2050 einde van de wereld

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: 2050 einde van de wereld

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 01 jul 2021 11:46
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 jul 2021 09:28 Een maatregel zou moeten zijn:
Vliegverkeer nagenoeg afschaffen.
in de totale uitstoot vertegenwoordigt de luchtvaart 4 à 5% vd vervuiling in de EU
het is maw vooral een symbolische maatregel

wat zie je in A'pen? Hoe men daar het mobiliteitsprobleem aan wil pakken?
Da is gewoon beton bijgieten zoals men al sinds de jaren 50 doet
De luchtvaart is mondiaal na de agrarische sector de grootste vervuiler.\PS.
Ik heb geen Ap.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 jul 2021 09:28
Gerard R. schreef: 01 jul 2021 09:15
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 jul 2021 08:59
Dat is een slecht idee.
Het wordt gebruikt door mensen die niet willen veranderen en de bal zo naar anderen toeschuiven om zelf vrolijk door te gaan.
Ja, erg veel meer kan ík niet bereiken helaas.
Als ik de macht wél zou hebben zou ik morgen beginnen. Wel niet zo bot als met de lockdowns van Corona, maar toch een beetje in die richting.
We moeten nu echt de planeet proberen te redden. En ja, ik weet dat bepaalde groepen hun destructieve manier van leven niet willen wijzigen en dus klimaat-akkoorden afwijzen.
Dat is gewon niet meer mogelijk.
Willen we de boel redden dan zijn er vele gebieden draconische maatregelen nodig.

De gedachte van de kleine stapjes komt vooral van die mensen die niet echt willen inleveren wat wel zou moeten.

Een maatregel zou moeten zijn:
Vliegverkeer nagenoeg afschaffen.
Wat zien we?
Het groeit door al een kankergezwel.
Je ziet mij niet schrijven over kleine stapjes. Maar het draconische in de geest van de Coronamaatregelen lijkt me ook weer wat ver gaan. Het hielp daarentegen vast wel.. We hoeven onszelf echter niet te verstikken bij onze redding. Deze planeet is best met redelijke middelen betrekkelijk gezond te maken, al kost dat tijd en hoewel er al grote schade is. Groene waterstof op allerlei gebieden ipv. fosiel, misschien een keer fusie, veel minder vee, minder uitzinnigheid met onze hulpbronnen, proberen volksaanwas te beteugelen en veel meer in dit kader. Maar alles in alle redelijkheid. En dus ook niet van die domme maatregelen zoals iedereen een warmtepomp e.d.. Hou je ook draagvlak. Erg is dat velen ook dít niet willen... En dát is mentaliteit, moeten we zeker ook wat aan doen op Aarde. Er kunnen best veel meer mensen op de planeet leven, maar dan moet dat wel met een heel andere mentaliteit dan die van nu. Zelfs de ruimte om de Aarde hebben 'wij' al verpest. #-o (Nu gaat men ook Mars doen. En op de Maan staan ook al onze speeltjes.)

En dat vliegen zal veel duurder moeten. Let wel: het gaat om de planeet waarop wij en de nazaat willen kunnen leven zonder te verbranden, te verzuipen, te verhongeren e.d. (zie elk jaar mondiaal meer warmterampen en extreem weer).
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 01 jul 2021 12:44Deze planeet is best met redelijke middelen betrekkelijk gezond te maken, al kost dat tijd en hoewel er al grote schade is.
Hier is de wens de vader van de gedachte.

Wie dit onderschrijft wil gewoon niet echt veranderen en sluit daarom de ogen voor de realiteit.
Juist daardoor gaan we dus naar de kloten, ook al denkt men dat dat niet gebeuren kan.

PS.
De Corona maatregelen waren verre van draconisch zeker in Nederland.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 jul 2021 13:28
Gerard R. schreef: 01 jul 2021 12:44Deze planeet is best met redelijke middelen betrekkelijk gezond te maken, al kost dat tijd en hoewel er al grote schade is.
Hier is de wens de vader van de gedachte.

Wie dit onderschrijft wil gewoon niet echt veranderen en sluit daarom de ogen voor de realiteit.
Juist daardoor gaan we dus naar de kloten, ook al denkt men dat dat niet gebeuren kan.
Ik schrijf slechts dat je nu wat moet doen, maar ook dat je geen draagvlak moet verliezen. En met wereldwijde mentaliteitsverandering (die sowieso komt, nood zal wetten breken) kan dat best. Maar liefst niet te laat, dus als het kalf al verdronken is.
PS.
De Corona maatregelen waren verre van draconisch zeker in Nederland.
O nee, doen we altijd als er wat is. De miljarden vlogen je om de oren. :D Komkom.. En ik heb het niet over Nederland alleen. Nederland is op Aarde nauwelijks zichtbaar.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Ach geld is maar een abstractie, zoals gebleken was.

Maatregelen die nodig waren geweest als de ziekte net zo besmettelijk en dodelijk zouden zijn geweest als de ergste pest soort hadden heel wat ingrijpender moeten zijn.

Overigens is het zeer waarschijnlijk dat zoiets nog gebeurd.
Stel je voor: In Nederland overlijdt dan meer dan de helft van de mensen in minder dan twee maanden.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 jul 2021 14:05 Ach geld is maar een abstractie, zoals gebleken was.

Maatregelen die nodig waren geweest als de ziekte net zo besmettelijk en dodelijk zouden zijn geweest als de ergste pest soort hadden heel wat ingrijpender moeten zijn.

Overigens is het zeer waarschijnlijk dat zoiets nog gebeurd.
Stel je voor: In Nederland overlijdt dan meer dan de helft van de mensen in minder dan twee maanden.
Helemaal niet ondenkbaar, maar daar gaat het hier niet over. Wat is draconisch was heel even de vraag.
Verder zou het mij niet verbazen als er een link is tussen wat wij met de Aarde doen (en met onszelf) en
dergelijke uitbraken van ziekten. (Sars, Mers, Mexicaans. etc.)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 01 jul 2021 14:07 Verder zou het mij niet verbazen als er een link is tussen wat wij met de Aarde doen (en met onszelf) en dergelijke uitbraken van ziekten. (Sars, Mers, Mexicaans. etc.)
Die Link is er overduidelijk.

Overbevolking leidt tot ziekte uitbraken.
Ook veel interacties tussen personen doen dat.

Dat is nu net wat wij mensen doen.
Een tienvoudige overbevolking (die blijft groeien) en een giga verplaatsen van mensen en goederen wereldwijd
op alle niveaus van mensen per vliegtuig en andere transportmiddelen.
Dat is vragen om problemen en lijken we dan ook te krijgen.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 jul 2021 12:34 De luchtvaart is mondiaal na de agrarische sector de grootste vervuiler.\
https://www.europarl.europa.eu/news/nl/ ... nfografiek
luchtvaart is 3,5% in 2019
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Wel??
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Was een paar dagen in Duitsland om vakantie te vieren en nu het weer mocht. Alhoewel het nog beperkt was. Want zonder PCR test of Impfung Prufung enkel buiten zitten. Brrr maar daar gaat het nu niet om via Venlo richting Bonn gereden naar het mooie Ahrweiler in het Ahrtal (Geheimtipp) Onderweg kom je langs een zeer grote dagbouwmijn waar bruinkool wordt gewonnen. Het is een imposant gebeuren van enorme omvang. Het deed me denken aan middle Earth. Rondom de dagbouwmijn een groot aantal veelal niet draaiende windmolens en in de verte de koeltorens en schoorstenen van een energiecentrale waar naar ik aanneem de bruinkool helpt stoom genereren. Al met al vroeg ik mij af of de stilstaande windmolens de winning en verbranding van bruinkool ooit compenseren gaan. Maar goed voordat het klimaat op de agenda kwam werden in Duitsland alle kerncentrales gesloten. Ik denk dat er hier ook geen sprake gaat zijn van een free lunch.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het beste lijkt mij een mondiaal mozaïekje.
Een beetje zonnestroom met panelen, een beetje kernenergie, wat wind, wat water en misschien nog wel meer, het alles met waterstof als energiedrager, want de hele zooi via elektriciteit is niet slim en kán eigenlijk nauwelijks of niet. Alles bij elkaar moet meer dan voldoende zijn. En wellicht komt er ook nog een keer fusie of wat anders geniaals. Probleem over.

Maar die atmosfeer hè?.. Laten we die nu (NU!!) proberen intact te laten. Vooral geen bruinkool bij voorbeeld.
Het duurt nog vrij veel jaren voor de opwarming ten goede zal keren, ook als we dit soort 'schoon' gedrag zullen gaan vertonen.... En dan moet de mens vervolgens niet vergeten dat niet teveel CO2 weg moet, want dan wordt het een heel ijstijden-winterse Aarde. Een redelijke hoeveelheid CO2 zorgt voor de balans. Balansen, daar zit de mens ook voortdurend mee te knoeien. :roll:
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 03 jul 2021 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Gerard R. schreef: 03 jul 2021 20:17 Maar die atmosfeer hè?.. Laten we die nu (NU!!) proberen intact te laten. Vooral geen bruinkool bij voorbeeld.
Het duurt nog vrij veel jaren voor de opwarming ten goede zal keren, ook als we dit soort 'schoon' gedrag zullen gaan vertonen....
Inderdaad vooral geen bruinkool. Als in Nederland door Urgenda gedreven versneld een extra kolencentrale wordt gesloten betekend dat naast schadeloosstelling van de kolencentraleboer inkoop van stroom uit Duitsland. Misschien wel bruinkoolgedreven :(
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

doctorwho schreef: 03 jul 2021 20:23
Gerard R. schreef: 03 jul 2021 20:17 Maar die atmosfeer hè?.. Laten we die nu (NU!!) proberen intact te laten. Vooral geen bruinkool bij voorbeeld.
Het duurt nog vrij veel jaren voor de opwarming ten goede zal keren, ook als we dit soort 'schoon' gedrag zullen gaan vertonen....
Inderdaad vooral geen bruinkool. Als in Nederland door Urgenda gedreven versneld een extra kolencentrale wordt gesloten betekend dat naast schadeloosstelling van de kolencentraleboer inkoop van stroom uit Duitsland. Misschien wel bruinkoolgedreven :(
Industrie, dus macht en kort zicht. Wij weten best dat het heel anders zou kunnen. Maar na de oliecrisis van 1973 wilde niemand iets doen hé? En die Club van Rome vonden ze tóch maar kul... Ik heb me toen jaren verbaasd en een wekelijks milieuprogramma op een ziekenomroep gedaan. Maar dat hielp niet. :|
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Gerard R. schreef: 03 jul 2021 20:28 Industrie, dus macht en kort zicht. Wij weten best dat het heel anders zou kunnen. Maar na de oliecrisis van 1973 wilde niemand iets doen hé? En die Club van Rome vonden ze tóch maar kul... Ik heb me toen jaren verbaasd en een wekelijks milieuprogramma op een ziekenomroep gedaan. Maar dat hielp niet. :|
Grenzen aan de groei van de club van Rome is mij sinds ik het las uit het hart gegrepen, Helaas is de menselijke moraal meer gericht op het uitbreiden van de menselijke plaag. Toch blijf ik tegen beter weten in hopen op en kentering.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

doctorwho schreef: 03 jul 2021 20:33
Gerard R. schreef: 03 jul 2021 20:28 Industrie, dus macht en kort zicht. Wij weten best dat het heel anders zou kunnen. Maar na de oliecrisis van 1973 wilde niemand iets doen hé? En die Club van Rome vonden ze tóch maar kul... Ik heb me toen jaren verbaasd en een wekelijks milieuprogramma op een ziekenomroep gedaan. Maar dat hielp niet. :|
Grenzen aan de groei van de club van Rome is mij sinds ik het las uit het hart gegrepen, Helaas is de menselijke moraal meer gericht op het uitbreiden van de menselijke plaag. Toch blijf ik tegen beter weten in hopen op en kentering.
Je bent niet alleen met die hoop. Maar ik moet je melden dat ik mijn hart vasthoud.
Zeker als ik zie wat de mens mondiaal politiek aan kan richten met b.v. 4 jaar lang N.B. een leider in een nogal machtig land, die het zelfs vertikte een wereld-klimaatakkoord te ondertekenen... #-o
Plaats reactie