Verzetsbeweging tegen Wilders

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

The Prophet schreef:
Secularizer schreef:de moslim-minderheid, die zich in de grote steden vaak op grote schaal crimineel en agressief gedraagt
Allemachtig wat een stigmatiserende flauwekul. Op NIETS gebaseerd. Kom maar
met onderbouwing, feiten, bewijzen.
Nee Prophet, géén flauwekul!
Hoeveel auto's wil je nog in de brand zien gaan voordat je op je achterhoofd gaat krabben?
Hoeveel miljarden worden er gepropt in dat deel om ze te laten leven in een luxe die ze op geen stukken na verdienen?(geldelijk gezien dus!)
E.e.a. is A) te onderbouwen met gezond verstand B) Met de nuchtere cijfers die het CBS niet geven wil? (geprobeerd!)
Tussen twee haakjes (dit is de diversiteit v. Atheisten waar ik het in het stukje pauselijke encycliek over had haha)
Overigens geef ik je gelijk dat het stigma onze eigen autoriteiten opgeplakt had moeten worden, al veertig jaar geleden! En vervangen had moeten worden door mensen met een hart voor Nederland ipv een partij!
Heb je het stukje van die Drent gelezen die iedere over de balk gegooide Euro een Pleuro noemt? (daar komen ook cijfertjes in voor en namen van profiteurs!)
20% boeteverhoging die er aankomt om meer inkomen te genereren ipv meer verkeersveiligheid te garanderen?
Misschien dat die arme sloebers van nu! dan een vredig stel nederlanders van buitenlandse afkomst waren geweest. Afkerig van Islam omdat die teveel herinneringen opriep aan hun vroegere armoe? Want nú in staat om hun eigen kostje en huur te betalen! Langzaam assimilerend ipv opkomende agressiviteit te vertonen?
Enfin, je krijgt straks de kans met Doeke! Laten we hopen dat Wilders die kans óók krijgt! En verder ben ik het met Devious eens dat Wilders met feiten komt, en dat die stigmatiserend kunnen zijn moet de Islam zich aantrekken alsmede de gelovers daarin!
Maar nogmaals; Dat het zover heeft kunnen komen, hebben we aan onze eigen autoriteiten te danken, en hun stemvee natuurlijk! Een meesterlijk staaltje van pappen en nathouden, en dat over zo een lange tijd. Petje af!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Theoloog schreef:Hoog tijd voor wat tegengas.

Dat is allemaal waar Theoloog, maar ik heb ook gezien dat er, als hij tijdens een debat, zulke uitsrpaken doet, er niet of nauwelijks op wordt ingegaan. Waarom gaat men er dan niet inhoudelijk op in? Men gaat ook met hem het debat niet aan. Wat gebeurt er dan, hij gaat nog harder roepen.
Hij wordt grotendeels genegeerd, een zinnetje hooguit wordt er tegen hem gezegd en klaar. Als het dan allemaal zo onwaar is wat hij zegt, waarom hem dan niet ook verbaal afbranden wanneer daar de gelegenheid toe is?
Nee, men gaat in de kamer als een stelletje kleuters op de tafels zitten bonken, en lacht wat schaapachtig, dat vond ik pas een achterlijke en beschamende vertoning!
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Theoloog schreef:Wahlers,

je hoeft wat mij betreft geen respect te hebben voor de islam of het christendom of het communisme, maar je dient wel respectvol om te gaan met mensen en hun gevoelens.

Dat doet Wilders niet. Hij schoffeert (is daar ook op uit, aangezien hij telkens de meest grove manier zoekt om zich uit te drukken) en demoniseert. Hij maakt ook politici verdacht.

Een welvoeglijke manier om zich uit te drukken zou zijn

1. Dit is er aan de hand (daar heb ik deze en deze cijfers voor
2. Dat is een probleem (daar-en-daar om)
3. Dit is ons voorstel voor een mogelijke oplossing van het probleem.

