Ali schreef:MNb schreef:Ali schreef:Waarom niet?
Waarom wel? Wat levert de stelling "Er is leven na de dood" op? Welke empirische feiten worden daardoor verklaard die dat tot op heden nog niet waren?
Ik vraag 'waarom niet'. En niet 'waarom wel'.
Heel knap van jou gelezen. Inderdaad, ik vraag 'waarom wel'. Want ik zie niet in wat het oplevert. Dus vind ik de aaname 'niet' heel wat gemakkelijker.
Waarom zou Mokele Mbembe niet bestaan? Wedervraag: waarom wel?
Mag jij bepalen welke vraag de relevante is. Daarna voor Leven na de dood.
MNb schreef:Hèhè. MNb, wat was 'jouw' toestand veur jouw geboorte?
Ben jij van je lichaam, of is je lichaam van jou?
Waarom is dat een bezitskwestie?
Ali schreef:Het kan me niet schelen waar je uitkomt. Dus zal Fishhook nog verder terug in de tijd moeten afdalen om een reden voor zijn bestaan trachten te vinden.
Het kan je dus wel schelen waar je uitkomt. Die reden is immers, al terugredenerend, dat de Big Bang heeft plaats gevonden.
Ali schreef:Toen uit de peilloze diepten van de oneindigheid eindelijk de unieke code van MNb opdook, ja toen ging onze man uit Suriname op het Ft forum zitten beweren dat hij zijn presentie uitsluitend aan die hoogst unieke MNb code te danken had.
Je maakt hier een verkeerd gebruik van het begrip oneindigheid. De hoeveelheid materie in ons heelal is namelijk begrensd. Alleen daarom kun je tot je schijntegenstelling komen.
Zoals iedere natuurkundige en wiskundige weet en trouwens sinds het logisch positivisme ook de meeste filosofen:: eerst goed je begrippen definiëren, dan pas logica toepassen.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff