Wat in de Koran staat is de waarheid!

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Vilaine
Bevlogen

Re: Wat in de Koran staat is de waarheid!

Bericht door Vilaine »

Prief schreef: Kan je uitleggen wat jij onder islam verstaat? Ben ook benieuwd wat jij onder moslim verstaat.

Ik ken enkel enkele Mohammeds van nu, Mohammeds van vroeger ken ik niet, dus daar kan ik moeilijk iets over zeggen.

Op een of andere manier is het mij toch gelukt, en ik ben geen arabier.
Islam: De naam van de religie door Mohammed gebracht
Moslim: Aanhanger van de Islam, officieel moet zou hij de shahadah opgezegd moeten hebben.

Maar ik vind het een beetje flauw, dat je met dergelijke wedervragen afleidt van de vragen onzerzijds.

De Mohammed van vroeger is de man die de Islam heeft gebracht, de Koran heeft gebracht, in de Koran ook vaak Boodschapper genoemd.

Maar ik vind die opmerking een beetje flauw, je weet best waar we het over hebben.

En dan, ik bewonder je toch. Het is je gelukt wat wat moslimgeleerden in de loop de eeuwen en na 10-tallen jaren studie volgens jou niet is gelukt. Het oude Arabisch te ontcijferen en te begrijpen.

Ik kijk vol spanning uit naar jou publicatie van de vertaling van de Koran met begrijpende uitleg.
Prief schreef:Als je maar leest wat er staat in plaats van wat anderen zeggen dat er staat dan kom je al een heel eind, en vooral geduld hebben in plaats van een betekenis forceren
Misschien een voorschotje: Kun je de volgende verzen verklaren? Voor de meelezers in het Nederlands, hoewel ik ze graag in Arabisch had voorgelegd.

“Waarlijk, aangaande degenen die over de mededelingen van God twisten, zonder enig gezag dat tot hen is gekomen. Er is niets in hun harten, dan (de begeerte) om groot te worden, hetgeen zij nooit zullen bereiken.” (40:56)

“Ik (God) zal degenen, die onrechtmatig hoogmoedig op de aarde zijn, van Mijn mededelingen afwenden. En indien zij ieder teken zien, dan zullen zij daarin niet geloven.” (7:146)

“Wandel niet hoogmoedig in het land, want u kunt de aarde niet doorsnijden, en ook niet de bergen in hoogte bereiken. Dit alles – het kwaad daarvan – is hatelijk in de ogen van uw Heer.” (17:37-38)

Prief schreef:Kan je voor mij groen kleuren waar je Mohammed ziet staan in die verzen, ik zie het namelijk niet.
Je weet donders goed, dat met "boodschapper" Mohammed wordt bedoeld. Weer een afleidende dooddoener, waarmee je de vraag ontwijkt.

Nog een paar dooddoeners: "Je haalt de verzen uit hun context" en "Je moet de Koran in het Arabisch lezen, vertalingen zijn onmogelijk, het zijn slechts onbeholpen interpretaties".
Hoewel ik ze ook tegen jou zou kunnen gebruiken.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Een Duitse dictator met een snorretje welke in de vorige eeuw de 2e wereldoorlog begonnen is...

WAAR ZIE JIJ HITLER STAAN???
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef:Een Duitse dictator met een snorretje welke in de vorige eeuw de 2e wereldoorlog begonnen is...

Die snap ik dan weer niet.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef:
dikkemick schreef:Een Duitse dictator met een snorretje welke in de vorige eeuw de 2e wereldoorlog begonnen is...

Die snap ik dan weer niet.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 45#p487459" onclick="window.open(this.href);return false;
Onderaan het zwart onderstreepte gedeelte met het daarbij horende "antwoord" van Prief.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

dikkemick schreef:WAAR ZIE JIJ HITLER STAAN???
Ik ken enkel enkele Hiltler van nu, Hitlers van vroeger ken ik niet, dus daar kan ik moeilijk iets over zeggen.
it remains popular.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Vilaine schreef:
dikkemick schreef:WAAR ZIE JIJ HITLER STAAN???
Ik ken enkel enkele Hiltler van nu, Hitlers van vroeger ken ik niet, dus daar kan ik moeilijk iets over zeggen.
Je leert het.
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Prief schreef:
gerard_m schreef:
7:158 Zeg: "O mensen, voorwaar, ik ben de Boodschapper van Allah voor jullie allen. (Allah is) Degene aan Wie het Koninkrijk over de hemelen en de aarde behoort, geen god is er dan Hij. Hij doet leven en Hij doet sterven. Gelooft daarom in Allah en Zijn Boodschapper, de ongeletterde Profeet, die in Allah en Zijn Woorden gelooft, en volgt hem. Hopelijk zullen jullie Leiding volgen."

