Ad hominem discussie in Midden Oosten Topic

Hierin worden grove overtredingen geplaatst waar de beheerders van https://www.freethinker.nl" uitdrukkelijk afstand van nemen.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: kritiek van Appelfflap 2

Bericht door ChaimNimsky »

Hamas volledig vernietigen (ze bieden al geen weerstand meer) en heropvoeding. Dat is de enige weg naar echte vrede.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ja, ik zie dat er heel wat heropvoeding nodig is.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
ChaimNimsky
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oostenl

Mus schreef: 04 mei 2025 00:07Je weet maar niet van ophouden hé. Je wilt koste wat het kost ene mus onder het kleed krijgen of niet? Dat gaat je dus gewoon niet lukken, het verhaal van mijn ouder is gewoon het verhaal van mijn ouders en dat is een eerlijke getuigenis al beweer je nog honderd keer dat dat niet kan, dus,

Luister ChaimNimsky. Je beweerd dat ik niet wist dat de westbank onder controle van Jordanië lag. Je weet niet of ik dat wel of niet wist en ja ik wist dat wel degelijk. Ik heb ook nergens beweerd dat het gebied in die periode onder controle van Israel lag, dat weggetje hebben we al belopen ChaimNimsky. Bovendien heb ik ook nergens beweerd over enige vorm van recht dat Israëlische soldaten zouden hebben, dat is wat jij er van maakt.

Wat ik stel is dat er illegaal grenzen werden overschreden en men niet schroomden tot intimidatie en dus geweld over te gaan. Op die manier wel degelijk de macht en controle uitgeoefende om mensen middels intimidatie van hun grond te verjagen al helemaal wanneer je familie voor je ogen is afgemaakt. Iets dergelijks heeft enorme impact die niet zonder gevolgen is.
Dat kun je blijven ontkennen tot in de oneindigheid maar dat veranderd dus niks aan de zaken zoals die zich hebben voorgedaan en al helemaal niets aan wat mijn ouders en anderen hebben meegemaakt..
We hebben het niet over de bekende en goed gedocumenteerde grensconflicten, maar over de situatie in en rond Hebron; ver van de Israelische grens.

Jij stelt dus dat Israelische soldaten in de jaren '50, ver verwijderd van de toenmalige Israelische grens en diep binnen door Jordanië gecontroleerd gebied, je ouders van hun boerderij bij Hebron zouden hebben verdreven, daar families martelden, en blijkbaar diep in Jordaans grondgebied hebben geëist dat Palestijnen daar moesten vertrekken en hen ginds onder de duim hielden. Nogmaals, in de jaren '50 had Israel geen militaire aanwezigheid op de Westbank, laat staan zo ver van de grens, en het idee dat Israelische soldaten op dat moment het recht hadden om eisen te stellen aan Palestijnen in een gebied dat volledig onder Jordaanse controle stond, is niet alleen historisch onjuist, maar eveneens volstrekt onmogelijk.

Ik kom aantoonbaar met historische data en het enige dat jij telkens zegt is: nietes!
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Bonjour schreef: 04 mei 2025 00:10 Ja, ik zie dat er heel wat heropvoeding nodig is.
Als Hamas weg is, is dat niet zo moeilijk meer. Net als toen de Nazi's waren verslagen of de Japanse keizerlijke macht weg was.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 04 mei 2025 00:07:scissors:
Je wilt koste wat het kost ene mus onder het kleed krijgen of niet?
Dat denk ik niet, waarom zou ChaimNimsky jou onder een kleed willen vegen?
Hij benoemd toch gewoon historische feiten maar jij volhardt in blijven geloven
in je overtuiging, een overtuiging op basis van een verhaal wat je gehoord hebt.
In plaats van onder een kleed, krijg ik eerder dit beeld voor ogen:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Maar de haat aan beide kanten van de grens moet eruit. Heropvoeding aan beide kanten. Respect voor levens aan beide kanten. Kijk naar je eigen stukken, met je excuus ' Ik ben emotioneel geraakt' staan bol van racisme. Dat moet eruit geheropvoed worden.
Maria
Moderator

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Maria »

appelfflap schreef: 03 mei 2025 23:44 uit het nieuwe midden oosten topic
Bonjour schreef: 03 mei 2025 22:42 Dieptepunt op Freethinker.
ik meot je ongelijk geven, dit topic wordt gewoon een kopie vh vorige dat 700 pagina's duurde.

bekijk de de openingspost van peter
Alleen de allerkwalijkste zaken zullen - indien gemeld worden behandeld en (in onze ogen onbelangrijke meldingen zullen direct worden gesloten.
Door alleen “de allerkwalijkste zaken” te behandelen en alles wat volgens jullie “onbelangrijk” is direct te sluiten, legitimeer je een klimaat waarin racisme en ontmenselijking vrij spel krijgen zolang ze maar net netjes verpakt zijn. Dat is geen neutraliteit, dat is morele lafheid – en het ondermijnt het forum tot op het bot.
forumregels zijn de facto uitgeschakeld en compleet irrelevant geworden, nu geeft men het ook gewoon toe.

