Ik zie dat je goed aan het quoten bent en stel dit erg op prijs. De kwaliteit van dit forum blijft mede daardoor gewaarborgd.
Met betrekking tot het onderwerp heb ik m.i. voldoende ingebracht. Ik heb al eerder vastgesteld dat ik in deze discussie niet “in het spoor” van jou zit, ook jij hebt dit geconstateerd (hiermee wordt bedoeld dat we langs elkaar heen schrijven). Het is prettig dat beiden dit vinden.
Ik stel, net als Erik, vast dat de inhoud in deze discussie zwaar geleden heeft onder manier waarop jij er mee om GING.
Waarschijnlijk weet je het nog niet, maar ik zit op dit forum voor mijn rust. Een enkele keer reageer ik. Ik ben niet van plan om op dit moment energie te stoppen in het weer oppakken van de volledige discussie.
Jij schreef:
Je oorspronkelijke vraag was:Wat voor een ideologie/ethiek heeft die Franciscus Gomarus nagelaten dat is beklijfd?
(Na enig gegoogle was ik er weer achter, maar het feit dat ik moest googlen zegt m.i. al genoeg)
Gelukkig ben je erachter gekomen.Ken jij een 'mens' wiens gepropagandeerde ideologie het véél langer heeft volgehouden dan tijdens zijn/haar leven?
Jacobus Arminius komt er ook voor in aanmerking.
Ajuus,
Stan