Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Mus »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 feb 2025 14:34
Mus schreef: 11 feb 2025 14:28
Rereformed schreef: 11 feb 2025 14:00
…..Trump wil ze voorzien van een nieuw woongebied.
Trumpetter wil helemaal geen Palestijnen naar een nieuw woongebied brengen. Trumppetter weet ook heel goed dat geen hond de Palestijnen gaat ontvangen in de nabijheid van de Israëlische staat, en ik heb nog niet gezien dat Trumpetter een uitnodiging naar de Palestijnen heeft doen uitgaan om naar het beloofde land van de US of A te komen, dus we kunnen op een briefje uittekenen wat er met de overgebleven Palestijnen gaat gebeuren als het aan het staatshoofd van de staat Israël ligt. Hij kon zijn geile blik nauwelijks verbergen na zijn afspraakje met de veroordeelde crimineel van het beloofde land de US of A, maar criminelen onder elkaar, wat kun je daar anders van verwachten dan dat ze stiekeme en vuile afspraken met elkaar maken, dus we gaan het zien.
Ik heb werkelijk meelij met de Israëliërs die dit alles met lede ogen aankijken, ook voor hen gaat er een gebedje naar de almachtige.
Waarom zou je medelijden met ze moeten hebben, ze hebben toch zelf hier voor gekozen?
Ik zie ook geen massaal verzet tegen de gang van zaken.
Mij lijkt het de overgrote meerderheid er gewoon achter staat.

Niks bijzonders hoor, dat was in de VS met de indianen net zo.
Trump leeft nog in die tijd en ziet de Palestijnen net als destijds in de VS ze de indianen zagen.
Net als in de US of A er mensen zijn die zich te pletter schamen dat er een veroordeelde crimineel, die nu helemaal los gaat, bij hen aan het hoofd staat zijn er ook in Israel mensen die het niet eens zijn met het beleid van hun opperhoofd en daar, voor zo ver ik heb vernomen, ook de straat voor op gaan, mijn gedachten zijn bij hen, de rest kan me gestolen worden.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 feb 2025 14:43
HierEnNu schreef: 11 feb 2025 14:39
Indianenverhalen?

Och, waarom ook niet, dit hele topic zit inmiddels vol indianenverhalen:
ik ga mijn tijd voorlopig weer op een zinvollere manier verspillen: houdoe!
Ha ik begrijp het.

Eerst bestonden de Palestijnen niet, nu bestaan ook de indianen niet en straks hebben ook de Tasmaniërs niet bestaan.
Ik val van de bank van het lachen, foei, tranen met 😂
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 14:29 Jouw opmerking was voor de derde maal Finland erbij te halen. Het was dus eenvoudig een feit dat je als spuit elf optrad. En terwijl al die drie opmerkingen over Finland op de man spelen, volkomen onzakelijk en niet inhoudelijk zijn, ga jij mij de les lezen?
Er valt een hoop te lachen vandaag! :lol:
Ik heb je enkel gevraagd of Finland 2 miljoen Palestijnen zou opnemen als ze moeten verhuizen. Je mag gerust neen zeggen,

ik reageer enkel
je bizarre claim dat het Palestijnse volk voor de oorlog gekozen zou hebben terwijl 99% vd Palestijnen in gaza in 2023 geen idee had wat er stond te gebeuren. Vanuit die bizarre claim trek je dan heel rare conclusies ( die je dan slim noemt).
bv vandaag pleiten voor een gedwongen verhuis van miljoenen mensen, een humanist en vrijdenker die voor mensenrechten opkomt verwerpt dit idee a priori
Laatst gewijzigd door appelfflap op 11 feb 2025 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 11 feb 2025 13:45:scissors:
Palestijnenhaat was nog niet aan de orde toentertijd.
Nu wel, dus is palestijnenhaat evenzeer antisemitisme
In je verWARring gooi je Palestijnen en terroristen zoals Hams&Co op één hoop!
Niet doen: de Palestijnen zijn ook slachtoffers van Hamas&Co!

Laten we het HamasHaat of antiHamasisme noemen als er perse gesist moet worden!
Wist je dat er Palestijnen zijn die Hamas nog erger haten, dan dat jij Israël haat?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 11 feb 2025 15:07

Wist je dat er Palestijnen zijn die Hamas nog erger haten, dan dat jij Israël haat?
Prima ik ben in de war.

Van gedachten veranderd.