24:62 Voorwaar, de gelovigen zijn slechts degenen die in Allah en Zijn Boodschapper geloven. En wanneer zij met hem zijn bij een gezamenlijke zaak gaan zij niet weg voordat zij hem om toestemming hebben gevraagd. Voorwaar, degenen die jou (O Mohammed) om toestemming vragen: zij zijn degenen die in Allah en Zijn Boodschapper geloven. En als zij jou om toestemming vragen voor een of andere zaak van hen: geef dan toestemming aan wie van hen jij wilt en vraag Allah om hun vergeving. Voorwaar, Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig.
Kan je voor mij groen kleuren waar je Mohammed ziet staan in die verzen, ik zie het namelijk niet.
Prief geen woordspelletjes spelen. Voor zover ik de islam ken is Mohammed de Boodschapper van Allah. Dus als iemand zich in een tekst zo bekend maakt dan mogen we er van uitgaan dat daar de woorden van Mohammed te lezen zijn, ook al staat daar nergens letterlijk Mohammed.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Prief
Forum fan

Bericht door Prief »

axxyanus schreef:
Prief schreef:
gerard_m schreef:
7:158 Zeg: "O mensen, voorwaar, ik ben de Boodschapper van Allah voor jullie allen. (Allah is) Degene aan Wie het Koninkrijk over de hemelen en de aarde behoort, geen god is er dan Hij. Hij doet leven en Hij doet sterven. Gelooft daarom in Allah en Zijn Boodschapper, de ongeletterde Profeet, die in Allah en Zijn Woorden gelooft, en volgt hem. Hopelijk zullen jullie Leiding volgen."

24:62 Voorwaar, de gelovigen zijn slechts degenen die in Allah en Zijn Boodschapper geloven. En wanneer zij met hem zijn bij een gezamenlijke zaak gaan zij niet weg voordat zij hem om toestemming hebben gevraagd. Voorwaar, degenen die jou (O Mohammed) om toestemming vragen: zij zijn degenen die in Allah en Zijn Boodschapper geloven. En als zij jou om toestemming vragen voor een of andere zaak van hen: geef dan toestemming aan wie van hen jij wilt en vraag Allah om hun vergeving. Voorwaar, Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig.
Kan je voor mij groen kleuren waar je Mohammed ziet staan in die verzen, ik zie het namelijk niet.
Prief geen woordspelletjes spelen. Voor zover ik de islam ken is Mohammed de Boodschapper van Allah. Dus als iemand zich in een tekst zo bekend maakt dan mogen we er van uitgaan dat daar de woorden van Mohammed te lezen zijn, ook al staat daar nergens letterlijk Mohammed.
Ik antwoord normaal gesproken in chronologische volgorde maar maak even een uitzondering omdat dit een rode reactie is.
Ik speel geen woordspelletjes, jullie zijn diegenen die woordspelletjes spelen niet ik. Ik moet van jullie iets lezen/begrijpen/interpreteren wat er niet staat. Sterker nog in beide van die gequote verzen komt Mohammed niet eens voor in beide hoofdstukken, dus niet alleen in die verzen, maar hele hoofdstukken. Maar om een of andere reden willen jullie er toch heel graag Mohammed in lezen. Dit is niet De Koran lezen maar je eigen boek lezen.
Als de auteur van de Koran Mohammed wil "zeggen" dan "zegt" de auteur van De Koran Mohammed, dat is niet moeilijk voor de auteur. Als jullie dit niet kunnen begrijpen en De Koran toch willen begrijpen zoals jullie het graag zouden willen hebben dan moeten jullie niet bij mij aankomen met jullie valse interpretaties en tegenstrijdigheden en andere onzin.
Misschien is het handig voor jullie om te proberen te begrijpen waarom daar boodschapper van Allah staat en niet Mohammed in plaats van zelf interpretaties te forceren.
En voor het geval je het niet wist, volgens De Koran is Musa een boodschapper van Allah, Isa is een boodschapper van Allah, Salih is een boodschapper van Allah etc en allen waren ze moslims naar Allah toe. Mohammed is niet DE boodschapper van Allah volgens De Koran maar slechts een boodschapper van Allah, zoals velen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Tja we worden dus op het verkeerde been gezet door de Islamitische geloofsbelijdenis of sjahada.
"Er is geen andere god dan Allah en Mohammed is zijn boodschapper"
Ik wens u alle goeds
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Peter van Velzen schreef:Tja we worden dus op het verkeerde been gezet door de Islamitische geloofsbelijdenis of sjahada.
=D>
je neemt me de woorden uit de mond.....!
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Prief schreef: Ik antwoord normaal gesproken in chronologische volgorde maar maak even een uitzondering omdat dit een rode reactie is.
Als je commentaar hebt op aanmerkingen van een moderator dan doe je dat in het klachtenforum
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Allah de Verhevene heeft profeten en boodschappers verkozen boven andere profeten en boodschappers. De Oel ul-Azm (bezitters van standvastigheid) zijn de meest vooraanstaande onder hen : Noeh, Ibrahiem, Moesa, Iesaa en Mohammed (vrede zij met hen allen). Van alle vooraanstaande profeten is Mohammed (vrede zij met hem) de meest verheven onder hen. Alle profeten werden naar hun eigen volk gestuurd, totdat Mohammed (vrede zij met hem) door Allah naar de gehele mensheid werd gestuurd. Hij is de laatste en beste Profeet en Boodschapper, zoals Allah de Verhevene zegt (interpretatie van de betekenis):
http://www.islamkennis.com/18-artikelen ... ppers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Peter van Velzen schreef:Tja we worden dus op het verkeerde been gezet door de Islamitische geloofsbelijdenis of sjahada.
"Er is geen andere god dan Allah en Prief is zijn boodschapper
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Het vervelende is, dat als je interpretaties leest van de Koran, dat je wel eens op het verkeerde been wordt gezet. Maar als je de oorspronkelijke tekst leest of een goede interpretatie en e.e.a. combineert met de context, terug te vinden in de sirat, dan kun je niet anders dan inzien, dat de Gabriël, die de Koran aan Mohammed openbaart het over Mohammed als boodschapper heeft. In vrijwel alle andere gevallen worden de profeten bij naam genoemd. Die namen komen dan ook vaker in de Koran voor dan de naam Mohammed.
Tja, nu kan Gabriël en alle moslim geleerden het mis hebben en Prief het goed. Maar dan graag bewijzen. Waar in de Koran wordt duidelijk gemaakt, dat boodschapper niet dezelfde is als Mohammed en waar als gezegd wordt: "Lees" of "Zeg" dit niet tegen Mohammed gezegd wordt?
Wat mij betreft mag je ook verwijzen naar een publicatie van jou, waar je e.e.a. behandelt met bewijs.

O ja, ik gebruik hier profeet (nabi) en boodschapper (rasul) door elkaar, maar dat doet de Koran ook. Maar rasul wordt het meest gebruikt.
it remains popular.
Prief
Forum fan

Bericht door Prief »

axxyanus schreef:
Prief schreef: vanzelf bestaat niet
Ach kom nu, dit is het typische "Ik aanvaard enkel God als uitleg" Gambiet van de gelovige. Want ik durf wedden dat als we dezelfde vraag over God stellen, namelijk hoe is God ontstaan, dan is het antwoord wel dat God er vanzelf is of varianten daarop zoals hij heeft altijd bestaand e.d.
Ik aanvaard de term “vanzelf” niet.

De God is geen wezen in ruimte-tijd of gemaakt uit ruimte-tijd of ruimte-tijd zelf om Hem een ontstaansgeschiedenis te geven, Hij is De God.
Prief schreef:
Dat er dus iets bestaat waarvan we niemand kennen die daarvoor gezorgd kan hebben, betekent niet dat God het dan gedaan moet hebben.
Heb je een alternatief voor mij?
Neen! Niet omdat er geen betere uitleg is maar omdat jij die betere uitleg niet zal aanvaarden omdat het iets anders is dan God.
Wel als het beter is dan wat ik heb.
Prief schreef:
Dus graag een serieus antwoord op de vraag waarom we het bestaan van onszelf als bewijs/aanwijzing voor god zouden moeten zien en niet één dat gebaseerd is op drogredeneringen en onwetendheid.
moeten uiteraard niet.
Omdat er naar mijn mening behalve een God niemand hier toe in staat is.
Waarom zou ik volgens jou dat niet moeten doen, ik zoek wel een alternatief met een gesloten einde.
Er werd gevraagd naar een serieus antwoord. Je mening inroepen om je mening te verdedigen is geen serieus antwoord, zo kan elke soort onzin verdedigd worden.
Wil je beweren dat jouw posts hier de waarheid zijn? Jij bent toch ook niets anders aan het doen dan je mening geven?
Voor de rest bestaat er geen alternatief met een gesloten einde want we kunnen altijd opnieuw de vraag naar de oorzaak of de reden van het vorige antwoord stellen. Ook als dat antwoord God is.
Nee tot God kan je zulke vragen stellen en niet verder omdat het daarna simpelweg geen juiste vragen zijn. Vragen als: Wie heeft God geschapen, zijn simpel weg fout omdat God De Schepper is, als Hij geschapen zou zijn dan zou Hij niet De Schepper zijn maar een schepsel.
Gelovigen zijn gewoon bereid om te stoppen met het stellen van vragen eens ze God als antwoord hebben gekregen maar dat betekent niet dat er hun visie werkelijk een gesloten einde is.
Nee dit is onzin, vele van de grootste wetenschappers die er ooit op deze aardbol hebben gewandeld waren mensen die geloofden in God.
Plaats reactie