Israël en het internationaal recht

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël en het internationaal recht

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 15 okt 2024 10:45 Er is maar weinig tekst nodig.
Pure onmenselijkheid.
En dat vergeten wij niet.
Nou wordt mij vaak verweten dat ik pro Hamas of Hezbollah ben maar dat is uiteraard nog steeds pertinent onwaar.
Terroristen weten als geen ander wat het is zich onmenselijk inhumaan asociaal te gedragen.

Maar wat we nu zien gebeuren (al is het een reactie op 7 oktober vorig jaar) gaat alle (ALLE) proporties te buiten. Israël overtreft hier de terroristen met vlag en wimpel.
Ja, ze roepen dat ze flyeren en over het meest humane leger ter wereld beschikken, maar het gaat van kwaad tot erger en ERGER! Israël is militair gezien volledig losgeslagen.
En het ergste: Ze kan haar goddelijke gang gaan. Organisaties vinden er iets van, maar who cares?

Alleen de toekomst kan uitwijzen wat de gevolgen zullen zijn. En als iemand denkt dat het terrorisme daar gedecimeerd is....sweet dreams!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

In het kort:

Onaanvaardbaar op deze manier voor de wereld.
In toch al benarde tijden op de planeet.
¥¥
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 15 okt 2024 06:35 :scissors:
Ik beantwoordde de bloedrode lettertjes in hoofdstuk
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 15 okt 2024 09:36 Burgers die weigeren te vertrekken...

Chaimnimsky, ik geef jou de opdracht naar de brandstapel te lopen.
Doe je dat niet wordt je gevierendeeld.
:roll:
Over idiotie gesproken! Wie op een dergelijke manier schrijft ten aanzien van een medeforummer, dat die een medeforummer de opdracht geeft naar een brandstapel ten lopen en als die zulks niet doet gevierendeeld zal worden, dat is ver voorbij idiotie, dat is volkomen gestoorde mattaklap!

Maar goed, dat wat daadwerkelijk geschreven wordt met een dreigende gewelddadige intentie welke aangestuurd wordt door emoties die de controle hebben overgenomen, moet kennelijk geïnterpreteerd worden als heel anders bedoeld, als een cynische [poe :wink: ] opmerking of iets dergelijks. Ach ja, laten we vooral discussiëren op basis van de spookbeelden in eigen hoofd vanwaaruit we andermans mening verhaspelen om vervolgen op basis van de eigen waanideeën de discussie met de ander aangaan alsof de ander die waanideeën bedoelde en niet wat die daadwerkelijk schreef. Trumpiaanse toestanden!

Kennelijk zijn de feiten op dit Vrijdenkers forum ondergeschikt geraakt
aan Israël en mensen die achter Israël staan met expiciet dreigende en gewelddadige taal
zo veel mogelijk in een kwaad daglicht te stellen
waarbij feiten die allerlei idiotie weerlegen aan de kant worden geschoven.
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 14 okt 2024 19:10
Mus schreef: 14 okt 2024 18:56Het is toch helder wat er kwaadaardig is in de uitspraken van Netanyhu?
Toon eerst eens aan dat die uitspraken van Netanyhu zijn!

