Voor god staan
Moderator: Moderators
-
- Ervaren pen
Voor god staan
Vraag aan atheist en agnosten.
Stel je voor, je gaat dood en er blijkt toch een God te zijn (een van de grote religie's). En hij zegt tegen je, waarom heb je niet in me gelooft, wat zou je dan zeggen???
Ik zou bernard russell quoten en zeggen:
Niet genoeg bewijs God, niet genoeg bewijs.
Stel je voor, je gaat dood en er blijkt toch een God te zijn (een van de grote religie's). En hij zegt tegen je, waarom heb je niet in me gelooft, wat zou je dan zeggen???
Ik zou bernard russell quoten en zeggen:
Niet genoeg bewijs God, niet genoeg bewijs.
Exodus 12
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
-
- Ervaren pen
- Sebastiaan
- Bevlogen
- windsurfer
- Diehard
Re: Voor god staan
Ik zou hetzelfde zeggen als nu: waarom wel?Atheist_1984 schreef:Vraag aan atheist en agnosten.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Erg moeilijk natuurlijk, omdat je niet weet welke god de ware is. Maar als het de god is die het eeuwige leven beloofde, wist ik het wel.
Ik vind de beloning eeuwig te moeten leven, onmenselijk. Een echte god, zou zoiets nooit in het vooruitzicht stellen. Daarom wilde ik niet in een god geloven.
Ik vind de beloning eeuwig te moeten leven, onmenselijk. Een echte god, zou zoiets nooit in het vooruitzicht stellen. Daarom wilde ik niet in een god geloven.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
(Walter Lipmann)
- Sebastiaan
- Bevlogen
De Christelijke hell moet wel de ultieme hell zijn. Geen Sex, geen lol, elke dag het zelfde, zonder vooruitzicht tot in de eeuwigheid.HarrieMe schreef:Erg moeilijk natuurlijk, omdat je niet weet welke god de ware is. Maar als het de god is die het eeuwige leven beloofde, wist ik het wel.

Geen wonder dat de Islam hemel met zijn 72 maagden een stuk antrekelijker is.

De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Als dat zou gebeuren dat er een God zou zijn en ik er ooit voor zou komen te staan, zou ik denk ik als een kind een ontelbaar aantal waaromvragen op hem (haar?) afvuren. En als het mogelijk is dan graag goede onderbouwing en argumenten eisen. (vooral niet vergeten dan, de discussieregels van freethinker eerst te overleggen).
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer: