Zo is dat ....eigenlijk is dit het beste advies om "on topic" te blijven ....LATEN RUSTEN VOOR WE WEER IN EEN OEVERLOZE DISCUSSIE ZIJN BELAND
AhaaAls nu ook al een gewone en nota bene aangekochte natuurdocumentaire moet worden verhaspeld omdat de boodschap niet strookt met je eigen opvattingen, ben je volgens mij erg diep gezonken. Ik geloof niet dat andere media zo ver gaan: die schrijven dan gewoon hun eigen verhaal. Gekleurd, vanzelfsprekend, maar ten minste origineel.
Maar het is wel een beetje naif van mij geweest dat ik nooit had vermoed dat de BBC dit zomaar zou laten gebeuren ....
of weten ze daar bij die club van niets onregelmatigs ; zoiets als bijvoorbeeld "we are only in it for the money " ?
oftewel :
er zijn geen achterstalige betalingen .... Dus ( schuif de zwarte piet maar door )
" Dat de EO een " leugenaar voor god" is , is toch al langer bekend bij de kijkers ...... maar betaalt die rijke omroep de BBC-verkoopdienst soms niet ( tot nu toe ) goed en stipt ? .... No problem ...
Het is derhalve een Nederlands " intern" probleem ... "
Sir David Attenborough ( een "verklaard" tegenstander van het creationisme of alleen maar de " presentator " of het anker van een commercieel produkt die voor zijn diensten toch allang is betaald ? ) wordt gewoon " misquoted " ( selectief eruit geknipt , "gedubt ", "herlezen" of kompleet verkeerd "vertaald" ...)
Is Sir David nog wel de wettige eigenaar van zijn intellektuele arbeid ?
Is de man nog niet met pensioen ?
In elk geval is de "lijkenpikkerij " en " recuperatie" al begonnen , nog voor de man goed en wel verdwenen is in de vergeetputten van de archieven ...
Wat dat laatste betreft ben je bij gelovigen altijd in goede handen ;
Ze roven en kapen alles van waarde ( =veel van waarde is onbeschermd of verwaarloosd

Dat kan ook niet anders want ze leven eigenlijk in functie van het beloofde en betere hiernamaals en ze verachten hun verblijf op deze tijdelijke wereld ( = een soort gevangenis waar ze hun tijd moeten uitzitten en hun toekomstige beloning moeten verdienen door nederig , mak , fatalistisch en gehoorzaam slavengedrag ...maar dat is natuurlijk ook alweer " off topic" )