Marinus schreef:Het nadeel van de griepprik -elke griepprik- is dat je nog steeds de griep kunt krijgen. En vaak krijg je dan een heel milde, en soms asymptomatische vorm, maar toch ben je nog steeds een besmettingsbron. Van een paar vrienden en kennissen die in de medische sector werken weet ik dat dat ook meespeelt. Ze willen gewoon weten dat ze ziek zijn, en oningeent is dat duidelijker. Niemand van hen is bang om de M. griep te krijgen of ingeënt te worden, maar ze willen geen Typhoid Mary worden.
Dit is natuurlijk een ongelooflijk domme redenatie van dat verplegend personeel, ze vormen juist oningeënt een veel groter risico om een besmettende factor te worden, want ingeënt is de kans dat je een besmettingsbron gaat vormen met 70% teruggedrongen. Dus ze zouden zich juist wel allemaal moeten laten inenten. Wat ik wel heel erg raar vind is dat juist verplegend personeel kennelijk niet goed voorgelicht is zodat ze dit soort kromme redenaties kunnen maken.
Tevens vind ik het heel erg raar dat leidsters van een kinderdagverblijf niet kunnen worden ingeënt. Op het dagverblijf van mijn dochter zijn al drie gevallen van Mexicaanse griep, twee kindjes en een vader. Maar het personeel krijgt dus geen vaccinatie, terwijl juist kleine kinderen, ze hebben ze vanaf babietje tot vier jaar, het grootste risico lopen. Ook schoolpersoneel wordt niet ingeënt. Dat hebben ze in België toch beter voor elkaar, die zien dit soort personeel namelijk wel als een risico groep waarvoor inenting beschikbaar is.