Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

B.S.
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door B.S. »

Hezbollah-prominent Ibrahim Aqil was één van de verantwoordelijken voor de bomaaanvallen met trucks op de Amerikaanse ambassade en de basis van Amerikaanse mariniers in Beiroet in 1983 (300+ doden) en er stond $ 7 miljoen op zijn hoofd https://www.reuters.com/world/middle-ea ... 024-09-20/ Ook was hij betrokken bij de ontvoeringen van westerlingen in Libanon in die jaren.
Dus eerst gewond bij de Pieper-actie en daarna maakte een Israëlische luchtaanval het af.

Commentatoren merken op dat Israël regelmatig verweten wordt niet precies genoeg te zijn met aanvallen, maar nu dat een keer blijkbaar wel zo was, het net zo goed de afkeer en haat van critici over zich heen krijgt...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Nou.. ik vind het grote klasse in zo'n geval als dit B.S. 👍🏻
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 21 sep 2024 16:03:scissors:
Commentatoren merken op dat Israël regelmatig verweten wordt niet precies genoeg te zijn met aanvallen, maar nu dat een keer blijkbaar wel zo was, het net zo goed de afkeer en haat van critici over zich heen krijgt...
Afkeer en haat kreeg Israël hier op dit forum zonder enig voorbehoud zelfs al op 07 okt 2023 15:47 over zich heen, terwijl op dat moment 'Operatie al-Aqsa Storm' nog volop gaande was en Israël zich nog moest bezinnen of en hoe men zou reageren.
Althans, zulks leid ik af uit dergelijke reactie:
  • "Wat mij betreft heeft Israël dit aan zichzelf te wijten."
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

B.S. schreef: 21 sep 2024 16:03 Hezbollah-prominent Ibrahim Aqil was één van de verantwoordelijken voor de bomaaanvallen met trucks op de Amerikaanse ambassade en de basis van Amerikaanse mariniers in Beiroet in 1983 (300+ doden) en er stond $ 7 miljoen op zijn hoofd https://www.reuters.com/world/middle-ea ... 024-09-20/ Ook was hij betrokken bij de ontvoeringen van westerlingen in Libanon in die jaren.
Dus eerst gewond bij de Pieper-actie en daarna maakte een Israëlische luchtaanval het af.

De hele commandastructuur met alle allerhoogste leiders onder Nasrallah in een klap naar de andere wereld gewerkt en de dag daarvoor de communicatiestructuur vernietigd! Ik ga er zowaar spontaan van zingen.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

B.S. schreef: 21 sep 2024 16:03 Dus eerst gewond bij de Pieper-actie...
Ja, de meesten hadden hun pieper in de voorzak van hun broek en we kunnen de terroristische organisatie حزب الله (Hizbalah) nu beter Hizah noemen, zonder "bal".
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 20 sep 2024 15:05 @Mus
In mijn ogen is oorlog destructief. En het veroorzaakt haat. En dat geeft oorlog. Enz.
Er zijn mensen die dan zeggen, dat het veel oplost en dat dáar dan weer wat goeds uit kan komen (Trump is er zo een..)
Ik geloof dat niet.
En in een wat langere termijn-context hebben niet meer de hulpbronnen om dit soort evenementen te organiseren.
Maar ja, overtuig de meute maar weer.... "O... uw kinderen....". "Niks mee te maken..." :roll:

Verder hebben we wel wat beters te doen bv. opwarming aan te pakken. Onze vervuiling op aarde en zelfs in de ruimte.
Anders zijn die oorlogen futiel, als ze dat toch al niet zijn. En het verdriet kent weer geen grenzen.

Mensen... bah.
Ik vind het moeilijk om op deze posting te reageren Gerard ( vind jij het oké wanneer ik de ‘R.’ weg laat?). Dit omdat ik je punt wel zie en dat aan de oppervlakte ook zo lijkt te zijn. Aan de ander kant zie het zelf heel anders en zie ik dat er op individueel vlak zeker iets positiefs cq goeds kan voortkomen de enorme gewelddadigheid van een oorlog, met andere woorden er is ook een kans dat mensen tot een bewustzijngroei komen of met andere woorden dat ze tot volwassenheid komen waar zij die terug aanvallen als het ware nog reageren als kleine kinderen die zonder nadenken, vanuit onvermogen gewoon er terug op slaan. Of nog met andere woorden oorlog komt voort uit onvermogen om tot een andere mogelijk meer wijze oplossing te komen.
Snap je, je kunt m.i. dus niet zomaar zeggen dat uit een oorlog alleen maar haat voorkomt, al zien we dat hier wel live voor onze ogen gebeuren, want ik zie dat bij een zelfbewust mens niet persé gebeuren.

