docu; was darwin wrong?

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

kiks
Bevlogen

Re: docu; was darwin wrong?

Bericht door kiks »

ronald schreef:Bingo
Daar zijn we het dus overeens.High five
Waar zijn we het over eens? Ik stel slechts vast dat jij de component "ziel" aan de definitie toevoegt. Zonder onderbouwing overigens anders dan:
Ziel is niet toetsbaar,niet controleerbaar en onwetenschappelijk
Hoe kan je dat DAN onderbouwen?
DAT IS GELOOF
Ik vraag mij dan af waar je dat niet toetsbare oncontroleerbare en onwetenschappelijke vandaan haalt, en bovendien met welke reden je zoiets toevoegt aan de definitie.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

ronald schreef:GELOOF kan je niet onderbouwen. Abiogenese
Abiogenese kun je onderbouwen.Wetenschap

Troll
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Erik schreef:
ronald schreef:GELOOF kan je niet onderbouwen. Abiogenese
Abiogenese kun je onderbouwen.Wetenschap

Troll
Heb je het over abiogenese op aarde of overal? Ik ga voor het gemak even uit van abiogenese van het leven op aarde.

Vanuit deductie, inductie, of reductie bezien?
Waarin is Abiogenese superieur aan andere theorieen volgens jou?

Mijn stelling:
De onderbouwing voor abiogenese is zwak (zwakke inductie vaak vanuit wetten uit de evolutietheorie bekeken), maar is superieur aan bijvoorbeeld Panspermia en Creationisme omdat het zich laat makkelijker onderzoeken (reductie, wetenschappelijk) en resultaten. Resultaten van onderzoek (reductie) zijn niet direct in tegenspraak met de hypothese van abiogenese (geen falsificatie).

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Blues-Bob schreef:Mijn stelling: De onderbouwing voor abiogenese is zwak (zwakke inductie vaak vanuit wetten uit de evolutietheorie bekeken), maar is superieur aan bijvoorbeeld Panspermia en Creationisme omdat het zich laat makkelijker onderzoeken (reductie, wetenschappelijk) en resultaten. Resultaten van onderzoek (reductie) zijn niet direct in tegenspraak met de hypothese van abiogenese (geen falsificatie).
Helemaal correct. Op de schaal van onderzoeksmogelijkheden voor onderbouwing staat abiogenese ver boven panspermia, met creationisme op de onwaarschijnlijkste en niet-ondersteunbare laagste plaats.

:)
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Tsjonge blues-bob, jij zou sarcasme nog niet herkennen als je er je nek over breekt volgens mij.

Je snapt kennelijk niet dat idiote vergelijkingen zoals troll ronald ze voorschotelt geen andere reactie verdienen dan koekjes van eigen deeg of doodzwijgen.

Blijkbaar vinden diverse mensen hier dat dergelijk gedrag iets waardevols bijdraagt aan topics als dit, en blijven de troll gewoon voeden. :shock: :roll:

Typisch geval van jammer.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

ronald
Banned

Bericht door ronald »

Erik schreef:Tsjonge blues-bob, jij zou sarcasme nog niet herkennen als je er je nek over breekt volgens mij.

Je snapt kennelijk niet dat idiote vergelijkingen zoals troll ronald ze voorschotelt geen andere reactie verdienen dan koekjes van eigen deeg of doodzwijgen.

Blijkbaar vinden diverse mensen hier dat dergelijk gedrag iets waardevols bijdraagt aan topics als dit, en blijven de troll gewoon voeden. :shock: :roll:

Typisch geval van jammer.
Je laat je wel kennen.
rock and roll trol.
Abiogenese is geen Biogenese .
Moet ik dat nog onderbouwen?
groet ronald
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Ronald schreef:Ik beweer alleen:Alles wat leeft heeft een ziel (''automatische piloot'')
Dat is onzichtbaar,maar dat wil niet zeggen dat het onzichtbare niet bestaat.
Jij bent onzichtbaar,maar jij ''de persoon'' kiks bestaat.
Handen,voeten,ogen,hersens enz ..zijn zichtbaar,
maar wij zijn geen kudde DIER
Ronald,
Beweer maar lekker een eind heen.
Meen ik al eerder gerubriceerd onder de titel "mentale zelfbevrediging, die ik een ander best gun maar mij niet tot meedoen kan verleiden.

Wat een mekkerende zeurkous ben je. Komt wel meer voor bij sociaal levende diersoorten.
Mekkeren dat zorgdrift bij de andere exemplaren oproept.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
ronald
Banned

Bericht door ronald »

heeck schreef:
Ronald schreef:Ik beweer alleen:Alles wat leeft heeft een ziel (''automatische piloot'')
Dat is onzichtbaar,maar dat wil niet zeggen dat het onzichtbare niet bestaat.
Jij bent onzichtbaar,maar jij ''de persoon'' kiks bestaat.
Handen,voeten,ogen,hersens enz ..zijn zichtbaar,
maar wij zijn geen kudde DIER
Ronald,
Beweer maar lekker een eind heen.
Meen ik al eerder gerubriceerd onder de titel "mentale zelfbevrediging, die ik een ander best gun maar mij niet tot meedoen kan verleiden.

