1. Dus God is niet algoed en barmhartigFroqui schreef: Ok. Ik zal het duidelijk maken.
1. Ik geloof dat God de virussen heeft geschapen
2. Ik ben van mening dat er toen nog geen GEVAARLIJKE virussen waren, omdat ze nog niet waren gemuteerd.
3. Dat zijn ze nu wel, zijn ze daardoor geen virus meer? nee, dus zijn ze naar wat ik geloof nog steeds door God geschapen.
2. Waarom heeft Hij dan iets in de mens meegeschapen wat de potentie heeft om te muteren? (is hij niet almachtig?)
3. Dus God is niet algoed en barmhartig
Maar hij maakt hier niet de mens imperfect, die had hij dus al imperfect geschapen, dus een slechte kopie, dus broddelwerk, dus God is niet almachtig.Froqui schreef: In het bijbelstuk wat ik citeerde maakt God dingen van perfect (goed) naar imperfect.
- vervloekt is de akker
- dorens en distels zullen er groeien
- zweten zul je voor je brood
De rest van de ellende die hij tevoorschijn tovert laat zien dat hij wederom niet als algoed kan/mag worden gezien.
Opvallend hoe vaak de weerlegging van het algoede, barmhartige en almachtige karakter van God voorkomt!
Dus de leeuwen en de tijgers aten gras ofzo?Froqui schreef: In het paradijs leefden alle dieren naast elkaar.
De mens was een herbivoor. (misschien de dieren ook wel, er stond niet dat ze elkaar opaten)
Moeilijk moet dat zijn geweest met een gebit bedoeld voor vleeseten!
Dan kan God niet onzijdig zijn en zijn we weer terug bij de vraag "naar welk evenbeeld heeft hij de vrouw geschapen?".Froqui schreef:Nee, daarom staat er ook heel duidelijk dat God de mens mannelijk en vrouwelijk schiep.Erik schreef:Is de mens onzijdig?
Had God misschien een partner?
We kunnen nu ook eigenlijk wel meteen de vragen stellen:
Is God blank of zwart of geel of rood of ......?
Is God klein (pygmee) of groot?
Is God aziatisch, europees, negroide, etc ?