dan blijft mijn vraag voor jou nog even overeind "ben je dom ofzo"? Of ben je een van de weinige eendimensionale mensen op aarde?
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Na een IQ test bij de MENSA bleek dat ik in de bovenste twee percentielen scoorde.
Is dat voldoende antwoord of ben je te dom om zulks te begrijpen?
Ben je dom of zo?Berjan schreef:Is de geschiedenis niet juist enorm belangrijk om de oorlog vandaag de begrijpen?
Dit is het actualiteiten topic en Dikkemick maakt er voortdurend een Trolhobby van er van alles bij te slepen wat niet met deze actualiteit van doen heeft maar vooral Israël in een slecht daglicht plaatst waardoor het lijkt alsof deze Hamas aanslag Israëls eigen schuld is.
Kun je dat nog volgen, slimmerik?
Ben je dom of zo?Berjan schreef:Tevens is het wel erg makkelijk zo. Dan kan jij als een bepaald land een ander volk bezitten, vernederen, kapot maken, kinderen ontvoeren etc en als dat volk/een klein gedeelte ervan dan iets terugdoet dan ineens roepen "alles wat ik daarvoor gedaan heb telt niet meer!"...
Gelukkig zijn de meeste mensen wel iets slimmer dan dat.
Ik heb zulke bullshit nergens geschreven, waar slaan jouw schrijfsels op?
Gelukkig zijn de meeste mensen wel iets slimmer dan zo iets te schrijven!
Ojeetje, nog zo een zwatelaar, maar dan eentje die de kwantummechanica er bij meent te moeten slepen zodat hij het niet over het drama van het hier en nu hoeft te hebben ...Berjan schreef:Je hebt in deze wereld oorzaak en gevolg. We leven niet in de kwantummechanica wereld waarin oorzaak en gevolg niet zo duidelijk meer is of zelfs onbestaande.
... nou veel plezier hoor met je kwantummechanica, jij bent te slim voor mij!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Natuurlijk gaat Israël dat doen, NADAT Hamas is vernietigd EN
MITS de Palestijnen die daar wonen zich normaal gaan gedragen.
Ben je dom of zo?
Die vraag heb ik namelijk al beantwoord,
of was het antwoord niet kwantummechanisch genoeg voor jou slimmerik?
Ja, dus de ideeën waar Hamas voor staat! De ideeën waar Hamas voor staat, verminder je niet door Hamas zelf te vernietigen. Zolang Israël de Palestijnen in wanhoop houdt, zullen de ideeën waar Hamas voor staat een beduidend aantal volgers hebben en zal Hamas zoals een feniks gewoon uit het vuur weer opstaan.HierEnNu schreef: ↑13 okt 2023 13:49Wat van belang is, is hoe je de aantrekkingskracht van Hamas bij de Palestijnen zodaning vermindert dat zijn aanhang onbeduidend wordt. Toch?axxyanus schreef: ↑13 okt 2023 13:41Onzin. Je kan Hamas niet met wortel en tak uitroeien. Je kan de huidige leden misschien met wortel en tak uitroeien maar in de huidige omstandigheden zullen er binnen de kortste keren nieuwe mensen klaar zijn om de missie van dat uitgeroeide Hamas over te nemen en heb je dus niets gewonnen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Ik ben te dom. Kan je het nog iets beter toelichten?
Juist in aanslagen als deze moet je de geschiedenis er wel bij nemen. Anders krijgt de ene partij ALLE schuld en kan de andere partij zijn handen in onschuld wassen. In plaats van in bloed, zoals het werkelijk het geval is.
Ben je dom of zo?
Dit is het actualiteiten topic en Dikkemick maakt er voortdurend een Trolhobby van er van alles bij te slepen wat niet met deze actualiteit van doen heeft maar vooral Israël in een slecht daglicht plaatst waardoor het lijkt alsof deze Hamas aanslag Israëls eigen schuld is.
Dan is het goed. Maar wil je dan twee topics hebben? De ene voor de aanslagen en de andere voor de geschiedenis die hebben kunnen leiden tot de aanvallen?Ben je dom of zo?
Hier en nu is niet te begrijpen zonder vroeger.
Ojeetje, nog zo een zwatelaar, maar dan eentje die de kwantummechanica er bij meent te moeten slepen zodat hij het niet over het drama van het hier en nu hoeft te hebben ...
Veel meer dan twee kanten!dikkemick schreef: ↑13 okt 2023 13:45Israël was zo intens goed voor de Gazastrook! Ze deden er alles voor. Ondankbare honden zijn die Palestijnen die zelfs land gaan afwijzen omdat ze steeds meer toegeschoven krijgen van Sint Israël.HierEnNu schreef: ↑13 okt 2023 13:15Is het echt zo moeilijk om in het hier en nu te blijven en
waar te nemen wat die Hamasbeesten recent hebben geflikt?
Moet je om je stokpaardje te kunnen berijden
nou echt de ellende van de Holocaust misbruiken om je discussiegelijk te behalen?
Jij bent voorstander om jeugd in Nederland preventief hun knieschijven te verbrijzelen om te voorkomen dat ze met een fiets smijten en jij wil Nederland veranderen in een 'Big Brother' staat zodat jij geen last meer hebt van voetbal hooligans, maar BassiHamassie [en het waren niet alleen Hamasleden maar ook Gaza burgers die recent tekeer gingen in Israël!] die wil jij nota bene door Israël, dat die gevoed, gelaafd en verwarmd worden? Duhhh!!!
Kom op! Dit verhaal heeft 2 kanten. Twee!
En bovendien:
Ik ben het daar niet mee eensch!dikkemick schreef: ↑13 okt 2023 13:47Na het veroordelen van de gewelddadige actie van Hamas op Israëlische burgers wordt het nu wel eens tijd om de wraakacties van het Israëlische leger op onschuldige en vreedzame Palestijnse burgers in Gaza te veroordelen en te doen stoppen. Én een halt toe te roepen aan de bezetting en verdrijving van de inheemse Palestijnse bevolking op de Westelijke Jordaanoever door de samenwerking van het Israëlische leger met kolonisten. Het initiatief daarvoor moet door de Verenigde Naties afgedwongen worden. Erkenning, gelijke rechten en bestaanszekerheid en voor Palestijnen even als die van Israëliërs is de oplossing voor vrede.
Lamkje Sminia, Amstelveen in Trouw
Veroordelen is bij lange na niet genoeg:
het is oorlog, dus eerst Hamas met wortel en tak uitroeien,
pas daarna eventueel een wapenstilstand indien mogelijk en
pas daarna eventueel vredesbesprekingen,
mits de vijand[en] van Israël überhaupt bereid zijn te onderhandelen!
Het is daadwerkelijk Hamas die de bewoners van Gaza gewelddadig onderdrukt en in wanhoop houdt. Nadat Hamas vernietigd is kan de blokkade opgeheven worden mits de Palestijnen zich vreedzaam gedragen en zullen de bewoners van Gaza als een Phoenix uit het huidige vuur kunnen herrijzen. Sterker nog: Israël zal dan ongetwijfeld bereid zijn hun steentje bij te dragen aan de wederopbouw, wellicht op een geschikter plekje dan de Gazastrook ...axxyanus schreef: ↑13 okt 2023 14:38Ja, dus de ideeën waar Hamas voor staat! De ideeën waar Hamas voor staat, verminder je niet door Hamas zelf te vernietigen. Zolang Israël de Palestijnen in wanhoop houdt, zullen de ideeën waar Hamas voor staat een beduidend aantal volgers hebben en zal Hamas zoals een feniks gewoon uit het vuur weer opstaan.HierEnNu schreef: ↑13 okt 2023 13:49Wat van belang is, is hoe je de aantrekkingskracht van Hamas bij de Palestijnen zodaning vermindert dat zijn aanhang onbeduidend wordt. Toch?axxyanus schreef: ↑13 okt 2023 13:41
Onzin. Je kan Hamas niet met wortel en tak uitroeien. Je kan de huidige leden misschien met wortel en tak uitroeien maar in de huidige omstandigheden zullen er binnen de kortste keren nieuwe mensen klaar zijn om de missie van dat uitgeroeide Hamas over te nemen en heb je dus niets gewonnen.
Nogmaals.... herhaling! Ik val Hamas niet bij, ik keur Hamas ten zeerste af.
Maar het beleid in Israël de afgelopen jaaaaaaaren keur ik ook af. Er MOET een oplossing komen en die komt er niet als Israël op dezelfde voet doorgaat.
Dus herhaling: ik keur Hamas af!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ja, ik.
Omdat het fucking Israël is!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Een status quo dus.HierEnNu schreef: ↑13 okt 2023 14:09Ik begrijp dat de realiteit van het hier nu te moeilijk voor je is:dikkemick schreef: ↑13 okt 2023 13:59Je kunt de toekomst niet los zien van de geschiedenis. Zie even mijn vorige bijdrage uit de groene Amsterdammer.HierEnNu schreef: ↑13 okt 2023 13:55 Dit is het actualiteiten topic:
Israël is overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Het gaat om verslag van de actualiteiten, dus laten we vooral het hier en nu verslaan en
laten we hopen dat Isaël plus de eventueel nog te vormen alliantie
Hamas volledig zal verslaan!
En Hamas...die zie ik liever gisteren dan vandaag verdwijnen. Dictator Netanyahu overigens ook.
succes met je vlucht in het verleden ...
... waar helaas ook geen vrede te vinden is!
Zelfs als Israël ALLES annexeert blijven de problemen met aanslagen er bestaan. Gekker nog: die zullen toenemen.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 13 okt 2023 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Je hebt gelijk. Alles heeft 2 kanten.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ja, dat kan ik.
We spreken ten onrechte van een aanslag,Berjan schreef:Juist in aanslagen als deze moet je de geschiedenis er wel bij nemen. Anders krijgt de ene partij ALLE schuld en kan de andere partij zijn handen in onschuld wassen. In plaats van in bloed, zoals het werkelijk het geval is.Ben je dom of zo?
want Israël werd overvallen door Operatie al-Aqsa storm en
zulks was feitelijk een oorlogshandeling:
- Singer & Small [1972 The Wages of War] en Deutsch & Senghaas [1973 The steps to war: A survey of system levels, decision stages, and research results] stelden voor om het over 'oorlog' te hebben als het fenomeen voldeed aan de volgende drie criteria:
- Grootte: het resulteert in minstens 1000 doden op het slagveld
- Voorbereiding: het is van tevoren voorbereid en/of wordt onderhouden door grootschalige sociale organisaties door middelen als rekrutering, training en opstelling van troepen; de aanschaf, opslag en distributie van wapens en munitie.
- Legitimatie: het wordt gewettigd door een opgezette regeringsorganisatie, zodat de moord op grote schaal niet als misdaad maar als plicht wordt gezien.
Hoezo twee topics? Twee? Ben je zo slecht op de hoogte hier? Kijk dan eens eerst ff rond en tel hoeveel topics er al tot ten treure besteed zijn aan de geschiedenis van het 'Israël-Palestina vraagstuk' Pfffttt ...Berjan schreef:Dan is het goed. Maar wil je dan twee topics hebben? De ene voor de aanslagen en de andere voor de geschiedenis die hebben kunnen leiden tot de aanvallen?Ben je dom of zo?
De geschiedenis die geleid heeft tot deze oorlogshandeling onder auspieciën van Hamas is vele malen complexer dan ff verklaard kan worden door met het vingertje naar de Joden wijzen omdat men kennelijk vindt dat zij Nazi's zijn en dit dus verdienen.
En die geschiedenis die geleid heeft tot deze oorlogshandeling onder auspieciën van Hamas gaat heus ook nog wel een staartje krijgen, een staartje welk [verder?] reikt dan vanaf de Moslimbroederschap in Egypte via HezbollaH in Libanon tot en met Pasa Bandar in het zuidelijkste puntje van Iran en terug via Damascus ...
... zo nodig zal zelfs Moscou een poepje ruiken!
Ik ben geen Moderator en heb daar dus verder niets over te willen, maar enig zelfverschonend vermogen van deelnemers zou wel prettig zijn, ik bedoel, het topic heet niet 'de geschiedenis van het 'Israël-Palestina vraagstuk' maar wel 'Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!', maar goed, zulks is kennelijk door een dom iemand zo gedaan dat slimme kwantummechanicadeskundigen zoals jij dat niet begrijpen. Jammer.
Ik [SIC], HierEnNu, ben prima te begrijpen zonder vroeger!Berjan schreef:Hier en nu is niet te begrijpen zonder vroeger.Ojeetje, nog zo een zwatelaar, maar dan eentje die de kwantummechanica er bij meent te moeten slepen zodat hij het niet over het drama van het hier en nu hoeft te hebben ...
[Ja, ja, ik ben wel dom, maar weet wat je bedoelt!]
Voor wat het waard is:
je hebt daar gelijk in,
geschiedenis is heel belangrijk om het heden te kunnen begrijpen en
met enige voorspellende [on]zekerheid in de toekomst te kunnen schouwen.
Laatst gewijzigd door HierEnNu op 13 okt 2023 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.