Omstreden Islamtheoloog krijgt leerstoel in Leiden

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

raspoetin

Bericht door raspoetin »

Ahmad schreef: Europa mag blij zijn dat in deze vreselijke tijden - WO I, WO II, euthanasie, abortus, criminaliteit, homoseksualiteit, respectloosheid - de Islam het continent heeft bereikt. Na Bosnië, Albanië en kosovo, mogen jullie alleen maar hopen dat Islam ook jullie zal bereiken.
:? Er is homoseksualiteit in islamitische gezinnen.

:? Er is incest in islamitische gezinnen.

:? Er is alcohol misbruik in islamitische gezinnen.

Dat is geen Westers fenomeen, dat gebeurt (helaas) in iedere cultuur.

:x Ow dus Europa moet blij zijn met de Islam ? :x

:x Sta jij werkelijk achter zoiets barbaars en onrechtvaardig als de sharia? :x

:x Europa gaat er op vooruit ja ... ONDANKS de islam ! :x
Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp."

- Stephen Roberts -
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

Gaat niet door zo te lezen, al lijkt de officiele reden me niet de juiste...
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Wat een drukte, immers:
De Universiteit Leiden is vrij in de keuze van de persoon die de leerstoel gaat bezetten en de leerstoelhouder is op geen enkele wijze afhankelijk van of verantwoordelijk jegens de Omaanse regering.
Oman schenkt Leiden leerstoel Oriental Studies
Dat Leiden vervolgens een omstreden Tariq Ramadan als kandidaat binnenhaalt lijkt me wel reden om de wenkbrouwen te fronsen.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

raspoetin schreef:

@Raspoetin: vriendelijk verzoek om homoseksualiteit uit het rijtje te halen, of vind jij het er wel in passen ?
Fuck met alles.
Secularizer
Banned
Contacteer:

Bericht door Secularizer »

Plons schreef: @Raspoetin: vriendelijk verzoek om homoseksualiteit uit het rijtje te halen, of vind jij het er wel in passen ?
Het is ook wel het toppunt van offtopic !
"A secular world is a sane world" - Pat Condell
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Breng je shit naar de moderaters !!
Fuck met alles.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Plons schreef:
raspoetin schreef:

@Raspoetin: vriendelijk verzoek om homoseksualiteit uit het rijtje te halen, of vind jij het er wel in passen ?
?? Ik meen toch duidelijk te zien dat Ahmad de homosexualiteit duidelijk in 'zijn' rijtje heeft staan, en zou ik het als 'nivellerend óók in zo'n rijtje zetten!
Hoewel ik niet over Islamitische 'gezinnen', maar over de Islamitische 'gemeenschap' zou hebben. Onder het motto, "Niets menselijks is ons vreemd"!
Wat is voor Plons overigens de reden om dit verzoek aan Raspoetin te doen?
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Waarschijnlijk omdat het in één adem met alcoholmisbruik en incest genoemd wordt met het waardeoordeel helaas tussen haakjes erna. Ik weet niet of de schrijfer dat zo bedoelde of dat het slordigheid is.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Marinus schreef:Waarschijnlijk omdat het in één adem met alcoholmisbruik en incest genoemd wordt met het waardeoordeel helaas tussen haakjes erna. Ik weet niet of de schrijfer dat zo bedoelde of dat het slordigheid is.
Ik kreeg deindruk, dat Raspoetin, maar óók Ahmad een losse greep hadden gedaan in de bak met menselijke eigenschappen, met bij Ahmad als duidelijk doel..............De Islam als de 'waarheid in puurheid' die als een reinigende golf nu het decadente, verontreinigde Europa de oren wil wassen, en daarvoor met zijn 'greep' uit de bak komt om die 'waarheid in puurheid' aan te tonen geldend voor alléén de Islamisten onder ons.
Raspoetin wijst Ahmad op het wetenschappelijk aangetoonde bewijs, dat aantoont dat óók in dié (zijn) gemeenschap deze verwijtbare waslijst voorkomt.
Het woordje 'helaas' (als waarde!) lees ik als..... De door Raspoetin overgenomen religistische kwalificatie ('helaas') ........Niet passend bij het door de 'religisten' voorgestane 'vermenigvuldigen'!
Persoonlijk denk ik dat in het algemeen ... 'homosexualiteit' als kwalijker wordt gezien dan als gelovige je b.v. een stuk in je kraag zuipen, haha
Maar dat het allemaal niet meer over die 'Ramadan' gaat, moge duidelijk zijn!
Maar dát het niet meer nodig is omdat die benoeming niet door gaat......óók.
Héél handig van hem om van e.e.a. af te zien (Het zou de islam géén goed doen, ál die golvingen! [ Ze varen het liefst over spiegelglad water zodat niemand in de gaten heeft dat ze al in de haven liggen met een paar millioen man!! haha]
Dat is de 'waarheid' ...waar Ahmad het over heeft! :(
Secularizer
Banned
Contacteer:

Bericht door Secularizer »

fbs33 schreef:(...)
Maar dát het niet meer nodig is omdat die benoeming niet door gaat......óók.
Héél handig van hem om van e.e.a. af te zien (Het zou de islam géén goed doen, ál die golvingen!
[ Ze varen het liefst over spiegelglad water zodat niemand in de gaten heeft dat ze al in de haven liggen met een paar millioen man!! haha]
Dat is de 'waarheid' ...waar Ahmad het over heeft! :(
Is dat een breder gedeelde mening, dat Ramadan wegblijft om deze tactische reden ?
Het is denkbaar, met dat mens Vogelaar in de regering is er nauwelijks nog ruimte voor nog méér Islam-propaganda.

Dat zou contraproductieve 'overexposure' kunnen worden.
"A secular world is a sane world" - Pat Condell
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Wat is voor Plons overigens de reden om dit verzoek aan Raspoetin te doen ?
Heel simpel, namelijk:
Marinus schreef:Waarschijnlijk omdat het in één adem met alcoholmisbruik en incest genoemd wordt met het waardeoordeel helaas tussen haakjes erna.
Precies !
Ik weet niet of de schrijfer dat zo bedoelde of dat het slordigheid is.
Dat weet ik ook niet.
Fuck met alles.
Exdeo
Forum fan

Bericht door Exdeo »

Ramadan ziet af van Leidse islamleerstoel
In een verklaring op zijn website noemt Ramadan (45) familieomstandigheden, academische activiteiten en aangeboden posities elders als redenen voor zijn beslissing om te bedanken voor de leerstoel.
De omstreden islamoloog prijst omstandig het bestuur van de Leidse universiteit. Dat heeft moed getoond door vertrouwen in hem te stellen, aldus Ramadan. Hij bedankt ook PvdA-minister van Onderwijs Ronald Plasterk, omdat die weigerde in te grijpen bij zijn benoeming.
Bron:
http://www.elsevier.nl/nieuws/wetenscha ... index.html
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Aan Plons; Raspoetin produceert een antwoord aan ene Ahmad!
Een 'Ahmad' die zijn 'Islam' presenteert als een pure ideologie waar het vuile water (in de vorm van een door Ahmad gepresenteerde waslijst) aan voorbij stroomt.
In die (zijn) 'waslijst' is m.i. géén sprake van rangorde. Hij heeft gewoon een lading (in zijn ogen!) 'vuil' bij elkaar geveegd dat volgens hem in de puurheid v.d. Islam (en de afgestraalde puurheid van zijn volgelingen) niet! aanwezig is.......en bij het decadente ongelovige ketterse geboefte dat in EU en USA leeft wél aanwezig is.(volgens hem dan natuurlijk :lol: )

Raspoetin heeft (m.i.) het vuile water+waslijst v. Ahmad opnieuw opgedweild, in een emmer gedaan, en teruggeworpen in Ahmad's richting!

Dat houdt in dat je je verontwaardiging over Ahmad's hoofd had moeten leegstorten ipv. ene Raspoetin daarvoor tot de orde te roepen. (volgens mij natuurlijk, haha)
Dat dát verspilde moeite zou zijn (de eend schudt zijn veren en vliegt 'waarheid' 'waarheid' kwakend (als een eend met een spraakgebrek) onaangedaan verder!
Daar word je uiteindelijk gedwongen tot andere middelen om het gekwaak te laten ophouden vrees ik. Het 'gemakker' en 'getimmer' (in Buitenhof ll. zondag) zal daarvoor óók onvoldoende zijn!........ (want het zijn 'eenden' waartoe zij hun woorden richten!).........en die verstaan geen mensentaal, "helaas!" (om dát woord óók maar eens te gebruiken.)

Heb je overigens de bedekte dreigementen van moslimraden etc. gehoord n.a.v. het filmpje v. Wilders? (Het geeft aan hoe 'Fest im Griff' de moslims ons arme Europa al hebben!) Of,......om het bloemrijker te zeggen, "Hoe de eenden de hemel op onze aarde al weten te verduisteren"? ("Gaat heen, en...."! ....de Christenen die als slagzin, "Hebt Uw vijanden lief" hanteren, betalen wel voor dat instinctieve gedoe!
Laatst gewijzigd door fbs33 op 29 nov 2007 13:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

fbs33 schreef:Aan Plons; Raspoetin produceert een antwoord aan ene Ahmad!
Een 'Ahmad' die zijn 'Islam' presenteert als een pure ideologie waar het vuile water (in de vorm van een door Ahmad gepresenteerde waslijst) aan voorbij stroomt.
In die (zijn) 'waslijst' is m.i. géén sprake van rangorde. Hij heeft gewoon een lading (in zijn ogen!) 'vuil' bij elkaar geveegd dat volgens hem in de puurheid v.d. Islam (en de afgestraalde puurheid van zijn volgelingen) niet! aanwezig is.......en bij het decadente ongelovige ketterse geboefte dat in EU en USA leeft wél aanwezig is.(volgens hem dan natuurlijk :lol: )

Raspoetin heeft (m.i.) het vuile water+waslijst v. Ahmad opnieuw opgedweild, in een emmer gedaan, en teruggeworpen in Ahmad's richting!

Dat houdt in dat je je verontwaardiging over Ahmad's hoofd had moeten leegstorten ipv. ene Raspoetin daarvoor tot de orde te roepen. (volgens mij natuurlijk, haha)
Dat dát verspilde moeite zou zijn (de eend schudt zijn veren en vliegt 'waarheid' 'waarheid' kwakend (als een eend met een spraakgebrek) onaangedaan verder!
Daar word je uiteindelijk gedwongen tot andere middelen om het gekwaak te laten ophouden vrees ik. Het 'gemakker' en 'getimmer' (in Buitenhof ll. zondag) zal daarvoor óók onvoldoende zijn!........ (want het zijn 'eenden' waartoe zij hun woorden richten!).........en die verstaan geen mensentaal, helaas! (om dát woord óók maar eens te gebruiken.)
Heb je overigens de bedekte dreigementen van moslimraden etc. gehoord n.a.v. het filmpje v. Wilders? (Het geeft aan hoe 'Fest im Griff' de moslims ons arme Europa al hebben!) Of,......om het bloemrijker te zeggen, "Hoe de eenden de hemel op onze aarde al weten te verduisteren"? ("Gaat heen, en...."! ....de Christenen die als slagzin, "Hebt Uw vijanden lief" hanteren, betalen wel voor dat instinctieve gedoe!

:lol:(met héél véél kiespijn)
Door uw pleidooi voel ik genade voor Raspoetin; Als hij 4 getuigen (8 als het om vrouwvee gaat dat spreekt voor zich) weet te verzamelen die kunnen bewijzen dat hij het allemaal niet zo slecht heeft bedoelt ka hem een lot erger dan de dood bespaart blijven namelijk dat zijn IP-adres voor eeuwig uit het boek des Freethinkers geschrapt wordt. :lol:
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

@fbs: zie marinus post.

Marinus schreef:[ Als hij 4 getuigen (8 als het om vrouwvee gaat dat spreekt voor zich) :
En 16 als het om homo's gaat :D .
Fuck met alles.
Plaats reactie