Dus sec genomen klopt wat ‘little creap’ (met excuus) trump zegt maar ik denk niet dat hij het op de zelfde manier bedoelt als mijzelf in dit geval, wie weet ook wel, heb het hem niet horen zeggen want ik ben persoonlijk geneigd direct weg te zappen als ik ook maar een glimp opvang van deze personage, dit vanwege de misselijkmakende beelden die in mijn systeem opwellen bij het zien van het gezicht van deze persoon en daarmee snel opkomende braakneigingen tracht te onderdrukken. We kunnen echter ook de aanwezigheid van ‘little creap’ trump gebruiken om tot een beter/hoger zelfbewustzijn te komen. Totaal of topic dit vanzelfsprekend en maar uiteindelijk komt in mijn ogen e.e.a. toch wel op het zelfde neer.

Terug on topic in zekere mate:
Want iemand is dit topic begonnen vanwege een zekere betrokkenheid, neem ik aan, evenals allen die als gevolg daarvan ook hun ( vaak ) emotionele betrokkenheid hebben laten zien en/of laten waar m.i. men behoorlijk de koppen tegen elkaar heeft geslagen. HierEnNu heeft mij bv fantasietjes verweten waar niemand wat aan heeft in het midden-oosten en dat ik dus mijn mond er verder maar over dicht moest houden tenzij….
Iemand kan dat vinden, het heeft me wel aan het denken gezet over wat het nut voor midden-oosten is om hier in Nederland een topic te openen waar ze in het midden-oosten uiteindelijk ook niks aan hebben, anders dan dat het er uiteindelijk alleen maar om gaat om onze eigen onmacht met betrekking tot wat daar gebeurd te kunnen uiten. Hoe gaan we daar dan mee om, hoe gaan we dat goed onderbouwen met theorietjes vraag ik aan HierEnNu, die ruimhartig zijn excuses heeft aangeboden, waarvoor dank en aangenomen, dan Nu verder.

Verder ben ik het met je eens Gerard dat ons egocentrisme niet bepaald gezond is voor onze planeet, ons enige huis, ons enige huis waar we als goegemeente niet zo snel van af kunnen. Ik ben het met je eens dat de mens een plaag is voor zichzelf maar mbt tot de manier waarop we met onze woonomgeving omgaan is mbt dit topic wel geheel en of topic, wederom.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 22 sep 2024 13:35
Gerard R. schreef: 20 sep 2024 15:05 @Mus
In mijn ogen is oorlog destructief. En het veroorzaakt haat. En dat geeft oorlog. Enz.
Er zijn mensen die dan zeggen, dat het veel oplost en dat dáar dan weer wat goeds uit kan komen (Trump is er zo een..)
Ik geloof dat niet.
En in een wat langere termijn-context hebben niet meer de hulpbronnen om dit soort evenementen te organiseren.
Maar ja, overtuig de meute maar weer.... "O... uw kinderen....". "Niks mee te maken..." :roll:

Verder hebben we wel wat beters te doen bv. opwarming aan te pakken. Onze vervuiling op aarde en zelfs in de ruimte.
Anders zijn die oorlogen futiel, als ze dat toch al niet zijn. En het verdriet kent weer geen grenzen.