Ik vind vooral kwaadaardig dat Israëlhaters steeds meer en meer van alles beginnen uit te kramen op basis van oorlogspropaganda van Iran en daar zelfs mee door blijven gaan nadat hier op gewezen is in plaats van te gaan factchecken of datgene wat ze na blijven papegaaien wel gebaseerd is op feiten!
Wow. Je hebt wel lef zeg. Als ik me goed herinner heeft de Israëlische staat in de eerste dagen van de oorlog al alle toevoerwegen afgesloten en aangekondigd dat de Palestijnen in de Gazastrook zouden worden afsloten van alle eerste levensbehoefden een totaal onnodige om niet te zeggen wrede maatregel omdat je daarmee in eerste instantie enkel en alleen maar de zieken, de zwakken, en kinderen en aanverwanten mee treft, je moet wel een idioot zijn om niet te vermoeden dat er zeker plan achter zo’n walgelijke maatregel zit, waarbij men vanzelfsprekend het Hamas excuus gebruikt om voor zichzelf en de wereld ( alsof die stupide is ) goed te praten. Wat de Iraanse krant slechts deed is slechts ontmaskeren dat er een bewust kwaadaardig plan achter zit achter wat al gaande is daaro, iets wat ieder weldenkend mens niet zou moeten verbazen.
Gezien jouw geringe mate van bereidheid tot lezen, nogmaals:
  • Toon eerst eens aan dat die uitspraken van Netanyhu zijn!
Hint: lees dat eens door, daar vind je van alles om Israël in een kwaad daglicht te stellen :idea: :
Je gaat er vanuit dat ik Israël in een kwaad daglicht zou willen zetten en dat ik niet bereid ben mezelf middels lezen of iets in die geest op de hoogte te stellen, ik gun je die mening. Echter, zoals gezegd heeft de staat Israël niemand ( ook Iran niet ) nodig, en zeker geen mus, om zichzelf in een kwaad daglicht te zetten. Deze staat is zelf meer dan uitstekend gekwalificeerd om zichzelf op allerlei mogelijkheden, getuige wat ons op verschillende manieren via het o.a. nieuws ter ore komt, zo in een kwaad daglicht te zetten dat overal ter wereld het anti-semitisme toeneemt, over kwalijk gesproken. Hoewel ik niet bepaald begrijp wat mensen die het Joodse geloof aanhangen te maken met wat misdaden van de Israëlische staat? Dat ik dat niet begrijp zal aan mij liggen vermoed ik zomaar.

Mus schreef: 14 okt 2024 19:08 Zie je dat zo? De staat Israël is er al mee bezig
Toon dat dan aan, onderbouw wat je uitkraamt!
Heb je het nieuws en de actualiteiten een beetje gevolg het afgelopen jaar? Of zit Iran ook achter de bv getuigenissen, die we af en toe te zien/horen krijgen via de Nederlands actualiteiten programma’s, van de Nederlandse Palestijnen wiens familieleden nog in die hel zitten of deze ternauwernood hebben kunnen ontvluchten? Welke onderbouwing heb je nog meer nodig?

Mus schreef:Maar goed het wordt nu wel duidelijk hoe het komt dat jij moet vragen wat er zo kwalijk is aan het handelen van de staat Israël en waarom jij een kans op vrede ziet bij het uitmoorden van een volk.
Je gaat te ver!
Vind je? Ik zie geen kans op vrede bij het uitmoorden van een volk dat als ratten in de val van hot naar her gestuurd wordt, over wreed gesproken, om vervolgens alsnog een bom of de kogel te krijgen, jij hebt aangegeven dat wel te zien. Dus sorry, ik vind niet dat ik te ver ga wanneer ik zeg dat ik nu wel snap waarom jij het plan een volk systematisch uit te moorden ziet als een kans op vrede. Want uiteindelijk als iedereen daar is vermoord heeft de Israëlische staat de Gaza strook terug, dus vrede en dus kunnen de Israëli van een groter stukje strand genieten, we vergeten het verleden en dat we dus op de lijken van onze broeders liggen, hoezee vrede.

Vergeef me deze harde woorden maar het is wel het gevolg van wat jijzelf geschreven hebt, want hoe je het ook went of keert, een artikel dat van Iran zou komen of niet, jij hebt de vraag gesteld wat er kwalijk is aan een volk alle eerste levensbehoefden te ontzeggen alsof daar geen kwaad in zou zitten. Ik zou zeggen own it ipv van proberen weg te schieten achter allerlei persoonlijke excuses mbt anderen.
Laatst gewijzigd door Mus op 15 okt 2024 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 15 okt 2024 09:36:scissors:
En die VN. Israël heeft het bestaan o.a. aan deze organisatie te danken. Alleen zijn de verhoudingen wat afgekoeld omdat die stomme VN tegen kolonisatie was/is en bovendien Palestijnse burgers helpt!
Tsja, dat schiet bij Israël in het verkeerde keelgat.
Wat weer een hoop bulshit gezanik zonder één ding aan te tonen!
Houd toch eens op met uitkraamsels op basis van Israëlhaat en onderbouw eindelijk met feiten?

