Voor god staan

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

Cabbage
Forum fan

Bericht door Cabbage »

Ik zou god tal van vragen stellen,

Wat zijn echte gedaante is enz, en of jezus een beetje een goeie zoon is en waarom hij ervoor heeft gezorgd dat het midden oosten in allah ging geloven, hoewel allah dan helemaal niet bestaat.

En hij mocht mij ook uitleggen waarom hij almachtig en alwetend kan zijn, en wat zijn lievelingseten is enzo :o

Man... we hebben toch tijd zat als we dood zijn, heeft hij tijd genoeg om met ons te praten, als hij almachtig is, heeft hij ook de macht om met iederen in de hemel persoonlijk te discussieren.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Allah is gewoon arabisch voor "god" ;)
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Raven,. das niet zo: Allah betekent de "allerhoogste"
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

vandaar die obsessie voor hoge gebouwen van onze fundamentalistische islamitische medemens?
Samante

Bericht door Samante »

Cabbage schreef:Ik zou god tal van vragen stellen,

Wat zijn echte gedaante is enz, en of jezus een beetje een goeie zoon is en waarom hij ervoor heeft gezorgd dat het midden oosten in allah ging geloven, hoewel allah dan helemaal niet bestaat.
God heeft jouw gedaante, de gedaante van alle andere levende wezens en de niet levende objecten. Dat denk ik tenminste.
Cabbage schreef: En hij mocht mij ook uitleggen waarom hij almachtig en alwetend kan zijn, en wat zijn lievelingseten is enzo :o
Almachtig omdat niets kan geschieden tegen Gods wil. En er geschiedt dus ook niets tegen Gods wil. Jouw wil (en die van anderen) is Gods wil.
Alwetend omdat God overal en in alles bestaat, volgens mij tenminste, en dus alles is van het begin tot en met het einde. De uiteindelijke uitkomst is daardoor gekend bij God.
Lievelingseten? Wat staat er bij levende wezens op het menu en wat heeft de voorkeur?
Cabbage schreef: Man... we hebben toch tijd zat als we dood zijn, heeft hij tijd genoeg om met ons te praten, als hij almachtig is, heeft hij ook de macht om met iederen in de hemel persoonlijk te discussieren.
Volgens mij ontdek je, eenmaal los van het lichaam, dat je God zelf bent. En dat je overal en in alle tijd bestaat, in alles.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Atli schreef:vandaar die obsessie voor hoge gebouwen van onze fundamentalistische islamitische medemens?
De Christelijke medemens kan er ook wat van hoor, de torenstrijd der Nederlanden is uiteindelijk besl;echt door Utrecht maar je weet zelf hoe lang men hier over heeft gesoebat.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Cabbage
Forum fan

Bericht door Cabbage »

Jouw wil (en die van anderen) is Gods wil.
Lol :D

Mensen hebben dus geen eigen wil, het christendom begint steeds meer op een dictatuur te lijken.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Cabbage schreef:
Jouw wil (en die van anderen) is Gods wil.
Lol :D

Mensen hebben dus geen eigen wil, het christendom begint steeds meer op een dictatuur te lijken.
Ik weet wel eens niet wat ik wil, dus God weet niet altijd wat hij wil??
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Cabbage
Forum fan

Bericht door Cabbage »

Christenen zullen zich in allerlei bochten wringen en met de zoveelste woordspeling komen om het allemaal nog net te verklaren... het is bijna schattig.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Ik zou god gewoon een klap voor z'n bek geven en zeggen dat het een irritant mannetje is. Vervolgens zou ik hem kruisigen (want dat schijnt te kunnen met god) totdat ie zichzelf wegtoverd, hebben de atheïsten toch gelijk! 8)
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

BR schreef:Beste Samante, toch wel van elf hoog en via het trappenhuis, zoals voorgeschreven werd?
In de tijd dat 'de waan' hoogtij viert, worden de 'voorschriften' op een zacht pitje geroosterd!
fbs33
Bevlogen

Re: Voor god staan

Bericht door fbs33 »

Atheist_1984 schreef:Vraag aan atheist en agnosten.

Stel je voor, je gaat dood en er blijkt toch een God te zijn (een van de grote religie's). En hij zegt tegen je, waarom heb je niet in me gelooft, wat zou je dan zeggen???
Donder op, je hoort hier niet!
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Otter schreef: Mijn persoonlijke, en in dit geval ongenuanceerde mening is dat de vrijdenkers hier (jullie) een behoorlijk bord voor hun kop hebben.

Ik wens je een fijne tijd

Gegroet
" 't Gaat goed", zei de dokter. "Zet die Otter maar weer uit in de Biesbosch om verder van zijn persoonlijkheidstoornis te genezen, haha"
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Socratoteles schreef:Ik moet bekennen dat hier soms over het christendom wordt gesproken op een manier die er geen recht aan doet........ Ik heb ooit wat boeken gelezen van C.S. Lewis en ik dacht dat er op een aantal punten wel iets op viel af te dingen,
maar hij schreef en redeneerde rationeel en nuchter en voldeed bepaald niet aan het beeld dat hier soms van "de christenen"
wordt geschetst.
Je verwart hier 'christendom' en 'christenen'. Dat zijn twee verschillende zaken. Het ene betreft bepaalde leerstellingen, en het tweede zijn individuen die deze leerstellingen aanhangen. Ik denk dat het mogelijk is om de leerstellingen te verwerpen, en zelfs verachtelijk te vinden, maar om het individu te respecteren.
Ik richt mijn pijlen slechts op de leerstellingen, en niet noodzakelijkerwijs op het individu.

Wat betreft C.S. Lewis, daar is in het subforum over boeken al eens door iemand een topic over gestart. (over 'brieven uit de hel', maar dan de originele engelse titel).

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plons
Bevlogen

Re: Voor god staan

Bericht door Plons »

Atheist_1984 schreef: Stel je voor, je gaat dood en er blijkt toch een God te zijn (een van de grote religie's). En hij zegt tegen je, waarom heb je niet in me gelooft, wat zou je dan zeggen???
.
Ik kan het nog steeds niet geloven,word wakker wordwakkerwordwakkerwordwakker...........
Fuck met alles.
Plaats reactie