Moslims in Nederland 2004-2012

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Moslims in Nederland 2004-2012

Bericht door Rereformed »

Cluny schreef:Het correcte antwoord haal je uit de rode lijn en die laat zien dat het aantal in Nederland verblijvende moslims groeit. Wellicht niet meer zo explosief als eerst maar desalniettemin: Groei!

Het correcte antwoord haal je uiteraard uit beiden. Het is inderdaad nog steeds groei, die echter steeds meer afneemt.
Born OK the first time
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Rereformed schreef:
Cluny schreef:Het correcte antwoord haal je uit de rode lijn en die laat zien dat het aantal in Nederland verblijvende moslims groeit. Wellicht niet meer zo explosief als eerst maar desalniettemin: Groei!

Het correcte antwoord haal je uiteraard uit beiden. Het is inderdaad nog steeds groei, die echter steeds meer afneemt.
De groei van de groei ( de blauwe lijn ) neemt af, maar het blijft groei.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Cluny schreef: De groei van de groei (de blauwe lijn) neemt af, maar het blijft groei.
Ja, voorlopig. :wink:

Kijk, Cluny, hier zijn je eigen woorden uitgesproken door een fundamentalist christen die nog weet hoe het in 1899 was:
bezorgde fundamentalist schreef:Je kan het zo stellen.
Dit is de situatie in 2012.
42% van Nederland is bezet door religielozen.
Deze bezettingsmacht wordt steeds brutaler, zal zowel in aantal als in verhouding groeien en deze seculiere bevolkingsgroep met hun atheïstische leefgewoontes zal voorlopig nog geen aanstalten maken om naar Lapland, waar ze thuishoren, te gaan.
Nederland in 2012 is 42% van haar land kwijt, Nederland heeft een probleem.
Born OK the first time
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Rereformed schreef:

bezorgde fundamentalist schreef:Je kan het zo stellen.
Deze bezettingsmacht wordt steeds brutaler, zal zowel in aantal als in verhouding groeien en deze seculiere bevolkingsgroep met hun atheïstische leefgewoontes zal voorlopig nog geen aanstalten maken om naar Lapland, waar ze thuishoren, te gaan.
Hier is het origineel.
Cluny schreef:Je kan het zo stellen.
5% van Nederland is bezet door moslims.
Deze bezettingsmacht wordt steeds brutaler, zal zowel in aantal als in verhouding groeien en deze buitenlandse bevolkingsgroep met hun buitenlandse leefgewoontes zal voorlopig nog geen aanstalten maken om naar het moslimland van herkomst, hun eigen thuislanden, terug te keren.
Nederland in 2012 is 5% van haar land kwijt, Nederland heeft een probleem.
En nu?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Afbeelding
Ik heb nog opmerkingen en examenvragen over deze grafiek.
Laat ik deze maar eerst stellen aan degene die dit plaatje heeft geplaatst.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Jin schreef:Cluny, is iedere in Nederland wonende moslim ook een islamiet?
Mijn zwager staat nog altijd als katholiek ingeschreven, maar is net zo een rabiate atheïst als ik.
Zo ken ik dus ook moslims in naam.
Mensen die de titel nog dragen omdat je je niet kunt uitschrijven.
Sta je daar ingeschreven dan?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Cluny schreef:En nu?
Daar moet je uiteraard zelf het antwoord op geven. Jij stelt dat Nederland een probleem heeft. Ik vind het altijd gezellig om daar langs te komen en houd van globalisatie en veranderingen. En ik geloof bovendien niet dat moslimgeloof kans heeft om lange tijd goed te gedijen in Nederland.
Moslimfundamentalisme is daar gedoemd om net zo te verpieteren als streng gereformeerden.
Zoals je kunt zien heb ik aan dit topic dan ook mijn aandacht niet gegeven.
Born OK the first time
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Rereformed schreef:
Cluny schreef:En nu?
Daar moet je uiteraard zelf het antwoord op geven. Jij stelt dat Nederland een probleem heeft. Ik vind het altijd gezellig om daar langs te komen en houd van globalisatie en veranderingen. En ik geloof bovendien niet dat het moslimgeloof kans heeft om lange tijd goed te gedijen in Nederland.
Zoals je kunt zien heb ik aan dit topic dan ook mijn aandacht niet gegeven.
Voorlopig lijkt het, geloof ik, dat het moslimgeloof nog aardig gedijt in Nederland en dat voorlopig ook nog aardig zal doen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Cluny schreef:Voorlopig lijkt het ,geloof ik, dat het moslimgeloof nog aardig gedijt in Nederland en dat voorlopig ook nog aardig zal doen.
Zeker. Net zoals de SGP het altijd voor elkaar krijgt een aantal zetels te krijgen en er in Finland wel drie procent van de bevolking naar de kerk gaat. Maar wat is het probleem dat je hebt?
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cluny schreef: Voorlopig lijkt het ,geloof ik, dat het moslimgeloof nog aardig gedijt in Nederland en dat voorlopig ook nog aardig zal doen.
Ik zoverre dat ze nu ook de straat op gaan. De laatste maanden heb ik al enkele keren een folder in mijn handen gekregen van een islamitisch studiecentrum. Tijdens de vrijmarkt waren ruw geschat 10 moslima's aan het werven voor een moskee. Misschien doen ze dit al jaren en kom ik hier nu toevallig mee in aanraking. Hebben meer mensen dit meegemaakt?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Rereformed schreef:
Cluny schreef:Voorlopig lijkt het ,geloof ik, dat het moslimgeloof nog aardig gedijt in Nederland en dat voorlopig ook nog aardig zal doen.
Zeker. Net zoals de SGP het altijd voor elkaar krijgt een aantal zetels te krijgen en er in Finland wel drie procent van de bevolking naar de kerk gaat. Maar wat is het probleem dat je hebt?
De onderzoeker die het redelijk recente NRC-artikel heeft geschreven stelt dat de gemiddelde in Nederland verblijvende moslim van de tweede generatie religieuzer wordt.
Dringt dat wel tot je door?
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Rereformed schreef:
[/quote]