Israël heeft dien bestaan aan zichzelf te danken, aan de dappere strijd die de Israëlische bevolking zelf geleverd heeft tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog! Wat heeft Israël aan de VN te danken?
Help me, noem op, maar wel onderbouwd ja? Ik zou NIETS weten! Jij wel [onderbouwt!]?
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 15 okt 2024 12:16

Over idiotie gesproken! Wie op een dergelijke manier schrijft ten aanzien van een medeforummer, dat die een medeforummer de opdracht geeft naar een brandstapel ten lopen en als die zulks niet doet gevierendeeld zal worden, dat is ver voorbij idiotie, dat is volkomen gestoorde mattaklap!
Doe je nou alsof?
Moet ik echt gaan uitleggen dat ik Chaimnimsky een fictief onmogelijk voorbeeld geef, dat aantoont dat de Palestijnen in Gaza een werkelijke onmogelijke keuze moeten maken??

Kom op HierEnNu, je schrijfsels suggereren dat je niet dom bent.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 15 okt 2024 12:28
dikkemick schreef: 15 okt 2024 09:36:scissors:
En die VN. Israël heeft het bestaan o.a. aan deze organisatie te danken. Alleen zijn de verhoudingen wat afgekoeld omdat die stomme VN tegen kolonisatie was/is en bovendien Palestijnse burgers helpt!
Tsja, dat schiet bij Israël in het verkeerde keelgat.
Wat weer een hoop bulshit gezanik zonder één ding aan te tonen!
Houd toch eens op met uitkraamsels op basis van Israëlhaat en onderbouw eindelijk met feiten?
https://www.dekrantenkoppen.be/detail/2 ... heeft.html

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Resolut ... gde_Naties
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 15 okt 2024 12:25 :scissors:
Zoals ik eerder al schreef: "Je gaat te ver!"
Ik weet dus ook niet of je ook nu weer vanuit je overlopende emoties allerlei uitkraamsels meent te moeten spuien vol gescheld en getier zonder op feiten gebaseerde mening ter discussie te stellen, maar je gaat jouw Goddelijke gang maar:
  • tenslotte heeft Moderating, de Sys Admin himself, jouw met zoveel woorden min of meer toestemming gegeven om je niet aan de scheldregels te hoeven houden omdat hij kennelijk vindt dat ik jouw scheldpartijen verdiend heb, dus zulks is opzichzelf geen punt,
    maar zulks betekent niet dat zulks voor mij reden is om jou nog te lezen ... :idea:
Voor alle duidelijkheid, met "Je gaat te ver!" bedoel ik daadwerkelijk dat ik vind dat jij te ver ging en ik ook geen behoefte heb om jouw scheldproza, zoals je ook over andere medeforummers meent te moeten heenstorten, en andere niet op feiten berustende uitkraamsels nog wens te lezen en dus om die reden ook niet meer lees.
. <--- dat betekent PUNT!
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 15 okt 2024 12:30
HierEnNu schreef: 15 okt 2024 12:16

Doe je nou alsof?
Moet ik echt gaan uitleggen dat ik Chaimnimsky een fictief onmogelijk voorbeeld geef, dat aantoont dat de Palestijnen in Gaza een werkelijke onmogelijke keuze moeten maken??

Kom op HierEnNu, je schrijfsels suggereren dat je niet dom bent.
Wat is jouw onduidelijk aan mijn reactie op hetgeen jij daadwerkelijk schrijft:
  • "Wie op een dergelijke manier schrijft ten aanzien van een medeforummer
    dat is ver voorbij idiotie, dat is volkomen gestoorde mattaklap!"
Snap?
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 15 okt 2024 13:11 Wat is jouw onduidelijk aan mijn reactie op hetgeen jij daadwerkelijk schrijft:
Snap?
Ik denk dat IEDEREEN (inclusief Chaimnimsky) mijn schrijven begreep/begrijpt

EN JIJ OOK
Je zit te zuigen!

(Of ga je nu zuigen weer letterlijk opvatten?)
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 15 okt 2024 13:23
HierEnNu schreef: 15 okt 2024 13:11 Wat is jouw onduidelijk aan mijn reactie op hetgeen jij daadwerkelijk schrijft:
Snap?
Ik denk dat IEDEREEN (inclusief Chaimnimsky) mijn schrijven begreep/begrijpt

EN JIJ OOK
Je zit te zuigen!