Wat een mekkerende zeurkous ben je. Komt wel meer voor bij sociaal levende diersoorten.
Mekkeren dat zorgdrift bij de andere exemplaren oproept.

Roeland
Jij gelooft alleen wat je ziet.
Akkoord?
mekkeren is geen vechtlust hebben
zie ook 95 stellingen

gr ronald

p.s
schapen mekkeren,maar ik ben geen dier,
misschien ben jij een dier???????
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Erik schreef:Tsjonge blues-bob, jij zou sarcasme nog niet herkennen als je er je nek over breekt volgens mij.
Ik ga tamelijk humorloos door het leven in de hoop dat ik ergens nog kan bijdragen aan een discussie of debat... :(
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Ronald schreef:1)Jij gelooft alleen wat je ziet.
2)Akkoord?
3)mekkeren is geen vechtlust hebben
4)zie ook 95 stellingen

gr ronald

p.s
5)schapen mekkeren,maar ik ben geen dier,
6)misschien ben jij een dier???????
ad 1) Ik geloof niet, of hooguit per ongeluk even. Zie al eerder/elders mijn uitleg over het noodzakelijke splitsen tussen reli- en ratio-geloven. Tenzij je verwarring entameert.
Je mag ook zeker terugzoeken naar het "relirazor van Occam".
ad 2) Zinloze vraag
ad 3) Mekkeren is van lammetjes die om zorgdrift vragen. Van Dale levert nog een paar betekenissen, maar deze past op jou.
ad 4) Geen belangstelling voor gods- zieleknijp- en navenant gezeur. Belangstelling vereist namelijk principieel onverifieerbare aannames, wat ik tijds- en genoegensverspilling vind.
ad 5) Ja, die mekkeren in aanvallen van infantiele regressie. En jij bent als mens net als het schaap een dier. Zoogdier bakent nog iets scherper af. Gezien je voortdurend mekkeren ben je een jong zoogdier.
ad 6) Ja, dat hebben wij gemeen.

De wetenschappelijk onderbouwde positie is dat Darwin meer gelijk heeft gekregen dan hij had mogen hopen. Wie daar als leek op basis van onverifieerbaarheden en onkunde tegenin wil roeien kan zich beter eens uitvoerig op het hoofd gaan krabben.
Of een voedster zoeken.

Roeland
ronald
Banned

Bericht door ronald »

heeck schreef:
Ronald schreef:1)Jij gelooft alleen wat je ziet.
2)Akkoord?
3)mekkeren is geen vechtlust hebben
4)zie ook 95 stellingen

gr ronald

p.s
5)schapen mekkeren,maar ik ben geen dier,
6)misschien ben jij een dier???????
ad 1) Ik geloof niet, of hooguit per ongeluk even. Zie al eerder/elders mijn uitleg over het noodzakelijke splitsen tussen reli- en ratio-geloven. Tenzij je verwarring entameert.
Je mag ook zeker terugzoeken naar het "relirazor van Occam".
ad 2) Zinloze vraag
ad 3) Mekkeren is van lammetjes die om zorgdrift vragen. Van Dale levert nog een paar betekenissen, maar deze past op jou.
ad 4) Geen belangstelling voor gods- zieleknijp- en navenant gezeur. Belangstelling vereist namelijk principieel onverifieerbare aannames, wat ik tijds- en genoegensverspilling vind.
ad 5) Ja, die mekkeren in aanvallen van infantiele regressie. En jij bent als mens net als het schaap een dier. Zoogdier bakent nog iets scherper af. Gezien je voortdurend mekkeren ben je een jong zoogdier.
ad 6) Ja, dat hebben wij gemeen.

De wetenschappelijk onderbouwde positie is dat Darwin meer gelijk heeft gekregen dan hij had mogen hopen. Wie daar als leek op basis van onverifieerbaarheden en onkunde tegenin wil roeien kan zich beter eens uitvoerig op het hoofd gaan krabben.
Of een voedster zoeken.

Roeland
kort en krachtig gezegd:
Je weet niet wat je moet geloven.
akkoord?
''Evolutie'' gedachte gang ????
Abiogenese of Biogenese?
groet ronald
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Kletskoek met valse dilemma's als te verwachten reactie.
Gemekker van een jong zoogdier.
De tiet wordt je geweigerd.
r.
ronald
Banned

Bericht door ronald »

heeck schreef:Kletskoek met valse dilemma's als te verwachten reactie.
r.
Kom dan op met de tiet,of heb je die niet?
Helemaal geen koek met dilemma's,
dat is te verwachten.
groet ronald
Ali
Banned

Bericht door Ali »

heeck schreef:Kletskoek met valse dilemma's als te verwachten reactie.
r.
Valt er dan iets te genieten aan jouw schrale tieten?
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Dit topic is het zoveelste wat compleet vergald is door trollenzwetserij! :?

Wat een verspilling!

Plaats reactie