Ik heb al heel lang genoeg van de islam.
Moderator: Moderators
Re: Ik heb al heel lang genoeg van de islam.
Welkom overtuig..d..
Dienstmededeling,
Deze link geeft in het kort het gedrag van het forum weer voor newbies.
De uitgebreide regels vind U hier
FreeThinker op Facebook
Kijk even rond, dan kom je de redenen dat sommige hier geen vriend van de Islam zijn wel tegen.
Dienstmededeling,
Deze link geeft in het kort het gedrag van het forum weer voor newbies.
De uitgebreide regels vind U hier
FreeThinker op Facebook
Kijk even rond, dan kom je de redenen dat sommige hier geen vriend van de Islam zijn wel tegen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Al eens gelezen? Walgelijk boekje vol met moord, onderdrukking en onderwerping, net zoals de bijbel.Hallo, wat is er mis met de Koran, dat velen er zo'n afkeer van hebben of zelfs vijandig er tegen zijn?
De straf voor apotheose (islam verwerpen) is de dood, steniging, afhakken handen,... dus ja.Is de Koran werkelijk zo slecht en is de Islam werkelijk zo slecht
Waar haal je die kronkel? Er zijn slechte mensen en goede mensen. En sommige slechte mensen maken dankbaar gebruik van de koran, andere van de bijbel en andere van populisme.en zijn de moslims werkelijk zo slecht?
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
-
Boskabouter
- Ervaren pen
Niets, het is juist een razend boeiend boekwerk. Het idee dat het uit het aramees stamt vind ik wel boeiend, en de gedachte dat het een uit een ariaans brevier voortkomt vind ik fascinerend. De hele maffe mythologie rond Gabriel & Mohammed die er omheen is geweven is ook al erg boeiend. Nee hoor, niks mis mee. Het is wel onleesbaar, inconsistent en bij vlagen ronduit krankzinnig. Maar wel boeiend.Overtuig_d_ schreef:Hallo, wat is er mis met de Koran, dat velen er zo'n afkeer van hebben of zelfs vijandig er tegen zijn?
Dat vraagt om een moreel oordeel, en dan zal je moeten vertellen naar welke maatstaven je meet. Naar modern Europees denken is het meeste van wat we vandaag de dag zien aan islam twijfelachtig tot slecht, ja. Maar in alle eerlijkheid, ik heb liever met een gemiddelde moslim in het Europese deel van Istanbul te maken, dan met aardig wat Nederlandse christenen die ik ken, bijvoorbeeld. Maar ja, dat is een beetje een valse vergelijking.Is de Koran werkelijk zo slecht en is de Islam werkelijk zo slecht en zijn de moslims werkelijk zo slecht?
Intellect is onzichtbaar voor hem die het zelf niet heeft.
(A. Schopenhauer)
(A. Schopenhauer)
Zou je de openingspost willen lezen en vervolgens daar een reactie op willen geven?Overtuig_d_ schreef:Hallo, wat is er mis met de Koran, dat velen er zo'n afkeer van hebben of zelfs vijandig er tegen zijn?
Is de Koran werkelijk zo slecht en is de Islam werkelijk zo slecht en zijn de moslims werkelijk zo slecht?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Na het lezen van "infidel" van Ayaan Hirsi Ali heb ik zeker genoeg van Islam. Waarom? Omdat het meerendeel van de gelovigen het gedrag van de fundi's niet afkeurd. Ogen worden gesloten als het om rituele moord (eerwraak) gaat, of als besneden wordt uit naam van...De vrouw die geslagen wordt en hier geen aangifte van doet etc.
Waarom? Omdat je de Koran absoluut en beslist niet mag tegenspreken. Want ook hier staat de doodstraf op. Als je de profeet tegenspreekt, ben je een afvallige en onderwerp je jezelf niet aan Hem. Dit zou zo maar kunnen betekenen dat je gestenigd wordt. Als Moslims zichzelf gematigd noemen...STA DAN OP! en keur al deze wandaden openlijk af!
Waarom? Omdat je de Koran absoluut en beslist niet mag tegenspreken. Want ook hier staat de doodstraf op. Als je de profeet tegenspreekt, ben je een afvallige en onderwerp je jezelf niet aan Hem. Dit zou zo maar kunnen betekenen dat je gestenigd wordt. Als Moslims zichzelf gematigd noemen...STA DAN OP! en keur al deze wandaden openlijk af!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik denk dat ik dit boek niet hoef te lezen. En ofschoon sommigen dit niet (willen) zien, 600 jaar geleden hanteerden (de) christelijken dezelfde mentaliteit. Denk maar aan inquisitie, brandstapels (denk niet dat iemand zo maar op de brandstapel terecht kwam - daar gingen gruwelijke martelingen aan vooraf, om maar vooral tot een bekentenis te komen).dikkemick schreef:Na het lezen van "infidel" van Ayaan Hirsi Ali heb ik zeker genoeg van Islam. Waarom? Omdat het meerendeel van de gelovigen het gedrag van de fundi's niet afkeurd. Ogen worden gesloten als het om rituele moord (eerwraak) gaat, of als besneden wordt uit naam van...De vrouw die geslagen wordt en hier geen aangifte van doet etc.
Als ik het wel zou lezen zou het me ontzettend kwaad maken. Vooral kwaad over zoveel domheid in de wereld.
Dan bedenk ik me ook de (zeer nabije) terugzetting letterlijk tot in de middeleeuwen van de vrouwen in Afghanistan. Dwz - zei die geen opleiding volgden. Zij die dat wel deden zullen dat zeer betreuren, denk ik. En word ik nog bozer.
Welk een vrede/menslievende god betreft dit toch?!!
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
De rest van je betoog sta ik achter. Deze laatste zin heb ik wat moeite mee. Je geeft hier aan dat een god zou bestaan en dat hij (het is nou eenmaal een "hij") niet vreedzaam/mnenslievend zou zijn.HenkM schreef: Welk een vrede/menslievende god betreft dit toch?!!
Het zijn uiteraard (want ik snap je wel) de mensen zelf die in deze geindoctrineerde waandenkbeelden geloven en er ook naar handelen. Moslims lopen wat dat betreft (vrouwenrechten) zo'n 100/150 jaar achter op de christenen. Hier mogen vrouwens ZELFS meeregeren (ook in de christelijke partijen!). Wat een voorrecht voor derderangs schepels!!!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat vredelievende was 'pure' ironie .....dikkemick schreef:De rest van je betoog sta ik achter. Deze laatste zin heb ik wat moeite mee. Je geeft hier aan dat een god zou bestaan en dat hij (het is nou eenmaal een "hij") niet vreedzaam/mnenslievend zou zijn.HenkM schreef: Welk een vrede/menslievende god betreft dit toch?!!
Het zijn uiteraard (want ik snap je wel) de mensen zelf die in deze geindoctrineerde waandenkbeelden geloven en er ook naar handelen. Moslims lopen wat dat betreft (vrouwenrechten) zo'n 100/150 jaar achter op de christenen. Hier mogen vrouwens ZELFS meeregeren (ook in de christelijke partijen!). Wat een voorrecht voor derderangs schepels!!!
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Dat begreep ik, maar je hebt het hier over een "vredelievende" God! En met dat laatste woordje, in combinatie met een personificatie (vredelievend) heb ik moetie mee. Maar volgens mij begrijpen we elkaar wel.HenkM schreef:Dat vredelievende was 'pure' ironie .....dikkemick schreef:De rest van je betoog sta ik achter. Deze laatste zin heb ik wat moeite mee. Je geeft hier aan dat een god zou bestaan en dat hij (het is nou eenmaal een "hij") niet vreedzaam/mnenslievend zou zijn.HenkM schreef: Welk een vrede/menslievende god betreft dit toch?!!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ja, als ik het eerlijk mag zeggen: ik heb schoon genoeg van de islam!
Maar dat heb ik sowieso met alle religies hoor!!! Maar mag ik even mijn mening geven: ik persoonlijk vind dat je de islam sowieso niet met andere religies kan vergelijken. In alle 'heilige boeken' staat weliswaar heel veel geweld, maar als ik mij niet vergis, staat alleen in de Koran dat men niet-moslims of afvalligen moet doden!!! (Zie Soerra 2:190). Plus dat de wetten in het Oude Testament, wat dus zo bomvol met geweld staat, niet meer worden nageleefd door de meeste christenen. En joden waren geloof ik ook al aan het twijfelen of dat boek (nog) gelooft moet worden... (Ja, daar heb ik eerlijk gezegd geen bron van. Maar dat heb ik gewoon gehoord. Is dat zo)?
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Zover ik weet zegt deze Soera buet dat je niet-moslims of afvalligen moet doden. Het zegt wel dat men de vijanden die tegen de moslims vechten moet doden (Toen de soera werd uitgesproken waren de moslims in Medina in oorlog met de politheisten in Mekka), maar dat men daarmee moet ophouden als de vijanden ook ophouden. Verder wordt er op aangedrongen om niet te vechten in "plekken van aanbiddin". Je zou willen dat de terroristen in Iraq de soera gelezen hadden, dan zouden zo niet zoveel aanslagen plegen op moskeeen.Lucy schreef:Ja, als ik het eerlijk mag zeggen: ik heb schoon genoeg van de islam!Maar dat heb ik sowieso met alle religies hoor!!! Maar mag ik even mijn mening geven: ik persoonlijk vind dat je de islam sowieso niet met andere religies kan vergelijken. In alle 'heilige boeken' staat weliswaar heel veel geweld, maar als ik mij niet vergis, staat alleen in de Koran dat men niet-moslims of afvalligen moet doden!!! (Zie Soerra 2:190). Plus dat de wetten in het Oude Testament, wat dus zo bomvol met geweld staat, niet meer worden nageleefd door de meeste christenen. En joden waren geloof ik ook al aan het twijfelen of dat boek (nog) gelooft moet worden... (Ja, daar heb ik eerlijk gezegd geen bron van. Maar dat heb ik gewoon gehoord. Is dat zo)?
Als je rekening houdt met plaats en tijd, en het feit dat Mohammed de aanvoerder was van een stad in oorlog, dan is dezesoera opvallend gematigd qua geweldadigheid. Uiteraard wil dat niet zeggen dat de dwazen die beweren dat elk woord in de Koran een eeuwige waarheid is, het niet volstrekt uit haar context kunnen halen en misbruiken om alle mogelijke geweld (ook tegen andere moslims, of verdelievende mensen) te rechtvaardigen. Dat komt helaas maar al te vaak voor.
Het geweld in IRaq bewijst dat de extremisten aanzienlijk bloeddorstiger kunnen zijn dat hun profeet. Juist de heiligverklaring van de Koran leidt er toe dat men haar niet kritisch genoeg leest, en erdingen uithaalt die er helemaal niet in staan.
Ik wens u alle goeds
Ik ben er tamelijk zeker van dat deze extremisten zeker niet bloeddorstiger zijn dan 1400 jaar geleden.Peter van Velzen schreef: Het geweld in IRaq bewijst dat de extremisten aanzienlijk bloeddorstiger kunnen zijn dat hun profeet. Juist de heiligverklaring van de Koran leidt er toe dat men haar niet kritisch genoeg leest, en er dingen uithaalt die er helemaal niet in staan.
Bedenk hoeveel stammen er werden uitgemoord tot de laatste persoon omdat ze niet (terstond) mohammed accepteerden.
Net zo als ik er vrij zeker van ben dat het wordt gepredikt, zowel hun voorlieden als (juist) vele imams, dat geweld nodig is en zelfs wordt geëist. Die 40=42-70-x maagden die in het vooruitzicht worden gesteld zijn ook niet mis. (als je nadenkt over dit onderdeel dan moet je toch inzien het ter beschikking stellen van maagden, en dan in veelheid, helemaal indruist tegen de moraal van de religie - en wat krijgen de meisjes dan die sneuvelen als gevolg van het zich opblazen?)
Hoe dan ook: 'men' zorgt er wel voor dat het vlammetje van de haat en de vlam van 'het woord van allah' nooit uitgaat.
Ik ben ook tamelijk zeker.HenkM schreef: Ik ben er tamelijk zeker van dat deze extremisten zeker niet bloeddorstiger zijn dan 1400 jaar geleden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Wanneer je de ontwikkeling/invoering van de sharia in ogenschouw neemt dan zouden toch alle schellen van de ogen moeten vallen. Veel gruwelijker en weerzinwekkender kun je je nauwelijks voorstellen.
Maar ook hier geldt: men wordt niet geacht vragen te stellen, kritisch te zijn, en al helemaal niet het woord van de koran noch imam te betwijfelen.
Maar ook hier geldt: men wordt niet geacht vragen te stellen, kritisch te zijn, en al helemaal niet het woord van de koran noch imam te betwijfelen.
- vegan-revolution
- Superposter
Dat zal nooit gebeuren. De enige oplossing is dat moslims massaal afvallig worden. Om dat te bereiken is het nodig om de islam zwarter dan zwart af te schilderen en nooit concessies te doen aan moslims als ze vragen om een voorkeursbehandeling door anderen in verband met hun islam.dikkemick schreef:Als Moslims zichzelf gematigd noemen...STA DAN OP! en keur al deze wandaden openlijk af!
Het beste zou zijn om heel Nederland met graffiti's vol te spuiten waarin vol de spot met de "profeet" Mohammed wordt gedreven.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest