Woordvoerder Sharia4Belgium veroordeeld

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Woordvoerder Sharia4Belgium veroordeeld

Bericht door Maria »

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... cel-2.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
10:36 Update Fouad Belkacem (29), de woordvoerder van de extremistische organisatie Sharia4Belgium, is veroordeeld tot een twee jaar cel en 550 euro boete. Dat is de maximumstraf. Maar Belkacem werd toch niet niet onmiddellijk aangehouden en mocht als een vrij man het Vlinderpaleis verlaten.

Zijn medebeklaagde, Anjem Choudary, de Britse haatprediker en leider van een extremistische moslimclub die in Engeland op basis van de antiterreurwet is verboden, werd veroordeeld tot één jaar effectief. Zijn onmiddellijke aanhouding werd wel bevolen.

"Beide beklaagden streven een heldenstatus na en maken hierbij gebruik van de islam. Ze schuwen welbewust haatdragende en gewelddadige taal niet en bekommeren zich niet om de schade die ze toebrengen aan de personen die ze viseren, aan de hele gemeenschap maar ook aan de gelovige moslims die op een vreedzame manier hun geloof willen beleven in respect met andersdenkenden.
http://www.nd.nl/artikelen/2012/februar ... ia4belgium" onclick="window.open(this.href);return false;
De 29-jarige Belkacem riep moslims in videogesprekken op zich aan te sluiten bij terreurgroepen en in Afghanistan te gaan vechten. Ook noemde hij het overlijden van de Vlaamse politica Marie-Rose Morel ‘straf van Allah’.

Een Britse medestander kreeg twaalf maanden cel. Het is nog niet bekend of de twee tegen hun veroordeling in hoger beroep gaan.

Leden van de moslimextremistische beweging verstoorden eind vorig jaar nog een debat in het Amsterdamse debatcentrum De Balie. Ze riepen leuzen en gooiden met eieren. Enkele Sharia4belgium-leden zaten een paar dagen vast.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... gium.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
"Niet-moslims nog vuiler dan dieren"
Belkacem en de Britse Anjem C.(44) hadden tijdens een persconferentie op 22 mei 2010 en in filmpjes die via internet verspreid werden hun toehoorders onder meer opgeroepen om toe te treden tot de groep van de salafistische jihadisten die geloven in de gewapende strijd. Ze stelden dat "een vlijmscherp zwaard" de enige oplossing was tegen de ongelovigen en de afvalligen en riepen hen op om de niet-moslims - die ze "nog vuiler dan dieren" noemden - te bestrijden.
http://www.youtube.com/results?search_q ... 7l67l1l1l0" onclick="window.open(this.href);return false;
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Fenomeen
Superposter

Re: Woordvoerder Sharia4Belgium veroordeeld

Bericht door Fenomeen »

Straffen onder de drie jaar worden in België normaal niet uitgevoerd, tenzij de rechter anders beslist.
Lees ik op de VRT site.
Wat gebeurt er dan wel?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
siger

Bericht door siger »

http://www.gva.be/blog/standpunt-antwer ... atten.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; (Lex Molenaar)
Fatima Bali, de voormalige districtsschepen uit Borgerhout die midden in de moslimgemeenschap staat, zegt dat sommige leden van Sharia4Belgium uit gerespecteerde families komen en dat hun rebelse gedrag aanstekelijk werkt op heel wat jonge gasten van Marokkaanse origine.

Ook Alain Winants, de administrateur-generaal van de Staatsveiligheid, vindt dat we Sharia4Belgium niet mogen onderschatten. Volgens hem draagt de beweging met haar steeds harder wordende uitspraken bij tot de sluipende radicalisering van moslims met een salafistische inslag, die de westerse waarden verwerpen. Bovendien verenigt ze extremisten van verschillende nationaliteiten - Marokkanen, Tsjetsjenen, bekeerde Belgen - en dat is een nieuw fenomeen.
http://www.gva.be/dekrant/experts/johnd ... lgium.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; (John Dewit)
Belkacem heeft nog twee andere straffen "uitstaan" die hij nog moet "uitzitten": één van acht maanden voor racisme en geweldplegingen uit 2009, die nog niet definitief is; één van zes maanden voor weerspannigheid uit 2011, die wel definitief is en verjaart in 2016. Als straffen binnen de vijf jaar niet uitgevoerd worden, dan zijn ze verjaard. Het Antwerpse parket wacht doorgaans met de uitvoering van kleinere straffen tot een totaal van 3 jaar kan worden bereikt, zodat betrokkene ook effectief in de bajes terechtkomt. Als justitie voor 2014 door de optelling van al die straffen aan drie jaar kan komen, dan moet Belkacem effectief de cel in.

