maar het aantal kinderen + hun leeftijd is eveneens geen argument om voor verblijf te pleiten.Kitty schreef:Het krijgen van veel kinderen is in ons land nog niet strafbaar. Dus ik vind dat geen argument om mensen terug te sturen. .
moet de moeder van 8 kinderen het land uit?
Moderator: Moderators
-
- Banned
- Ongeloveloos
- Banned
Uhh, ik denk dat Rouvoet daarbij niet zozeer aan moslim gezinnen dacht, maar ik kan het natuurlijk mishebben?Kitty schreef:Rouvoet heeft nog niet zo lang geleden het krijgen van meer kinderen juist gestimuleerd, dus ook hier verschillen kennelijk de meningen over. En dat was dan om de vergrijzing tegen te gaan. Maar dat is weer een andere discussie.

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- fröhliche
- Geregelde verschijning
- Contacteer:
Vind ik wel.appelfflap schreef:maar het aantal kinderen + hun leeftijd is eveneens geen argument om voor verblijf te pleiten.Kitty schreef:Het krijgen van veel kinderen is in ons land nog niet strafbaar. Dus ik vind dat geen argument om mensen terug te sturen. .
Esoterikers zijn mensen die geen soep nodig hebben om een haar te vinden.
-
- Banned
-
- Banned
Nou, in het algemeen vind ik dat niet inderdaad. Dan zou je ieder die hier illegaal is met kinderen moeten toelaten en ik denk dat dat niet zo'n heel goed idee is. Maar waarom dwalen we af van waar het hier om gaat? Hier gaat het om een individueel geval van een vader en acht kinderen die hier al mochten blijven en een moeder die terug moet omdat ze twee keer iets in een winkel gestolen heeft. Ik zou wel eens willen weten waarom ze dat heeft gedaan. Had ze geen geld misschien? En heeft ze daarom iets mee proberen te nemen zonder ervoor te betalen? Je weet geen achtergrond en het is zo makkelijk om een oordeel te vellen. En het lijkt wel of er alleen harde oordelen worden geveld omdat het hier om een buitenlands gezin gaat. Kan het ook eens gewoon menselijk bekeken worden? En niet altijd met een ondertoon van 'die vervelende buitenlanders die hier maar binnen komen met een stoot kinderen die we hier eigenlijk helemaal niet moeten"? Of is dat in het geval van een buitenlands gezin niet mogelijk. Verplaats je eens in zo'n gezin? Als het lukt tenminste.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
-
- Banned
en hoe kun je dat menselijk bekijken? regels zijn arbitrair en migratiewetten zijn per definitie klote. De EU-regio is de beste regio om te leven en velen willen komen.Kitty schreef: Kan het ook eens gewoon menselijk bekeken worden?
zet de EU-regio alle grenzen open dan klapt het systeem binnen de 10jaar in mekaar.
heb je bepaalde regels dan is het bijzonder gevaarlijk om uitzonderingen toe te staan.
anderen hebben die uitzonderingen niet gekregen of hebben de richtlijnen vd overheid wel gevolgd door te vertrekken. hen bestraf je dus als je anderen, zoals deze dame, een voorkeursbehandeling geeft.
ze heeft 2 diefstallen op haar kerfstok en een straf van 5 weken gekregen terwijl je er maar 4 mag hebben. à la carte de regels veranderen gaat niet hé
in dit indivduele geval breng je haar niet in gevaar want bosnie is save. voor man en kinderen is het jammer al kunnen ze perfect mee teruggaan. het zou me verbazen moesten die geen bosnisch verstaan laat staan dat ze te oud zijn om het te leren.
ik zou in dit geval gewoon de moeder uitwijzen en wil de familie samen terugkeren zeker een opening laten tot de zomervakantie (als schooljaar voor kinderen afgelopen is).
maar wil pa en kinderen hier blijven dan is dat hun keuze
Het is eigenlijk heel simpel. De vrouw komt niet in aanmerking voor een verbijfsvergunning, dat is een juiste constatering van de overheidsdiensten. Dus moet ze weg. Op humanitaire gronden kan dan een uitzondering gemaakt worden. Die uitzonderingen zijn vooral bedoeld voor bijvoorbeeld homo's uit Iran die wellicht 7 jaar geleden regelmatig vergeten zijn te betalen in de winkel.
Dit gezin kan best terug naar Bosnie is mijn indruk. Kiezen de ouders ervoor dat alleen de vrouw teruggaat, dan is dat hun zaak. Die kinderen kunnen 12 weken per jaar naar hun moeder toe, de moeder zal hier gerust wel op vakantie mogen komen en de vader kan daar ook wel iets van 8 weken per jaar heen mag je aannemen.
Met zoveel kinderen van 12 plus zijn er ook voldoende mensen om voor de kleintjes te zorgen. Dus de vraag is: welke humanitaire gronden zijn er om die vrouw hier te laten?
Fundament onder een strikt beleid is veel weerstand tegen immigratie van kansarme mensen in de Nederlandse samenleving en relatieve overbevolking in dit gebied. Denk maar niet dat we hier veel te eten hebben als er een keer een echte depressie komt.
Het aantal kinderen dat die mensen hebben is belachelijk hoog, maar iedereen heeft het recht om zoveel kinderen te nemen als ze maar willen en goede sociale voorzieningen zijn meestal afdoende om een dalend kindertal in de hand te werken.
Overigens zou een pakje condooms naar dat gezin opsturen geen kwaad kunnen lijkt mij, maar dat is inderdaad niet het punt.
Die vrouw terugsturen betekend uiteraard dat dat gezin meer kans maakt te ontsporen, dus moet de rechter simpelweg een rechtvaardige afweging maken, waarbij een strikt immigratie beleid een zwaarwegend belang is.
Dit gezin kan best terug naar Bosnie is mijn indruk. Kiezen de ouders ervoor dat alleen de vrouw teruggaat, dan is dat hun zaak. Die kinderen kunnen 12 weken per jaar naar hun moeder toe, de moeder zal hier gerust wel op vakantie mogen komen en de vader kan daar ook wel iets van 8 weken per jaar heen mag je aannemen.
Met zoveel kinderen van 12 plus zijn er ook voldoende mensen om voor de kleintjes te zorgen. Dus de vraag is: welke humanitaire gronden zijn er om die vrouw hier te laten?
Fundament onder een strikt beleid is veel weerstand tegen immigratie van kansarme mensen in de Nederlandse samenleving en relatieve overbevolking in dit gebied. Denk maar niet dat we hier veel te eten hebben als er een keer een echte depressie komt.
Het aantal kinderen dat die mensen hebben is belachelijk hoog, maar iedereen heeft het recht om zoveel kinderen te nemen als ze maar willen en goede sociale voorzieningen zijn meestal afdoende om een dalend kindertal in de hand te werken.
Overigens zou een pakje condooms naar dat gezin opsturen geen kwaad kunnen lijkt mij, maar dat is inderdaad niet het punt.
Die vrouw terugsturen betekend uiteraard dat dat gezin meer kans maakt te ontsporen, dus moet de rechter simpelweg een rechtvaardige afweging maken, waarbij een strikt immigratie beleid een zwaarwegend belang is.
Bosnie is een zwakke en federale drie volkeren staat FYI.
Kosovo Servisch? Daar zeg je me wat. Intelectuelen zijn het er volgens mij allang over eens dat Kosovo al heel lang bewoont word door zowel Servische mensen als Albanezen. Albanezen wonen al langer in het gebied dan Slavische volken, maar dat zou geen argument moeten zijn om nu enig recht op te funderen.
Zolang die mensen daar samen willen wonen, is het zowel Servisch als Albanees. Echter, die bereidheid om samen te wonen is niet erg groot momenteel, en dat word het dus tijdelijk Servisch of Albanees. Maar gelukkig word het binnen zeg 25 jaar Europees.
West Europa heeft Yoegoslavie uit elkaar gespeeld en vervolgens heeft Milosovic Kosovo verspeeld. De Serven hebben wat Kosovo betreft de oorlog verloren en wat Oost Bosnie betreft is er een licht voordeel behaald, maar geen bepalend voordeel. Ik Kroatie hebben ze ook verloren. Dus is Kosovo niet langer Servisch.
Kosovo Servisch? Daar zeg je me wat. Intelectuelen zijn het er volgens mij allang over eens dat Kosovo al heel lang bewoont word door zowel Servische mensen als Albanezen. Albanezen wonen al langer in het gebied dan Slavische volken, maar dat zou geen argument moeten zijn om nu enig recht op te funderen.
Zolang die mensen daar samen willen wonen, is het zowel Servisch als Albanees. Echter, die bereidheid om samen te wonen is niet erg groot momenteel, en dat word het dus tijdelijk Servisch of Albanees. Maar gelukkig word het binnen zeg 25 jaar Europees.
West Europa heeft Yoegoslavie uit elkaar gespeeld en vervolgens heeft Milosovic Kosovo verspeeld. De Serven hebben wat Kosovo betreft de oorlog verloren en wat Oost Bosnie betreft is er een licht voordeel behaald, maar geen bepalend voordeel. Ik Kroatie hebben ze ook verloren. Dus is Kosovo niet langer Servisch.
Wat? Ze hebben het verspeeld? WAT? Servie is volledig kapotgemaakt door het Westen om de hartjes te winnen van de Arabische oliesjeikhs. Serven zijn neergezet als demonen, om vervolgens alles van ze af te nemen. Ik kan er nog niet bij met mijn hoofd dat Europa en Amerika de Bosniak en Shqiptar hebben geholpen. Ongelooflijk. Er heeft geen volk zo geleden in de 20e eeuw (en dus ook al in het begin van de 21e eeuw) als de Serven. De Moslim Albanezen en Moslim Bosniakken helpen tegen onschuldige Servische Christenen? Oh... ik hoop zo dat Europa en Amerika (en de Joden) dit weer terug op hun bord krijgen.Maverick schreef:Bosnie is een zwakke en federale drie volkeren staat FYI.
Het zal trouwens niet lang duren voordat de Republika Srpska zich afsplitst van Bosnie en zich bij Servie voegt.