Ik heb toch nog eens naar de website van Dorine gekeken. Ik kon het niet laten op een ander onderdeel te reageren.
http://www.hetlichtdeslevens.nl/studies ... loren.html
Het Licht des Levens schreef:Zijn alle heidenen verloren?
Ik kan niet geloven in een God die zo gemeen is, dat Hij alle heidenen die nog nooit van Hem gehoord hebben, zonder pardon naar de hel stuurt. Zo’n God wil ik niet dienen.
Nou een gemene god is de aanbidding, voor zover aanbidding nodig is, ook beslist niet waard.
Het Licht des Levens schreef:
Dit is een heel belangrijke gedachte. Ik kan u echter verzekeren, dat God niet zo is, zoals u Hem zich voorstelt. Maar het is een lang verhaal om u dat duidelijk te maken. Het gaat immers ook niet over mensen in andere landen. Het gaat nu over u en mij.
Het hoeft echt geen lang verhaal te worden hoor.
Mensen kunnen soms vragen, hoe het mogelijk is, dat een liefdevol en rechtvaardig God, alle heidenen, die nooit van de Here Jezus gehoord hebben en Hem dus niet konden aanvaarden, toch voor eeuwig naar de hel kan zenden. Zij vragen, hoe dit te rijmen is met de liefde en de rechtvaardigheid van God, want zoiets is in hun ogen niet liefdevol en zeer onrechtvaardig. Wij vinden dit ook liefdeloos en onrechtvaardig. De vraag is dan ook, of deze gedachte correct is. Gebeurt dit echt? Doet God dit?
Nee een God van echte liefde stuurt je niet naar de hel. Sterker nog, zo'n God zal nooit zoiets scheppen als een hel.
Een God van echte liefde neemt ieder mens op in de hemel, zonder uitzondering. Omdat echte liefde onvoorwaardelijk is en echte liefde niet oordeelt.
Als God dus rechtvaardig is in Zijn oordeel over heidenen die nooit van Hem gehoord hebben, zal Hij ook rechtvaardig zijn voor u, die wel van Hem gehoord hebt. Als u Hem afwijst, zal Hij u daarop oordelen.
Dit is je reinste flauwekul. Je hebt als mens een onvoorwaardelijk vrije wil, tenminste als God inderdaad échte (dus onvoorwaardelijke) liefde is. Als je, om wat voor reden ook God afwijst, zal God jou niet afwijzen.
En dat vind ik een blijere boodschap dan de 'blije' boodschap van het evangelie.
Mag ik je vragen, of je je nog eens wilt afvragen, of je achter je mening blijft staan, of dat je je mening wilt herzien?
Ik denk dat steeds meer mensen het christelijk evangelie achter zich laten. Omdat het bangmakerij is en niets te doen heeft met een God van echte liefde. Elk mens dat er een beetje over nadenkt zal het christendom vaarwel zeggen.