuur, vandaar dat ik mij genoodzaakt voel me terug te trekken van Freethinker.