De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door Gerard R. »

lanier schreef:
Ik zie in 2014 een herhaling van de geschiedenis van het WOII tijdperk.
Ik weet niet of sommige Freethinkers die herhaling eenvoudig niet ziet of gewoon niet willen zien.
Waarom bombarderen we dan niet gewoon Rusland nu direct plat? Als WOIII eraan zit te komen moeten we de Russen een stap voor zijn. Of is dat nu weer te kort door de bocht...
Dan doen de Russen het terug. (Want zoveel tijd is er altijd nog wel.)
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Cluny schreef:
lanier schreef:
Ik weet niet of sommige Freethinkers die herhaling eenvoudig niet ziet of gewoon niet willen zien.
Waarom bombarderen we dan niet gewoon Rusland nu direct plat? Als WOIII eraan zit te komen moeten we de Russen een stap voor zijn. Of is dat nu weer te kort door de bocht...
Aha!
Ik heb de roos geraakt.
Anders zou ik nooit zo'n rare reactie hebben gekregen.

Je snapt het denkelijk niet. Het was een cynische opmerking. Als Poetin niet te vertrouwen is en de geschiedenis zich herhaald, dan kunnen we beter volgens jou maar direct in de aanval gaan en WOIII ontketenen. Want daar zal het dan wel op uitlopen...

Ik deel die mening zeker niet en denk dat je elke analogie met het verleden moet zien te vermijden. WOII te pas en te onpas noemen zal niet tot een oplossing leiden, maar eerder tot meer ergernis en meer onbegrip. Je veroordeelt een volk al snel. Vanuit dat oogpunt zou ik eerder geneigd zijn om de Duitsers te wantrouwen. Overigens zit de slag bij Stalingrad nog diep bij de Russen. Meer dan 1 miljoen mensen hebben daar hun leven verloren.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef:
lanier schreef:
Dan doen de Russen het terug. (Want zoveel tijd is er altijd nog wel.)
Inderdaad.
Kijk:
Nos
Het Russische staatsbedrijf Rosneft heeft China een belang aangeboden in een van de grootste olievelden in Rusland. De stap zou de banden van de energie-industrie in de twee landen nog verder aanhalen. [..]
De Unie gaat zijn weg.

http://feeds.nos.nl/~r/nosnieuws/~3/wyl ... sland.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Lage roebel, dus exporteren ze veel gemakkelijker.
Wel mogelijk iets meer inflatie.
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Rusland en China hebben elkaar zeker gevonden:
http://www.voanews.com/content/china-uk ... 32373.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rusland kan een hoop gas en olie leveren aan China, de contracten zijn al getekend.

De relatie China - Amerika is op dit moment ook niet al te best:
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/05/16/vs- ... inese-zee/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dankzij de sancties weten China en Rusland elkaar nu prima te vinden. Europa mag op zoek naar andere oplossingen wat op korte termijn niet makkelijk zal zijn. China is de afgelopen jaren al druk bezig in Afrika om daar grondstoffen te kopen en verschepen naar China. Ondertussen probeerden Amerika en de EU om deze corrupte landen te dwingen een ander beleid te voeren door geen zaken er meer mee te doen. China heeft daar minder moeite mee en profiteert ook daarvan, naast nu de deals met Rusland. We denken in het westen dat we andere landen onze (democratische) regels en wetten kunnen opleggen, maar de praktijk is toch anders.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef:
Cluny schreef:Aha!
Ik heb de roos geraakt.
Anders zou ik nooit zo'n rare reactie hebben gekregen.

Je snapt het denkelijk niet.
Dus wel.
Het was een cynische opmerking.
Dat begreep ik al.
Als Poetin niet te vertrouwen is en de geschiedenis zich herhaald, dan kunnen we beter volgens jou maar direct in de aanval gaan en WOIII ontketenen. Want daar zal het dan wel op uitlopen...
Je hebt slecht gelezen.
Ik deel die mening zeker niet .

Wie zijn mening, vraag ik mij af.
en denk dat je elke analogie met het verleden moet zien te vermijden
Dat maak ik zelf wel uit.
WOII te pas en te onpas noemen zal niet tot een oplossing leiden, maar eerder tot meer ergernis en meer onbegrip.
Onbegrip voor wat?
Onbegrip voor de veroveringsoorlog van Poetin?
Je veroordeelt een volk al snel.

daar heeft het volk het dan ook naar gemaakt.
Vanuit dat oogpunt zou ik eerder geneigd zijn om de Duitsers te wantrouwen.

Jouw neigingen zijn voor jezelf, ik doe daar verder niets mee.
Overigens zit de slag bij Stalingrad nog diep bij de Russen. Meer dan 1 miljoen mensen hebben daar hun leven verloren

Ik zal eens kijken of ik Stalingrad in mijn Sovjet WOII oorlogsmisdadentopic kan noemen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik ben blij dat je geen verantwoordelijke functie in de politiek bekleedt. ..
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef:Ik ben blij dat je geen verantwoordelijke functie in de politiek bekleedt. ..
Ik ben blij dat mijn kritiek jou is opgevallen en het valt mij op dat goed weerwoord daarop geven blijkbaar te moeilijk voor je is.
Het laatste maakt mij niet uit, dat is alleen maar gemakkelijker voor mij.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik krijg toch erg het gevoel dat Cluny als volgt redeneert.
1. Alle russen zijn het zelfde
2. Russen hebben in het verleden oorlogsmisdaden gepleegd.
1+2 = Alle russen zijn oorlogsmisdadigers.

