Mcmadtasty schreef: ↑31 okt 2021 22:38
Ik kan ook zeggen dat jij je blindstaart op het belang van het vaccineren zonder je grondig te informeren over waarom de overheid zou liegen. en zou gelden dat jij je omdat je het vaccin zo belangrijk vindt, er goede redenen zouden kunnen zijn wegens wantrouwen in de overheid je niet te laten vaccineren.
Ja jij kan dat zeggen. In de betekenis dat niemand je zal tegenhouden als jij die woorden vormt. Maar argumenten die aantonen dat het om werkelijk blindstaren gaat i.p.v. wijzen op een werkelijk essentieel punt maak je niet.
Dit lijkt ondertussen een patroon bij jou te worden. Als iemand met een punt komt dat je niet kan weerleggen kom je met een reactie in de aard van: Ik zou kunnen beweren dat dat punt ook voor jou geld.
Mcmadtasty schreef: ↑31 okt 2021 22:38Dat mensen uit wantrouwen zich niet laten vcaccineren geen goede reden hebben om zich niet te laten vaccineren doordat ze niet verder informeren klopt niet. Ze informeren wel, alleen stellen andere vragen, waar ze bij jouw bronnen geen antwoord krijgen maar bij de complottheorieën wel.
Ze krijgen daar antwoorden in de vorm van uit de duim gezogen paranoïde fantasieën. Dat is niet het zelfde als je informeren. Dat is op zoek gaan naar bevestiging van je paranoïde ideeën/gevoelens.
Mcmadtasty schreef: ↑31 okt 2021 22:38Jij hebt voor jezelf voldoende aan informatie om je te laten vaccineren, anderen niet. Wie weet heb jij wel een besluit genomen op basis van onvoldoende informatie........
Dat is niet onmogelijk. Het is nooit uit te sluiten dat ik bepaalde informatie mis, die mij tot een andere beslissing had gebracht. Als jij denkt dergelijke informatie te hebben, dan mag je die altijd presenteren. Ondertussen ontsnappen wij mensen niet aan de verantwoordelijkheid om ons zo goed mogelijk te informeren en dan op basis van de informatie die we hebben een beslissing te nemen, beseffend dat de informatie die we hebben mogelijk belangrijke gebreken vertoont.
Van wat ik opgevangen heb over de redenen die mensen geven waarom ze zich niet laten vaccineren, kan ik alleen maar opmaken dat ze ofwel zich onvoldoende hebben laten informeren of zich zo blindstaren op de onbetrouwbaarheid van de overheid dat ze daar paranoïde op reageren.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman