Jij maakt er een hogere hiërarchie van, ikke niet! Jij vraagt je af wie er nuttiger is of wat er nuttiger is, ikke niet! Wat dat betreft is het wel leuk dat vogels thans de kroon der schepping worden genoemd, zoals ik al eerder zei.appelfflap schreef: ↑26 jun 2018 16:00en?
jij hebt bewustzijn, de kat beter zicht, sneller reactievermogen,...
waarom staat bewustzijn hoger in de hierarchie als reactievermogen? of zijn eht gewoon 2 overlevingsstrategieën van 2 verschillende diersoorten?
vogels zijn ook snel klaar met filosofie maar die vliegen hier al rond sinds de dinosauriërskunnen vliegen is dus een nuttiger overlevingsmechanisme als de grot van plato
Ik ben anders dan een vogel, nu eenmaal. De vogel kan dit beter en dat slechter. En ik kan zus beter en zo slechter. Ik zie het punt niet.
Je ziet mij dan ook niet janken omdat ik niet kan vliegen. Ik kijk liever naar wat ik wél kan.
Ik begrijp niet waarom iedereen zich maar zo druk blijft maken over hoger/lager en hiërarchie. Volgens mij zijn dit nog van die geloofsrestjes. Waarin De mens de kroon der schepping werd genoemd en mannen hoger werden geacht dan vrouwen. Het heeft nogal wat revolutionaire opstand gekost om dat weer gelijk te trekken. Volgens mij zijn er veel mensen die in dat oubollige cirkeltje zijn blijven hangen. Het blijft hier ook als een ouderwetse pit in de plaat gerepeteerd worden.
Ik ben geen man, ik ben een vrouw. We zijn verschillend! Daarmee heb ik helemaal NIKS gezegd over rangen en standen.
Ik ben geen kat, ik ben een MENS. We zijn verschillend! Daarmee heb ik helemaal NIKS gezegd over rangen en standen.
P.S.
Je hebt ook blijkbaar mijn vorige post gemist; declaration of consciousness, ALLE DIEREN hebben bewustzijn!
Roeland heeft het belangrijkste geciteerd.