De EO does it again...
Moderator: Moderators
De EO does it again...
De EO strikes again met hun stokpaardje: evolutie is vies, bah, verkeerd, enzovoort. Films van David Attenborough werden schaamteloos ge-edit en bewerkt om het evolutionaire standpunt te verwijderen. De wijzigingen werden ontdekt door Gerdien de Jong, hoofddocente aan de Universiteit Utrecht die haar bevindingen op deze site uitvoerig beschrijft. Ze is heel netjes en noemt het een 'beperking van de vrijheid van meningsuiting' omdat de EO die serie censureert, maar ze is naar mijn idee te vriendelijk voor dit stel dichtgetimmerde figuren. Daarom hier dus de werkelijke reden waarom de EO doet zoals ze doet:
De EO laat zich leiden door een tweeduizend jaar oud boekje, dat zij als absolute waarheid beschouwt. Omdat alles wat niet met dat boekje strookt die waarheid in elkaar laat storten als een kaartenhuis, verlaagt de EO zich tot censuur om dat beeld maar in stand te houden. Dat geeft wel aan hoe waardig hun waarheid is. De EO lijdt, net als miljarden andere mensen op deze planeet, aan een ziekte die 'cognitieve dissonantie' heet en wordt veroorzaakt door het op slot zetten van de hersenen omwille van een arbitraire en aangeleerd verhaal. Het wordt tijd dat deze onzin, ook wel 'religie' geheten, met de vuilinsbak van de mislukte beschavingselementen meegaat. Wij dagen elk willekeurig lid van de EO uit om deze stelling te weerleggen.
De EO laat zich leiden door een tweeduizend jaar oud boekje, dat zij als absolute waarheid beschouwt. Omdat alles wat niet met dat boekje strookt die waarheid in elkaar laat storten als een kaartenhuis, verlaagt de EO zich tot censuur om dat beeld maar in stand te houden. Dat geeft wel aan hoe waardig hun waarheid is. De EO lijdt, net als miljarden andere mensen op deze planeet, aan een ziekte die 'cognitieve dissonantie' heet en wordt veroorzaakt door het op slot zetten van de hersenen omwille van een arbitraire en aangeleerd verhaal. Het wordt tijd dat deze onzin, ook wel 'religie' geheten, met de vuilinsbak van de mislukte beschavingselementen meegaat. Wij dagen elk willekeurig lid van de EO uit om deze stelling te weerleggen.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Ik hoorde dit vanmorgen op de radio en wilde het hier al plaatsen. Vraag mij af of dit in deze komkommertijd nog verder uitgemeten gaat worden in de media. Het verbaasde mij eigenlijk wel dat de eo zich in deze tijd nog aan cencuur op dit gebied schuldig maakt. Op deze manier wordt haar achterban willens en wetens informatie onthouden.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- Sebastiaan
- Bevlogen
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 28 jul 2007 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Als creationist vind ik het bijzonder bescheten dat de E.O. censuur pleegt.
Ik hou van documentaires over de evolutietheorie , doen mij altijd schaterlachen.
En als dan zo'n prof als een volleerde communist zijn manifesten begint voor te lezen handelend over genenpoelen , allellen , veranderende omstandigheden , selectiedruk , toevallig opduikende mutaties en godbetert darwinvinken.
Brullen
Ik hou van documentaires over de evolutietheorie , doen mij altijd schaterlachen.
En als dan zo'n prof als een volleerde communist zijn manifesten begint voor te lezen handelend over genenpoelen , allellen , veranderende omstandigheden , selectiedruk , toevallig opduikende mutaties en godbetert darwinvinken.
Brullen

Brullen Laughing
ja, levenssprankeltjes uit de ruimte, guangdongaanse mutatiemagie en grootschalige complotten waarbij 95% van de biologen die bovendien politiek benoemd zijn door god weet wie en zich enkel bezig houden met het propaganderen van foutieve theoriën in plaats van zich bezig te houden met hun passie: wetenschap make so much more sense
your god is dead because we killed him
Re: De EO does it again...
Waarom hebben ze dan eigenlijk 'die' bepaalde films gebruikt ??Films van David Attenborough werden schaamteloos ge-edit en bewerkt om het evolutionaire standpunt te verwijderen.
Fuck met alles.
Re: De EO does it again...
Wellicht omdat er geen goede wetenschappelijke natuurfilms bestaan zonder evolutie erin verweven?Plons schreef:Waarom hebben ze dan eigenlijk 'die' bepaalde films gebruikt ??Films van David Attenborough werden schaamteloos ge-edit en bewerkt om het evolutionaire standpunt te verwijderen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ik denk dat ze eerder bang zijn voor kritiek uit hun achterban indien ze films vertonen met daarin evolutionistische kenmerken. Het gaat toch uiteindelijk allemaal om het behoud van hun leden. Dat daarbij bijvoorbeeld Andries Knevel toegegeven heeft de evolutie niet af te wijzen en zich van creationist 'bekeerd' heeft tot ID-oot doet daar niets aan af. Er zullen heel wat bible belters lid zijn van de EO en het is altijd zaak die niet voor de in zwarte kousen gehulde schenen te schoppen want dat kan leden kosten. Het is mijns inziens dus meer een zet gestuurd door commerciële gedachten dan door afwijzing van de wetenschap.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
- Sebastiaan
- Bevlogen
Wake up and smell the cofee. :PKevin schreef:Ik schrik hier eigelijk wel van... Ik had nooit gedacht dat de EO serieus geloofd in de eigen culturele sprookjes met magie en wonderen..
De EO heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze de evangelische boodschap uitdragen. Het verschil met vroeger is dat ze rijk genoeg zijn de realiteit zo te vervormen naar hun boodschap dat we het niet meer door hebben.

De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Dat stond op Korthof's blog. Als er iemand is die zich daarin kenner mag noemen....Gert Korthof, je hebt het over WETENSCHAPPELIJKE WAARHEDEN eruit knippen? Heb je enig idee hoe de evolutietheorie onstaan is? Het is een VERZONNEN verhaal!!
Maar genoeg gelachen, het stuk gaat er over dat er bewust informatie wordt
achtergehouden. De response van de creationistisch-christelijk zijde is dat de
evolutietheorie ook maar een geloof is of zelfs dat deze allang achterhaald is gevolgd
door een totaal ontbreken van argumenten daarvoor.
Vreemd.
Kaffer,
Schaterlach gerust door, in jouw ontkenningsfase die grenst aan chronische domheid (of minimaal het bewust in stand blijven houden van chronische domheid).
Schaterlach gerust door, de wereld van de realiteit, waarvan evolutie slechts een onderdeel is, draait toch wel door.
Schaterlach gerust door, bij het nuttigen van een geëvolueerde banaan en overig fruit en gemanipuleerde gewassen.
Schaterlach gerust door, bij de zoveelste ontdekkingen uit China en andere landen en streken die altijd en voortdurend de realiteit van de evolutie blijven bevestigen.
Dan schaterlachen wij wel om jouw zoveelste niet te onderbouwen samenzweringstheorie over de wetenschap en wetenschappers en de naïeve en allang gefalsificeerde tegenvoorbeelden die jij met je bewust gekozen chronische domheid hardnekkig en krampachtig in stand poogt te houden.
Wim.
Schaterlach gerust door, in jouw ontkenningsfase die grenst aan chronische domheid (of minimaal het bewust in stand blijven houden van chronische domheid).
Schaterlach gerust door, de wereld van de realiteit, waarvan evolutie slechts een onderdeel is, draait toch wel door.
Schaterlach gerust door, bij het nuttigen van een geëvolueerde banaan en overig fruit en gemanipuleerde gewassen.
Schaterlach gerust door, bij de zoveelste ontdekkingen uit China en andere landen en streken die altijd en voortdurend de realiteit van de evolutie blijven bevestigen.
Dan schaterlachen wij wel om jouw zoveelste niet te onderbouwen samenzweringstheorie over de wetenschap en wetenschappers en de naïeve en allang gefalsificeerde tegenvoorbeelden die jij met je bewust gekozen chronische domheid hardnekkig en krampachtig in stand poogt te houden.
Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)