Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 06 mar 2022 22:44
appelfflap schreef: 06 mar 2022 21:41
Gerard R. schreef: 06 mar 2022 20:45 Rusland valt aan, appelfflap. Het verdedigt zich niet, het valt aan, het vermorzelt in opdracht van een moreel en naar mijn idee ook mentaal failliete mens, die maar een ding voor ogen staat... vermorzelen. Want "de wereld moet doen wat hij wil"... En dat landje moet van de kaart.
ik weet dat ze aanvallen maar in Poetins logica verdedigen ze zich en is poetin nu een hele retoriek aan het uitrollen dat maar 1 einde kent en alles en iedereen meesleurt.
Hopelijk gaan de ogen van het Russische volk nog meer open. Zodat ze nog massaler tegen de ideen van Poetin en zijn aanhangers in kunnen gaan.

[..]
Ik help het je hopen...
Ze horen bijna niets, ze zien bijna niets en als ze niet oppassen gaat ook het web dicht voor ze.
Putin dekt ook nog alles af met een donker dekentje.
Ik hoop er het beste van met die opstandige Russen... Mijn zegen hebben ze, want er is niets fout met Russen,
behalve dan die suicidale oorlogsgek(ken).
** Gedenk frekwent ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... **
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Gerard R. schreef: 07 mar 2022 00:50 Ik hoop er het beste van met die opstandige Russen... Mijn zegen hebben ze, want er is niets fout met Russen,
Het is te gemakkelijk om te zeggen "er is niets fout met Russen", want uitgezonderd moedige mensen zoals Anna Politkovskaja, Boris Nemtsov, Aleksei Navalnyi, en een paarduizend burgers die op de oppositie durven te stemmen, of nu durven te protesteren, is het hele volk schuldig wanneer het iemand tot diktator laat uitgroeien. Onverschillig blijven, eeuwig gedwee corruptie en maffiaterreur te blijven ondergaan, altijd maar behoefte hebben aan een diktator, is de foute instelling van een geheel volk.
Zie hier wat er fout is. Tenenkrommend. De gouverneur van een regio in Siberië zonder ruggegraat, die Poetin blijft steunen, en zijn toehoorders, waar zelfs de mannen bij afwezig lijken te zijn, zonder durf om zich daadwerkelijk tegen hem te verzetten, maar zich door de domste propaganda laten intimideren. De video laat zien dat ze zelfs in Siberië weten dat men voorgelogen is. Op de vraag waarom komt enkel het nietszeggende antwoord "speciale operatie":

Hetzelfde kan gezegd worden van de Republikeinse partij in de VS. Allen die zich nog Republikein noemen zijn eraan schuldig dat ze de fascistische extremisten vrij spel gaven en de partij lieten overnemen, en dat ze van Trump een diktator maakten waar niemand het mee oneens mag zijn.
Hetzelfde geldt voor alle Amerikanen indien de fascisten het daar uiteindelijk winnen en een eind maken aan de democratie. Mocht het zo aflopen daar dan zijn de Democraten wel degelijk ook schuldig. Schuldig aan de dreiging die overduidelijk jarenlang in de lucht hing niet serieus genoeg te nemen, niet op tijd sterkere tegenmaatregelen hebben genomen om het ergste te voorkomen, geen verzet genoeg te tonen, Trump niet gerechtelijk te hebben vervolgd enz.

Juist omdat er met een heel volk wat fout is kunnen de sankties niet opgeheven worden al zou Poetin zich na deze oorlog terugtrekken uit Oekraïne. Hij zal officieel tot oorlogsmisdadiger worden uitgeroepen en men zal eisen dat hij aan Den Haag wordt uitgeleverd. Zolang het Russische volk hem niet afzet en uitlevert aan Den Haag is er een heleboel fout met ze.