Toevallig? vandaag in Trouw een artikel over de opkomende (0kt 2013) (2e) nationale synode van protestanten, katholieken zijn ook welkom, en krijgen eventueel zelfs spreektijd.
Onderwerp: secularisering tegengaan.

En waarom zet ik dit hier? Omdat het gaat over de teloorgang van religie en fundamentalisten in het bijzonder.

Het aantal moslims maakt niet zo zeer uit: die krijgen ook kinderen; zo nu en dan wordt een asielzoeker geaccepteerd; nog minder vaak zijn er zelfs bekeerlingen.

Wat wél van belang is: het aantal radicalen. De (gemaakte/bekeerde) fundamentalist. Die idioot die denkt dat er een groep maagden op hem wacht. (nog afgezien wat die in de hemel doen)
Zoals eerder betoogd: je hebt er niet veel nodig om een bloedbad aan te richten.

Want, laten we wel zijn: dit soort is wel degelijk een gevaar voor (elke) samenleving. Zij zijn niet in staat om de imam te weerspreken, laat staan te weerstaan. Want ze kunnen niet zelfstandig denken.

Zie je Cluny: zijn we het toch nog ergens over eens.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Cluny schreef: De onderzoeker die het redelijk recente NRC-artikel heeft geschreven stelt dat de gemiddelde in Nederland verblijvende moslim van de tweede generatie religieuzer wordt.
Ik kijk verder.
De derde generatie zegt het fundamentalistische geloof weer op.
Overal is het fundamentalisme op zijn retour.
Fundamentalisme is de doodsstrijd van de boekgeloven. Woestijngeloven zijn niet bestand tegen de moderne tijd. Ze lopen onherroepelijk op hun einde af.
Born OK the first time
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Rereformed schreef:
Cluny schreef: De onderzoeker die het redelijk recente NRC-artikel heeft geschreven stelt dat de gemiddelde in Nederland verblijvende moslim van de tweede generatie religieuzer wordt.
Ik kijk verder.
De derde generatie zegt het fundamentalistische geloof weer op.
Overal is het fundamentalisme op zijn retour. Het is de doodsstrijd van de boekgeloven. Woestijngeloven zijn niet bestand tegen de moderne tijd. Ze lopen onherroepelijk op hun einde af.
Ik vermoed dat dit een vette drogreden is. Bewijs op krediet.
Je kan best wel gelijk kunnen krijgen, maar voor hetzelfde geld ook niet.
Voorlopig lijkt in Nederland de trend naar meer moslimfundamentalisme.
Wat globaal dus ook lijkt te gebeuren.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Cluny schreef:Ik vermoed dat dit een vette drogreden is. Bewijs op krediet.
'Bewijs' uit eigen ervaring.

Maar ik begrijp je wel; jij hebt geen ervaring met hoe het is om fundamentalist gelovige zijn. Daarom ben je er zo bang voor.
Born OK the first time
Plaats reactie