het is dus wachten op stukken zoals dit
bv dit stuk, om het inhoudelijk te houden heb ik de namen geanonimiseerd zodat men mij niet van ad hominems kan beschuldigen, en zo vd essentie van mijn kritiek kan afleiden.
persoon b schreef:
persoon a schreef:Prachtig verhaaltje wat je hier afsteekt. Ben ook bereid dat af te steken tegen mijn neefje (14 jaar was hij) dat om niks naar die fantastische vankantieoorden van de Israëli is afgevoerd, ik denk dat vanuit het diept van zijn hart zal bedanken vanuit zijn Hamas bunker. En hij is daar niet omdat wij dat zo graag willen hoor of dat wij hem daar de weg naar toe hebben gewezen daar mogen wij de Israëlische vakantieoorden voor bedanken, wij hadden hem ook liever gezond naar, lijf, leden maar vooral van geest terug gehad, maar dat kan zeer waarschijnlijk niks schelen als ik jou verhaaltje mag geloven.
Natuurlijk! Want kiezen voor het alternatief, oftewel een uitzichtloze strijd dat nooit en tenimmer iets positiefs voor jullie volk oplevert, is het allerdomste dat jullie kunnen doen.
Maar indien je neefje zich bij de doodscultus Hamas heeft aangesloten valt er uiteraard weinig meer met hem te praten. Willens en wetens kiezen voor haat totdat de dood erop volgt is menselijk gedrag waar ook de wijste woorden weinig of geen uitwerking meer hebben. En het is sowieso voor hem nu te laat, want Israel maakt een eind aan Hamas.

Maar zie je nog steeds niet hoe je zwelgt in grieven? Je komt met deze bijdrage, terwijl het punt dat ik opnieuw en opnieuw maak, de aartsdomheid van Hamas, en eeuwig geweld tegen Israel, door jou volkomen genegeerd wordt.
persoon b noemt een 14-jarig Palestijns kind impliciet een lid van een "doodscultus", nota bene een neefje van een forumlid, en suggereert dat zijn dood te rechtvaardigen is, en doet dat in een toon die totaal geen ruimte laat voor empathie of menselijkheid. dit is verbaal geweld en grensoverschrijdend. Het is nog schrijnender dat zoiets op een forum dat zegt pal te staan voor vrijheid van denken en debat, niet wordt gecorrigeerd, maar stilzwijgend wordt toegestaan, terwijl racisme en discriminatie expliciet verboden zijn in de regels. dit is het niveau van modereren vnzadaag,

dit is hetgeen hannah arendt beschreef, in volle actie
onder het mom van meningsvrijheid tolereert men diep racisme, moderators verstoppen zich achter procedures en vormdiscussies (juiste topic, off topic, willekeur, ..) en kiest men voor totale passiviteit
dit is de banaliteit vh kwaad, in dit soort sfeer kan het kwaad alles overschimmelen en overwoekeren zoals we mooi zien.
.
Ik zie in dit verband, (voorlopig nieuwe poging voor het onderwerp Midden Oosten in één topic te verzamelen met zo min mogelijk moderatie) geen reden om een apart topic te openen voor je persoonlijke mening aangaande wat erover in het Midden Oosten topic wordt gezegd.
De discussie werd hier dan ook gewoon voortgezet, dus in twee parallel lopende topics.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

HierEnNu schreef: 04 mei 2025 00:20 Hij benoemd toch gewoon historische feiten
Hij benoemt (let allemaal af en toe op de t's en d's ) de hem bekende historische feiten. De Israëlische geschiedenis vertelt iets anders dan de Palestijnse.
Ik heb even zitten zoeken en vind 2 zinnen over de Westoever van die tijd. Dat wil niet zeggen dat er niets gebeurd is.
ChaimNimsky
Superposter

Bonjour schreef: 04 mei 2025 00:21 Maar de haat aan beide kanten van de grens moet eruit.
Dat klopt.
Respect voor levens aan beide kanten.
Klopt.
Kijk naar je eigen stukken, met je excuus ' Ik ben emotioneel geraakt' staan bol van racisme. Dat moet eruit geheropvoed worden.
Ik denk dat er bij mij al geen sprake meer is van de haat die er een tijd geleden nog wel was -- ben ik ook eerlijk in geweest.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 04 mei 2025 00:19 Als Hamas weg is, is dat niet zo moeilijk meer. Net als toen de Nazi's waren verslagen of de Japanse keizerlijke macht weg was.
Hier heb je het via de vergelijking er alleen maar over dat de Palestijnen moeten veranderen. Dat is dus al racisme want we zijn het erover eens dat de haat en gebrek aan respect voor leven aan beide kanten zit.
Dus nog steeds, Chaim.
ChaimNimsky
Superposter

Bonjour schreef: 04 mei 2025 00:25
HierEnNu schreef: 04 mei 2025 00:20 Hij benoemd toch gewoon historische feiten
De Israëlische geschiedenis vertelt iets anders dan de Palestijnse.
Nee, het betreft gewoon geschiedenis. Wat Mus zegt, gaat niet alleen tegen de historische feiten in, maar is ook nog eens onmogelijk.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 04 mei 2025 00:14
Mus schreef: 04 mei 2025 00:07Je weet maar niet van ophouden hé. Je wilt koste wat het kost ene mus onder het kleed krijgen of niet? Dat gaat je dus gewoon niet lukken, het verhaal van mijn ouder is gewoon het verhaal van mijn ouders en dat is een eerlijke getuigenis al beweer je nog honderd keer dat dat niet kan, dus,

Luister ChaimNimsky. Je beweerd dat ik niet wist dat de westbank onder controle van Jordanië lag. Je weet niet of ik dat wel of niet wist en ja ik wist dat wel degelijk. Ik heb ook nergens beweerd dat het gebied in die periode onder controle van Israel lag, dat weggetje hebben we al belopen ChaimNimsky. Bovendien heb ik ook nergens beweerd over enige vorm van recht dat Israëlische soldaten zouden hebben, dat is wat jij er van maakt.

Wat ik stel is dat er illegaal grenzen werden overschreden en men niet schroomden tot intimidatie en dus geweld over te gaan. Op die manier wel degelijk de macht en controle uitgeoefende om mensen middels intimidatie van hun grond te verjagen al helemaal wanneer je familie voor je ogen is afgemaakt. Iets dergelijks heeft enorme impact die niet zonder gevolgen is.
Dat kun je blijven ontkennen tot in de oneindigheid maar dat veranderd dus niks aan de zaken zoals die zich hebben voorgedaan en al helemaal niets aan wat mijn ouders en anderen hebben meegemaakt..
jij stelt dus dat Israelische soldaten in de jaren '50, ver verwijderd van de toenmalige Israelische grens en diep binnen door Jordanië gecontroleerd gebied, je ouders van hun boerderij bij Hebron zouden hebben verdreven, daar families martelden, en blijkbaar diep in Jordaans grondgebied hebben geëist dat Palestijnen daar moesten vertrekken en hen ginds onder de duim hielden. Nogmaals, in de jaren '50 had Israel geen militaire aanwezigheid op de Westbank, laat staan zo ver van de grens, en het idee dat Israelische soldaten op dat moment het recht hadden om eisen te stellen aan Palestijnen in een gebied dat volledig onder Jordaanse controle stond, is niet alleen historisch onjuist, maar eveneens volstrekt onmogelijk.

Ik kom aantoonbaar met historische data en het enige dat jij telkens zegt is: nietes!
Ik ben er wel een keertje klaar mee nu, ChaimNimksy. Wij blijven steeds maar ronddraaien in cirkeltjes, wat tot niks leidt. Ik heb mijn standpunt meer dan duidelijk aan je gemaakt en je kunt het kennelijk niet als een reéle mogelijkheid zien. Ik blijf, zoals ik al een aantal keer heb herhaalt, bij wat ik van mijn ouders weet dat is voor mij de waarheid, dat veranderd niet en gaat ook niet veranderen. Wanneer dat verder niet in jou gedocumenteerde visie past, zoals ik ook al eerder heb gezegd, dan is dat zo. Je gaat geen ander antwoord krijgen door het verhaal steeds in kleine nuances te wijzigen. Hier stopt het voor mij want dit heeft werkelijk geen enkel zin.
Laatst gewijzigd door Mus op 04 mei 2025 00:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 04 mei 2025 00:31 Nee, het betreft gewoon geschiedenis.
Kom op. Je bent vrijdenker toch. Je weet wel beter.

Bedenk het eens anders. Er zat bij haar ouders een enorme angst voor joden. Dat komt ergens vandaan. Wat is er volgens jou gebeurd om die angst te veroorzaken?
ChaimNimsky
Superposter

Bonjour schreef: 04 mei 2025 00:29
ChaimNimsky schreef: 04 mei 2025 00:19 Als Hamas weg is, is dat niet zo moeilijk meer. Net als toen de Nazi's waren verslagen of de Japanse keizerlijke macht weg was.
Hier heb je het via de vergelijking er alleen maar over dat de Palestijnen moeten veranderen. Dat is dus al racisme want we zijn het erover eens dat de haat en gebrek aan respect voor leven aan beide kanten zit.
Dus nog steeds, Chaim.
Haat is eenvoudig te veranderen; Indoctrinatie niet -- de laatste heeft heropvoeding nodig, zoals de bevolking na de Nazi-indoctrinatie, de Japanse bevolking na indoctrinatie of de bevolking onder Hamas.-indoctrinatie.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bonjour schreef: 04 mei 2025 00:33
ChaimNimsky schreef: 04 mei 2025 00:31 Nee, het betreft gewoon geschiedenis.
Kom op. Je bent vrijdenker toch. Je weet wel beter.

Bedenk het eens anders. Er zat bij haar ouders een enorme angst voor joden. Dat komt ergens vandaan. Wat is er volgens jou gebeurd om die angst te veroorzaken?
Ik ken de geschiedenis enorm goed en wat Mus claimt is allereerst volstrekt onmogelijk en historisch onjuist.
Zionist
Gesloten