Moslims in Nederland 2004-2012

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Vilaine
Bevlogen

Re: Moslims in Nederland 2004-2012

Bericht door Vilaine »

Oh jé, straks ga je me nog vertellen, dat je ze in hun hosterische context moet zien.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Cluny
Banned

Re: Moslims in Nederland 2004-2015

Bericht door Cluny »

Eerst mijn advies.
Als niet-moslim-man kan je beter geen kinderen maken bij een moslima.
AD: Vader ontvoerde kinderen: 'Een nachtmerrie op aarde'
De vader, die anoniem wil blijven, doet voor het eerst uitspraken over de ontvoering. In zijn brief gaat hij in op de rol van religie in dit persoonlijke drama. ,,Godsdienst kan een prachtig middel zijn om troost in te vinden, moed uit te putten, bescherming te voelen of het onverklaarbare een plaats te geven", schrijft de vader. ,,Godsdienst wordt echter ook gebruikt om mensen bang te maken, om macht te verkrijgen, om twijfel de kop in te drukken, om superioriteit te legaliseren of om negatieve uitspattingen te legaliseren en te bagatelliseren."
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Godsdienst (religie) wordt altijd wel op de een of andere manier door mensen misbruikt...
https://mondoweiss.net/wp-content/uploa ... x1024.jpeg
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood. En onthecht van de gruwel, maar blijf menselijk..
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Cluny schreef:Eerst mijn advies.
Als niet-moslim-man kan je beter geen kinderen maken bij een moslima.
AD: Vader ontvoerde kinderen: 'Een nachtmerrie op aarde'
Een mooie illustratie van islamofobie. Wat die vader en zijn kinderen overkomt is natuurlijk een tragedie maar dit ene geval gebruiken om wantrouwen voor alle moslimvrouwen te gaan verspreiden dat is nergens voor nodig en illustreert voornamelijk je eigen vooroordelen.

Tenzij je natuurlijk cijfers hebt over kinderontvoeringen door ouders waaruit blijkt dat moslima's een beduidend hoger risico vormen op dat vlak dan andere vrouwen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het is een vrijblijvend advies. Die past bij deze nieuwe tijden.
Overigens, ik heb begrepen dat de Nederlandse meneer met een moslima version light is getrouwd en pas later na de geboorte van 2 kinderen snel is geradicaliseerd naar version extra heavy.
En nog een keer overigens, ik ben nooit echt onder de indruk geweest van islamofobiebeschuldigingen.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 12&t=10747" onclick="window.open(this.href);return false;
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Cluny schreef:Het is een vrijblijvend advies. Die past bij deze nieuwe tijden.
Vrijblijvend advies kan racistisch, seksistisch, homofobisch of islamofobisch zijn.
Cluny schreef:En nog een keer overigens, ik ben nooit echt onder de indruk geweest van islamofobiebeschuldigingen.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 12&t=10747" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat topic is hier niet van toepassing. Je bijdrage waarop ik gereageerd heb, bevatte geen islamkritiek.

Sommige mensen komen onterecht met de beschuldiging van antisemitische om zo te proberen terechte kritiek op het beleid van Israël in een slecht daglicht te stellen. Dat impliceert echter niet dat antisemitisme niet bestaat.

Op de zelfde manier zijn er mensen die met onterechte beschuldigingen van islamofobie komen om zo te proberen terechte kritiek op het gedachtegoed van bepaalde moslims in een slecht daglicht te stellen. Dat betekent net zo min dat islamofobie niet bestaat.

Wat jij deed verdient wat mij betreft terecht het etiket "islamofobie" omdat je geen kritiek had op het gedachtengoed van bepaalde moslims maar omdat je het nodig vond een algemeen advies t.o.v. alle moslimvrouwen te formuleren naar aanleiding van een specifiek geval.

Een soortgelijk advies t.o.v. homoseksuelen zou homofobisch geweest zijn.
Een soortgelijk advies t.o.v. vrouwen zou seksistisch geweest zijn.
Een soortgelijk advies t.o.v. vreemdelingen zou racistisch geweest zijn.

Aangezien die specifiek t.o.v. moslimvrouwen was, was het dus islamofobisch en seksistisch.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het heilige boek van de moslims wordt op Koningsdag onder meer in de vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht weggegeven, maar ook in steden als Nijmegen, Heerlen, Lelystad en Breda.
Ik zou er niet speciaal voor naar één van die steden reizen. Maar als ik morgen het vrijmarktgebeuren bezoek en toevallig een dergelijk moslimkraampje tegenkom dan neem ik een gratis exemplaar mee.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Als ze mij er morgen in Breda eentje aanbieden zal ik hem met plezier zal in de dichtstbijzijnde vuilnisbak kiepen.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Laten we hopen, dat er niet lieden zullen zijn, die zo'n boek dan gelijk publiek gaan verbranden.
De gekste dingen kom je tegenwoordig tegen...
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood. En onthecht van de gruwel, maar blijf menselijk..
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Gerard R. schreef:Laten we hopen, dat er niet lieden zullen zijn, die zo'n boek dan gelijk publiek gaan verbranden.
Vreemd eigenlijk als ik de Telegraaf in de fik steek zal niemand mij daar op aanvallen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

PietV. schreef:
Gerard R. schreef:Laten we hopen, dat er niet lieden zullen zijn, die zo'n boek dan gelijk publiek gaan verbranden.
Vreemd eigenlijk als ik de Telegraaf in de fik steek zal niemand mij daar op aanvallen.
Tenzij je het doet bij de afhaalchinees, terwijl je op je bestelling wacht. . . (dat was de enige plek waar ik vroeger wel eens de Telegraaf las).

Symbolische verbrandingen zijn feitelijk een overblijfsel uit de middeleeuwen, toen er vaak unieke exemplaren aan de vlammen ten prooi vielen. Wij kunnen ons nu nauwelijks meer voorstellen wat dat toen betekende.
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cluny schreef:Het heilige boek van de moslims wordt op Koningsdag onder meer in de vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht weggegeven, maar ook in steden als Nijmegen, Heerlen, Lelystad en Breda.
Ik zou er niet speciaal voor naar één van die steden reizen. Maar als ik morgen het vrijmarktgebeuren bezoek en toevallig een dergelijk moslimkraampje tegenkom dan neem ik een gratis exemplaar mee.
Ik heb geen enkele moslim uit zien delen. Jammer.
Maar ik vraag me af of 15.000 exemplaren wel toereikend zijn voor 5 miljoen opgewonden Nederlanders op koopjesjacht en die bij gratis helemaal uit de bol gaan. Volgens jaar zou ik 1.5 miljoen exemplaren inslaan. Wedden dat ze allemaal binnen een dag weg zijn?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Volgens mij mis je niets. En het is gewoon op het internet te lezen.
B.v. http://moslima.ansaar.nl/index.php/comp ... -al-imraan" onclick="window.open(this.href);return false;
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Grappig. De eerste moslimfile van Nederland.
Files op Nederlandse snelwegen vanwege verkiezingen Turkije.
De twee stembureaus waar Turkse Nederlanders drie dagen lang hun stem konden uitbrengen voor een nieuw parlement in Turkije, zijn vooral op de laatste dag massaal bezocht. Vandaag, op de laatste stemdag, stonden op de A13 en de A4 kilometerslange files naar het stembureau in Rijswijk en ook op de locatie in Deventer was het druk.

De opkomstcijfers volgen morgen. Zo’n 240.000 Turkse Nederlanders stonden geregistreerd. In Turkije zelf zijn de verkiezingen volgende week zondag. Opvallend aan die verkiezingen is dat voor het eerst vrouwen met een hoofddoek in het parlement kunnen komen.
Je moet wel je best doen om het in het bericht te lezen. De in Nederland wonende Turken worden steeds conservatiever.
Een andere link met hetzelfde onderwerp.
Turken komen vanuit heel Nederland om te stemmen in Rijswijk
Deze quote vond ik in dat bericht.
Veel jonge mensen die in Nederland zijn geboren, zien het als hun plicht om te stemmen voor het Turkse parlement. Een Nederlandse jongen van Turkse afkomst zegt dat zijn hart in Turkije ligt. 'Ik heb twee nationaliteiten, maar voel me een Turk en ik vind het mijn plicht om te stemmen'
Lijkt mij duidelijk genoeg. Of moet daar nog commentaar bij geleverd worden?
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Heel herkenbaar, ook bij veel Nederlanders in den vreemde.
Maar ik denk wel, dat hoe groter het cultuurverschil, hoe groter de hang naar het land van oorsprong zoals het was in de herinnering of de herinnering van de ouders.

Als Nederland niet snel islamiseert, vrees ik binnen enkele decennia een grote uittocht naar Turkije en Arabische landen. Landen, die in de beleving de ideale samenleving vormen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Plaats reactie