aanslagen op luchthaven en metrostations Brussel

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: aanslagen op luchthaven en metrostations Brussel

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: Dan ga ik de politiek in!
ni doen, zinloze opgave

Haal een half en half uit de kast en geniet
https://www.youtube.com/watch?v=SX-8jLFvHCI" onclick="window.open(this.href);return false;

Morgen bezoekt ge het magritte museum en 's middags een bord spruiten
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Laatste Tweet van Geert Wilders:
Tweet Geert Wilders schreef: " Als ik Minister-president word dan zal ik het islamitisch terrorisme verpletteren, onze grenzen sluiten en Nederland de-islamiseren #noislam"
Engels:
Tweet Geert Wilders schreef: "If I become Dutch Prime Minister next year I'll crush Islamic terrorism, close our national borders and De-Islamize The Netherlands. #nomore"
Fijn hoor zo de meute bespelen........Veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven.

Of voorlaatste Retweet van hem ( uiteraard niet te controleren of het waar is ...... )
Beangstigend hoe hier op de emoties worden gespeeld ....
Tweet Geert Wilders schreef: Een veelzeggende email van een penitentiair inrichtingswerker. Anoniem want bang baan kwijt te raken...
Afbeelding
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

vegan-revolution schreef:
Socratoteles schreef:Je beseft dat de organisatie die deze aanslagen heeft opgeeist, door de EU letterlijk kapot wordt gebombardeerd? Het is maar wat je 'diep buigen' noemt.
Ja, de EU doet dáár nu iets (de vraag is dan nog steeds hoe effectief dat is, maar ala), maar wat deed de EU daarvóór?
De Verenigde Staten steunen in het oorlogje spelen in Irak en Afghanistan, miljarden verdienen door wapendeals met bloedige dictators (nog steeds doen EU-landen voor tientallen miljarden aan wapendeals met Saoedi-Arabië, terwijl we nota bene weten dat het ISIS steunt!), koloniale oorlogen voeren, hoe ver terug wil je gaan? Voor een deel is dit kwaad al geschied, en moeten we dealen met de consequenties - simpelweg stoppen met de strijd tegen ISIS lijkt geen oplossing. Maar laten we de zaken niet voorstellen alsof deze terroristische aanslagen een reactie zijn op ons 'diep buigen' voor de bevolking van landen in het Midden-Oosten.
lost and not found yet! schreef:Laat woestijnvolken elkaar lekker uitmoordden, waar maak je je druk om? Maar nee, dan komt het eigenbelang en de geldzucht weer ter sprake!
Wist jij dat Iran, Afghanistan, en Pakistan in de jaren '60 en '70 veel liberaler samenlevingen waren waar het volkomen normaal was voor mensen om alcohol te drinken, waar je rustig in bikini aan het strand kon liggen, en waar hippies graag naar toe trokken om hasj te roken en feest te vieren? http://www.npr.org/sections/pictureshow ... nd-bikinis" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik bedoel maar, er kan veel veranderen in een paar tientallen jaren tijd, en het zou me niet verbazen als over twintig jaar WIJ elkaar in Europa weer 'lekker' aan het uitmoorden zullen zijn, net zoals we dat deden in de twintigste eeuw. Want een gebrek aan religie is geen enkel obstakel voor levendige genocide-fantasieen, zoals de twitter-feeds vandaag weer laten zien.
Toch raar dat het westen zich altijd zo superieur opdient, maar van de geschiedenis niets leert of niet wil leren.
Inderdaad. Ik begrijp 't wel ergens, denk ik. Door te focussen op de misdaden van extremistische Islamisten in woestijnen kunnen we ons veilig wanen: wij zouden dat nooit doen! wij hebben geen religie die ons oproept tot geweld! wij zijn beschaafde mensen! wij zijn geen woestijnvolk! En zo werpt men een dam op tegen de angst dat, misschien, wij Europeanen tot precies dezelfde dingen in staat zijn. Helaas is die illusie van superioriteit zelf tegen weinig bestand.. Onze humaniteit is niet gegeven of gegarandeerd, maar het resultaat van een continu gevecht tegen de moordlustige impulsen in onszelf. De impulsen waar volksmenners zich altijd graag van hebben bediend om liberale samenlevingen in de afgrond te storten - met de beste bedoelingen, ongetwijfeld.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

a, en wat dan nog? Die kinderen worden op een bepaalde manier beïnvloed door hun ouders en andere volwassenen in hun directe leefomgeving en dáár gaat het mij om !
Of denk je soms dat de ideeën van die kinderen zomaar vanzelf uit de lucht komen vallen? En ook niet onbelangrijk : die kinderen zijn de volwassenen van later.
Wel even volledig quoten in het vervolg [-X

De kinderen die grappen maakten over het Heizelstadion drama doen dat over het algemeen later niet meer. Het probleem met deze jongeren is juist dat ze zich onbegrepen en ongewenst voelen in de samenleving. Deze jongeren hebben juist een slechte relatie met hun ouders en praten nauwelijks met hun over hun problemen. Dan verzeilen ze al snel in de criminaliteit. De nieuwe tendens is dat deze criminele jongeren bij uitstek geschikt zijn voor terroristische indoctrinatie. Het criminele bestaan is vrij zinloos. Iedere jongere wil het liefst een bestaan opbouwen met vrouw en kinderen en het hebben van een baan, of je nu moslim, christen, atheïst, blank, zwart of wat dan ook bent. Je wilt meedoen in de maatschappij, er een rol in vervullen. Met name deze jongeren vallen tussen wal en schip omdat hun ouders hun eigen cultuur en tradities hebben die niet aansluiten bij wat ze zien op school en de maatschappij. Daar zal aan gewerkt moeten worden, integratie i.p.v. polarisatie. Een volwassene die roept dat alle moslims maar moeten oprotten vind ik een veel enger persoon dan een kind van 12 die roept dat IS goed bezig is. Gisteren heb ik een tijdlang naar Radio1 geluisterd naar deskundigen die op e.o.a. manier betrokken zijn bij terrorisme, probleemjongeren, en alles wat er maar omheen hangt. Allen pleiten voor integratie, discussiëren en openheid. Niemand die beweerde dat bijvoorbeeld een Wilders goed bezig. Zet je mensen tegen elkaar op dan is uiteindelijk de maatschappij de grote verliezer.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

https://www.statista.com/chart/4093/peo ... ince-1970/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoals te zien is zijn het aantal slachtoffers de afgelopen 20 jaar nogal afgenomen in West-Europa. Dit heeft te maken met de strijd van de IRA in Noord-Ierland. Uitschieters zijn 2004 in Madrid (ETA), 2011 in Noorwegen (Breivik) en 2015 in Parijs (IS sympathisanten).
van het img een sizedimg=90 gemaakt
Bonjour
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Uitschieters zijn 2004 in Madrid (ETA)
Anders dan men destijds aanvankelijk wilde geloven, was dit niet de ETA maar Al Qaida.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorist ... maart_2004" onclick="window.open(this.href);return false;
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Dit topic gaat over Brussel. Op zich interessant alle overige aanslagen in de loop van decennia er bij te halen, maar wat wil je daar mee zeggen? Dat het ooit niet-moslims waren, die verantwoordelijk waren voor aanlagen? Dat we in Europa een stuk veiliger zijn dan eerder? Dat moslimterrorisme eigenlijk geen probleem is, zolang het maar buiten Europa is en gericht op mede-moslims?
Hier in Europa wellicht een probleem van kansloze jongeren, die een ander soort staat willen, dat wilden de RAF leden ook, daarom bestreden we het communisme nog niet, de meeste communisten waren vreedzaam.
Maar in moslimlanden lijken de aanslagen en geweld wel een religieus probleem, hoewel ook vaak beweerd wordt, dat alles de schuld van het westen is. Maar daar gaat het topic ook niet over.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dit topic gaat over Brussel. Op zich interessant alle overige aanslagen in de loop van decennia er bij te halen, maar wat wil je daar mee zeggen? Dat het ooit niet-moslims waren, die verantwoordelijk waren voor aanlagen? Dat we in Europa een stuk veiliger zijn dan eerder? Dat moslimterrorisme eigenlijk geen probleem is, zolang het maar buiten Europa is en gericht op mede-moslims?
Hier in Europa wellicht een probleem van kansloze jongeren, die een ander soort staat willen, dat wilden de RAF leden ook, daarom bestreden we het communisme nog niet, de meeste communisten waren vreedzaam.
Maar in moslimlanden lijken de aanslagen en geweld wel een religieus probleem, hoewel ook vaak beweerd wordt, dat alles de schuld van het westen is. Maar daar gaat het topic ook niet over.
Er zijn altijd al aanslagen geweest in West-Europa en uiteindelijk zijn deze afgenomen. Dus er is een oplossing mogelijk zoals met de IRA, ETA, en RAF. Ook waren er al eerder aanslagen in Frankrijk gepleegd door Algerijnse extremisten. Ook nu zijn er relatief weinig aanslagen alleen komt het wel dichterbij. Maar er wonen 500 miljoen mensen in Europa en de kans betrokken te worden bij een aanslag is nog steeds bijzonder klein.
Ik heb al duidelijk gezegd dat terrorisme een probleem is en dat er naar een oplossing gezocht moet worden. Ik denk niet zozeer dat kansloze jongeren een andere staat willen, als wel dat ze begrepen en geaccepteerd willen worden. Ik lees net dat er een laptop in een vuilnisbak is gevonden van één van de extremisten die zichzelf opblies. Hij zou zichzelf radeloos hebben gevoeld, hij kon geen kant op en wilde niet in een cel eindigen: http://nos.nl/artikel/2094672-zaventem- ... nslag.html" onclick="window.open(this.href);return false; Dat lijkt me geen tekst van iemand die de Belgische maatschappij wil veranderen en een soort islamitische staat wil stichten in België, of de gemeenschap wil ontwrichten.
In moslimlanden gaat het om de strijd tussen Sjiieten en Soennieten. En inderdaad, onze bemoeienissen hebben nogal wat haat tot gevolg gehad.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Dit topic gaat over aanslagen in Brussel. De onderliggende motivatie komt ook aan bod. Dat lijkt me goed. Wat ik wel eigenaardig vind is, dat er in de media naast alle aandacht die er is voor deze afschuwelijkheden haast nergens aandacht is voor de bomaanslagen op de universiteit van Mosul, waar zo'n 200 doden te betreuren zijn naast de 600 gwonden. De bommen kwamen in dit geval uit de lucht vallen. De noodkreet van één van de studenten en de weerzin tegen het westen krijgen zo een duidelijk perspectief.
De studente:
“De criminelen van de Amerikaanse coalitie hebben de laatste twee dagen verscheidene faculteiten van de universiteit van Mosul gebombardeerd en vernietigd onder het mom van de strijd tegen ISIS. Meestal vinden airraids plaats ‘s nachts. Maar nu bombarderen de Amerikaanse agressors de universiteit overdag, het betekent dat zij uit zijn om het plegen van een massaslachting onder de studenten en docenten van de universiteit. Meer dan 200 burgers zijn gedood en het 600 mensen zijn gewond.
en
Niemand kan kijken naar de uiteengereten lichamen van hun geliefden die van onder het puin komen, zonder een deel van zijn ziel en geloof in menselijke waarden te verliezen. En dit is wat de Amerikaanse indringers gepland hebben, toen ze besloten om Irak en andere landen te bezetten. Na 25 jaar van moord, gedwongen verplaatsing en de vernietiging van de hele infrastructuur van het land, van geweld en ellende, zie ik geen einde aan deze catastrofe.’
Lieven de Cauter hierover:
Over deze bombardementen, met 200 slachtoffers en 600 gewonden (dat is in de grootteorde van 10 keer de aanslagen in Brussel!), allemaal onschuldige burgers, vaak jongeren, heb ik in onze media niets vernomen. De mail geeft een idee hoe woedend de mensen in het Midden-Oosten. Bij uitbreiding geeft het ook een idee hoe diep de woede zit, bij hen die afkomstig zijn uit het Midden-Oosten, of zich ermee identificeren. We moeten die woede eindelijk eens ernstig nemen.
http://www.dewereldmorgen.be/artikel/20 ... -van-mosul
Ik wil hiermee overigens niets van hetgeen in Brussel gebeurd is goedpraten.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Het zou moslims sieren dat ze overal in Europa en mass op straat komen om te demonstreren dat ze zij aan zij staan met ons en hun gezamelijke afkeer laten blijken. Om te laten zien dat ze de democratie en de vrijheden hoog in het vaandel dragen en niet willen vereenzelvigd worden met die fundamentalisten. Dat ze zich, meer dan door Mohamedcartoons, gekwetst voelen door het misbruik van hun religie door dat schorem.
Bewustzijnsverlies en de dood zijn slechts ontbrekende tijdsperiodes, gezien vanuit het eerste persoonsperspectief tijdens een voortdurende bewustzijnsstroom. (Maarten Vergucht)
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