Al is het natuurlijk ook waar dat men nooit moet vergeten dat het een enorme klus is voor een land om een diktatuur omver te gooien, zelfs al zou meer dan de helft van het volk geheel op de hoogte zijn van de werkelijke stand van zaken en dat is zeer onwaarschijnlijk: https://youtu.be/eOl8WtjOO4I?t=25
Om het volk in aktie te laten komen moet de catastrofe tot in het persoonlijke leven van alle Russen gevoeld worden. Alle Russen moeten voelen dat dit het einde is van het Rusland waar ze aan gewend waren, waar ze op het moment nog weinig idee van hebben. Spoedig zal het zijn vóór Poetin, en je land naar de ondergang te zien gaan, of tegen Poetin, en je leven daarvoor riskeren. En het volk schijnt nog een kans te krijgen om het zonder bloedige opstand te doen. In 2024 kan men Poetin wegstemmen. Om dat te laten slagen moet het hele land bankroet zijn en video's als deze door Russen te zien zijn.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 07 mar 2022 06:16 Het is te gemakkelijk om te zeggen "er is niets fout met Russen", want uitgezonderd moedige mensen zoals Anna Politkovskaja, Boris Nemtsov, Aleksei Navalnyi, en een paarduizend burgers die op de oppositie durven te stemmen, of nu durven te protesteren, is het hele volk schuldig wanneer het iemand tot diktator laat uitgroeien.
toch ff opletten
het probleem is dat het vaak al te laat is eens mensen echt beseffen wat er aan de hand is
poetin werd verkozen en in het begin was er economische groei, daarna gaat het sluipend en vanaf de truc met medvedev was het al hopeloos te laat.

ondanks de zware repressie worden er veel Russen opgepakt terwijl velen weten wat er in Oekraïne aan de hand is.
maar daarvoor 15j cel riskeren of erger?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

lost and not found yet! schreef: 06 mar 2022 22:39
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 06 mar 2022 13:47
lost and not found yet! schreef: 05 mar 2022 23:04 Ps, na de discussie gelezen te hebben, en nadat ik op mijn vraag aan Tiberius Claudius geen antwoord heb gekregen kunnen we hem dus wegzetten in de burelen als een Poetin aanbidder?! En waarschijnlijk dus ook als een Baudet stemmer bij de gemeenteraadsverkiezingen! Wel leuk voor de statistieken!
Je vult kennelijk zaken in, waar je niet over kunt oordelen.
Ik vul dit enkel in naar aanleiding van de berichten die jij hier post! Maar gezien de eerdere berichten van onder andere Rereformed lijkt het me niet meer dan duidelijk dat je hier duidelijk een Poetin aanhanger uithangt, gewoon op basis van je eigen bewoordingen. Niet inhoudelijk antwoorden behoort wel degelijk tot jouw stupide manier van een discussie voeren! Lees gewoon even terug!
Dat maakt het dan wederzijds ik vind jouw reacties nogal stupide.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Voor zover mij bekend is er nog nooit een oorlog begonnen door een volk. Het zijn en waren altijd de machthebbers die dit veroorzaken. Zij zijn het die het volk voor hun karretje weten te spannen. Dat karretje wordt dan getrokken door ideeën als Nationalisme, Politiek, Religie, Racisme. Dit vormt een mooi vierspan om een oorlog mee binnen te rijden. En als de bevolking van een land er zelf voor kiest om hierin mee te gaan, dan krijg je oorlog. Mag ik als voorbeeld de 1e Wereldoorlog nemen? Dat mag, dank u. Er waren eens drie keizers, George (van Groot-Brittannië), Wilhelm (van Pruisen en Duitsland) en Nicolaas (van Rusland), die ook nog eens elkaars neven waren en elkaar ontmoetten op vakantie bij hun oma koningin-keizerin Victoria (van Engeland). De drie jongens speelden met elkaar, droegen voor de lol elkaars uniformen, en pestten hun neef Wilhelm omdat die een misvormde arm had. Toen ze allemaal volwassen waren kwam hun opvoeding op kwade wijze naar boven. George vond dat hij als de baas van de wereld (Groot-Brittannië had de meeste koloniën, de grootste marine etc.) alles mocht en kon doen. Nicolaas vond dat hij als Tsaar van Rusland door God zelf op de troon was gezet en kon door de invloed van zijn vrouw en Raspoetin zich niet voorstellen dat hij iets fout kon doen. Wilhelm vond dat hij als keizer van 'alleen' maar Duistland niet eerlijk bedeeld was. Hij was zijn hele leven al gepest door zijn neven, werd liefdeloos behandeld door zijn moeder vanwege zijn misvormde armpje, en probeerde uit alle macht wat overzees territorium bij elkaar te schrapen (Tanzania, Namibië, stukjes van China) maar dat zette geen zoden aan de dijk. Hij wilde zijn neven eens laten zien wie er nu het beste kon vechten. Na wat gekonkel kreeg hij het voor elkaar het hele kaartenhuis in elkaar te laten storten. Alle landen hadden verdragen om elkaar te steunen in tijden van oorlog. Het was een kruitvat van nationalisme, religie en politiek. Dit alles als door een lens gefocust en samengebracht in de personen van deze drie keizers. Een klein excuus was al gauw gevonden. Een bevriende kroonprins werd vermoord omdat hij zich te veel bemoeide met iets waar hij niets mee te doen zou moeten hebben en boem, daar vloog de wereld in brand.

