discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: discussie over Islam en Europa

Bericht door dikkemick »

We doen het al jaren fout met de Islam. :evil3:
Wij versus hullie. En hullie versus wij...
Lees dit boek eens van Harari. Cultuur-conflicten is van alle tijden! Uiteindelijk kunnen culturen groter en groter worden, maar er blijken grenzen aan te zitten. En dat ligt uiteraard aan hullie....niet aan ons.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Ja maar wel de feiten met de Allah Akbar meneer van Algerijnse afkomst met zijn kapmes gisteren.
Dat heb je toch niet vaak met mensen van een geloofs origine anders dan de islam. Maar slaap gerust verder al pratende in je slaap
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Labyrint schreef:Ja maar wel de feiten met de Allah Akbar meneer van Algerijnse afkomst met zijn kapmes gisteren.
Dat heb je toch niet vaak met mensen van een geloofs origine anders dan de islam. Maar slaap gerust verder al pratende in je slaap
Dat is dan gelukkig weer een constructieve oplossing! Daar kunnen we iets mee om toch te kunnen blijven samenleven met anders denkenden.
Je kunt met een conflict 2 kanten op. Je kont tegen de kribbe gooien en Wilders stemmen of toch blijven proberen in gesprek te gaan en laten zien dat je een lange geduldige vredelievende adem hebt. Misschien gaat dat laatste wel aanstekelijk werken...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef: Je kunt met een conflict 2 kanten op. Je kont tegen de kribbe gooien en Wilders stemmen of toch blijven proberen in gesprek te gaan en laten zien dat je een lange geduldige vredelievende adem hebt. Misschien gaat dat laatste wel aanstekelijk werken...
Ja daarom zit ik hier ook in de discussie. Wie weet kom ik tot het Eureka waar blijkt dat ik ongelijk heb zodat ik niet op populist Wilders HOEF te stemmen. Ik meen dit oprecht. Wie weet maak ik daarmee een grote fout die ik vooralsnog niet in kan zien.

Snap dat dan.............
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik snap je best. En ook de Wilders-aanhangers snap ik. Ze laten zich leiden door hun angstige onderbuiks gevoelens en dat is nu exact wat IS in het westen voorstaat.
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef:Ik snap je best. En ook de Wilders-aanhangers snap ik. Ze laten zich leiden door hun angstige onderbuiks gevoelens en dat is nu exact wat IS in het westen voorstaat.
Dat is simpelweg niet correct.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Labyrint schreef: Je kan sputteren maar je zit er naast. Het zal de droogte zijn. Poog nog een keer met wat meer glijmiddel. :D

Ook al zou je conclusie juist zijn, ze wordt niet bewezen door de premisse.
Non sequitur kun je hier nalezen.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wil IS geen heilige oorlog? Wil IS niet dat wij moskeeën in brand steken om zo de haat aan te wakkeren tussen de culturen, zodat de bom weer barst? IS wil juist dat jij op Wilders stemt.
Anders heb ik het inderdaad verkeerd begrepen.
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef:
Labyrint schreef: Je kan sputteren maar je zit er naast. Het zal de droogte zijn. Poog nog een keer met wat meer glijmiddel. :D

Ook al zou je conclusie juist zijn, ze wordt niet bewezen door de premisse.
Non sequitur kun je hier nalezen.

Wat wil je nou verder nog? Je zit er naast. Anniko van Santen heeft het er met deze gevolgen die zelfs Groen Links erkend wekelijks maar druk mee. Gelukkig nog altijd minder schade dan bij auto ongelukken. Dat dan weer wel. :)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Labyrint

Us and Them
And after all we're only ordinary men
Me, and you
God only knows it's not what we would choose to do
Forward he cried from the rear
and the front rank died
And the General sat, as the lines on the map
moved from side to side
Black and Blue
And who knows which is which and who is who
Up and Down
And in the end it's only round and round and round
Haven't you heard it's a battle of words
the poster bearer cried
Listen son, said the man with the gun
There's room for you inside

"Well I mean, they're gonna kill ya, so like, if you give 'em a quick sh...short, sharp shock, they don't do it again.
Dig it? I mean he got off light, 'cause I coulda given 'I'm a thrashin' but I only hit him once.
It's only the difference between right and wrong innit? I mean good manners don't cost nothing do they, eh?"

Down and Out
It can't be helped but there's a lot of it about
With, without
And who'll deny that's what the fightings all about
Get out of the way, it's a busy day
And I've got things on my mind
For want of the price of tea and a slice
The old man died

Pink Floyd
Einstein/Mick
Red Star Line

Bericht door Red Star Line »

dikkemick schreef :

[quoteWil IS geen heilige oorlog? Wil IS niet dat wij moskeeën in brand steken om zo de haat aan te wakkeren tussen de culturen, zodat de bom weer barst?][/quote]

Cultuurverschillen daar kan nog aan gewerkt worden, culturen kan je naar elkaar laten toegroeien.
Het wordt heel wat moeilijker als het niet enkele culturele , maar ook nog eens religieuze verschillen zijn.
En zeker als deze religie zich laat leiden door tal van regels die beperkingen opleggen , en die dan tevens deze religie ook nog eens zien als zijnde superieur .....
https://geweta.home.xs4all.nl/Islamsuperieur.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Omkoping en corruptie is bij de islam en politici net zo natuurlijk als ijs eten in een hete zomer.

En dat het probleem zeer complex is ben ik bereid toe te geven.
Maar iedereen wandelt ook omheen mijn vraag over Japan. Japan , waarvan Tokio als hoofdstad al meer inwoners telt dan pakweg gans Belgie of Nederland, die kennen deze religieuze terreur niet. Hier is de islam dan ook niet toegelaten, zij houden de contacten met de Arabische landen tot een strikt minimum.
Hieruit mag men toch concluderen dat er een causaal verbond is tussen islam , moslims , en terreur ? ?
En dat wij dus wel degelijk al decennia lang fout bezig zijn.
Animus imperat.
Red Star Line

Bericht door Red Star Line »

Labyrint schreef :
I do agree....
Jarenlang hebben we te ongecontroleerd migratie toegelaten , en dit heeft nu tot gevolg doet het westen een zeer makkelijk doelwit is voor moslimterreur, extremisme, en jihadisme .
Landen die een veel strenger en strikter migratiebeleid hebben toegepast hebben dit in heel wat mindere mate.
Politici roeien en peddelen nu nog wat in het rond op de oceean, elk doet wat zijn ding, maar er is geen kust in zicht, omdat niemand meer goed weet welke richting hij wil uitgaan ...
Wat niet te verwonderen is , we hebben met de islam een veel te groot en complex probleem naar ons toegetrokken.
Zet in een grote ruimte 50 sjiieten en 50 soennieten tesamen, en het is gegarandeerd binnen de kortste keren heibel, ambras, en ze moorden elkaar uit ....En wij zouden dan de pretentie hebben dat we het probleem gaan kunnen oplossen ???
Qua nederigheid kan dat wel tellen ....
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Religie is cultuur. En...religie is al mee-geevolueerd met de tijd. Plaats een imam of Joods rabbijn van een paar honderd jaar terug in deze tijd en ALLE joden en moslims zijn infidels. Integreren gaat langzaam.
En reken erop, als islam morgen verdwenen is, hebben "wij" weer iets anders waarmee we botsen.
Wat betreft Japan. Geen idee hoe dit daar werkt. Als ze zich alleen maar onderscheiden van de rest van de wereld door geen moslims toe te laten, heb je misschien een punt. Misschien zijn ze er meer collectief ingesteld en wij meer individueel. De eercultuur misschien? Ik heb dan ook geen idee hoe vrij de Japanner is.
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef:Wil IS geen heilige oorlog? Wil IS niet dat wij moskeeën in brand steken om zo de haat aan te wakkeren tussen de culturen, zodat de bom weer barst? IS wil juist dat jij op Wilders stemt.
Anders heb ik het inderdaad verkeerd begrepen.
Ik zie dat er elke dag een aanslag is. Ik zeg dan grenzen dicht. Punt! Want er komt nog veel meer aan dan we al hebben. Maar ja dát zien we dan wel weer.

Angst? Sinds wanneer staat grenzen dicht of zeer strenge controle of vluchtelingen tijdelijk opvangen zonder heel veel hoop op immigratie gelijk aan angst. De angst bestaat er vaakuit om mensen niet te durven kwetsen. Die "angst" die IS wil opwekken dat is een denkfout. Dat hebben de russen weer iets te overdreven laten zien wat zij daarvan denken. Maar nu is het russisch geld aan het opraken. IS kan binnen enkele weken totaal van de kaart zijn geveegd in een coalitie en de hele bevolking gered op een deel van het eigen grond gebied! Dat gezeur over -jaren- is grote onzin.
Weet je nog de golfoorlog? Niemand heeft een schijn van kans tegen de USA. Zeshonderd miljard (!) per jaar om oorlog te voeren! Kom op zeg. En dan geen enkele veiligheidszone kunnen creëren voor vluchtelingen? Die ze dan maar Europa in laten jagen! IS profiteert (of kán) juist van deze lakse en verwarrende periode om mensen die in Europa zijn te rekruteren. Deze mensen wandelen nu hier rond of komen er nog aan. Het waren de veiligheidsdiensten van de USA die daar vorige week nog mee aankwamen. Alsof je hén kunt vertrouwen want ik heb het idee dat niemand meer te vertrouwen is. Het lijkt er soms op of er een bewuste sinistere reboot gaande is over de hele planeet. Het evenwicht in de wereld is gigantisch verstoord. Elke uitglijder op wereld schaal gaat dan ook direct weerslag geven op de situatie onder de bevolking. Het meest verbazingwekkende is dat ondanks de vreselijke nieuwsberichten wij denken dit allemaal wel even aan te kunnen. Dat zal nog wel gaan tegenvallen.

----

@Dickemick ;-)
Pink Floyd - Dogs of War

Dogs of war and men of hate
With no cause, we don't discriminate
Discovery is to be disowned
Our currency is flesh and bone
Hell opened up and put on sale
Gather 'round and haggle
For hard cash, we will lie and deceive
Even our masters don't know the web we weave
One world, it's a battleground
One world, and we will smash it down
One world ... One world
Invisible transfers, long distance calls,
Hollow laughter in marble halls
Steps have been taken, a silent uproar
Has unleashed the dogs of war
You can't stop what has begun
Signed, sealed, they deliver oblivion
We all have a dark side, to say the least
And dealing in death is the nature of the beast
One world ... One world
The dogs of war won't negotiate
The dogs of war don't capitulate,
They will take and you will give,
And you must die so that they may live
You can knock at any door,
But wherever you go, you know they've been there before
Well winners can lose and things can get strained
But whatever you change, you know the dogs remain.
One world ... One world
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

O.K. Grenzen dicht...problemen opgelost.
Ik kan niet wachten dan.

Toch lees ik ook andere berichten:
Henk van Houtum: ‘Meer grenscontroles en andere obstakels kosten de overheid niet alleen veel geld. Ze zorgen er ook voor dat migranten een mensonterende irreguliere status krijgen, ze een verborgen leven zullen moeten leiden en meer gedwongen worden gevaarlijke reizen en activiteiten te ondergaan. Ook maak je smokkel winstgevend. En wat de buitengrenzen van de Europese Unie betreft zal het ene opgerichte hek alleen maar de migratie vertragen en ze verplaatsen naar een andere openere buitengrens. De EU volledig afsluiten is immers niet haalbaar. Dat zou een Noord-Koreaanse grens worden, en zelfs dan lukt het niet. Het is moreel schandelijk dat de Middellandse Zee de dodelijkste grens op aarde is.’

Ruerd Ruben: ‘Hoe meer belemmeringen een overheid invoert om migranten tegen te houden, hoe meer je voor hen de migratiekosten verhoogt, en hoe meer illegaliteit je in de hand werkt, omdat je de winsten bevordert van illegale mensenhandelaren, transporteurs, fraudeurs en andere zwarte markten. Die directe causaliteit werd meermaals aangetoond. En als migranten meer geld moeten uitgeven om op hun bestemming te geraken, zullen ze er ook langer over doen, of er misschien zelfs niet meer in slagen, om het nodige kapitaal te verzamelen voor later een eventuele terugtocht naar huis. Dan zullen ze, tegen hun zin of niet, langer in hun nieuwe land moeten blijven.’

Aslan Zorlu: ‘Naast eerdere gruwelijke gebeurtenissen die ze tijdens de oorlog misschien hebben ondervonden, verhogen illegale migratiereizen ook de kans op nieuwe trauma’s. Als je bovendien toch politieke vluchtelingen asiel zult moeten geven, is het beter dat je hen zo snel mogelijk opvangt en aan werk of scholing helpt. Hoe langer de periode van arbeidsinactiviteit, hoe minder economisch aantrekkelijk ze zijn.’

http://www.dekennisvannu.nl/site/artike ... ossen/7520" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar als jij een soort Noord Korea wilt...Wie stel je voor als president? Geert Jung Un? Kim Wilders?
Einstein/Mick
Plaats reactie