Wilders pleegt echter door zijn wijze van opereren verraad aan zijn eigen zaak, en zijn eigen kiezers doordat hij zich voortdurend buiten de discussie stelt. Sytse Fritsma heeft boven water gehaald dat de immigratieprocedures bij het IND zo lek zijn als een mandje en dat er op grote schaal is en wordt gefraudeerd. Daarmee wordt niets gedaan, omdat het uit de hoek van de PVV komt. Dat is Wilders' eigen schuld.
Het lijkt hetzelfde alsof een neger het politiebureau binnenkomt om aangifte te doen van een misdrijf, en er geen actie wordt ondernomen tegen de misdadigers omdat de aangever een neger was!
Dat zijn toestanden die in het Alabama (USA) in de dertiger jaren v.d. vorige eeuw konden worden verwacht, maar toch niet in het door en door fatsoenlijke Nederland nú?
Het maakt alles over rechtelijke orde in feite tot slap geouwehoer, mijn beste.
Tjonge dát is even schrikken! Nog een stapje verder, en ze laten binnenkort een sluipschutter toe in de 2e kamer? "Erledigt" heette dat in Hitler-Duitsland vroeger, haha.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Devious schreef: Sorry, ik kan daar overheen hebben gelezen, maar ik heb nog nooit een citaat gezien waaruit overduidelijk blijkt dat Wilders 'alle' moslims over één kam scheert.

Hier is eentje waar hij niet alleen generaliseerd maar zelfs (m.i) discrimineerd
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=3959

Ik had er nog eentje maar die heeft Theoloog heeft het al gepost.
en laat men verdomme eens gaan nadenken waarom Wilders zoveel succes heeft.
Ik had zelf zo gedacht dat het komt aan gebrek van een tegengeluid.
Nee, dat komt omdat Wilders voor een groot gedeelte gewoon gelijk heeft,
Voor een gedeelte.
Wilders is op dit moment de enige bij wie ze terecht kunnen.
Dat is precies wat ik bedoelde, door het gebrek aan tegengeluid scharen steeds meer mensen achter Wilders.
Fuck met alles.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Kitty schreef:Men gaat ook met hem het debat niet aan. !
En hier:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... &&start=30

gaat Wilders niet op de uitnodiging in.

scroll naar beneden en kijk Laniers post.
Fuck met alles.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Plons schreef: Dat is precies wat ik bedoelde, door het gebrek aan tegengeluid scharen steeds meer mensen achter Wilders.
Drie keer door een Marokkaan beroofd worden wil ook wel eens helpen voor wat meer begrip, Plons.
Dat is iets waar ik niet om heen kan en dan moet je er goed voor zorgen dat je Wilders niet in de kaart speelt.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

De fout die Wilders maakt(volgens mij) isw dat hij met 2 maten meet. Contineu roept hij allemaal slechte dingen over de koran terwijl je dat net zo goed van de bijbel kan zeggen.

Dit steunt mijn idee van Wilders als populist die maar gewoon de islam als pispaal gebruikt omdat dat handig is. Als er iets anders was dat negatief in het nieuw is dan had hij wel daar tegen aangeschopt zolang het maar publiciteit oplevert.
Natuurlijk is Wilders een populist, en natuurlijk legt hij eenzijdig kritiek neer bij mohammedanen en hun "door god gezonden boek". Maar in dit geval geldt "het hemd is nader dan de broek.

We weten al wat we aan ggristenen hebben, en hoe daarmee om te gaan, maar mohammedanen aanpakken is andere koek.
Ik wens niet dat onze verworven vrijheden t.a.v. kunst/cultuur en ethisch/medische vrijheden en emancipatie van vrouw/homo en atheïst ondergraven wordt door wie dan ook, niet door ggristenen maar al helemaal niet door een geïmporteerde woestijn religie die denkt van ons te kunnen verlangen dat ik mij moet aanpassen aan hun gevoeligheden en taboes.

En daar ik zeker weet dat een dialoog met die mohammedanen niet mogelijk is sta ik pal achter een harde lijn, de ggristenen hebben al eelt op de ziel gekregen, dat zullen die mohammedanen ook moeten krijgen.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Theoloog schreef: Je hebt helemaal gelijk Devious. Dat moet inderdaad aangetoond worden. Ik heb wat uitspraken opgesnord op Google die illustreren wat ik bedoel:
Prachtig, dan gaat het eindelijk ergens over.
Merk op dat Wilders in bovenstaand bericht geen onderscheid maakt tussen moslims en moslims. De gematigde islam bestaat niet, aldus Wilders. Hij wil dan ook dat de grenzen dichtgaan voor alle niet-westerse allochtonen.
Ik had liever wat citaten van Wilders' eigen site gezien bijvoorbeeld. Dan kun je ook de context zien.
Het volgende is uit het krantenartikel wat jij citeert het enige wat Wilders letterlijk zelf heeft gezegd:
„Die raakt ons in ons hart, in onze identiteit en in onze cultuur",
„Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur"
De rest is allemaal de interpretatie van de betreffende journalist/schrijver. Ik vind het nogal magertjes Theoloog. Ik houd het heel goed voor mogelijk dat je gelijk hebt hoor. Ik vind ook dat er een naar luchtje om Wilders hangt, maar als men hem beschuldigt dan wil ik desondanks tóch citaten zien. Hier en daar één zinnetje, met een heleboel interpretatie uit de tweede of derde hand van een journalist, is niet genoeg.
Daarnaast stelt Wilders dat het criminele gedrag van Marokkaanse jongeren voortvloeit uit hun religie en cultuur. Daarmee zet Wilders dus een hele religie en de hele Marokkaanse cultuur weg als crimineel van aard, en zodoende een hele bevolkingsgroep.
Nee, dat zegt hij niet. Hij zegt dat één op de vijf Marokkanen bij de politie bekend staat als crimineel, en dat hun gedrag voortkomt uit hun cultuur.' Thats it! Hij zegt daarmee niet dat de hele marokkaanse cultuur crimineel is. Als ik zeg dat het antisemitisme voortvloeit uit het christendom, zeg ik ook niet dat iedere christen een antisemiet is. Dat is een drogredenering.
Wilders zette in zijn inbreng weer enkele stappen verder. Deze keer vond hij dat moslims de koran moeten afzweren. ,,Voor mensen die de Koran niet afzweren is geen plaats in Nederland.''
Deze uitspraak gaat wel erg ver. Ik kan het ook, zelfs met de beste wil van de wereld, niet in een andere context plaatsen.
Daarnaast vergelijkt Wilders Mohammed met Hitler en de Koran met diens boek 'Mein Kampf'. Wat zijn moslims dan? Nazi's kennelijk.
Dat laatste is jouw invulling.
Ik vind vergelijkingen tussen despoten nooit zo sterk. De ene barbaar is de andere niet. Het is een beetje knullig om zo'n middeleeuwse roofmoordenaar met een 20e eeuwse dictator te vergelijken. Het is een beetje appelen vergelijken met peren. Het is allebei fruit, maar het zijn verschillende vruchten. Het is een beetje knullig wat Wilders doet. Als hij had gezegd: 'Mohammed was een despotische massamoordenaar!', dan had hij onweerlegbaar gelijk gehad, en waren de argumenten die jij nu inbrengt volkomen krachteloos geweest. Ik kan slechts zeggen dat Wilders zich hier klungelig uitdrukt.
Moet ik nog uitleggen waarom dit schofferend is? Moet ik nog uitleggen waarom dit generalisaties zijn die alle moslims betreffen?
Op enkele punten heb je wel gelijk hoor. Laat niemand denken dat ik fan van Wilders ben.
De argumenten van Wilders? Daar is geen beginnen aan; daarvoor zijn Wilders' overtrokken beeldspraken te grotesk voor. Hitler, tsunami, straatterroristen, knettergek, schandalig en tenslotte: 'walgelijk'.
Dit is geen inhoudelijk tegenargument. Slechts een reeks woorden die Wilders heeft gebruikt.
Het is een overspannen woordenstroom, die Wilders uitstoot, die geen recht doet aan de complexheid van de mensenlevens waarvan sprake is in die uitspraken. Functioneert Mohammed inderdaad als een Adolf Hitler en de Koran als een Mein Kampf. Voor sommige moslims (zoals Sami A. en Mo B.) wel. Maar voor de meesten is de Koran veeleer een boek over law & order, goed burgerschap, hoe je de Schepper moet aanbidden.
Hij generaliseert en hij drukt zich onhandig uit, maar ik begrijp heel goed zijn angst voor een overheersende Islam.
Is 'de' Marokkaanse cultuur een criminele cultuur? Als dat zo is, waarom gedragen Marokkaanse jongens zich in Marokko dan niet net zo als in Amsterdam-West? Vloeit criminaliteit voort uit de islamitische religie? Als dat zo is, waarom vind je de criminele straatschoffies waarover Wilders spreekt dan nooit in de moskee?
Religie kan indirect invloed uitoefenen. Ik ken een jongen, een Afhaanse pooier, die meisjes uit het asielzoekerscentrum verhuurt voor geld. Hij komt zelden tot nooit in de moskee, maar hij rechtvaardigt zijn handelen wél met de Koran. Ik heb het hem zelf horen zeggen. Hij verafgoodt tevens de Mujahideen.
Ik ken een man uit Azerbaidzjan, een zeer gematigde moslim, maar hij is er zeer stellig van overtuigd dat homo's de maatschappij ontwrichten; dat homoseksualiteit een land in de ondergang kan storten; ik heb het hem zelf horen zeggen.
Ik heb pas een tetjeen door de politie laten halen, omdat hij dreigde zichzelf te verbranden. Hij viel de politie aan met een wapen. Ik kan niet in details treden omdat ik anders teveel van mezelf prijs geef, maar het had alles te maken met zijn islamitische jeugd.
Van christenen en ongelovigen die uit moslimlanden zijn gevlucht hoor ik niets anders dan verhalen over onderdrukking, foltering, discriminatie, slavernij en ellende.
Ik heb teveel ellende met eigen ogen gezien en meegemaakt (en ik woon niet eens in één van de grote steden). Ik zie teveel leeglopers en nietsnutten; teveel boefjes en loverboys; teveel mensen die niet kunnen aarden in deze maatschappij, en dat ligt écht niet allemaal aan het vermeende racisme van de autochtone Nederlanders. Zélfs een groot deel van de gematigden die ik ken, de sympathieken waarbij ik kopjes thee drink met een koekje, houden er vaak uiterst middeleeuwse denkbeelden op na over homo's en vrouwen.
Nee, ik begrijp Wilders' angst voor de Islam heel goed, hoe stompzinnig hij zich soms ook uitdrukt.
Hoog tijd voor wat tegengas.

Zoals jij het doet, prima!
Maar als men zich van hetzelfde soort jargon gaat bedienen, door over Wilders te spreken als 'Het Kwaad', en hem neer te zetten als een soort Mussolini, is ronduit hypocriet. Wat je ook van Wilders vind; dát gaat te ver!

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Plons schreef:
En hier:

Koran is absolúútwaar niet aan getornd mag worden! Een moslimraad kan daar met geen mogelijkheid omheen!(misschien een klein beetje geinterpreer?)
De bijbel was ooit óók absoluut, en het heeft vele eeuwen van verlichtend denken etc. gekost om over bepaalde teksten héén te lezen, te doen alsof ze er niet stonden, en is bovendien het derivaat (N.T.) van het jodendom(O.T) nog aan de orde als leidraad voor de gelovige. En dát is een stuk slappere thee dan van het OT-merk En dan ook nog gepreekt door een dominee die zegt niet letterlijk meer in een god te geloven?
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Wilders is op dit moment de enige bij wie ze terecht kunnen.
Dat is precies wat ik bedoelde, door het gebrek aan tegengeluid scharen steeds meer mensen achter Wilders.
Dat zogenaamde tegengeluid -- dat tegengeluid dat klaarblijkelijk geen beter geluid weet voort te brengen dan 'Stop het Kwaad!', is er verantwoordelijk voor dat steeds meer mensen zich achter Wilders zullen scharen. Hoeveel afkeer men ook heeft voor Wilders, het moet toch duidelijk zijn dat dit niet deugt. Hebben we niets geleerd van wat er gebeurt is met Pim Fortuyn?

Grtz.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Plons schreef:Hier is eentje waar hij niet alleen generaliseerd maar zelfs (m.i) discrimineerd
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=3959
Jij leest dit dan anders dan ik Plons, ik zie hier dat hij de Islam aanpakt en de Koran en niet alle moslims. Je moet het wel goed lezen.
Voorzitter, er zijn zeker gematigde mensen die zichzelf moslim noemen en onze wetten respecteren. De Partij voor de Vrijheid heeft natuurlijk niets tegen hen, maar de Koran heeft dat wel. De Koran zegt namelijk in Soera 2, vers 85 dat gelovigen die een deel van de Koran niet geloven, vernederd zullen worden en de hevigste bestraffing zullen krijgen; met andere woorden zullen braden in het Hellevuur. Dus mensen die zeggen dat ze moslim zijn, maar bijvoorbeeld niet in Soera 9, vers 30 geloven, dat zegt dat joden en christenen bestreden moeten worden of niet in Soera 5, vers 38 geloven, dat zegt dat de hand van een dief moet worden afgehakt, die mensen zullen worden vernederd en gebraden. Dat verzin ik niet, maar dat zegt de Koran. Volgens de Koran zijn moslims die slechts een deel van de Koran geloven in feite afvalligen en we weten wat er volgens de Koran met afvalligen moet gebeuren. Zij moeten worden gedood.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Plons schreef:
En hier:

Ik bedoel hier gewoon het debat in de Tweede Kamer waar men niet inhoudelijk op hem ingaat.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Devious schreef: Maar als men zich van hetzelfde soort jargon gaat bedienen, door over Wilders te spreken als 'Het Kwaad', en hem neer te zetten als een soort Mussolini, is ronduit hypocriet. Wat je ook van Wilders vind; dát gaat te ver!
Dat was ik tot minuten geleden nog met je eens, nu niet meer:
PVV schreef:Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt
Die man moet onmiddellijk gestopt worden en wordt voortaan door mij aangeduid als "HK"!
Ik noemde 'm toch al "Het Kapsel", hoe u "HK" interpreteert mag u zelf weten.

Nou ben ik degene die stoom moet afblazen, gek is ie geworden, lijp, weg ermee, waar is die petitie, waar kan ik tekenen?

Godverdegloeiende zeg, gauw een blow, wat is dit schrikken.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Wel ja, Fenomeen. Wilders is niks. Ben ik het helemaal mee eens. Maar die 'verzetsbeweging' is niet tegen Wilders omdat hij de coffeeshops wil sluiten (dat wil Balkenende waarschijnlijk ook), maar om zijn standpunten over de Islam.

Grtz..
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Devious schreef:Maar die 'verzetsbeweging' is niet tegen Wilders omdat hij de coffeeshops wil sluiten (dat wil Balkenende waarschijnlijk ook), maar om zijn standpunten over de Islam.
Dat begrijp ik maar ik moet even bijkomen.
Je kan hier de godverdommes al niet meer tellen, dat zit zeker boven de 50, en dat blijft maar doorgaan nu ik mezelf een beetje aan't analyseren ben.
Van Balkenende verwacht ik dat niet, dat speelt een grote rol, maar ik had nog nooit op die site van "HK" gekeken (als socialist zijn het meestal de sociale punten waarvan je gaat janken, wat "HK" met de koran doet moet ie zelf weten) dus ik ging daar nietsvermoedend naartoe en tja, dan slaat dat in als 15 kT op zo'n pak 'm beet 10 km zeg maar.

Met die bus met christenen ging dat ook zo; ik dacht ha leuk, christenen, daar ga ik eens mee babbelen (pre-internet), ik had nog nooit gehoord van die bus...

Ik ging er van uit dat dat een liberaal standpunt zou zijn, de meeste liberalen zijn daarin aanmerkelijk minder lastig dan CDA-ers, en als ze lastig zijn hou je rekensommetje voor, dan willen ze nog wel eens toehappen.

Ik heb hier ook nooit iemand over gehoord, wat opvallend is in mijn vriendenkring omdat het pro en anti "HK" deel zich verschrikkelijk in de haren vliegen. Dat ie tegen kraken was wist ik wel, maar dit?
Maar het is goed dat ik dat weet voor een volgende keer, dan kan ik flink verdeeldheid zaaien in het "HK" kamp want de helft heeft zowat alles gebruikt en de andere helft is fel antidrugs. :twisted:

Oh het komt weer opzetten, ik ga gauw wat harde house draaien en me hier afzijdign houden.
;)
Plaats reactie