De klimaatrevolutie

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: De klimaatrevolutie

Bericht door dikkemick »

Niet autorijden....vraag me af welk percentage van de Nederlander geen auto rijdt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 16 jan 2023 01:29
dikkemick schreef: 15 jan 2023 08:43 Die spotprent is de spijker op de kop! We WILLEN allemaal (behalve de grootste vervuilers die verdienen aan milieu vernietiging) maar zijn geen van allen bereid flinke stappen te zetten.
(behalve dan mensen die nooit vliegen, niet aan wintersport doen, geen rundvlees eten, geen airco hebben en niet auto-rijden etc.)
Yippie: allemaal op mij van toepassing Peter! :angel12:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 16 jan 2023 09:18 Niet autorijden....vraag me af welk percentage van de Nederlander geen auto rijdt.
In 2018: 27% van de huishoudens.

Om uiteenlopende redenen trouwens.

Zelf heb ik die keuze een aantal jaar geleden ook gemaakt en ik zie nog altijd meer voordelen dan nadelen.
Het milieu & klimaat is daar één van.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 16 jan 2023 16:42
dikkemick schreef: 16 jan 2023 09:18 Niet autorijden....vraag me af welk percentage van de Nederlander geen auto rijdt.

Zelf heb ik die keuze een aantal jaar geleden ook gemaakt en ik zie nog altijd meer voordelen dan nadelen.
Dat getal verbaast me wel. Waar je ook kijkt, welke straat je ook rijdt, ieder flatgebouw, alle parkeerplaatsen, iedere (snel)weg...altijd overal auto's. Veel auto's! Dat bijna 1/3 niet in het bezit zou zijn vind ik lastig te verteren.
Maar goed, getallen zijn getallen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 16 jan 2023 16:48
gerard_m schreef: 16 jan 2023 16:42

Dat getal verbaast me wel. Waar je ook kijkt, welke straat je ook rijdt, ieder flatgebouw, alle parkeerplaatsen, iedere (snel)weg...altijd overal auto's. Veel auto's! Dat bijna 1/3 niet in het bezit zou zijn vind ik lastig te verteren.
1/4 zit er dichter bij.
Veel ouderen (die ook nog eens vaak alleenstaand zijn) hebben geen auto (meer).
Het is wel wat hoger dan ik dacht, maar niet gek veel hoger.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 16 jan 2023 16:48
Omgekeerd zijn er ook huishoudens met meerdere auto's.

Je komt in totaal op 8,8 miljoen auto's in Nederland die gemiddeld 23 uur per dag geparkeerd stil staan.
Waarvan overigens 12% van een bedrijf is.
Dus inderdaad: het wemelt ervan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Er zijn slechts 11 miljoen Nederlanders met een rijbewijs. dus als 2/3 van de bijna 18 miljoen auto rijdt, rijden er bijna één miljoen zonder rijbewijs en - omdat er slechts 9 miljoen geregistreerde auto's zijn, zo'n 2 miljoen zonder geldig kentekenbewijs. Ik denk dat men gemakshalve de passagiers (vaak kinderen) meerekent als autorijders.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie