Ik heb het niet op dit soort organisaties en wel om de reden dat er risico's worden genomen met mensen. Niet iedereen kan dit soort 'programma's' aan, er zijn mensen die door dit soort praktijken blijvende schade oplopen. De schade kan varieren tot het nemen van beslissingen onder groepsdruk of in het moment waar men later behoorlijk spijt van krijgt in de zin van verbreken relaties, veranderen zakelijke taktieken, herindeling leven tot aan ernstige psychische schade aan toe. Er zijn geen deskundigen aanwezig om het één en ander in goede banen te leiden en veiligheid te garanderen. 
Daar komt nog bij dat de 'inzichten' en 'kennis' die wordt aangeboden dermate weinig specifieke deskundigheid omvat, dat het van die kant bekeken pure oplichting genoemd kan worden. 
De combinatie van opzettelijke gevaarzetting met oplichting zonder dat er ergens één professional bij betrokken wordt, vind ik eigenlijk genoeg ingredienten om te mogen spreken van een onrechtmatige daad. Ik weet niet wat de wetgeving rond dit soort organisaties is, maar eigenlijk zou een bepaalde regulering geen kwaad kunnen.  Of zelfs een verbod.
edit: ik zie zelfs dat in bepaalde landen Landmark als sekte is geclassificeerd (frankrijk en oostenrijk, en dat in bepaalde landen Landmark niet meer actief is). De starter van Landmark is een tweedehandsautoverkoper die actief was binnen Scientology. 
wikipedia schreef:Op zondag 18 februari 2007 zond in Nederland het televisieprogramma Zembla een documentaire uit waarin de opzet van Landmark en een andere spin-off van Scientology, bekend als CSA Coaching, kritisch onder de loep werden genomen. Wat naar voren kwam in het programma waren de nadelige effecten van de gekozen opzet op sommige deelnemers: een viertal deelnemers kregen na het doen van de cursus een psychose.
Landmark wordt in Zweden gezien als een 'actieve religieuze groep'. Dit verklaart natuurlijk waarom er felle tegenstanders als fanatieke aanhangers zijn. Een deugdelijke therapie zonder nadelige gevolgen zorgt zelden voor controversen.  
Ik blijf verre van Landmark en zal iedere persoon die me ernaar vraagt hetzelfde adviseren.