Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 27 jul 2024 13:05 vanaf hun vroegste jaren de Palestijnse kinderen worden opgevoed om de jihad lief te hebben, allah te willen ontmoeten en te vechten, dat hun ouders, broers, zussen en toekomstig nageslacht martelaren worden met hun dood omwille van allah. Kinderen krijgen inderdaad met de paplepel ingegoten dat het goed is de Joden te doden, op te blazen, trots te zijn op hun wapens die Israel vernietigen, via kinderprogramma's, kinderliedjes, kinderspelletjes, kinderboeken, kinderpuzzels, etc.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Haatzaaien
viewtopic.php?t=16275
Verder verklaar je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud te plaatsen, die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

appelfflap schreef: 27 jul 2024 23:21
ChaimNimsky schreef: 27 jul 2024 13:05 vanaf hun vroegste jaren de Palestijnse kinderen worden opgevoed om de jihad lief te hebben, allah te willen ontmoeten en te vechten, dat hun ouders, broers, zussen en toekomstig nageslacht martelaren worden met hun dood omwille van allah. Kinderen krijgen inderdaad met de paplepel ingegoten dat het goed is de Joden te doden, op te blazen, trots te zijn op hun wapens die Israel vernietigen, via kinderprogramma's, kinderliedjes, kinderspelletjes, kinderboeken, kinderpuzzels, etc.
viewtopic.php?t=16275
Verder verklaar je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud te plaatsen, die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land
Het is niet ik die haatzaai, maar de Palestijnen op TV, radio, via kinderprogramma's, kinderliedjes, kinderspelletjes, kinderboeken, kinderpuzzels, etc.

Dit en dit zijn voorbeelden van het haatzaaien dat de Palestijnen er met de paplepel ingegoten krijgen en dagelijks valt te horen op hun radio- en TV-zenders; ook door Israeli's die het arabisch enigszins machtig zijn.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 27 jul 2024 23:39
appelfflap schreef: 27 jul 2024 23:21
viewtopic.php?t=16275
Het is niet ik die haatzaai, maar de Palestijnen op TV radio, via kinderprogramma's, kinderliedjes, kinderspelletjes, kinderboeken, kinderpuzzels, etc.

Dit en dit zijn voorbeelden van het haatzaaien dat de Palestijnen er met de paplepel ingegoten krijgen en dagelijks valt te horen op hun radio- en TV-zenders; ook door Israeli's die het arabisch enigszins machtig zijn.
Het lijkt erop dat appelfflap van mening is dat als je met feiten onderbouwt dat Hamas&Co structureel bezig is met haatzaaien tegen Joden, dat je dan daarmee haatzaait jegens Hamas&Co.

Misschien heeft hij daar een punt, want des te meer ik te weten kom over hoe Hamas&Co te werk gaan, des te meer ik ze haat. Al dringt ff niet tot me door waarom hij de racisme kaart trekt als het om Hamas&Co gaat. Moeten we dan terroristen als een soort ras gaan beschouwen of wat? Ik haat terroristen en begrijp niets van mensen die vinden dat zij recht hebben op hun misdaden tegen de menselijkheid alsof zulks verzetsdaden zouden zijn, maar om de wens terroristen te willen vernietigen te vergelijken met racisme ontgaat me echt volledig!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 27 jul 2024 23:39 Dit
copies van "mein kampf"?
tja, als dit soort propaganda bewijs is dan is ook de film Jud süss of der ewige Jude onweerlegbaar bewijs
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 14 jul 2024 15:38 De grootste vijand van de Gazaanse bevolking worden mijns inziens
gekoesterd en beschermd onder de rokken van en door Gazaanse moeders
terwijl ze hun kroost de borst geven ...
... waarbij die Gazaanse moeders hun kroost gelijkertijd met de moedermelk
hun kids Israëlhaat voeden opdat organisaties als Hamas&Co voort blijven leven!
Achteraf had ik hier moeten ingrijpen, Uiteraard is dit allemaal allegorisch bedoelt. Maar te denken dat de haat jegens Israël de schuld is van de moeders van Gaza, is echt onzinnig. Ook zonder dat je bewust haat opwekt, zal een kind dat vraagt "wie heeft ons huis kapot gemaakt en mijn moeder en mijn zusje gedood? en een eerlijk antwoord krijgt. Het woord dat hij hoort gaat haten. Dat kinderen die nog moedermelk drinken niet kunnen praten en dus geen vragen stellen is niet de belangrijkste fout die HierEnNu hier maakt. Hij denkt dat Israëls daden uitsluitend een reactie zijn op Palestijnse haat, maar het is grotendeels andersom. En beiden waren er al, voordat Hamas en de Islamitische Jihad waren opgericht. Omgekeerd hebben de daden van deze twee organisaties weer geleid tot veel haat jegens niet alleen de mannen, maar ook de vrouwen en kinderen in Gaza.

Jammergenoeg heb ik verzuimd in te grijpen
Maar de politici in het "beschaafde" westen grijpen ook niet in, en velen applaudisseren voor iemand die waarschijnlijk een oorlogsmisdadiger is. Hoe zou men reageren als een politicus stond te klappen bij een toespraak van Mohammed Deif?
Netanyahu heeft een broer verloren die deelnam aan de raid op Entebbe; Mohammed Deif's vrouw baby en 3-jarige dochter werden gedood in een van de minstens 7 pogingen om hem persoonlijk te doden. Beiden veroorzaakten daarna nog veel meer leed.

Het moet een keer ophouden.
Als er nog een keer iemand ook maar suggereert, dat mannen, vrouwen of zelfs kinderen wier huis gebombardeerd wordt, verantwoording dragen van wat hen overkomt, omdat zij degenen die dat deden, zullen haten. Krijgt hij direct een officiële waarschuwing.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard_m
Zoals jij het westers perspectief beschrijft is ook niet mijn perspectief hoor. Deels misschien.
Ik heb het eerder aangegeven. De plek van de nieuw opgerichte staat Israël was zeer ongelukkig gekozen. Daarbij was het gekoloniseerd land dus je staat als staat al met 2-0 achter.

Wat Israël heel handig heeft gedaan is zichzelf tot het waanzinnige toe bewapenen, want (zoals Chaimnimsky zegt) laat een band van een Israëlische auto leeglopen en je huis met hele familie wordt uitgemoord. Dit is de overtreffende trap van: oog om oog.

Door de jaren heen zijn de Palestijnen ALTIJD de underdog geweest en ze werden en worden stelselmatig gekleineerd. En dat kan als je een militaire overmacht bent.

En dat zet bij mij kwaad westers bloed. En niet alleen bij mij, steeds meer mensen over de gehele wereld EN het internationaal gerechtshof spreekt. Maar als ik HierEnNu dan moet geloven snappen die mensen het niet spreekt dit recht ook door die westerse bril.

Misschien zijn de heren lichtelijk bevooroordeeld?? Een klein beetje maar?
Kom bij deze 2 forummers niet aan Israël!

P.s. @HierEnNu: Iedereen hier (denk ik) HAAT terroristen.
Echter, zoals ik eerder heb aangegeven (toen je mijn bijdragen nog las), ik begrijp het ontstaan van terroristen of bewegingen. Wat moet je anders als je een band laat leeg lopen omdat je als ongedierte wordt behandeld en een regering flyert dat ze je hele familie gaan straffen? En deze laatste zin is deels een :wink:
Deels!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 28 jul 2024 08:46 Echter, zoals ik eerder heb aangegeven (toen je mijn bijdragen nog las), ik begrijp het ontstaan van terroristen of bewegingen. Wat moet je anders als je een band laat leeg lopen omdat je als ongedierte wordt behandeld en een regering flyert dat ze je hele familie gaan straffen? En deze laatste zin is deels een :wink:
Deels!
Mijn punt is nu juist dat je het ontstaan van terroristische beweginge NIET begrijpt.
Het optreden van Israel voedt zulke bewegingen ongetwijfeld, dat wel.

Maar als terrorisme het gevolg zou zijn van onderdrukking, zou je terrorisme verwachten in bijvoorbeeld Tibet, de Indianen reservaten en bijna alle Islamitische landen waar religieuze minderheden worden onderdrukt.
Omgekeerd zie ik niet in wat aanslagen op bijvoorbeeld Charly Hebdo in Parijs of de terreur van ISIS op de Jeziyi minderheid te maken zou hebben met onderdrukking.

Dus JA, Israel zou er verstandig aan doen het beleid om te gooien waarmee de voedingsbodem voor terrorisme vermindert.
Maar NEE, dat zou geen vrede brengen als de andere oorzaken van terrorisme blijven bestaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 28 jul 2024 08:46 En dat zet bij mij kwaad westers bloed. En niet alleen bij mij, steeds meer mensen over de gehele wereld EN het internationaal gerechtshof spreekt. Maar als ik HierEnNu dan moet geloven snappen die mensen het niet spreekt dit recht ook door die westerse bril.

Misschien zijn de heren lichtelijk bevooroordeeld?? Een klein beetje maar?
Kom bij deze 2 forummers niet aan Israël!