Welke les we uit 1939 moeten trekken?
We kunnen de Oekraine maar beter opgeven want de Russen nemen het toch in.

Dit zal wel weer niet zijn wat Cluny bedoeld.
Maar ik dacht: Ik laat even weten hoe het overkomt.
Misschien dat hij dan weet wat hij ons nog even moet uitleggen.
Ik wens u alle goeds
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

lanier schreef:Rusland en China hebben elkaar zeker gevonden:
http://www.voanews.com/content/china-uk ... 32373.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rusland kan een hoop gas en olie leveren aan China, de contracten zijn al getekend.

De relatie China - Amerika is op dit moment ook niet al te best:
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/05/16/vs- ... inese-zee/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dankzij de sancties weten China en Rusland elkaar nu prima te vinden. Europa mag op zoek naar andere oplossingen wat op korte termijn niet makkelijk zal zijn. China is de afgelopen jaren al druk bezig in Afrika om daar grondstoffen te kopen en verschepen naar China. Ondertussen probeerden Amerika en de EU om deze corrupte landen te dwingen een ander beleid te voeren door geen zaken er meer mee te doen. China heeft daar minder moeite mee en profiteert ook daarvan, naast nu de deals met Rusland. We denken in het westen dat we andere landen onze (democratische) regels en wetten kunnen opleggen, maar de praktijk is toch anders.
De sancties maken geen indruk op Rusland en werken, zoals gewoonlijk, niet. Er zijn al heel veel deals met China gesloten.
Wat mij opviel is dat er voor miljarden aan ruimtevaartonderdelen bij China wordt bestelt.
Het lijkt er ook op dat China de EU maatregelen veroordeelt:

http://www.reuters.com/article/2014/09/ ... TC20140901" onclick="window.open(this.href);return false;

Cluny blijft nog steeds ouwe koeien uit de sloot halen, zie ik. :lol:
Straks is hij zelf history. :D
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:Eerst militaire verovering, na de bezetting volgt snel de onvermijdelijk terreur en ontvolking waarna annexatie en kolonisatie met Russen in het veroverde en leeggemaakte gebied.
Wellicht wordt Clunys speculaas werkelijkheid, ik denk ook dat Poetin zijn zinnen gezet heeft op oost Oekraïne en een vrije doorgang over land naar de Krim, al verwacht ik niet dat Poetin tot annexatie zal overgaan.

Wat wel al werkelijkheid is geworden is het volgende, hetgeen verdomd veel lijkt op Clunys scenario, alleen niet uitgevoerd door Poetin maar door de Oekraïnse overheid jegens de bevolking in oost Oekraïne:
NRC schreef:
2 september 2014, 12:03
UNHCR: meer dan half miljoen Oekraïners gevlucht door oorlog
door Mirjam Remie

Meer dan een half miljoen Oekraïners hebben hun huizen verlaten door de oorlog in hun land. Dat maakte de Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen van de VN (UNHCR) vandaag bekend in Genève.

Minstens 260.000 mensen zijn binnenlands ontheemd en nog eens even zo veel mensen zijn naar Rusland gevlucht, volgens Russische autoriteiten. Daar hebben ze een vluchtelingenstatus of asiel aangevraagd. Nog geen twee weken geleden schatte het UNHCR het aantal ontheemde Oekraïners nog op 190.000. De UNCHR zegt “zeer bezorgd” te zijn over het risico dat nog meer mensen uit Donetsk en Loegansk hun huizen zullen verlaten.
***knip***

President Petro Porosjenko zei gisteren dat de situatie in de oorlog tegen de separatisten dramatisch verslechterd is sinds Russische troepen met de separatisten meevechten. Volgens Porosjenko laat Rusland “open en onverholen agressie” zien tegen Oekraïne. Moskou ontkent dat Russische troepen betrokken zijn bij de strijd.

Bron
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Als we het feit dat de russen in 1939 oorlogsmisdaden hebben gepleegd gaan gebruiken om een ganse bevolkingsgroep anno 2014 te veroordelen, dan kunnen we ons evengoed bij isis aansluiten die het feit dat er kruistochten in het verleden waren, gebruiken om hun oorlogsmisdaden te rechtvaardigen. In het verleden heeft wel ieder land een aandeel gehad in oorlogsmisdaden en dus moeten we volgens cluny stellen dat de hele wereldbevolking oorlogsmisdadigers zijn.

Cluny, de relatie van jouw redenering met het gebeuren in Oekraïne ontgaat me volledig. Het is niet omdat de nazi’s anno 1940 – 45 mijn grootvader in een kamp hebben gestoken dat ik daar nu nog steeds de huidige Duitse bevolking verantwoordelijk voor zie.

Wat cluny verder ontgaat is dat vele mensen in het Oost - Oekraïense grensgebied blijkbaar zelf terug aansluiting bij Rusland willen en de regering van Kiev als onder invloed van extreem rechts beschouwen.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Dit schreef ik di sep 02, 2014 8:55 am .
Als iemand zijn kennis wil ophalen, er is genoeg op internet te vinden over de Russische inval in Polen en ook de Russische invallen in Finland. Beide landen zijn na afloop grote delen gebied van hun land aan Rusland/USSR kwijtgeraakt en ook is in beide gevallen het grootste deel van de oorspronkelijke bevolking uit de annexatiegebieden verjaagd.
Het nu half afgewerkte scenario van de Russische aanvalsoorlog tegen Oekraïne van Poetin lijkt stap voor stap griezelig veel op die 2 oorlogen tegen die 2 genoemde landen.
Mijn verwachting is dat het eindresultaat, permanente Russische annexatie en langjarige diepe meervoudige vernederingen van het door Rusland op de knieën gedwongen land Oekraïne veel gaat lijken op die van Finland en Polen.
Het volledige scenario van de oorlogen van de voormalige Sovjetunie ( Rusland en bondgenoten dus ) tegen Polen en Finland eind jaren 30 en jaren 40 is bekend en voor iedereen na te lezen.
Het scenario van de oorlog van het huidige Rusland tegen het autonome land Oekraïne lijkt griezelig veel op die 2 voorbeelden van enkele generaties geleden.
Nu het 2014 scenario voor een groot deel al afgewerkt is, durf ik te voorspellen dat het eindresultaat van de Russisch-Oekraïense oorlog 2013-...., de huidige veroveringsoorlog van Rusland, ook sterk gaat lijken op bijvoorbeeld Finland.
In dit conflict veroordeel ik dus de agressor Rusland.
In principe is dat dus alles wat ik doe.
In dit topic analyseer ik alles betreffende de Russisch-Oekraïense oorlog en ik beantwoord de schuldvragen.
Peter van Velzen
Site Admin

Cluny schreef:Dit schreef ik di sep 02, 2014 8:55 am .
Als iemand zijn kennis wil ophalen, er is genoeg op internet te vinden over de Russische inval in Polen en ook de Russische invallen in Finland. Beide landen zijn na afloop grote delen gebied van hun land aan Rusland/USSR kwijtgeraakt en ook is in beide gevallen het grootste deel van de oorspronkelijke bevolking uit de annexatiegebieden verjaagd.
Het nu half afgewerkte scenario van de Russische aanvalsoorlog tegen Oekraïne van Poetin lijkt stap voor stap griezelig veel op die 2 oorlogen tegen die 2 genoemde landen.
Mijn verwachting is dat het eindresultaat, permanente Russische annexatie en langjarige diepe meervoudige vernederingen van het door Rusland op de knieën gedwongen land Oekraïne veel gaat lijken op die van Finland en Polen.
Het volledige scenario van de oorlogen van de voormalige Sovjetunie ( Rusland en bondgenoten dus ) tegen Polen en Finland eind jaren 30 en jaren 40 is bekend en voor iedereen na te lezen.
Het scenario van de oorlog van het huidige Rusland tegen het autonome land Oekraïne lijkt griezelig veel op die 2 voorbeelden van enkele generaties geleden.
Nu het 2014 scenario voor een groot deel al afgewerkt is, durf ik te voorspellen dat het eindresultaat van de Russisch-Oekraïense oorlog 2013-...., de huidige veroveringsoorlog van Rusland, ook sterk gaat lijken op bijvoorbeeld Finland.
In principe is dat dus alles wat ik doe.
In dit topic analyseer ik alles betreffende de Russisch-Oekraïense oorlog en ik beantwoord de schuldvragen.
Je veroordeelt de agressor ook voor wat hij nog moet gaan misdoen. Lijkt me teveel op "Minority report"
Ook als causale verbanden bestaan, wil dat niet betekenen dat Cluny de toekomst kan voorspellen . . .
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Peter van Velzen schreef:Je veroordeelt de agressor ook voor wat hij nog moet gaan misdoen. Lijkt me teveel op "Minority report"
Ook als causale verbanden bestaan, wil dat niet betekenen dat Cluny de toekomst kan voorspellen . . .
Leer lezen!
Peter van Velzen
Site Admin

Cluny schreef:
Peter van Velzen schreef:Je veroordeelt de agressor ook voor wat hij nog moet gaan misdoen. Lijkt me teveel op "Minority report"
Leer lezen!
Ik lees
-----
Het woordje "dus" in de laatste zin impliceert dat jouw voorspelling uit de voorafgaande zin mede basis is voor je veroordeling. Als je dat niet bedoelt, dan moet je de zin met de voorspelling niet direct vooraf laten gaan aan de zin met "dus".

Leer schrijven!
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie