Weer een cultuuruiting in het westen de nek omgedraaid

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

stropke
Geregelde verschijning

Bericht door stropke »

Herman schreef:Vroeger werd deze opera zonder problemen opgevoerd. Weer een bewijs hoe bang men wel niet is tegen uitwassen van molimfundamentalisme, zodat nu al zelfcensuur wordt toegepast. Culturele uitingen die zich door een religie die in onze contrijen niet overheerst desondanks laten beheersen.

Dat herinnert mij aan het bekende incident met het toneelstuk 'Aischa', dat nooit werd opgevoerd omdat het door een Amsterdams gemeenteraadslid met moslimachtergrond (Fatima Elatik) werd verboden. Het zou te kwetsend zijn voor islamieten omdat het over de relatie van de profeet Mohammed met een negenjarig meisje ging. Theo van Gogh heeft zich er toen uitgebreid tegen verzet, maar Elatik bleef voet bij stuk houden.
Tja en dan houden ze in Belgie 0110 concerten tegen het VB. Wie is hier nu onverdraagzaan, de islam of het VB, die tegen de islam wel zijn mond durft open te trekken ? :roll:
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

allebei natuurlijk

:lol:
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

stropke schreef: Wie is hier nu onverdraagzaan, de islam of het VB,
allebei natuurlijk
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

stropke schreef:
Herman schreef:Vroeger werd deze opera zonder problemen opgevoerd. Weer een bewijs hoe bang men wel niet is tegen uitwassen van molimfundamentalisme, zodat nu al zelfcensuur wordt toegepast. Culturele uitingen die zich door een religie die in onze contrijen niet overheerst desondanks laten beheersen.

Dat herinnert mij aan het bekende incident met het toneelstuk 'Aischa', dat nooit werd opgevoerd omdat het door een Amsterdams gemeenteraadslid met moslimachtergrond (Fatima Elatik) werd verboden. Het zou te kwetsend zijn voor islamieten omdat het over de relatie van de profeet Mohammed met een negenjarig meisje ging. Theo van Gogh heeft zich er toen uitgebreid tegen verzet, maar Elatik bleef voet bij stuk houden.
Tja en dan houden ze in Belgie 0110 concerten tegen het VB. Wie is hier nu onverdraagzaan, de islam of het VB, die tegen de islam wel zijn mond durft open te trekken ? :roll:
Altijd goed voor de CD-verkoop zo'n gratis concertje, zullen die jongens van deus en clouseau gedacht hebben.
Pink Floyd verkocht na Live8 voor 150 miljoen extra aan CDs.
Die Belgische bandjes zijn nog niet zo dom..
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

mustafa schreef:allebei natuurlijk

:lol:
Ik vermoed dat het vooral zelfislamiseerders zijn die onverdraagzaamheid introduceren...
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Beetje off topic maar toch genoemd in dit topic.
Akkersloot schreef:
Gerard schreef:tenzij hij het, net als Fortuyn, weigert.
Foutje. Je bedoelt Van Gogh. Fortuyn heeft geen bescherming aangeboden gekregen.
Ik kan het mishebben maar ik kan me een reportage herinneren waarin Fortuyn zelf vertelde het niet nodig te vinden beschermt te worden.
Maar ik lees na wat googelen:
Ook is er veel kritiek op de stelling van de bewindsman dat er "geen concrete aanleiding" zou bestaan voor extra beveiligingsmaatregelen van Pim Fortuyn. Volgens woordvoerder Mat Herben van de LPF is er "wel degelijk serieus gevraagd om beveiliging" van de eergisteren dodelijk getroffen lijsttrekker.

Herben: "We hebben dat keurig aangemeld. Meerdere keren. Alleen, toen er niks mee gebeurde, zei Pim: 'Ik ga er niet om smeken'. We hebben toen besloten hem weg te houden bij massabijeenkomsten."
Dan zou jij inderdaad gelijk hebben.

Maar elders lees ik "Dreigbrieven en/of dreigmails werden bijvoorbeeld niet overgelegd en er werd niet om politiebescherming gevraagd."
Dat wijst weer op het tegendeel.
Een artikel in NRC van 7 mei 2002 schrijft
Volgens de minister is Fortuyn politiebescherming aangeboden bij verkiezingsbijeenkomsten, maar de LPF-lijsttrekker had aangegeven geen noodzaak te zien voor politie-inzet. Fortuyn, die in de media wel enkele keren liet weten dat hij bedreigd werd, heeft volgens De Vries niet uit eigen beweging bij de politie melding gemaakt van concrete bedreigingen.
en
Op 15 april heeft er een gesprek plaatsgevonden tussen de regiopolitie Rotterdam-Rijnmond en Fortuyn en diens veiligheidsman.

Volgens De Vries is dit gesprek positief verlopen, en liet Fortuyn toen weten dat hij geen aanleiding zag voor bescherming.
Maar ook
De lezing van De Vries komt niet overeen met die van Fortuyns advocaat O. Hammerstein. Volgens de advocaat hebben politie en justitie te weinig gedaan om de veiligheid van Fortuyn te garanderen. ,,Een kind kon begrijpen dat de man risico's liep'', aldus Hammerstein.
maar dan weer
Fortuyns vriend Harry Mens verklaarde gisteren evenwel dat Fortuyn geen behoefte aan beveiliging had. Volgens Mens was er wel sprake van bedreigingen, maar ,,geloofde Fortuyn er zelf niet zo in''.
Wat is waarheid, wie spreekt de waarheid of ligt die ergens in het midden????????
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Plaats reactie