De vervolging en palestijnenhaat stamt van ver voor het ontstaan van Hamas en co. De eerste zaden werden gelegd zo rond 1917 met de Balfour verklaring waarin de inheemse bevolking, de Palestijnen, buiten beschouwing werden gehouden. 1947-1949 vond de Nakba plaats en vandaar escaleerde de boel in sneltreinvaart verder. Palestijnenenhaat werd geboren nog voor de stichting van de Israëlische staat. Maar goed dat is slecht een voetnoot in de het Israëlische succesverhaaltje en kunnen we gemakkelijk even van het het grote onschuld bordje van de staat Israël vegen, jij hebt daar in elk geval geen enkele moeite mee, zoveel is wel duidelijk, vergeten we even dat dat dan een volgende dolkstoot in de rug van de Palestijnen is, naast die van Hamas en de internationale gemeenschap e.d.

En ja ik ben op de hoogte van het gegeven dat Hamas en co niet zo geliefd zijn onder de Palestijnen.
Laatst gewijzigd door Mus op 11 feb 2025 15:46, 3 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 11 feb 2025 15:20

Prima ik ben in de war.
Zeker! Het wordt de hoogste tijd dat ook jij op het graf van de Palestijn gaat dansen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 11 feb 2025 14:33 Gelukkig dans jij nog niet op de graven van Palestijnen. Dat siert je
Fijn dat je dat toch wel ziet. In feite ben ik de enige die liever zag dat de Gazanen door Israel naar Egypte waren verdreven dan een oorlog waar 50.000 slachtoffers bij vallen zonder dat het probleem wordt opgelost.

Jouw reaktie was En de Sinaï optie noem ik toch echt: endlösung. Het was jou dierbaarder om Israel zwart te maken via weer een nazivergelijking dan dat je echt wat gaf om Palestijnse mensenlevens. Juist deze onbuigzaamheid en dit extremisme lijkt jou en andere zogenaamde verdedigers van de Palestijnse zaak tot danser op Palestijnse graven te maken. Overdenk dat eens.
Born OK the first time
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Dit is van de Thaise gegijzelden, drie van de vijf, die Hamas eerder deze maand vrijliet. De foto is van net na de vrijlating, inmiddels zijn ze in Thailand aangekomen. Nou wat valt ons op aan deze drie mannen in vergelijking met de dit weekend vrijgelaten drie Israëlische mannen...? https://www.thejakartapost.com/world/20 ... ivity.html
(De Jakarta Post is geen pro-Israël bron.)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed

Ook de indianen zijn gevallen (ter sprake gekomen). Maakt het dan uit of ze door A, B of C verdreven werden? Ook A, B en/of C hadden een overmacht aan wapens en middelen om die bewoners te verdrijven. Er werd waarschijnlijk gelachen om pijl en boog.
Mijn vraag: Who cares, wie ze verdrijft?
Hamas moet verdreven worden! Maar dan hebben we het over een ideologie. Hoe verdrijf je een ideologie? Door een heel gebied aan puin te bombarderen en een volk te deporteren?
Blijkbaar niet, want Hamas is alive and kicking. Moet je dan alle Palestijnen verdrijven (ze noemen het netjes verhuizen/verplaatsen, ik noemde het endlösen) of moet je dit anders aanpakken?

Nogmaals: Dit heeft niets met antisemitisme te maken, meer met menselijkheid. De term endlösung lijkt maar al te zeer van toepassing te zijn. De Palestijnen als parasieten en schimmels van de heilige samenleving in Israel.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 11 feb 2025 15:30
Mus schreef: 11 feb 2025 15:20

Prima ik ben in de war.
Zeker! Het wordt de hoogste tijd dat ook jij op het graf van de Palestijn gaat dansen.
Dat zal niet gebeuren ik ben volgens rereformed een nog grotere Israël-hater dan jij, nu dan weet je het wel :wink:
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 15:44
dikkemick schreef: 11 feb 2025 14:33 Gelukkig dans jij nog niet op de graven van Palestijnen. Dat siert je
Fijn dat je dat toch wel ziet. In feite ben ik de enige die liever zag dat de Gazanen door Israel naar Egypte waren verdreven dan een oorlog waar 50.000 slachtoffers bij vallen zonder dat het probleem wordt opgelost.

