Islam: De naam van de religie door Mohammed gebrachtPrief schreef: Kan je uitleggen wat jij onder islam verstaat? Ben ook benieuwd wat jij onder moslim verstaat.
Ik ken enkel enkele Mohammeds van nu, Mohammeds van vroeger ken ik niet, dus daar kan ik moeilijk iets over zeggen.
Op een of andere manier is het mij toch gelukt, en ik ben geen arabier.
Moslim: Aanhanger van de Islam, officieel moet zou hij de shahadah opgezegd moeten hebben.
Maar ik vind het een beetje flauw, dat je met dergelijke wedervragen afleidt van de vragen onzerzijds.
De Mohammed van vroeger is de man die de Islam heeft gebracht, de Koran heeft gebracht, in de Koran ook vaak Boodschapper genoemd.
Maar ik vind die opmerking een beetje flauw, je weet best waar we het over hebben.
En dan, ik bewonder je toch. Het is je gelukt wat wat moslimgeleerden in de loop de eeuwen en na 10-tallen jaren studie volgens jou niet is gelukt. Het oude Arabisch te ontcijferen en te begrijpen.
Ik kijk vol spanning uit naar jou publicatie van de vertaling van de Koran met begrijpende uitleg.
Misschien een voorschotje: Kun je de volgende verzen verklaren? Voor de meelezers in het Nederlands, hoewel ik ze graag in Arabisch had voorgelegd.Prief schreef:Als je maar leest wat er staat in plaats van wat anderen zeggen dat er staat dan kom je al een heel eind, en vooral geduld hebben in plaats van een betekenis forceren
“Waarlijk, aangaande degenen die over de mededelingen van God twisten, zonder enig gezag dat tot hen is gekomen. Er is niets in hun harten, dan (de begeerte) om groot te worden, hetgeen zij nooit zullen bereiken.” (40:56)
“Ik (God) zal degenen, die onrechtmatig hoogmoedig op de aarde zijn, van Mijn mededelingen afwenden. En indien zij ieder teken zien, dan zullen zij daarin niet geloven.” (7:146)
“Wandel niet hoogmoedig in het land, want u kunt de aarde niet doorsnijden, en ook niet de bergen in hoogte bereiken. Dit alles – het kwaad daarvan – is hatelijk in de ogen van uw Heer.” (17:37-38)
Je weet donders goed, dat met "boodschapper" Mohammed wordt bedoeld. Weer een afleidende dooddoener, waarmee je de vraag ontwijkt.Prief schreef:Kan je voor mij groen kleuren waar je Mohammed ziet staan in die verzen, ik zie het namelijk niet.
Nog een paar dooddoeners: "Je haalt de verzen uit hun context" en "Je moet de Koran in het Arabisch lezen, vertalingen zijn onmogelijk, het zijn slechts onbeholpen interpretaties".
Hoewel ik ze ook tegen jou zou kunnen gebruiken.