Dan is hier je kans als je het aandurft mag je een 1 op 1 discussie met een forumlid voeren. Er wordt dan wel verwacht dat zowel jij als je gesprekspartner de forum regels naleven.Ahrmoud Zahir schreef: Al zou ik best een 1 tegen 1 discussie willen voeren, zonder dat anderen zich er mee gaan bemoeien.
dan zou het nog een kans hebben denk ik.
Even voorstellen gevolgd door enkele vragen
Moderator: Moderators
Re: Even voorstellen gevolgd door enkele vragen
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- Doppelgänger
- Bevlogen
Een inhoudelijk reactie m.b.t. evolutie!
Verder: je lijkt niet te begrijpen dat micro- en macro-evolutie fundamenteel hetzelfde proces beschrijven. Het enige verschil is de tijdsschaal waarop dit plaatsvindt. De termen micro- en macro-evolutie worden overigens vooral door creationisten gebezigd. Degenen die wél verstand van de materie hebben, spreken van veranderingen in allelfrequenties en speciatie.
Fout. Micro-evolutie is de verandering in allelfrequenties binnen populaties.Ahrmoud Zahir schreef:Beste jin, ik heb die vraag al beantwoord, maar nogmaals:
micro-evolutie is de ontwikkeling van bijv. de snavels van die Vinkjes van darwin. (dus ontwikkelingen binnen een soort)
Fout. Macro-evolutie is simpelweg micro-evolutie over een langere tijdsspanne, welke kan leiden tot duidelijk van elkaar verschillende genera en hogere taxa. Macro-evolutie behelst in elk geval niet dit:Ahrmoud Zahir schreef:macro-evolutie is de ontwikkeling van eencelligen door miljoenen jaren heen tot meercelligen, zoals we dat nu kennen, (...)
Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar dit is echt een van de onzinnigste dingen die ik ooit heb gelezen. Het heeft ook helemaal niets met evolutie te maken, want de evolutietheorie voorspelt helemaal niet dat katten in honden evolueren of dat krokodillen zich kunnen voortplanten met kakkerlakken. Dat is ook helemaal niet hoe evolutie werkt. Als dit werkelijk is hoe jij dénkt dat evolutie werkt, begrijp ik wel dat je er niet in 'gelooft'. Verdere discussie over dit onderwerp met jou lijkt me vrij zinloos, aangezien het je ontbreekt aan zelfs de meest basale kennis.Ahrmoud Zahir schreef:Een hond zal altijd een hond blijven en een kat zal altijd een kat blijven. Binnen deze soort kunnen er allerlei variaties ontstaan, maar een hond zal nooit een kat kunnen bevruchten, waardoor er nooit een kruising tussen deze dieren kan ontstaan!
Verder: je lijkt niet te begrijpen dat micro- en macro-evolutie fundamenteel hetzelfde proces beschrijven. Het enige verschil is de tijdsschaal waarop dit plaatsvindt. De termen micro- en macro-evolutie worden overigens vooral door creationisten gebezigd. Degenen die wél verstand van de materie hebben, spreken van veranderingen in allelfrequenties en speciatie.
Wat zijn evolutionisten? Experts op het gebied van evolutie zijn wetenschappers en worden evolutionair bioloog genoemd.Ahrmoud Zahir schreef:(...) of beter gezegd door de evolutionistenm voorgesteld wordt.
Laatst gewijzigd door Doppelgänger op 17 mar 2013 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ah, nu begrijp ik het eindelijk ook. Die h is een spelfout van iemand die geen idee van moslimnamen heeft, maar enkel die indruk wil wekken.Fjedka schreef:Je maakt je naam waar, Arhmoed Zahir. Het niveau van je argumentatie is tot nu toe armoedig.
Born OK the first time
- collegavanerik
- Superposter
Ahrmoud Zahir schreef:(...) of beter gezegd door de evolutionistenm voorgesteld wordt.
Evangelicalen moeten geen discussie aangaan met ongelovigen over evolutie maar met gematigde christenen zoals Rooms-Katholieken en Nederlands-Hervormden die, ondanks hun geloof, wel de evolutietheorie aanvaarden. Blijkbaar is er geen tegenspraak.
Zoals de engelsen zeggen: "You are barking up the wrong tree."
Dus schrijf een brief aan de nieuwe paus, dat is een jezuiet, die zijn wetenschappelijk heel goed onderlegd, en val ons niet verder lastig met jouw geloofscrisis.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Een hond blijft een hond en een kat een kat? Wacht even hoor, waar waren die honden en katten dan 400 miljoen jaar geleden... Of stuurt onze lieve Heer soms steeds updates om de paar maanden? En hoe gaat dat precies in zijn werk een gehele nieuwe diersoort introduceren uit het niets? Is dat al eens 'waargenomen'? Ik neem aan dat als macro-evolutie realtime moet waargenomen worden we dit proces ook zeker moeten waarnemen voordat we het willen geloven toch?
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
Je bent anders zelf ook behoorlijk arrogant naar niet gelovigen vind ik. Evolutie theorie, een wetenschappelijke theorie, die door het gros (zelfs christelijke ) van de biologen en alle paleontologen ondersteund wordt, wordt door jou luchtigjes weggewoven.Ahrmoud Zahir schreef:Maar respectloosheid en arrogant waar je op dit forum over struikelt als gelovige, daar heb ik geen trek in.
Verder geef je niet of nauwelijks respons op de vragen en antwoorden van je mede discusianten (geen nederlands woord geloof ik).
En jouw geloof is natuurlijk het enig ware.
Nogal arrogant lijkt mij?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Doppelgänger
- Bevlogen
Dunning-Kruger.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
-
Krautsjo
Ik denk het ook.Doppelganger schreef:Dunning-Kruger.
@Arhmoud Zahir,
Ik respecteer je als medemens alleen ik heb 0,0 respect voor de bijbel of de god van de bijbel of welke andere religie met bijbehorende god.
In een ander topic heb ik jou nav je openingspost op een hele normale manier vragen gesteld en nog steeds geen antwoord!
Zie hier: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 25&t=12184" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat je die nog steeds niet beantwoord hebt zou ik ook als respectloos kunnen opvatten. Misschien had je beter eerst één onderwerp kunnen beginnen en niet meerdere tegelijk. Tip?
Ik respecteer je als medemens alleen ik heb 0,0 respect voor de bijbel of de god van de bijbel of welke andere religie met bijbehorende god.
In een ander topic heb ik jou nav je openingspost op een hele normale manier vragen gesteld en nog steeds geen antwoord!
Zie hier: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 25&t=12184" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat je die nog steeds niet beantwoord hebt zou ik ook als respectloos kunnen opvatten. Misschien had je beter eerst één onderwerp kunnen beginnen en niet meerdere tegelijk. Tip?
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Dit duidt op beperkte kennis van jouw kant. Evolutietheorie stelt helemaal niet dat je 'zomaar' een nieuwe diersoort kunt maken. Sterker nog, er is nog nooit een dier geboren waarvan de ouders niet van precies dezelfde diersoort waren.Binnen deze soort kunnen er allerlei variaties ontstaan, maar een hond zal nooit een kat kunnen bevruchten, waardoor er nooit een kruising tussen deze dieren kan ontstaan!
Honden en katten staan erg ver van elkaar. Tijgers en leeuwen zijn nog prima te kruisen en dat gebeurt nog wel eens, zie foto's van Teeuwen en Lijgers in diverse dierentuinen. Datzelfde geldt voor paarden en ezels. Het gevolg van een kruising tussen een paard en een ezel levert alleen geen vruchtbaar nageslacht op. Wat erop duidt dat beide soorten verder van elkaar staan. Deze waarnemingen bevestigen de evolutietheorie.
De evolutietheorie hoeft ook helemaal niet 'bewezen' te worden. Het is een wetenschappelijke theorie die berust op waarnemingen. De theorie verklaart 'hoe' het leven ontstaan is, niet 'waarom'. De bijbel vertelt een scheppingsverhaal om te verhalen 'waarom' god de wereld heeft geschapen en is tot zijn grotere eer en glorie geschreven. Evolutietheorie is niet 'bedacht' om iemands geloof te ondermijnen, maar om een gereedschap te bieden om te voorspellen wat er biologisch gaat gebeuren, gebaseerd op waarnemingen uit het verleden. Het beschrijft 'hoe' alles is ontstaan, onderbouwd door waarnemingen.
Heb jij een beter idee, laat het ons weten. Heel graag zelfs. Alleen voldoet creationisme niet aan de criteria. En daar is een simpele reden voor. Namelijk dat het theologisch en historisch nergens op slaat, een belediging is voor het gezond verstand dat wij van god hebben gekregen, en zelfs een belediging is van god. Ik neem er persoonlijk aanstoot aan dat god zelf zo'n idioot verhaal zou verzinnen om de schepping te verklaren. Gelukkig denken de joden, ja het is hun boek en door hun geschreven, er precies zo over. Zou u voortaan van hun heilige boeken willen afblijven en er geen dingen in zoeken die zij er niet in hebben gezet.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
-
Ahrmoud Zahir
Kun je misschien uitleggen waarom het scheppingsverhaal een belediging zou zijn voor God?
besef dat je met een hele simpele ziel te maken hebt, dus probeer het uit te leggen alsof je het aan een kind uitlegt.
Dat is trouwen sook weer zoiets aparts over de evolutietheorie;
simpel kan het niet uitgelegd worden blijkbaar.
het spijt me zeer, maar dat de evolutietheorie is berust op waarnemingen gaat mij echt veel te ver. Het voorbeeld over o.a. paarden en ezels is geen enkel bewijs voor waarneming van evolutie.
Het bewijst alleen maar mijn bewering dat dieren alleen binnen hun eigen soort (in dit geval paardachtigen en in jouw andere voorbeeld katachtigen) elkaar kunnen bevruchten.
Of wacht eens... misschien heb je een punt als je zegt dat evolutie is gebaseerd op waarneming;
een aap heeft qua (uiterlijke) kenmerken veel weg van een mens, dus 'moet het wel familie van elkaar zijn'. Toch kunnen apen en mensen elkaar niet bevruchten.
Dus lijkt het erop dat de evolutionisten zeggen 'als het op elkaar lijkt, moet het van elkaar afstammen.' Zelfs dat hoeft m.i. dus niet zo te zijn.
Maar verklaar mij nou eens waar al die dieren zijn tussen de afgebeelde dieren in bijv. onderstaande levensboom. Om van de ene naar het andere dier te komen, moeten er vele miljoenen jaren overheen gegaan zijn en moeten er dus TALLOZE exemplaren te vinden zijn, maar je ziet ze nooit!
Ja, op tekeningen, gefantaseerd, niet op archeologische vondsten, maar op aannames.
Inderdaad, dan baseer je evolutie op waarneming, maar dan gemanipuleerde waarneming en geen feitelijke waarneming. precies zoals darwin deed; hij had een idee 9theorie0 en ging op zoek naar de bevestiging van zijn theorie, wat hij alleen maar vond in wat variatie van snavels bij Vinken.
besef dat je met een hele simpele ziel te maken hebt, dus probeer het uit te leggen alsof je het aan een kind uitlegt.
Dat is trouwen sook weer zoiets aparts over de evolutietheorie;
het spijt me zeer, maar dat de evolutietheorie is berust op waarnemingen gaat mij echt veel te ver. Het voorbeeld over o.a. paarden en ezels is geen enkel bewijs voor waarneming van evolutie.
Het bewijst alleen maar mijn bewering dat dieren alleen binnen hun eigen soort (in dit geval paardachtigen en in jouw andere voorbeeld katachtigen) elkaar kunnen bevruchten.
Of wacht eens... misschien heb je een punt als je zegt dat evolutie is gebaseerd op waarneming;
een aap heeft qua (uiterlijke) kenmerken veel weg van een mens, dus 'moet het wel familie van elkaar zijn'. Toch kunnen apen en mensen elkaar niet bevruchten.
Dus lijkt het erop dat de evolutionisten zeggen 'als het op elkaar lijkt, moet het van elkaar afstammen.' Zelfs dat hoeft m.i. dus niet zo te zijn.
Maar verklaar mij nou eens waar al die dieren zijn tussen de afgebeelde dieren in bijv. onderstaande levensboom. Om van de ene naar het andere dier te komen, moeten er vele miljoenen jaren overheen gegaan zijn en moeten er dus TALLOZE exemplaren te vinden zijn, maar je ziet ze nooit!
Ja, op tekeningen, gefantaseerd, niet op archeologische vondsten, maar op aannames.
Inderdaad, dan baseer je evolutie op waarneming, maar dan gemanipuleerde waarneming en geen feitelijke waarneming. precies zoals darwin deed; hij had een idee 9theorie0 en ging op zoek naar de bevestiging van zijn theorie, wat hij alleen maar vond in wat variatie van snavels bij Vinken.
Sommigen zijn atechnisch,
Anderen zijn amuzikaal,
Weer anderen zijn atheïst.
Anderen zijn amuzikaal,
- Doppelgänger
- Bevlogen
Hallo, staat deze microfoon aan?
Je springt nu meteen weer naar speciatie, terwijl we je al meerdere keren hebben duidelijk gemaakt dat evolutie niet alleen een langetermijnverschijnsel is. Evolutie behelst de verandering van allelfrequenties in populaties. Dit is een observeerbaar en meetbaar fenomeen en valt dus, net als zwaartekracht, niet te ontkennen. Ik weet niet hoe ik het nog eenvoudiger kan uitleggen.
Voordat je dit basale principe begrijpt, is het totaal zinloos om het al over speciatie te hebben. Ik stel voor om deze discussie dus eerst even te beperken tot wat creationisten graag als 'micro-evolutie' (de verandering van allelfrequenties, dus) bestempelen.
Je springt nu meteen weer naar speciatie, terwijl we je al meerdere keren hebben duidelijk gemaakt dat evolutie niet alleen een langetermijnverschijnsel is. Evolutie behelst de verandering van allelfrequenties in populaties. Dit is een observeerbaar en meetbaar fenomeen en valt dus, net als zwaartekracht, niet te ontkennen. Ik weet niet hoe ik het nog eenvoudiger kan uitleggen.
Voordat je dit basale principe begrijpt, is het totaal zinloos om het al over speciatie te hebben. Ik stel voor om deze discussie dus eerst even te beperken tot wat creationisten graag als 'micro-evolutie' (de verandering van allelfrequenties, dus) bestempelen.
Eerst openstaande vragen beantwoorden voordat je weer een lade aan nieuwe opentrekt svp.
En wat deze opmerking betreft, die je ook al eens uitkotste op nujij:
En wat deze opmerking betreft, die je ook al eens uitkotste op nujij:
Ik heb de indruk dat dit aan je beperkte verstandelijke vermogens ligt. Overigens kan kwantisatie van veldentheorie ook niet simpel uitgelegd worden, terwijl het wel alle electromagnetische fenomenen tot op 20 cijfers achter de komma juist voorspelt.Dat is trouwen sook weer zoiets aparts over de evolutietheorie;
Laatst gewijzigd door Samsa op 18 mar 2013 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
Hier is een link waar jezelf kan lezen hoe het werkt: http://dier-en-natuur.infonu.nl/biologi ... lutie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook over het ontstaan van soorten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Allopatrische_soortvorming" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Peripatrische_soortvorming" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parapatrische_soortvorming" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sympatrische_soortvorming" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook over het ontstaan van soorten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Allopatrische_soortvorming" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Peripatrische_soortvorming" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parapatrische_soortvorming" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sympatrische_soortvorming" onclick="window.open(this.href);return false;
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
-
Ahrmoud Zahir
Een leugen valt nooit gemakkelijk uit te leggen natuurlijk.
@ Doppelganger:
Probeer het eens uit te leggen aan een 5 jarige, zonder rare termen als allelfrequenties etc.
Probeer eens een andere (bewezen!) theorie te noemen die NIET op het niveau van een 5 jarige uitgelegd kan worden.
Je kunt nu natuurlijk allemaal met rare details komen over evolutie, maar elke wetenschap zal ook in een paar eenvoudige zinnen uitgelegd moeten kunnen worden.
bij de evolutietheorie gaat dat niet lukken, want men heeft (veel) zand nodig om in iemands ogen te kunnen strooien.
@ Kochimodo:
zal ik nou ook allemaal met linkjes komen?
I.p.v. het uitwisselen van persoonlijke meningen vind ik zelf toch iets interessanter.
Voor hetzelfde geld begrijp je zelf de inhoud van die linkjes niet en ga je mij verwijten dat ik niks begrijp. nee, daar pas ik voor, sorry.
@ Doppelganger:
Probeer het eens uit te leggen aan een 5 jarige, zonder rare termen als allelfrequenties etc.
Probeer eens een andere (bewezen!) theorie te noemen die NIET op het niveau van een 5 jarige uitgelegd kan worden.
Je kunt nu natuurlijk allemaal met rare details komen over evolutie, maar elke wetenschap zal ook in een paar eenvoudige zinnen uitgelegd moeten kunnen worden.
bij de evolutietheorie gaat dat niet lukken, want men heeft (veel) zand nodig om in iemands ogen te kunnen strooien.
@ Kochimodo:
zal ik nou ook allemaal met linkjes komen?
I.p.v. het uitwisselen van persoonlijke meningen vind ik zelf toch iets interessanter.
Voor hetzelfde geld begrijp je zelf de inhoud van die linkjes niet en ga je mij verwijten dat ik niks begrijp. nee, daar pas ik voor, sorry.
Sommigen zijn atechnisch,
Anderen zijn amuzikaal,
Anderen zijn amuzikaal,