Jouw reaktie was En de Sinaï optie noem ik toch echt: endlösung. Het was jou dierbaarder om Israel zwart te maken via weer een nazivergelijking dan dat je echt wat gaf om Palestijnse mensenlevens. Juist deze onbuigzaamheid en dit extremisme lijkt jou en andere zogenaamde verdedigers van de Palestijnse zaak tot danser op Palestijnse graven te maken. Overdenk dat eens.
Dat was een mooie oplossing geweest als Egypte ze wou hebben. Daarom begon ik ook over Finland als opname land, want geen land in de regio wil 2 miljoen vluchtelingen. Misschien als ze een grote som geld meekrijgen ....

Correctie: Ze zitten al in Egypte, alleen bezet Israël die strook sinds 1968. Doordat Israël de grenzen controleert is daar niet veel aan verandert sindsdien.

Als Israël nu eens een deel van de aangrenzende woestijn ontruimt en ze verder met rust laat. Dat lijkt me een betere oplossing.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef: 11 feb 2025 15:05
Ik heb je enkel gevraagd of Finland 2 miljoen Palestijnen zou opnemen als ze moeten verhuizen. Je mag gerust neen zeggen.
Hoe haal je het in je hoofd om voor te stellen dat ze in Finland zouden kunnen opgevangen worden? Een moslim volk dat Arabisch spreekt neerzetten in een volslagen andere, op vele manieren tegengestelde cultuur met een vreselijk moeilijke taal om te leren en het koudste klimaat om in te leven. Ben je bezig met een spelletje spelen, is het je te doen om op de man te spelen? Jemig wat is dit een domme bijdrage.
ik reageer enkel

bv vandaag pleiten voor een gedwongen verhuis van miljoenen mensen. Een humanist en vrijdenker die voor mensenrechten opkomt verwerpt dit idee a priori
Wel, dat is exact wat ik in het voorgaande aanstipte, extremisisch de juiste leer verkiezen boven pragmatistisch zijn. Jij kiest liever voor a priori verwerpen dan dat je naar oplossingen zoekt. Je laat ze liever in uitzichtloosheid dan dat je ze een kans geeft er wat van te maken. Want jouw principes moeten bovenal geëerbiedigd worden. Precies overeenkomstig het Palestijnse denken van de afgelopen 80 jaar hetgeen tot helemaal niets leidt.
Born OK the first time
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Bonjour schreef: 11 feb 2025 16:04 Als Israël nu eens een deel van de aangrenzende woestijn ontruimt en ze verder met rust laat. Dat lijkt me een betere oplossing.
Moeten er dan miljoenen mensen in de droge woestijn gaan leven?
Of begrijp ik je verkeerd?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 16:23
appelfflap schreef: 11 feb 2025 15:05
Ik heb je enkel gevraagd of Finland 2 miljoen Palestijnen zou opnemen als ze moeten verhuizen. Je mag gerust neen zeggen.
Hoe haal je het in je hoofd om voor te stellen dat ze in Finland zouden kunnen opgevangen worden? Een moslim volk dat Arabisch spreekt neerzetten in een volslagen andere, op vele manieren tegengestelde cultuur met een vreselijk moeilijke taal om te leren en het koudste klimaat om in te leven. Ben je bezig met een spelletje spelen, is het je te doen om op de man te spelen? Jemig wat is dit een domme bijdrage.
Hoe kon je Israel plaatsen in het midden Islamitische oosten? Dat was meerdere malen mijn vraag. Hoe dom was dit??? Ik werd uit gehoond. Ik meende dat Israel daar volkomen onterecht geplaatst werd. De KOLONIE!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 feb 2025 16:26
Bonjour schreef: 11 feb 2025 16:04 Als Israël nu eens een deel van de aangrenzende woestijn ontruimt en ze verder met rust laat. Dat lijkt me een betere oplossing.
Moeten er dan miljoenen mensen in de droge woestijn gaan leven?
Of begrijp ik je verkeerd?
Waar ze ook gesitueerd zouden worden, met de tegenwoordige techniek en de fabuleuze rijkdom van oliestaten in het midden oosten kan ieder stukje woestijn goed leefbaar worden.
Waarom moet alles wat als oplossing wordt bedacht onmiddellijk en resoluut neergesabeld worden? Laar er eerst plannen gemaakt worden.
Persoonlijk zou ik geen cent meer willen uitgeven aan een Gaza terwijl die oorlog met Israel eeuwig is. Maar wanneer er een echt nieuw plan zou komen om de Palestijnen een nieuw bestaan te geven en dat goed gefinancierd wordt ontspringt er in mij hoop en zou ik er ook best aan mee willen bijdragen. Ik denk dat velen zo zouden reageren.
Born OK the first time
Gesloten