2 vb uit mijn levencollegavanerik schreef: Tja het voorzorgsprincipe, dat niemand in de dagelijkse praktijk gebruikt.
1 bankencrisis. op de moment dat die ene grootbank failliet ging heb ik uit voorzorg al mijn aandelen verkocht. ik had niet alle gegevens, alle elementen en quasi alle kenners spraken zich tegen.
resultaat, ik heb nauwelijks verlies geleden
2 onlangs zwaar gerenoveerd. zoals elke goede huisvader heb ik in mijn budget een reserve gehouden voor onvoorziene kosten.
het heeft geen zin te wachten tot het te laat is en dan te gaan discussiëren vanwaar die kosten komen
ik denk dat 90 tot 95% vd bevolking dit principe hanteert in tal van zaken, vaak onbewust, hanteert.
maak motoren die zuurstof uitstotencollegavanerik schreef: Fossiele brandstoffen hebben meer voor- dan nadelen: ze vervoeren ons eten en houden ons 's winters warm.
dan zijn er GEEN nadelen meer voor mens, de chinezen die in de steenkoolmijnen werken of ons nageslacht
te duur? da's allemaal een kwestie van prioriteiten. de overheid kan kiezen om de multinationals te sponsoren met enorme belastingskortingen (electrabel betaal quasi niets) of ze kan kiezen om massaal in milieuvriendelijkheid te investeren.
massaproductie en rendement zullen de prijzen uiteindelijk laten crashen. wij hebben een nieuw mega isolerend raam gezet dankzij een of andere premie en sindsdien heb ik mijn verwarming niet meer moeten opzetten. ik ben eens benieuwd naar de electriciteitsfactuur volgend jaar.