Nietzsche Nietzsche en nog een Nietzsche......ik heb niets met Nietzsche te maken, en waar Nietzsche bang voor is is mijn probleem helemaal niet. Laat Nietzsche maar eens verklaren wat het werkelijke doel van het leven is. Wedden dat je een onnozel antwoord zou krijgen. Er is geen oorzaak of doel aan het "op zich zijn". En alles wat je er aan vast denkt te plakken aan doelen beste rereformed is slechts geloof. Jouw geloof...
Ik ben verbaasd Bipolair, was jij niet degene die afgelopen week iemand beschuldigde een boek niet te willen lezen of om jouw standpunten niet aan te willen nemen? Die persoon moest binnen jouw gestelde kaders denken. Geloof, tja een geloof in mensen! Met de gedachte dat de mens vooruit wil en moet, een geloof dat de dingen in de wereld anders moeten, omdat er bijv. de afgelopen weken ruim 700 mensen omkwamen door geweld in Gaza, geweld door religieuze denkbeelden, zoals 72 maagden in het paradijs, of een tempel die herbouwd moet worden, zodat Jezus kan terug keren op aarde.
Het doel van het leven? Geen idee, helemaal niets voorzover ik weet en mijn honden zijn het volgens mij met mij eens, ze willen af en toe wat eten, bedelen eens voor een koekje of willen even aangehaald worden, that's it! Geen doel dus, maar je kunt jezelf als mens wel doelen stellen. Je kunt veel ellende meemaken en verbitterd raken, maar je kunt ook veel meemaken en proberen die elledige zaken om te draaien, niet het negatieve te laten overheersen, maar er iets positiefs van willen maken.
Jij kiest ervoor om negatief in het leven te staan, om christelijke naastenliefde wel iets moois te vinden, of om voorzover ik je begrijp, kortstondig genot na te jagen (correct me, if I'am wrong) maar als iemand anders een andere invalshoek/visie heeft en bijv. een geloof in de (geestelijk opgroeiende) mens voorstaat ipv een kleinmenselijk godje of spreekt over verstenliefde, dan ga je daar tegen tekeer, alsof er gevloekt is in de kerk en jij de dominee van díe kerk bent!
En ....."Al dat zwoegen", .....is dat erg oid? "Verlangens blijven onvervuld" Tja, tis wat hé, dat het leven geen sprookje is waarin de prins en prinses elkaar altijd vinden en weer tot leven kussen, gelukkig heb je als je wilt de Bouqetreeks, daarin komt het ook altijd weer goed, als troost dan maar voor de kleinen der geest! Vluchtig? HA, dat maakt hooguit een kleingeestige mens ervan! De mens die niet verder kan kijken dan zijn kleinmenselijke neusje lang is!
Je zult je eigen leven vorm moeten geven en daarin heb je vele keuzes te maken, (ik vind het) jammer dat jij ervoor kiest om het leven en de processen die zich daarin voordoen allemaal negatief te zien en daarmee jezelf dan toch iig een zekere superioriteit aan jezelf daarmee toeschrijft en meent andermans denkbeelden af te moeten branden, omdat die ander het negatieve denken wil ombuigen tot positief denken! Hoe realistisch dat positief willen denken dan wel is? Tja, momenteel niet zo heel erg, juist omdat negatief denken en kleinmenselijke imaginaire godjes, de mensheid in een negatieve spiraal duwen en vooral met trappen en valsheid en sissen en negatief wegzetten van bijv Nietzsche's denkbeelden, zonder deze gelezen te hebben
Klinkt overigens nogal hysterisch! Waar ben je bang voor?Nietzsche Nietzsche en nog eens Nietzsche........ik heb niets met Nietzsche te maken