Heeft dit alles met Rusland-Oekraïne te maken? Natuurlijk wel. Rusland bestaat immers al meer dan 100 jaar niet meer, is decennia lang onder communistisch totalitair regime geweest, eigenlijk waren de mensen niets anders gewend en zijn ze terug bij af en hebben weer een totalitaire baas in het Kremlin. Oekraïne bestond al die tijd als zelfstandig land niet eens. Oekraïne verzette zich in de jaren '30 flink tegen Stalin, en als reactie daarop werd al hun voedsel gestolen door de Russische troepen. Dit kostte naar schatting 10 miljoen Oekraïners het leven. Toen de troepen van Hitler binnenkwamen, zagen de Oekraïners ze als bevrijders van het Stalinisme en vochten met ze mee.

Nu is er weer gedonder. In 1991 heeft Oekraïne vrijwillig zijn kernwapens aan Rusland gegeven, met de garantie dat ze nooit zouden worden aangevallen door Rusland. Maar nu roept Rusland dat Oekraïne nazi's zijn en anti-Russisch. Dat ene stukje van de geschiedenis, waarbij Oekraïne de ballen had om zich te verzetten tegen Stalin wordt gebruikt tegen de Oekraïne. Tja, ze moeten toch iets verzinnen om een reden te hebben daar binnen te vallen. Want ook Poetin voelt zich aangetast in zijn eer. Hij vindt dat hij net als destijds de Tsaar recht heeft op een groter stuk van de Wereldmacht dan wat hij nu heeft. Hij wil net als Joe Biden en Xi Jinping een groter stuk van de wereld hebben. Hij zal het nooit hardop zeggen, maar het is redelijk duidelijk vind ik zelf. Zijn plan is om het hele Groot-Russische rijk weer onder zijn macht te krijgen. De NATO staat hier tegenover en Europa ook. Het is dus twee tegen een. Alleen zijn Chinese vrienden blijven langs de lijn staan, als Rusland maar wel even netjes wacht totdat de échte Olympische Spelen voorbij zijn. Invallen in een buurland tijdens de Paralympics is blijkbaar geen probleem. De Chinezen lijken vooralsnog niet zo gek om met Rusland tegen de andere grote neven te vechten.

