firefox

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Re: firefox

Bericht door PietV. »

Erik schreef: Bij mij was het opgelost door de beschrijving te volgen die je hier geeft.
Maar voordat je afsluit probeer eerst eens Systeem → Beheer → Hardwarestuurprogramma's
Hier heb je eventueel de mogelijkheid om fabrikant stuurprogramma's te activeren.

Mail of pb je xorg.conf eens.
Hoi Eric,

De bovenstaande optie wordt gevolgd door "Er zijn geen gesloten stuurprogramma's in gebruik op deze computer".

Heb even in het foutregister gekeken:

Opmerking alhier: "Fout tijdens het parsen van waarde voor eigenschap 'text-align' declaratie genegeerd.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Het is Erik Piet. :wink:
Geeft niet hoor.

De opmerking in het foutenregister heeft denk ik niets met je probleem te maken.
Kun je de file xorg.conf nog tevoorschijn toveren?

De mijne ziet er als onderstaande uit:

Code: Selecteer alles

# xorg.conf (X.Org X Window System server configuration file)
#
# This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using
# values from the debconf database.
#
# Edit this file with caution, and see the xorg.conf manual page.
# (Type "man xorg.conf" at the shell prompt.)
#
# This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only*
# if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg
# package.
#
# Note that some configuration settings that could be done previously
# in this file, now are automatically configured by the server and settings
# here are ignored.
#
# If you have edited this file but would like it to be automatically updated
# again, run the following command:
#   sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

Section "Monitor"
	Identifier	"Configured Monitor"
	Option "DPMS" "true"
	HorizSync 30.0-60.0
	VertRefresh 50.0-70.0
EndSection

Section "Screen"
	Identifier "Default Screen"
	Monitor "Configured Monitor"
	Device "Configured Video Device"
	DefaultDepth 24
	SubSection "Display"
		Depth 24
		Modes "1440x900" "1280x1024" "1024x768" "640x480"
		Viewport 0 0
	EndSubSection
EndSection

Section "Device"
	Identifier	"Configured Video Device"
EndSection
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Erik schreef:
De opmerking in het foutenregister heeft denk ik niets met je probleem te maken.
Kun je de file xorg.conf nog tevoorschijn toveren?
Hoi Erik,

Een reactie via mail en een vraag in een pb. En ondertussen neem ik even een time-out. Het blijft nogal een wispelturig systeem. Opstartproblemen, scanner, cartridge, printer, fotocamera etc. Overal downloads vandaan plukken om net dat ene printertje in werking te stellen. En vergeet vooral niet de cartridges. Lappen tekst doorworstelen en commando's invoeren. En converseren met mensen die beginnen met hoofdstuk 6. Maar gemakshalve na een halve pagina commando's, uiteindelijk na doorvragen alt-f2 vermelden Doet me denken aan de begintijd van het computertijdperk. Terwijl dit eigenlijk al verholpen had moeten zijn. Ubuntu, Xubuntu of Debian en wat er verder ronddraaft hebben nog een lange weg te gaan.

Groeten,

Piet
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

p.vroon schreef:Terwijl dit eigenlijk al verholpen had moeten zijn. Ubuntu, Xubuntu of Debian en wat er verder ronddraaft hebben nog een lange weg te gaan.
Helaas heb je hier volledig gelijk in.
Gelukkig gaat het niet altijd zo moeizaam.
Ik heb dit ook al eens aangegeven op het Ubuntu-forum.

Zelf heb ik ook de nodige hobbels moeten nemen voordat ik 3 prima werkende systemen had.
Maar nu het allemaal draait zou ik geen moment weer terug willen.
Het is sneller, geen gezeik meer met noodzakelijk kwaad zoals virusscanners en spyware removers etc.
En niet te vergeten het grote aanbod aan gratis software.
Van alle software die ik onder windows gebruikte heb ik een vervanger onder linux gevonden die net zo goed voldoet en vaak nog beter.

Men vergeet nog wel eens dat nagenoeg alle gekochte pc's vanuit de winkel al voorzien zijn van een geïnstalleerde windowsversie waardoor gebruikers niets merken van eventuele installatieproblemen.
Pas als men zelf opnieuw een installatie moet doen merkt men geregeld dat dat niet altijd even gemakkelijk gaat, wat dat betreft ontlopen linux en windows elkaar niet.
Nu is het voor de meeste mensen net iets makkelijker problemen op te lossen in windows omdat men dat OS nu eenmaal al jaren gebruikt en er aan gewend is.
Was men opgegroeid met linux dan was het andersom geweest.

Uiteindelijk is het simpelweg een persoonlijke keuze of je de tijd eraan wil besteden om iets nieuws te leren en problemen op te lossen.
Er is niets mis met tot de conclusie komen dat je het teveel gedoe vind en gewoon met windows verder wil gaan.
In mijn ogen is er ook niets mis met windows afgezien van de geldklopperij en het monopolie.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

The Black Mathematician
Ervaren pen

Bericht door The Black Mathematician »

Ik heb vandaag een harde deadline voor een vak op de universiteit. Blijkt dat de website waar je je spul moet uploaden niet werkt onder Firefox. En nu verwachten ze dat ik IE ga gebruiken....
Shut up Murdock, crazy fool!
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

The Black Mathematician schreef:Ik heb vandaag een harde deadline voor een vak op de universiteit. Blijkt dat de website waar je je spul moet uploaden niet werkt onder Firefox. En nu verwachten ze dat ik IE ga gebruiken....
Slechte zaak dat website makers dat niet gecheckt hebben.
Als IE gebruiken een tijdelijke oplossing is hiervoor maakt dat toch niet uit?
En als het erg tegen je principe's is kun je het altijd nog proberen met een andere browser.

PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Erik schreef:
p.vroon schreef:Terwijl dit eigenlijk al verholpen had moeten zijn. Ubuntu, Xubuntu of Debian en wat er verder ronddraaft hebben nog een lange weg te gaan.
Helaas heb je hier volledig gelijk in.
Gelukkig gaat het niet altijd zo moeizaam.
Ik heb dit ook al eens aangegeven op het Ubuntu-forum.

Ik wil niet te negatief overkomen. Microsoft is een monopolist die mensen in een wurggreep houdt. De informatie over hun broncode wordt nu mondjesmaat verstrekt. Het is ontzettend duur. En dan heb ik het niet alleen over de particulier, maar ook bedrijven. En sommige producenten likken erg op microsoft. Ik heb een canon printer. HP heeft het gemakkelijk gemaakt door zijn producten "open source" aan te bieden. Om even een merk te vergelijken. En ondertussen heb je een paar honderd Canon types draaien. Die allemaal aangepaste software nodig hebben. Vervolgens moet je nog de cups goed assembleren. Voor mijn printer heb ik nu gemodificeerde software gevonden gemaakt door een Australiër. Dit weekend ga ik dit a4-tje even doorworstelen. Dan heb je nog de grafische kant van het verhaal. Ondersteuning van netwerkkaarten. Daar zit ik nu op te filosoferen.
Heb net je mail ontvangen met gelukkig wat leesbare informatie, die mij even wegwijs maakt in enkele basistaken. Hier heb ik om gezocht. Dank je wel.
Op de verschillende linux-fora denken ze dat iedereen systeembeheerder is. Je wordt toegesproken met een jargon waar ik dus een woordenboek voor moet gebruiken. En ze schieten allemaal bestanden op je af. Probeer dit, probeer dat. En discussiëren vervolgens onderling over iets "buitenaards".
Een echt goede cursus Ubuntu heb ik ook nog niet gevonden. Ubuntu voor dummies; is dat al geschreven. Ik vergelijk ze en pluk her en der wat bruikbare aspecten.
Maar goed het is een uitdaging.
The Black Mathematician
Ervaren pen

Bericht door The Black Mathematician »

Erik schreef:
The Black Mathematician schreef:Ik heb vandaag een harde deadline voor een vak op de universiteit. Blijkt dat de website waar je je spul moet uploaden niet werkt onder Firefox. En nu verwachten ze dat ik IE ga gebruiken....
Slechte zaak dat website makers dat niet gecheckt hebben.
Als IE gebruiken een tijdelijke oplossing is hiervoor maakt dat toch niet uit?
En als het erg tegen je principe's is kun je het altijd nog proberen met een andere browser.
Ik heb het gewoon met IE gedaan, maar besefte later dat het wellicht ook met IE-tab binnen Firefox had gekund. Ik vind het gewoon erg slechts dat een universiteit haar studenten dwingt IE te gebruiken omdat ze zelf incompetent zijn. En dat terwijl in beta-kringen veel mensen alleen een linux computer hebben waar geen IE op staat. Dit in combinatie met een deadline waarbij gezegd wordt dat als je die niet haalt, je gezakt bent voor het vak, zorgde er even voor dat ik mijn gal moest spuwen op dit forum.
Shut up Murdock, crazy fool!
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

p.vroon schreef:Op de verschillende linux-fora denken ze dat iedereen systeembeheerder is. Je wordt toegesproken met een jargon waar ik dus een woordenboek voor moet gebruiken. En ze schieten allemaal bestanden op je af. Probeer dit, probeer dat. En discussiëren vervolgens onderling over iets "buitenaards".
Alweer moet ik je helaas gelijk geven!
Ik ben hier zelf ook tegen aan gelopen, maar heb ook dezelfde ervaringen gehad met windowsvragen op bijvoorbeeld een forum als tweakers.net.
Je krijgt antwoorden van mensen die zelf lang geleden al op ons niveau zaten en even de voor hun vanzelfsprekende stappen overslaan.
Stappen die voor de beginnende gebruiker onmisbaar zijn.
p.vroon schreef:Een echt goede cursus Ubuntu heb ik ook nog niet gevonden.
Je moet het meer algemeen zoeken in een cursus linux, dit is vrij goed verkrijgbaar, zowel in boekvorm als op het internet.
Wat jij eigenlijk wilt hebben is een handleiding van de desktopomgeving Gnome welke je met deze ubuntuversie hebt geïnstalleerd.
Hiervan is wel wat documentatie te vinden hoor, zij het veel in het engels.
http://library.gnome.org/

Specifieke ubuntu vragen en antwoorden kun je ook vaak terugvinden op http://wiki.ubuntu-nl.org/.
Ook op de volgende link heb veel bruikbare informatie gevonden: http://sites.google.com/site/computerti ... /hierarchy

Om even terug te komen op die desktop, er zijn een viertal bekende veelgebruikte desktops.
Ik persoonlijk vind Gnome het prettigst omdat het eenvoudig van opzet is.
Naast Gnome vind je ook KDE, xfce en lxde.
Als je googled zul je er nog wat tegen komen, maar dit zijn dacht een beetje de populairste.

Zie het ontdekken/uitvogelen van linux als een tijdverdrijf wat uiteindelijk iets waardevols opleverd.
In de tussentijd kun je productief blijven met windows todat je merkt dat linux net zo productief is. :wink:

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Security.nl schreef:Mozilla controleert alle Firefox plugins

Mozilla heeft een pagina gelanceerd die voor Firefox-gebruikers controleert of de geïnstalleerde browser-plugins nog up-to-date zijn. De opensource ontwikkelaar begon een maand geleden met het controleren van alleen Flash, wat een groot succes was. Tien miljoen mensen zouden vervolgens hun lekken plugin hebben bijgewerkt. "Dit is een zeer belangrijk project voor ons, omdat oude versies van plugins crashes en andere stabiliteitsproblemen kunnen veroorzaken, maar ook een groot beveiligingsrisico zijn", zegt 'Human Shield' Johnathan Nightingale.

Dat was ook de reden dat de opensource ontwikkelaar zich in eerste instantie alleen op Flash richtte. De nieuwe "Plugin Check" herkent meer dan 15 verschillende plugins en dat aantal wil Mozilla verder uitbreiden. De pagina toont welke plugins lek zijn, gevolgd door een link met updates.
http://www.mozilla.com/en-US/plugincheck/
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik krijg automatisch updates van plugins van firefox. Dan is het toch goed?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Bij mij date het vuurvosje ook automatisch up. Maar ik ken wel mensen die op linux draaien en er problemen mee hebben. Welke problemen weet ik niet juist, eenvoudig soms geraken ze niet op een site waar ik wel op kan. Nou ja zo een computermens ben ik ook niet. Indien het gerelateerd zou zijn wil ik het wel eens navragen.

Opera of zoiets is dat ook geen alternatief?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef:Ik krijg automatisch updates van plugins van firefox. Dan is het toch goed?
Waar jij het over hebt heten 'addons', kleine dingetjes om Firefox uit te breiden van Mozilla zelf, ik begrijp de verwarring wel.
Dit gaat over plugins, software van derden die met een browser (FF/IE/Opera) samenwerken.
Deze worden niet door Windows zelf geupdate, dat hoor je zelf te doen, Mozilla heeft het alleen wat makkelijker gemaakt door met deze pagina te komen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

De drivers voor Linux Mint werken trouwens geen van alle, dus het is nog steeds niet gelukt deze draaiende te krijgen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Kitty schreef:De drivers voor Linux Mint werken trouwens geen van alle, dus het is nog steeds niet gelukt deze draaiende te krijgen.
Welke drivers?

Plaats reactie