lanier schreef:Allen pleiten voor integratie, discussiëren en openheid.
Daar zijn we nu al decennia mee bezig. En wat is het resultaat? Doen we écht alles goed? Zijn we écht goed bezig? Zien we dat aan keiharde resultaten in de praktijk? Is de oplossing inderdaad opnieuw voor de zoveelste keer een slaapverwekkende herhaling van zetten? De "deskundigen" wisten het toen beter en nu dus weer, maar blijkt hun "beter weten" ook echt in de praktijk of is het allemaal luchtfietserij?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
appelfflap
Banned

MaartenV schreef:Het zou moslims sieren dat ze overal in Europa en mass op straat komen om te demonstreren dat ze zij aan zij staan met ons en hun gezamelijke afkeer laten blijken. Om te laten zien dat ze de democratie en de vrijheden hoog in het vaandel dragen en niet willen vereenzelvigd worden met die fundamentalisten. Dat ze zich, meer dan door Mohamedcartoons, gekwetst voelen door het misbruik van hun religie door dat schorem.
ca 1O miljoen Syrische vluchtelingen protesteren, met hun voeten, tegen IS.
niet genoeg?
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

appelfflap schreef:
MaartenV schreef:Het zou moslims sieren dat ze overal in Europa en mass op straat komen om te demonstreren dat ze zij aan zij staan met ons en hun gezamelijke afkeer laten blijken. Om te laten zien dat ze de democratie en de vrijheden hoog in het vaandel dragen en niet willen vereenzelvigd worden met die fundamentalisten. Dat ze zich, meer dan door Mohamedcartoons, gekwetst voelen door het misbruik van hun religie door dat schorem.
ca 1O miljoen Syrische vluchtelingen protesteren, met hun voeten, tegen IS.
niet genoeg?
Ik heb ze niet zien protesteren.
Ze vluchten wel voor het geweld, maar ik zie ze niet protesteren.
Ik zie ze wel protesteren tegen de opvang en de duur van asielaanvragen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
appelfflap
Banned

Erik schreef: Ik heb ze niet zien protesteren.
Ze vluchten wel voor het geweld, maar ik zie ze niet protesteren.
Ik zie ze wel protesteren tegen de opvang en de duur van asielaanvragen.
en zo gooi je terroristen en vluchtelingenweer op een hoop om te kunnen hetzen.
van racisten kun je niet veel anders verwachten.

je weet toch dat de daders gisteren en in Parijs hoofdzakelijk Europeanen zijn hé

ik heb jou ook nog niet zien protesteren tegen de aanslagen en ik heb zelf ook nog niet geprotesteerd tegen die aanslagen gisteren.
volgens jouw kleuterklaslogica gaan we dus akkoord met wat gisteren gebeurd is. Of geldt "zwijgen is toestemmen" enkel voor moslims?
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

appelfflap schreef:van racisten kun je niet veel anders verwachten
Ik wens geen racist genoemd te worden.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat bij vluchtelingen die protesteren ik er nog geen 1 voorbij heb zien komen die boos op diegenen die hen in deze situatie hebben gebracht.

Ik had beter moeten dan op jou te reageren, nou ja wie zijn kont brand .....
Ajuus.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Plaats reactie