Offtopic in Contradicties in de bijbel.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Aton
Diehard

Re: Offtopic in Contradicties in de bijbel.

Bericht door Aton »

Willempie schreef: Wij vonden die bewijzen flinterdun en een interpretatie.
" Wij " ? " Ik " zal ze bedoelen.
Achteraf gezien deden wij eigenlijk niets anders dan interpreteren. Want met alleen de feitelijke bevindingen van de wetenschap is moeilijk te bewijzen of de Bijbel waar of onwaar is."
Deze totale onzin kan ze nog enkel kwijt aan kinderen en naïevelingen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hoe maakt Willempie onderscheid tussen betrouwbare wetenschappers en onbetrouwbare?
Alleen diegene die de bijbel serieus neemt, verricht volgens Willempie betrouwbaar onderzoek. Er staan volslagen (historische) onjuistheden in de bijbel en daar kan geen bijbelgetrouw opgraver ook maar iets aan veranderen. Behalve door de boel te besodemieteren?
En bovenvermelde contradicties ZIJN contradicties. Hoe je blijft roepen dat ze allemaal ontkracht zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

dikkemick schreef:Hoe maakt Willempie onderscheid tussen betrouwbare wetenschappers en onbetrouwbare?
Alleen diegene die de bijbel serieus neemt, verricht volgens Willempie betrouwbaar onderzoek. Er staan volslagen (historische) onjuistheden in de bijbel en daar kan geen bijbelgetrouw opgraver ook maar iets aan veranderen. Behalve door de boel te besodemieteren?
En bovenvermelde contradicties ZIJN contradicties. Hoe je blijft roepen dat ze allemaal ontkracht zijn.
Ik zal het nog gemakkelijker voor je maken. De (Hebreeuwse) Bijbel begint al met een letter van een andere grootte dan de andere letters. Dan staan er enkele grote letters midden in een woord of kleine. Soms is er een letter te veel en soms te weinig. Het is zelfs zo erg dat er enkele letters op hun kop staan. Als dat geen bewijs is! Hoef je niet meer zo te schreeuwen! :)
Hallo meneer God, met Anna.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Willempie schreef: "Professor Finkelstein benadrukte vooral dat de Bijbel als historisch boek onjuist is. Het zou door 7e eeuwse priesters geschreven zijn, die een politieke en religieuze agenda hadden.
Ok, zijn interpretatie van de resultaten. Dat betekend niet dat de opzet van de opgravingen er een was om de bijbel in diskrediet te brengen.
Het zijn gewoon de resultaten van de opgravingen die laten zien dat de bijbel niet historisch is in de zin die veel christenen er aan geven.
Ben-Gurion nodigde christelijke archeologen uit om met de bijbel in de hand de legitimiteit van de joodse claim op Israël aan te tonen.
Nu tientallen jaren later blijkt daar nog steeds niet van.
Zev Herzog, een archeoloog verbonden aan de Universiteit van Tel Aviv, publiceerde in november 1999 een artikel in de Maariv, waarin hij schreef dat vijftig jaar onderzoek in Israël geen bewijs heeft opgeleverd dat de verhalen in de Bijbel ondersteunt. Hij meent dat Abraham, Isaak en Ismaël als legendarische figuren moeten worden opgevat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abraham#Ab ... che_figuur" onclick="window.open(this.href);return false;

We zijn nu al weer 15 jaar verder en ik heb nog niet gehoord dat in die opvatting verandering gekomen is.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Willempie schreef:
dikkemick schreef:Hoe maakt Willempie onderscheid tussen betrouwbare wetenschappers en onbetrouwbare?
Ik zal het nog gemakkelijker voor je maken. De (Hebreeuwse) Bijbel begint al met een letter van een andere grootte dan de andere letters. Dan staan er enkele grote letters midden in een woord of kleine. Soms is er een letter te veel en soms te weinig. Het is zelfs zo erg dat er enkele letters op hun kop staan. Als dat geen bewijs is! Hoef je niet meer zo te schreeuwen! :)
Ik geef het op.
Tegen zoveel bewuste arrogante onwetende stupiditeit is geen kruid gewassen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Aton
Diehard

Bericht door Aton »

dikkemick schreef: Ik geef het op.
Dit is wat ik er ook van denk.
Aton
Diehard

Bericht door Aton »

Fish schreef: Ok, zijn interpretatie van de resultaten.
Even nog vermelden dat dit niet enkel gaat om een interpretatie, maar om een consensus tussen archeologen werkzaam in deze materie. Er is zelfs geen alternatief wat steekhoudend is. Het samenvoegen van Genesis en Exodus kan maar pas gebeurd zijn onder koning Josia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Josiah#Book_of_the_Law" onclick="window.open(this.href);return false;
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Aton schreef: Even nog vermelden dat dit niet enkel gaat om een interpretatie, maar om een consensus tussen archeologen werkzaam in deze materie. Er is zelfs geen alternatief wat steekhoudend is. Het samenvoegen van Genesis en Exodus kan maar pas gebeurd zijn onder koning Josia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Josiah#Book_of_the_Law" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

dikkemick schreef:
Willempie schreef:
Ik geef het op.
En toch is het gewoon een feit. Ik dacht je te helpen. Kopieerfouten komen blijkbaar ook voor, ondanks alle voorzorgen, vooral met getallen (die letters zijn). Volgens de joodse opvatting moeten we die dingen niet gaan veranderen maar gewoon laten staan zoals ze staan. Ik leer hier trouwens hartstikke veel door dingen op te zoeken op het internet. De onderstaande link vind ik bijvoorbeeld erg leuk.

http://www.allaboutthejourney.org/dutch ... gheden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Wie stond er bij het lege graf, Willempie?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Bonjour schreef:Wie stond er bij het lege graf, Willempie?
Is dit een quiz? :)

Johannes vertelt ons dat Maria Magdalena bij het graf stond te huilen en dat Jezus daar ook was en met haar sprak.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Laten we maar er een quiz van maken. Ik geef je een hint. Het antwoord is onvolledig.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Plaats reactie