Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Hebben freethinkerforummers ook genoeg van de islam in Nederland?

Ja
37
60%
Nee
16
26%
Weet niet / geen mening.
9
15%

Totaal aantal stemmen: 62

SteffOnline
Contacteer:

Re: Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Bericht door SteffOnline »

Jin schreef:Volgens mij begrijpen ze het concept Forum niet helemaal......
Maar dat is eigen aan religieuzen, de initiatiefnemer van 'de woeste weg' begreep het ook al niet... :D
Nee ik denk ook niet dat ze begrijpen waar een forum voor dient. Tja je hebt nog open religieuzen, maar op dit forum duidelijk niet.

Ik heb geen probleem met religieuzen zolang ze anderen respecteren. Het zelfde geldt voor atheïsten, die kunnen ook hun mening te veel opdringen. Beide hebben last van dogma's.

Ik behoor tot niets en sta open voor alles. Ik ga god niet erkennen of ontkennen, het kan mij niet veel uitmaken. Zelf moest er een god bestaan zou ik nog niet erg aandacht geven. Ik ben een non theist en ook god (moest die bestaan) geven wij niet veel aandacht. Verder vindt ik het ook irriterend dat sommige atheïsten zo zeuren over god, er zijn leuker dingen om je tijd in te steken. God of een religie afbreken heeft weinig zin, het zal altijd blijven bestaan. Dus steek je tijd ergens anders in. In positieve dingen.

Steff.

Steff.
We usually want to keep things from changing. We want to preserve things, to hold onto them. This desire to hold on, to somehow stop change in its tracks, is the greatest source of woe and horror and trouble in our lives. ~ Steve Hagen
SteffOnline
Contacteer:

Even mijn mening over "hebben wij genoeg van islam in Nederland"?

Is islam slecht?

Ja en nee. Net als in elke religie hangt het af van hoe de persoon het begrijpt en ermee omgaat. Meeste moslims die ik ken zijn liberaal, seculier of cultuur moslim. Ik denk dat we geen angst hoeven te hebben. Natuurlijk zijn er ultra orthodoxe gelovige die opvallen en veel lawaai maken. Dit laat de media graag zien. Dat is leuker en beter om te verkopen. Ga zelf eens na, de meeste moslims doen net de zelfde dingen als ons, eten, sporten, films gaan kijken, uitgaan,...

In het jodendom is het niet hetzelfde. De meeste joden zijn seculier of liberaal, toch denkt iedereen dat de meeste joden gelovige zijn omdat ze beelden krijgen van ultra orthodoxe joden die in het zwart lopen en in middeleeuwse Poolse kleding. Ik heb zelf 2jaar in het jodendom rond gelopen, de meeste zijn seculier.

Is er een gevaar voor meer extreme vorm van de islam?

Misschien wel, als iedereen de moslims haat. Mensen gaan zich meer afzonderen en komen meer in contact met ultra orthodoxe gelovige. Ze zien dit als een uitweg. Natuurlijk gaan deze groep de mensen beïnvloeden met hun visie van het geloof.

Is religie een gevaar?

Niet meer dan niet-religie. Hoeveel oorlogen en regimes zijn er niet geweest van niet religieuze? Bevoordeeld communisten, nazi's enzovoort.

Toch zijn deze niet echt religieus vrij, ze hebben hun eigen ideeën en dogma's. Atheïsten zijn ook overtuigd dat er geen god is en dat zijn gelijk hebben. Verschild dit dan van religieuze theisten? Sommige atheïsten roepen ook en zijn respectloos naar anderen toe. Verschild dit ook met theisten ?

Wanneer gaat men inzien dat men niet zoveel verschild van de andere? Waarom u verlagen tot wat de andere zegt en doet? We hebben allemaal het zelfde probleem en dit zit in ons hoofd. Iedereen wil zijn gelijk halen, dit doen we al eeuwen zo. Dit werkt helaas niet. Misschien moeten we eens nadenken en ons veranderen? Het is eigenlijk belachelijk. Bekijk een debat eerlijk en met een open geest! Beide kampen zijn even belachelijk, niet? Waarom niet rustig en met respect praten? En niet van. Ja maar hij begon.

Wat is er hoger dan de kracht om je niet te verlagen dan de andere al doet.

Steff.
We usually want to keep things from changing. We want to preserve things, to hold onto them. This desire to hold on, to somehow stop change in its tracks, is the greatest source of woe and horror and trouble in our lives. ~ Steve Hagen
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Heb je nu wel of niet genoeg van de islam in Nederland?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
SteffOnline
Contacteer:

Cluny schreef:Heb je nu wel of niet genoeg van de islam in Nederland?

Ik woon niet in Nederland :lol:.
Maar van mij iedereen zijn geloof of ongeloof hebben.

Steff.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

SteffOnline schreef:

Steff.
Sorry.
Heb je nu wel of niet genoeg van de islam in Europa?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
SteffOnline
Contacteer:

Cluny schreef:
SteffOnline schreef:

Steff.
Sorry.
Heb je nu wel of niet genoeg van de islam in Europa?
Misschien niet duidelijk genoeg, maar ik gaf al enige tip in mijn vorige post.
Dit geld ook voor islam. Dit in heel Europa en daarbuiten. Men komt niet aan iemands geloofsovertuiging, dat is vrijheid van religie. Net zoals jij en ik hun vrijheid willen hebben anderen hier ook recht op.

Verder ben ik ook tolerant naar alle religies toe. Jodendom, hindoeïsme, protestantisme, katholicisme en ga maar door.

Ik ben geen atheïst of theist (god maakt mij niet uit, ook al moest die bestaan). Iedereen mag geloven of ongeloven wat men wil, zolang men geen fysieke aanvallen pleegt. Dit geld zowel voor atheïsten als theisten. Vrijheid van uitspraak voor iedereen. Als je zelf iets eist, dan moet je dat de anderen ook gunnen ookal ben je het daar niet mee eens. Iedereen moet zijn zin kunnen zeggen.

Bekijk dit eens: "Should We Tolerate The Intolerant?"

Steff.
pitje

Bericht door pitje »

Ik heb nee geantwoord omdat dit blijkt uit de antwoorden van andere mensen
When I die, I leave my body to science fiction
- Stephen Wright
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

En je weet het met bekeerlingen, die zijn katholieker dan de Paus, zei mijn moeder vroeger al. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
SteffOnline
Contacteer:

Fish schreef:En je weet het met bekeerlingen, die zijn katholieker dan de Paus, zei mijn moeder vroeger al. :wink:
Daar heeft je moeder gelijk in. Dit komt vaak voor bij bekeerlingen.

Ik heb nu ontdek dat het forum "Ontdek Islam" opgericht is door bekeerlingen en dat de meeste forumleden bekeerlingen zijn. Dat verklaard al een deel van het niveau op dat forum.

Steff.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Fish schreef:En je weet het met bekeerlingen, die zijn katholieker dan de Paus, zei mijn moeder vroeger al. :wink:
De uitdrukking is "Roomser dan de Paus"
Ik wens u alle goeds
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Peter van Velzen schreef:
De uitdrukking is "Roomser dan de Paus"
Je hebt gelijk.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
SteffOnline
Contacteer:

Islam dangerous?

Een interessante getuigenis 8*)

https://www.youtube.com/watch?v=74Igwk8_x5Q
Steff.
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Ah nee he, weer een cultuurrelativist.

Hartstikke leuk dat 'love & peace & happiness en laten we allemaal vredig samen leven en elkaar met rust laten' maar zodra er iemand niet van plan is om jou love, peace, happiness te gunnen en ook niet de instelling heeft om samen met jouw overtuiging in een land te leven om je met rust te laten, ben je de sigaar. En daarom dat ik hier stemde op 'ja', want mensen die mij niet willen tolereren die tolereer ik ook niet.

Te veel vrijheid is een illusie.
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Verder kan het "gezeur" van een atheïst wel degelijk zin kan hebben. Niet als het erom gaat om te bepalen of er ergens toch niet "een of ander Opperwezen" rondzwerft, maar meer om vraagtekens te plaatsen bij allerlei godsbeelden en ook met betrekking tot wat zo'n god dan zou vinden wat mensen zouden moeten doen. Dáár gaat het vooral om. En als je dan kiest voor het onverschillige "mij maakt het allemaal niks uit", terwijl je daarmee ondertussen een voedingsbodem geeft voor een kwaadaardig kankergezwel om te groeien, dan ben je volgens mij verkeerd bezig. Op diezelfde manier kon ook ooit het nazistische kankergezwel groeien.

Onverschillig is dus niet hetzelfde als Onschuldig !
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

vegan-revolution schreef:Verder kan het "gezeur" van een atheïst wel degelijk zin kan hebben. Niet als het erom gaat om te bepalen of er ergens toch niet "een of ander Opperwezen" rondzwerft, maar meer om vraagtekens te plaatsen bij allerlei godsbeelden en ook met betrekking tot wat zo'n god dan zou vinden wat mensen zouden moeten doen. Dáár gaat het vooral om. En als je dan kiest voor het onverschillige "mij maakt het allemaal niks uit", terwijl je daarmee ondertussen een voedingsbodem geeft voor een kwaadaardig kankergezwel om te groeien, dan ben je volgens mij verkeerd bezig. Op diezelfde manier kon ook ooit het nazistische kankergezwel groeien.

Onverschillig is dus niet hetzelfde als Onschuldig !
Pas op Vegan, om groepen mensen met ziekteverschijnselen te vergelijken. Dat deden de genoemde groep mensen namelijk ook, en dat werd ze - terecht - zeer kwalijk genomen. Volgens sommigen moeten we mensen eerst als iets anders van menselijk beschrijven (bijvoorbeeld kankergezwel) alvorens we in staat zijn ze onmenselijk te behandelen. Laat dat laatste nu niet je bedoeling zijn.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie