1 Niks morgen, morgen vroeg ga ik de hort op, zingen in een koor en daarna lunchen met vriendinnen.
Brak ben ik misschien wel, want vroeg naar bed gaan is niet aan mij besteed. En 3 wijntjes maken dat er niet beter op.

Een rollator?? Oh ja dat is zo'n ding die sommige cliënten van ons gebruiken. Ja even wat voorbereiden want de bus is nog niet ingepakt en één en al modder maar dan....Zwitserland. We weten daar wat plekjes waar je zo prachtig kunt kamperen, o.a in het Lotchental,soms sta je er met 2 of 3 kampeerbussen in het hooggebergte. Na 14 dagen bergen verlang ik naar de zee, dan kies ik voor Corsica, we zitten toch al op de rit..
2 Ik denk niet dat ik in een God stoel wordt geslingerd, maar als ik Jezus zou ontmoeten zou ik vragen waarom zoveel mensen; of hem liefhebben of hem haten. Ik zou vragen 'waarom halen ze toch altijd die oorlogen erbij uit het O-T, die zijn toch van alle tijden?'' Al het spreken over boven komt van beneden, al het handelen ook. Waarom ziet Petra alleen een bericht in de Bijbel waarin het over een gelijkenis gaat waarin U het over doodslaan heeft.. Waarom leest ze niet dat zoveel van uw apostelen gedood werden ook gedood werden omdat ze u volgden. Waarom leest ze niet hoe vaak u het opneemt voor de underdog. Hoe u kinderen en vrouwen serieus neemt, iets wat in de cultuur niet vanzelfsprekend was. U ging in tegen de gevestigde orde, u was eigenwijs maar dat spreekt me nog meer aan. Maar één ding begrijp ik niet; de hel...daar kom ik op een punt waar ik u niet kan aanbidden. Op dat punt komt er een breuk, ik wil en kan dat niet geloven. Omdat het voor mij zo recht tegenover het evangelie staat. Leg me het uit a.u.b, want als u zo opkomt voor de zwakken dan is dit zo'n tegenstelling. Heb je vijanden lief, "Vader vergeef het hen want ze weten niet wat ze doen". Vergeving vroeg hij voor hen die hem kruisigden. Hij wilde niet dat Petrus geweld zou gebruiken bij zijn gevangenneming
Of het zo gebeurd is, ik heb geen bewijzen, maar waarom andere geschriften uit die tijd wel als bewijs zien en de Bijbel niet.
Petrus: onderging de kruisdood volgens de meeste bronnen. Hij zou met het hoofd naar beneden zijn gekruisigd, omdat hij niet op dezelfde manier als Jezus Christus om het leven wilde komen.
- Andreas: zou zijn gestorven aan een x-vormig kruis. Wilde net als Petrus niet op de 'normale' manier worden gekruisigd.
- Paulus: stierf door het zwaard in Rome.
- Bartholomeüs zou zijn om het leven gekomen zijn nadat hij werd mishandeld, gevild, ondersteboven gekruisigd en onthoofd.
- Filippus: zou zijn gedood in Hiërapolis, het huidige Turkije.
- Jakobus: werd onthoofd door Herodes.
- Mattias: volgens de overlevering werd hij gestenigd.
- Thomas: werkte in India en ging fel tekeer tegen de afgoderij. Afgodspriesters lieten hem hierop doden. Hij zou zijn op gloeiende platen zijn gepijnigd waarna hij in een oven werd gegooid, waarna hij ook nog eens werd doorstoken.
- Mattheus: was actief in Ethiopië. Werd onthoofd door een koning die weinig moest hebben van het Evangelie.
- Judas: niet te verwarren met de andere Judas die Jezus verraadde: stierf in Perzië een marteldood.
- Simon Zelotes: stierf in Perzië een marteldood.
3 Hoef ik niet over na te denken; een arend die zijn jongen draagt op zijn vleugels en hen los laat als het kan.