Petra schreef: ↑24 sep 2017 05:23Gezellig, maken we dat ook nog 's mee.
Het is niet de eerste keer hoor, maar misschien is je dat ontgaan.
Petra schreef: ↑24 sep 2017 05:23Dat bureaucratie een belemmering is zat ik idd ook over te dubben. Vandaar mijn spelen met anarchisme, of autocratie om het bureaucratische staatsapparaat klein te houden. (Strijdlust:
viewtopic.php?f=25&t=17023#p533985).
Ik zie niets niets in anarchisme, dat heeft nog nooit gewerkt.
Een autocratie leidt op den duur tot een soort Stalinisme en dat werkt ook niet.
We zullen dus iets nieuws moeten verzinnen vrees ik.
Ik heb daar wel ideeën over maar dat is een ander onderwerp.
Petra schreef: ↑24 sep 2017 05:23Was Bronstein aan de macht gebleven... zie je toch wel wat voordelen in het communisme? Want je klinkt alsof je het eens bent met het idee dat het aan de mens ligt en niet aan het systeem.
Ik denk willen we in de toekomst tot iets leefbaars komen voor een ieder, dat er dan een vorm van communisme zal moeten worden ingevoerd.
Petra schreef: ↑24 sep 2017 05:23En waarom kan ik zo weinig vinden over het geldloze Tahiti?
Nu vraag je meer dan ik weet.
Ik heb mijn kennis uit reis beschrijvingen van de eerste blanken schepen die daar aankwamen.
Ze beschrijven dat als men iets neerzette en onbewaakt liet de Tahitianen het doodleuk meenamen.
Dat kwam omdat ze geen persoonlijk bezit kenden, het stond ongebruikt dus kon je het zelf gebruiken.
Natuurlijk gaf dat spanningen met de blanken.