P.s. @HierEnNu: Iedereen hier (denk ik) HAAT terroristen.
Echter, zoals ik eerder heb aangegeven (toen je mijn bijdragen nog las), ik begrijp het ontstaan van terroristen of bewegingen. Wat moet je anders als je een band laat leeg lopen omdat je als ongedierte wordt behandeld en een regering flyert dat ze je hele familie gaan straffen? En deze laatste zin is deels een :wink:
Deels!
.
Wil je ophouden met dit stalken van HierEnNu, zelfs nu je weet, dat hij niet meeleest?
En dat in meerdere topics.
Het geeft enkel je eigen obsessie en frustratie aan en is te zien als forumvervuiling.
Doorgaan hiermee kan je een officiële waarschuwing opleveren wegens een overtreding van de Forumregels, mn. E4
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

gerard_m schreef: 28 jul 2024 12:26Dus JA, Israel zou er verstandig aan doen het beleid om te gooien
waarmee de voedingsbodem voor terrorisme vermindert.
Maar NEE, dat zou geen vrede brengen als de andere oorzaken van terrorisme blijven bestaan.
Eensch! Zolang Netanyahu&Co aan de macht blijven, of erger, van Israël een dictatuur weten te maken, zal die voedingsbodem eerder versterken dan verminderen. Echter zodra zowel Netanyahu&Co als Hamas&Co geen macht meer hebben kunnen daar grote kansen ontstaan.

Andere oorzaken van terrorisme, ik denk met name aan Islamisme, zullen misschien nooit verdwijnen, maar ondanks dat soort terrorisme leeft Israël ook al jaren in vrede met haar buren Jordanië en Egypte, dus dat bewijst dat waar een wil is ook een weg is ... KAN zijn!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 28 jul 2024 08:46 ..., want (zoals Chaimnimsky zegt) laat een band van een Israëlische auto leeglopen en je huis met hele familie wordt uitgemoord.
Zeg ik dat? Zou je kunnen aangeven waar ik dat zeg?
..., ik begrijp het ontstaan van terroristen of bewegingen.
De laatste pagina's tonen juist het tegendeel aan.
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

HierEnNu schreef: 28 jul 2024 13:14 Eensch! Zolang Netanyahu&Co aan de macht blijven, of erger, van Israël een dictatuur weten te maken, zal die voedingsbodem eerder versterken dan verminderen. Echter zodra zowel Netanyahu&Co als Hamas&Co geen macht meer hebben kunnen daar grote kansen ontstaan.
Ga er maar van uit dat dat niet zal gebeuren.
Het is nu heel anders als een dikke halve eeuw geleden toen de meerderheid uit democratische landen afkomstig was.
Nu is dat niet meer zo, de meerderheid komt uit niet democratische landen en democratie zegt ze niet zo veel.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ondertussen ga ik ervan uit dat Hezbollah niet de raket op de Golan hoogvlakte heeft afgeleverd. Bewijs heb ik niet.
Hezbollah zegt het niet gedaan te hebben en ze zijn echt niet te belazerd om te zeggen dat ze het gedaan hebben als dat zo zou zijn. Wie het wel gedaan heeft is dan de vraag. Maar er zijn meer groepen, die zoiets zouden willen doen.
Het alles kan zorgen voor een regionale oorlog. Weer oorlog #-o
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 29 jul 2024 11:18 Ondertussen ga ik ervan uit dat Hezbollah niet de raket op de Golan hoogvlakte heeft afgeleverd. Bewijs heb ik niet.
Hezbollah zegt het niet gedaan te hebben en ze zijn echt niet te belazerd om te zeggen dat ze het gedaan hebben als dat zo zou zijn. Wie het wel gedaan heeft is dan de vraag. Maar er zijn meer groepen, die zoiets zouden willen doen.
Misschien is het zoiets als TonKin incident om zo een rede te hebben om........?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Gerard R. schreef: 29 jul 2024 11:18 Ondertussen ga ik ervan uit dat Hezbollah niet de raket op de Golan hoogvlakte heeft afgeleverd. Bewijs heb ik niet.
Natuurlijk ontkennen ze het: een aanval op voetballende kinderen doet het slecht in de beeldvorming.
Maar er is geen reden om aan te nemen dat het geen Hezbollah raket was. Ongetwijfeld was het voetbalveld geen doelwit, maar als je al 9 maanden elke dag raketten afschiet, gebeurt het onvermijdelijk een keer dat je zoiets onbedoeld raakt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 29 jul 2024 13:29
Natuurlijk ontkennen ze het: een aanval op voetballende kinderen doet het slecht in de beeldvorming.
Maar er is geen reden om aan te nemen dat het geen Hezbollah raket was. Ongetwijfeld was het voetbalveld geen doelwit, maar als je al 9 maanden elke dag raketten afschiet, gebeurt het onvermijdelijk een keer dat je zoiets onbedoeld raakt.
Ik denk dat Hezbollah dat dan wel meedeelt. Die zijn niet zo terughoudend.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gesloten