Dit zul je toch moeten verhelderen Henk. Want ook mijn gedachten gingen uit naar het Herrenvolk op de foto hierboven. En ik denk zelfs te kunnen concluderen dat TS hier vanaf het begin af aan al op aangestuurd heeft.dikkemick schreef:heel verkeerd. mensen uit het 'vak' weten heel goed wat voor een ellende hier mee gepaard gaat.HenkM schreef: Ja sorry, maar als dit is, want ik denk dat je hier bedoelt, moet ik toch weer aan nazi Duitsland denken. Of heb ik een verkeerd scenario in gedachten?
als ik gelijk heb, want het is slechts een veronderstelling, dan praat je hier over echte empathie.
Vergelijkbaar, maar niet helemaal, natuurlijk, met euthanasie.
(maar ik voel al hoe dit gaat worden uitgelegd)
Want het is in mijn ogen altijd erg gevaarlijk/eng om over dit soort onderwerpen een mening te hebben. Wat dat betreft snap ik wel de politieke agenda van China wat betreft het aantal kinderen. Alleen...Je hebt de gevolgen ervan gezien. Dit moesten nl. jongetjes zijn!
Als je puur natuur denkt (en eigenlijk zijn we dat!) blijft het een kwestie van "Survival of the fittest" En ja, ook dit kan compleet verkeerd uitgelegd worden. Maar ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel.
Beslissen over basiskeuzen van anderen vind ik zelf wat gevaarlijk.[/quote]
Maar zulke beslissingen worden voortdurend genomen. Maar ik voorkom dan ook graag dergelijk, gigantisch leed. Want dat blijft het. En vergis je niet: de cijfers door Peter gepresenteerd zijn maar een topje van de ijsberg. Hele volksstammen zitten tegen het randje .... en krijgen ook weer kinderen, die ook weer ....
Is het een makkelijke opgave? Natuurlijk niet. Het is gigantisch moeilijk. En ingrijpend. Maar wel noodzakelijk, denk ik.
Maar als je mijn eerste bijdrage leest op dit topic dan begin ik mijn post met: de knuppel .....
Neemt niet weg dat het me lijkt dat er best wat genuanceerder over dit probleem wordt nagedacht.