Beste Tamara.
Tamara schreef:Devious schreef:Om de discussie niet dood te slaan, verzoek ik iedereen vriendelijk om geen schuttingtaal te gebruiken. Het voegt niets toe.
Bvd.
Sterker nog, het breekt zelfs af aan het vermeende niveau van de forumleden..Mensen met een bepaald intellect hoeven nl. geen schuttingtaal te gebruiken, zij kunnen hun mening nl. perfect verwoorden zonder tekort te schieten.....En dat zegt iemand die uit een spelonk komt...

Het zijn slechts enkelen die iets lelijks hebben gezegd. De meeste forumgebruikers gedragen zich netjes. Ik begrijp dat het op een bepaalde manier aantrekkelijk is om je aandacht grotendeels te concentreren op de enkelingen die even de fout in gingen, en dit uit te vergroten, en uit te buiten. Het is een handige afleidingsmanoeuvre om moeilijke vragen en opmerkingen te omzeilen. Het is jammer dat er steeds weer mensen zijn die daar in tuinen.
En ik heb je wijze van discussieren ook even beter bekeken, en heb gezien dat je zélf ook niet helemaal correct handeld. Ten eerste toon je weinig respect door vrijwel niet, of heel oppervlakkig op vragen en op en aanmerkingen in te gaan van andere forumgebruikers. Ik zal één van mijn eigen postings, waar je volgens mij nog helemaal niet op hebt gereageerd, herhalen (onderaan)
Ten tweede maak je ook regelmatig gebruik van steken onder water en kleinerende opmerkingen die niets toevoegen aan de discussie, en jammer genoeg op sommige gebruikers werken als een rode lap op een stier.
Enkele voorbeelden;
Gelukkig schrijven zelfs mijn kinderen van 8 jalours met oe! dus j a l o e r s, maar dit zeg ik uiteraard met alle liefde.
Lieve geachte meneer de koekepeer,
Niets strafbaars hoor. Niemand zal je om deze reden bannen, maar het zet wel een bepaalde toon, en het voegt totaal niets toe aan je verhaal.
Leer jij nou maar eerst 'ns om je tong te beheersen, tot dan is er met jou nog geen eens een discussie mogelijk!
En het terechtwijzen van forumgebruikers is de taak van moderatoren, niet die van jou. Door op deze manier te reageren
lijkt het alsof je graag de boel opjut, op de spits drijft; chaos creëren, verdeeldheid zaaien (en ook ongelovigen maken soms gebruik van deze valse 'discussie'methoden op christelijke fora). En als het lukt, dan kan men zichzelf voor de gek houden en de gekoesterde vooroordelen in stand houden: ('ongelovigen zijn onfatsoenlijk', 'ongelovigen zijn marionetten van Satan', 'ongelovigen hebben geen moraal' etc. etc. etc.)
Ik zeg niet persé dat het bij jou zo is hoor, maar je wekt op deze manier wel de indruk.
Devious schreef:De meeste mensen zullen alle stellingen die gepaard gaan met logische onderbouwing en deugdelijk bewijsmateriaal serieus nemen, zelfs als deze bizar zijn. Maar argumenten als 'God bestaat, want dat staat in de Bijbel', of 'De Bijbel is het woord van God, want ik voel dat dit zo is' etc... dat zijn argumenten waar we hier niets mee kunnen. Probeer je stelling dat God bestaat te bewijzen of logisch te onderbouwen; probeer uit te leggen hoe een God, die Zijn uitverkoren volk opdracht gaf om zwangere vrouwen en kleine kinderen af te slachten, een God van liefde kan zijn; probeer de tegenstrijdigheden in de Bijbel te verklaren; probeer aannemelijk te maken dat juist de christelijke religie, de enige waarachtige openbaring van God is, en al die anderen er naast zitten. Probeer dit, maar realiseer je dat je opvatting hier sterk aan kritiek onderhevig zal zijn, omdat we erg veel waarde hechten aan logische onderbouwing. Dit heeft, in ieder geval in mijn geval, niets te maken met 'het van te voren uitsluiten', maar met het credo; 'buitengewone beweringen vereisen buitengewoon bewijs', en verhalen over zon en maan die stil blijven staan, draken, sprekende ezels, demonen, mensen die overleven in de ingewanden van walvissen, sprekende slangen, rivieren die in bloed veranderen, etc,, beschouw ik als buitengewone beweringen; buitengewoon bizar. Ik sluit niets uit, maar kom met bewijzen, antwoorden, onderbouwingen, uiteenzettingen, en we zullen zien.
En hierboven de zaken waarvan ik hoop dat je er uitgebreid en diepgaand op in wil gaan, ipv een paar losse flodders.
Een vriendelijke groet...