Wat zou er gebeurd zijn als koningin Victoria haar kleinzonen beter had opgevoed?
Laatst gewijzigd door Henry II op 07 mar 2022 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 07 mar 2022 09:23 Dat maakt het dan wederzijds ik vind jouw reacties nogal stupide.
Lanfy vroeg onderbouwing van je positie.
Je doet enkel het tegendeel.
Daarna merkte hij op dat je niet inhoudelijk reageert. Dat was niet stupide, maar, zo deze laatste bijdrage laat zien, een feit.
Nogmaal word je gevraagd om niet als troll en producent van one-liners op te treden hier.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henry II schreef: 07 mar 2022 09:32Alleen zijn Chinese vrienden blijven langs de lijn staan, als Rusland maar wel even netjes wacht totdat de échte Olympische Spelen voorbij zijn. Invallen in een buurland tijdens de Paralympics is blijkbaar geen probleem. De Chinezen lijken vooralsnog niet zo gek om met Rusland tegen de andere grote neven te vechten.
Hier een interessante video die het slinkse spelletje van China nader analyseert.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 07 mar 2022 06:16
Gerard R. schreef: 07 mar 2022 00:50 Ik hoop er het beste van met die opstandige Russen... Mijn zegen hebben ze, want er is niets fout met Russen,
Het is te gemakkelijk om te zeggen "er is niets fout met Russen", want uitgezonderd moedige mensen zoals Anna Politkovskaja, Boris Nemtsov, Aleksei Navalnyi, en een paarduizend burgers die op de oppositie durven te stemmen, of nu durven te protesteren, is het hele volk schuldig wanneer het iemand tot diktator laat uitgroeien. Onverschillig blijven, eeuwig gedwee corruptie en maffiaterreur te blijven ondergaan, altijd maar behoefte hebben aan een diktator, is de foute instelling van een geheel volk.
Ik heb er altijd last mee mensen onder een leider of van de godsdienst van een extremist of.. te veroordelen.
Er zijn allerlei middelen om die mensen dom, onwetend, meegaand of zomaar alleen gewone mensen e.d. te laten zijn.
Verder kan angst heel rare dingen van mensen maken. En media daar is manipulatief tot op het bot.

Ik ben niet van het slag dat zegt dat b.v. de Islamieten van de wereld af zouden moeten omdat er Islam-extremisten
aanslagen plegen.

Putin is een uiterst akelige, kwaadaardige tribale knuppel en daar hadden Russen misschien wel wat aan kunnen doen
maar, dat is een uiterst volatiel terrein over een jaar of twintig. Zelfs goed bedoelen kan dan iets kwaads opleveren.
Twee weken geleden was Putin bovenstaande nog niet voor mij als je me volgt... Ja ik, domme, domme jongen... 8-[ 8-[ 8-[

Daarom schreef ik ook eerder, dat hij heel veel heeft verloren (ook economisch), veel meer dan hij zelf denkt.
Iedereen, de hele wereld kan via media zien wat hij flikt met een volk, behalve zijn eigen mensen, die zien
niet veel. Tenzij ze heel veel moeite doen en wel heel goed nadenken. De rest 'weet gewoon niet'.
** Gedenk frekwent ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... **
Joost_de_groot
Forum fan

Bericht door Joost_de_groot »

Rereformed schreef: 04 mar 2022 06:31 "En dat is heel wijs van je want je hebt goed begrepen dat niets mij op dit forum ooit zo woest heeft gemaakt als je opmerking "Ook zijn er die het verleden willen overdoen zoals Finland”. "
Woest worden op een forum-lid met een andere mening :roll: . Hoe oud bent je, 12? Je lijkt me een militant mannetje.
Rereformed schreef: 04 mar 2022 06:31 Iemand die op dit moment in staat is Finland te beschuldigen in plaats van Poetin is kwaadaardig en heeft iets gedaan wat ik mijn leven lang niet meer zal vergeten, en enkel met pijn en moeite door mij vergeven zal worden indien ik een totale ommekeer in je denken bij je tegenkom.
Hahaha wat is dit nu weer voor emotionele chantage dan. Niemand heeft behoefte om door jou vergeven te worden hoor. Ben jij de pater familias van de Freethinkers zoals Poetin dat is voor Rusland? Dus iemand moet precies zoals jou denken om door jou vergeven te worden? Wat een narcistische, dominante en totalitaire inslag zeg. Brrrrrr.

Hanteer je vaker deze enge chantage techniek op het forum? Spoiler: vast wel :wink:
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Gerard R. schreef: 07 mar 2022 10:47 Daarom schreef ik ook eerder, dat hij heel veel heeft verloren (ook economisch), veel meer dan hij zelf denkt.
Dat laatste is nog maar de vraag. Ik denk dat hij de realiteit nu juist wel begint te beseffen. Hij heeft alles volkomen foutief ingeschat en eindigt met het tegendeel van alles wat hij op het oog had. Zijn absurde dreigingen hoorden bij het moment dat de oorlog net is uitgebroken, wanneer de adrenaline door je lichaam giert, maar hebben in deze fase al geen effect meer op de tegenstander, noch op hem wanneer hij zich maar even ontspant en de zaken even koel kan bekijken. Hij is niet gek.
Hij is een intelligent persoon en zal de realiteit onder ogen moeten zien: er is voor hem geen enkele winst te behalen, er is voor hem zelfs geen eer meer te behalen. Groter dan hopen op een succes zal zijn angst op ieder moment zijn dat een generaal van het Russische leger defecteert. De legerleiding weet dat alles is mislukt en dat het boosaardig is om door te gaan.
Voor Poetin is alles wat hij voor ogen had mislukt, en daarmee is zijn hele leven mislukt. Omdat hij intelligent is en dit beseft zal ik er niet van opkijken indien hij zelfmoord doet, aangezien dat het redelijkste is waarmee hij zijn vaderland nog kan helpen. Doet hij dat niet dan zijn de consequenties voor Rusland enkel maar nog ernstiger.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Joost_de_groot schreef: 07 mar 2022 11:09
Rereformed schreef: 04 mar 2022 06:31 "En dat is heel wijs van je want je hebt goed begrepen dat niets mij op dit forum ooit zo woest heeft gemaakt als je opmerking "Ook zijn er die het verleden willen overdoen zoals Finland”. "
Woest worden op een forum-lid met een andere mening :roll: . Hoe oud bent je, 12? Je lijkt me een militant mannetje.
Yep. Waag het niet in aanwezigheid van een Fin om de rol van handlanger van Poetin te spelen.
Heel fijn dat je de kern van deze 40 pagina's goed begrepen hebt. :D
Born OK the first time
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Joost_de_groot schreef: 07 mar 2022 11:09
Rereformed schreef: 04 mar 2022 06:31 Iemand die op dit moment in staat is Finland te beschuldigen in plaats van Poetin is kwaadaardig en heeft iets gedaan wat ik mijn leven lang niet meer zal vergeten, en enkel met pijn en moeite door mij vergeven zal worden indien ik een totale ommekeer in je denken bij je tegenkom.
Hahaha wat is dit nu weer voor emotionele chantage dan. Niemand heeft behoefte om door jou vergeven te worden hoor. Ben jij de pater familias van de Freethinkers zoals Poetin dat is voor Rusland? Dus iemand moet precies zoals jou denken om door jou vergeven te worden? Wat een narcistische, dominante en totalitaire inslag zeg. Brrrrrr.

Hanteer je vaker deze enge chantage techniek op het forum? Spoiler: vast wel :wink:
Joost gelieve on topic te blijven. Dat er soms emotionele uitspraken in een bijdrage zitten, daar is niets mis mee, zolang iemands bijdragen maar grotendeels on topic zijn. Als echter je bijdragen zich gaan beperken tot dit soort niet terzake doende opmerkingen dan steven je op een volgende waarschuwing af.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Rereformed schreef: 07 mar 2022 06:16 In 2024 kan men Poetin wegstemmen. Om dat te laten slagen moet het hele land bankroet zijn
Ik hoop dit van harte want bij de vorige verkiezingen was vrij zeker sprake van manipulatie/fraude en de protesten hierop zijn neergeslagen gevolgd door toenemende repressie.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De Ukrainse bevolking die vlucht wordt ook door de Russen afgeslacht, bleek al eerder.
Dit zit wel heel dicht op genocide. Kijken wie daar de komende jaren zwaar voor gaat betalen/boeten.
Dat is helaas iets van langere termijn.

Ik hoor nog steeds, dat tanks kunnen aanvallen, aanvoer van wat dan ook naar de Russen ook niet stopt, dus
het rijdt steeds nog, enz..

Dat begrijp ik niet helemaal. Ik ga ervan uit dat veel brandstoftoevoer naar de Russen wordt gestopt door uitnemen
van pijpleidingen, tankwagens, depots e.d.. De Ukrainers krijgen nu heel veel wapens van buiten waaronder
Stingers en Javlekin-projectielen en ze hebben toch nog een niet geringe aanwezigheid van het eigen leger.

Wachten ze op de uiteindelijke doodklap voor de Russen of wat???
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

En het stopt niet bij Oekraïne ben ik bang. Volgens deze youtube video is Moldova de volgende niet-nato staat die hij zal aanvallen. .Met de hulp van Loekashenko
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Plaats reactie