(Of ga je nu zuigen weer letterlijk opvatten?)
Ik heb het niet over jouw smoezerige bedoelingen,
maar over wat jij daadwerkelijk schrijft en
mijn vraag was heel eenvoudig hoor:
  • "Wat is jouw onduidelijk aan mijn reactie?"
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 14 okt 2024 14:18
Gerard R. schreef: 13 okt 2024 21:11 :scissors:

https://www.presstv.ir/Detail/2024/10/1 ... -Miller---
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu is examining a plan to seal off humanitarian aid to northern Gaza in an attempt to starve out hundreds of thousands of Palestinians unwilling or unable to leave their homes.

Under the proposed plan, seen by the Associated Press, civilians who remain in northern Gaza would be classified as combatants, allowing Israeli troops to kill them. They would be denied access to food, water, medicine, and fuel.

The plan proposed to Netanyahu by a group of retired generals, calls for Israel to maintain control over the north for an indefinite period to attempt to create a new administration, splitting the Gaza Strip in two. (..)
Van kwaad tot erger.
Netanyahu bewerkt zijn tuintje Gaza heel grondig, daar heeft het wel wat van wat mij betreft.
Kun je ook concretiseren WAT volgens jou zo kwaad is [en zelfs erger is] aan dat plan?
Ik zie daarmee namelijk kansen richting vrede ontstaan en zelfs de mogelijkheid tot een onafhankelijke en zelfstandige staat Gaza in de wat verdere toekomst.
Omdat ik de lulligste niet ben HierEnNu, zal ik je uitleggen waar de angel precies zit omdat je die zelf kennelijk niet ziet.

Jij vraagt of Gerard R kan concretiseren wat er volgens hem kwalijk is aan het plan, wat op zichzelf al een rare vraag is omdat het artikel daar toch helder is. Wanneer het je bedoeling was dat de ander bewust te maken dat hij een artikel naar voren bracht van de vijand van Israël en daarom volgens jou, je hebt dit zelf al aangegeven, propaganda is om de staat Israël in een kwaad daglicht te zetten, had je dat mogelijk beter meteen kunnen zeggen en dat heb je niet gedaan, dat is punt 1.

Punt 2. is dan vervolgens dat je in je tweede zin, mogelijk zonder het zelf te beseffen, aangeeft dat volkerenmoord tot vrede kan leiden. Waar komt die geschift interpretatie van zowel mus als dikkemick nu precies vandaan zul je zeggen. Nu dat is niet zo moeilijk want die interpretatie ligt in het enkele woord ‘daarmee’. Met andere woorden je zegt met dat enkele woord dat het een goed plan is een bevolking uit te moorden middels uithongering en andere onsmakelijkheden. Wanneer je dat niet bedoelt heb te zeggen had je beter op je woorden moeten letten. Heb je niet gedaan dus het gevolg is nu dat je een hoop stront over je heen hebt gekregen.

Oh, oeps, je gaat dit verder niet meekrijgen want je leest me niet meer, tja, het is maar gezegd…
Laatst gewijzigd door Mus op 15 okt 2024 14:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 15 okt 2024 13:06 maar zulks betekent niet dat zulks voor mij reden is om jou nog te lezen ... :idea: [/i] [/list]
Voor alle duidelijkheid, met "Je gaat te ver!" bedoel ik daadwerkelijk dat ik vind dat jij te ver ging en ik ook geen behoefte heb om jouw scheldproza, zoals je ook over andere medeforummers meent te moeten heenstorten, en andere niet op feiten berustende uitkraamsels nog wens te lezen en dus om die reden ook niet meer lees.
. <--- dat betekent PUNT!
Helemaal goed HierEnNu, dat scheelt mij ook een hoop scheldproza van jou kant want jou liefdevolle kwalificaties mbt bv mijn personage zijn ook niet bepaald voor de poes, hoor je mij daar over klagen? Nee, dat hoor je niet, ik vind jou kwalificaties mbt mijn personage helemaal prima tis namelijk alleen maar een mening waar mijn leven verder niet van af hangt, is dat voor jou anders?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ja, wen er maar aan Mus. Kritiek op Israël is kritiek op HierEnNu en begrip voor Palestijnen is water op vuur.

Je bent of pro-israel of je wordt genegeerd door HierEnNu.
Einstein/Mick
Gesloten