Mensen... bah.
Ik vind het moeilijk om op deze posting te reageren Gerard ( vind jij het oké wanneer ik de ‘R.’ weg laat?).
Prima. :)
Dit omdat ik je punt wel zie en dat aan de oppervlakte ook zo lijkt te zijn. Aan de ander kant zie het zelf heel anders en zie ik dat er op individueel vlak zeker iets positiefs cq goeds kan voortkomen de enorme gewelddadigheid van een oorlog, met andere woorden er is ook een kans dat mensen tot een bewustzijngroei komen of met andere woorden dat ze tot volwassenheid komen waar zij die terug aanvallen als het ware nog reageren als kleine kinderen die zonder nadenken, vanuit onvermogen gewoon er terug op slaan. Of nog met andere woorden oorlog komt voort uit onvermogen om tot een andere mogelijk meer wijze oplossing te komen.
Snap je, je kunt m.i. dus niet zomaar zeggen dat uit een oorlog alleen maar haat voorkomt, al zien we dat hier wel live voor onze ogen gebeuren, want ik zie dat bij een zelfbewust mens niet persé gebeuren.
In mijn ogen veroorzaken oorlogen indirekt hier of elders altijd weer nieuwe oorlogen.
En het komt voor een aardig deel door haat en angst. En dingen als graaizucht, non-empathie,
territoriumdrang/-dwang, aso-dom etc.
Dus sec genomen klopt wat ‘little creap’ (met excuus) trump zegt maar ik denk niet dat hij het op de zelfde manier bedoelt als mijzelf in dit geval, wie weet ook wel, heb het hem niet horen zeggen want ik ben persoonlijk geneigd direct weg te zappen als ik ook maar een glimp opvang van deze personage, dit vanwege de misselijkmakende beelden die in mijn systeem opwellen bij het zien van het gezicht van deze persoon en daarmee snel opkomende braakneigingen tracht te onderdrukken. We kunnen echter ook de aanwezigheid van ‘little creap’ trump gebruiken om tot een beter/hoger zelfbewustzijn te komen. Totaal of topic dit vanzelfsprekend en maar uiteindelijk komt in mijn ogen e.e.a. toch wel op het zelfde neer.
Ik ben toch voorstander van een wat beschaafder traject. (Maar ik geef toe.... wat is nog beschaafd.)
Terug on topic in zekere mate:
Want iemand is dit topic begonnen vanwege een zekere betrokkenheid, neem ik aan, evenals allen die als gevolg daarvan ook hun ( vaak ) emotionele betrokkenheid hebben laten zien en/of laten waar m.i. men behoorlijk de koppen tegen elkaar heeft geslagen. HierEnNu heeft mij bv fantasietjes verweten waar niemand wat aan heeft in het midden-oosten en dat ik dus mijn mond er verder maar over dicht moest houden tenzij….
Iemand kan dat vinden, het heeft me wel aan het denken gezet over wat het nut voor midden-oosten is om hier in Nederland een topic te openen waar ze in het midden-oosten uiteindelijk ook niks aan hebben, anders dan dat het er uiteindelijk alleen maar om gaat om onze eigen onmacht met betrekking tot wat daar gebeurd te kunnen uiten. Hoe gaan we daar dan mee om, hoe gaan we dat goed onderbouwen met theorietjes vraag ik aan HierEnNu, die ruimhartig zijn excuses heeft aangeboden, waarvoor dank en aangenomen, dan Nu verder.
Onze wereld is kleiner geworden dan wij zo vaak beseffen... Ook al denken sommigen daar wat aan te kunnen rommelen.
Dat heb je als je steeds maar door blijft fokken.
Dus als Iran wat doet en vervelend gaat doen, dan zullan wij dat wellicht wel merken. Oorlog? Israël? De spanning
stijgt alweer en het goud wordt hard gekocht... Dat idee.
Verder ben ik het met je eens Gerard dat ons egocentrisme niet bepaald gezond is voor onze planeet, ons enige huis, ons enige huis waar we als goegemeente niet zo snel van af kunnen. Ik ben het met je eens dat de mens een plaag is voor zichzelf maar mbt tot de manier waarop we met onze woonomgeving omgaan is mbt dit topic wel geheel en of topic, wederom.
Eén troost: ik denk dat we de planeet al voor een goed deel kwijt zijn. Daar hoeven we niets meer aan te doen.
Het huidige proces zal nog zeker 20 jaar doorgaan. Ook als we fors ingrijpen, wat we natuurlijk niet doen. Zie 1973 de brandstofcrisis en wat we daarna deden. Niets tot mijn ergernis toen al. Ondanks de Club van Rome.
Maar we hoeven niet alles te versnellen met oorlogen, explosies en branden. (Wij kunnen ook in vrede 'gekookt worden'. :) )
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 22 sep 2024 13:35HierEnNu heeft mij bv fantasietjes verweten waar niemand wat aan heeft in het midden-oosten en dat ik dus mijn mond er verder maar over dicht moest houden tenzij….
Fijn dat je besloten hebt om mij niet met rust te laten, maar hetgeen je schrijft over mij is erg fantasievol en bezijden de waarheid. Ik heb nergens geschreven dat ik jou
  • fantasietjes verwijt waar niemand wat aan heeft in het midden-oosten en
    dat jij dus jouw mond er verder maar over dicht moest houden tenzij ..."
Kennelijk heb jij iets wat ik schreef wel zo begrepen? Dan snap ik nu je irratie wat beter, dus ondanks dat je onbedoeld onwaarheden over mij verspreid: toch bedankt daarvoor ...

Mocht je wat ik daadwerkelijk schreef beter willen begrijpen dan je nu kennelijk doet waardoor je dus onbedoeld onwaarheden over mij de wereld in helpt, quote dan datgene waar je het bovenstaande uit afleidde met een link die verwijst naar de context,
dan kan en zal ik het je proberen uit te leggen.
dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 21 sep 2024 18:06
Afkeer en haat kreeg Israël hier op dit forum zonder enig voorbehoud zelfs al op 07 okt 2023 15:47 over zich heen, terwijl op dat moment 'Operatie al-Aqsa Storm' nog volop gaande was en Israël zich nog moest bezinnen of en hoe men zou reageren.
Ik denk dat Israël nooit heel lang hoeft na te denken over hoe te reageren. Dat is gewoon met bommen! Iedere keer weer.
Gelukkig gaat Chaimnimsky er van zingen. The more the better!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

HierEnNu schreef: 22 sep 2024 15:07
Mus schreef: 22 sep 2024 13:35:scissors:
wat het nut voor midden-oosten is om hier in Nederland een topic te openen waar ze in het midden-oosten uiteindelijk ook niks aan hebben, anders dan dat het er uiteindelijk alleen maar om gaat om onze eigen onmacht met betrekking tot wat daar gebeurd te kunnen uiten. Hoe gaan we daar dan mee om, hoe gaan we dat goed onderbouwen met theorietjes vraag ik aan HierEnNu, die ruimhartig zijn excuses heeft aangeboden,
waarvoor dank en aangenomen, dan Nu verder.
Ik begrijp niet wat je concreet aan mij vraagt.

Toevallig ben ik de Topic Opener, maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met mijn insomnia dan grotere betrokkenheid dan andere forummers. Ik had en heb geen enkele illusie dat dit topic openen en/of mijn verdere bijdrages hier nut voor het Midden-Oosten zullen hebben.

Wat bedoel je concreet met:
Mus schreef:Hoe gaan we daar dan mee om,
hoe gaan we dat goed onderbouwen met theorietjes vraag ik aan HierEnNu
:?: :?: :?:

---------------
dikkemick schreef: 22 sep 2024 14:53
HierEnNu schreef: 21 sep 2024 18:06
Ik denk dat Israël nooit heel lang hoeft na te denken over hoe te reageren.
Dat is gewoon met bommen! Iedere keer weer.
Gelukkig gaat Chaimnimsky er van zingen. The more the better!
Aperte leugens op basis van jouw eigen vooroordelen!
Jij denkt? Hahahah, vanuit je historische kennis zeker?
Indien je echt historische kennis hebt dan ben je bekend met al die keren dat Israël niet slechts wachtte met reageren maar helemaal niet reageerde en dus al helemaal niet
dikkemick schreef: 22 sep 2024 14:53 gewoon met bommen! Iedere keer weer.
dus wat is het nou? OF je hebt nauwelijks historische kennis OF je bent een ordinaire stemmingmakende leugenaar die willens en wetens Israël in een kwaad daglicht zet.
Kies zelf maar? Ik kan geen derde optie bedenken, jij zelf wel?
dikkemick schreef:Gelukkig gaat Chaimnimsky er van zingen. The more the better!

Toemaar, nog meer walgeljke verdraaide insinuaties, leugens dus, over een medeforummer omdat die andere meningen heeft dan jij, nota bene op basis van jouw eigen vooroordelen! Brrr ...
ChaimNimsky gaat niet zingen vanwege
  • "gewoon met bommen gooien 'The more the better' ",
integendeel, hij viert feest zodra de vrede een stapje dichterbij komt
doordat er weer een terroristenkopstuk geneutraliseerd is.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu
https://www.hpdetijd.nl/2023-10-18/zola ... teun-niet/

Ilja Leonard Pfeijffer schrijft met grote tegenzin over de oorlog tussen Israël en Hamas. 'Wat het moeilijk maakt om hierover te schrijven, is dat de meningen zijn voorgeschreven. Het is verplicht om het misdadige, racistische apartheidsregime van een expansieve staat, die meermaals is veroordeeld voor schendingen van de mensenrechten, het recht te gunnen op zelfverdediging.'

En hij zegt het beter dan ik kan
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 22 sep 2024 16:04 HierEnNu

Wat is de reden dat je mij adresseert?
Telkens als ik to-the-point terugreageer begin jij gewoon over een ander ontwerp!
Dus, om onzinnige discussie te voorkomen: :arrow:

Laat mij erbuiten, buiten jouw anti-Israël propaganda campagne,
dan laat ik jou ook buiten mijn uitkraamsels, deal?
Zulks bespaart Moderatie EN medeforummers een hoop onnodige ergernis!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 22 sep 2024 16:20
dikkemick schreef: 22 sep 2024 16:04 HierEnNu

Wat is de reden dat je mij adresseert?
Telkens als ik to-the-point terugreageer begin jij gewoon over een ander ontwerp!
Dus, om onzinnige discussie te voorkomen: :arrow:

Laat mij erbuiten, buiten jouw anti-Israël propaganda campagne,
dan laat ik jou ook buiten mijn uitkraamsels, deal?
Zulks bespaart Moderatie EN medeforummers een hoop onnodige ergernis!
De voorgaande reactie was toch van jou aan mij gericht? Het is mijn reactie hierop naar jou toe waarin ik duidelijk maak waarom ik zo anti-Israel reageer. Het is dus inherent aan alle andere onderwerpen.
De 1 is onvoorwaardelijk pro-israel , de ander ziet het wat genuanceerder. That's all.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 22 sep 2024 16:47:scissors:
Het is mijn reactie hierop naar jou toe
waarin ik duidelijk maak waarom ik zo anti-Israel reageer.
Helaas, was dat maar waar! Kennelijk geloof je dat zelf ... ik geloof je wat dat betreft!

Echter:
  • Het is NIET jouw reactie:
    maar het is de reactie van Ilja Leonard Pfeijffer
    en daar kan ik niet mee in discussie gaan hier,
    want die is hier helemaal niet!
Jij maakt met die reactie NIETS duidelijk,
behalve dat jij hetgeen jij copy/paste van Ilja Leonard Pfeijffer
niet beter zou kunnen verwoorden dan Ilja Leonard Pfeijffer. #-o Waarvan akte!

Het lijkt mij zinvoller om de reactie van Ilja Leonard Pfeijffer zo vaak tot je te laten doordringen tot je wel in staat bent om zulks in eigen woorden die passen bij jouw anti-Israelgevoelens hier neer te pennen om jouw eigen :idea: mening ter discussie te stellen.
  • [Innerlijk gevoelens vertegenwoordige mijns inziens altijd een eigen waarheid,
    zelfs als ze geenszins overeenstemmen met de werkelijkheid in de grote boze buitenwereld!]
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu

Op jouw verzoek....
In mijn woorden.

Ik vind het kut om eerlijk en objectief over deze langdurige Israël/Hamas/Hezbollah/Iran/Syrië situatie met jou van gedachten te wisselen.

'Wat het moeilijk maakt is dat we hier in het westen tot voor kort slechts pro-israel berichten te lezen kregen. Bijna Pravda-achtig omdat het westen bijna onvoorwaardelijk achter Israël stond (staat). Was het schuldgevoel? Ik weet het niet.

Van zelfverdediging is inmiddels al lang geen sprake meer. Israël valt nu alles en iedereen aan en weet van geen ophouden met z'n militaire overmacht.
Netanyahu kan ook niet stoppen, want dat zou einde carrière zijn. Dus dan maar piepers, semafoons, scholen bombarderen en de hele levant erin betrekken.

Dus wat ik zei, Ilja verwoord het beter.
Einstein/Mick
Gesloten