HierEnNu schreef: ↑14 okt 2024 19:10
Mus schreef: ↑14 okt 2024 18:56Het is toch helder wat er kwaadaardig is in de uitspraken van Netanyhu?
Toon eerst eens aan dat die uitspraken van Netanyhu zijn!
Ik vind vooral kwaadaardig dat Israëlhaters steeds meer en meer van alles beginnen uit te kramen op basis van oorlogspropaganda van Iran en daar zelfs mee door blijven gaan nadat hier op gewezen is in plaats van te gaan factchecken of datgene wat ze na blijven papegaaien wel gebaseerd is op feiten!
Wow. Je hebt wel lef zeg. Als ik me goed herinner heeft de Israëlische staat in de eerste dagen van de oorlog al alle toevoerwegen afgesloten en aangekondigd dat de Palestijnen in de Gazastrook zouden worden afsloten van alle eerste levensbehoefden een totaal onnodige om niet te zeggen wrede maatregel omdat je daarmee in eerste instantie enkel en alleen maar de zieken, de zwakken, en kinderen en aanverwanten mee treft, je moet wel een idioot zijn om niet te vermoeden dat er zeker plan achter zo’n walgelijke maatregel zit, waarbij men vanzelfsprekend het Hamas excuus gebruikt om voor zichzelf en de wereld ( alsof die stupide is ) goed te praten. Wat de Iraanse krant slechts deed is slechts ontmaskeren dat er een bewust kwaadaardig plan achter zit achter wat al gaande is daaro, iets wat ieder weldenkend mens niet zou moeten verbazen.
Gezien jouw geringe mate van bereidheid tot lezen, nogmaals:
- Toon eerst eens aan dat die uitspraken van Netanyhu zijn!
Hint: lees dat eens door, daar vind je van alles om Israël in een kwaad daglicht te stellen

:
Je gaat er vanuit dat ik Israël in een kwaad daglicht zou willen zetten en dat ik niet bereid ben mezelf middels lezen of iets in die geest op de hoogte te stellen, ik gun je die mening. Echter, zoals gezegd heeft de staat Israël niemand ( ook Iran niet ) nodig, en zeker geen mus, om zichzelf in een kwaad daglicht te zetten. Deze staat is zelf meer dan uitstekend gekwalificeerd om zichzelf op allerlei mogelijkheden, getuige wat ons op verschillende manieren via het o.a. nieuws ter ore komt, zo in een kwaad daglicht te zetten dat overal ter wereld het anti-semitisme toeneemt, over kwalijk gesproken. Hoewel ik niet bepaald begrijp wat mensen die het Joodse geloof aanhangen te maken met wat misdaden van de Israëlische staat? Dat ik dat niet begrijp zal aan mij liggen vermoed ik zomaar.
Mus schreef: ↑14 okt 2024 19:08
Zie je dat zo? De staat Israël is er al mee bezig
Toon dat dan aan, onderbouw wat je uitkraamt!
Heb je het nieuws en de actualiteiten een beetje gevolg het afgelopen jaar? Of zit Iran ook achter de bv getuigenissen, die we af en toe te zien/horen krijgen via de Nederlands actualiteiten programma’s, van de Nederlandse Palestijnen wiens familieleden nog in die hel zitten of deze ternauwernood hebben kunnen ontvluchten? Welke onderbouwing heb je nog meer nodig?
Mus schreef:Maar goed het wordt nu wel duidelijk hoe het komt dat jij moet vragen wat er zo kwalijk is aan het handelen van de staat Israël en waarom jij een kans op vrede ziet bij het uitmoorden van een volk.
Je gaat te ver!
Vind je? Ik zie geen kans op vrede bij het uitmoorden van een volk dat als ratten in de val van hot naar her gestuurd wordt, over wreed gesproken, om vervolgens alsnog een bom of de kogel te krijgen, jij hebt aangegeven dat wel te zien. Dus sorry, ik vind niet dat ik te ver ga wanneer ik zeg dat ik nu wel snap waarom jij het plan een volk systematisch uit te moorden ziet als een kans op vrede. Want uiteindelijk als iedereen daar is vermoord heeft de Israëlische staat de Gaza strook terug, dus vrede en dus kunnen de Israëli van een groter stukje strand genieten, we vergeten het verleden en dat we dus op de lijken van onze broeders liggen, hoezee vrede.
Vergeef me deze harde woorden maar het is wel het gevolg van wat jijzelf geschreven hebt, want hoe je het ook went of keert, een artikel dat van Iran zou komen of niet, jij hebt de vraag gesteld wat er kwalijk is aan een volk alle eerste levensbehoefden te ontzeggen alsof daar geen kwaad in zou zitten. Ik zou zeggen own it ipv van proberen weg te schieten achter allerlei persoonlijke excuses mbt anderen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.