Marokko had alles kunnen bespoedigen. In 2008 vroeg dat land de uitlevering van Belkacem om daar een straf te gaan uitzitten van 6 jaar wegens drugshandel. Maar België levert geen Belgen uit aan Marokko en Belkacem is een Belg. Marokko vroeg niet om die straf van 6 jaar dan maar in België uit te voeren, wat eigenlijk wel zou kunnen. Daarom wordt ook die straf niet uitgevoerd.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Er kunnen voorwaarden opgelegd worden: enkelband, na 18 uur thuis, ...

Probleem is dat we veel te weinig plaats in onze gevangenissen hebben.

Nu blijf ik wel van overtuigd dat een gevangenisstraf tot op een bepaald niveau wel een afschrikkend effect heeft, maar compleet nutteloos bij recedivice. Hou dan ook meer van gevangenismodellen waar gedetineerden de kans krijgen zich voor te bereiden op een terugkeer in de maatschappij ipv de wraakzuchtige harde hand. Uitzonderingen natuurlijk niet gelaten: sommige mensen dien je nu eenmaal voorgoed uit de maatschappij te halen.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

er kan vanalles gebeuren maar de facto mag die woordvoerder vrij rondlopen.
=straffeloosheid
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het rotte moslimgroepje uit België blijft actief die idiote godsdienst de islam in Nederland promoten.
Mohammed Bouyeri.
Ik pleit hiervoor. En door dit soort acties kan ik het alleen maar onderstrepen.
Levenslang is levenslang.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ik kan bij het woord "districtsschepen" alleen maar denken aan boten. :?
Wat houdt het precies in?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Jagang schreef:Ik kan bij het woord "districtsschepen" alleen maar denken aan boten. :?
Wat houdt het precies in?
Je kan het vergelijken met een wethouder van een stadsdeel of deelgemeente.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

"districtsschepen"
wat wij dus een lid van een deelraad noemen. En dat is me toch volk zeg! Breek me de bek niet open.
Incompetente lieden met mega-ego's die beweren dicht bij het volk te staan. Ik heb ze niet anders meegemaakt.
Maar ik sta open voor verhalen die heel anders tonen en dit eenzijdige beeld bij mij corrigeren. Ik kan moeilijk geloven dat ze allemaal leipo's zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
caprys
Forum fan

Bericht door caprys »

Goed dat hij gestraft wordt.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ik vind het niet zo goed dat hij gestraft is. Je mag dit soort teksten lezen in de ahadith en andere islamitische teksten, je mag erin geloven maar je mag ze niet uitspreken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

das hetzelfde als hier ,je mag denken wat je wilt over buitenlanders ,maar ze niet uitspreken,want dan discrmineer je ...en ik maar elke week zwijgen als ik hordes hoofddoekjes bij de voedselbank zie lopen ,en ik erger me er groen en geel aan ,maar ik mag er niks van zeggen en ik doe nu lekker toch

als ze het hier niet goed hebben en om eten moeten bedelen gaan ze toch lekker terug naar hun eigen land , kan makkelijk met die dikke vette mercedes tis maar 8 uur rijden zo ongeveer :-"
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
a.r.

Bericht door a.r. »

Waarom erger je je aan hoofddoekjes bij de voedselbanken...is dat erger dan blootshoofd naar de voedselbank moeten? Ik zie overigens ook geen dikke vette Mercedessen waarin mensen met hoofddoekjes rijden.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

a.r. schreef:Waarom erger je je aan hoofddoekjes bij de voedselbanken...is dat erger dan blootshoofd naar de voedselbank moeten? Ik zie overigens ook geen dikke vette Mercedessen waarin mensen met hoofddoekjes rijden.

waarom ik me erger ,niet om het feit dat buitenlandse vrouwen een hoofddoek dragen , maar meer om het feit dat het immigranten zijn van ärabische"afkomst en ik persoonlijk vind dat als ze het hier niet goed hebben moeten ze maar lekker terug gaan naar hun eigen land
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
putter
Forum fan

Bericht door putter »

Dus niet Arabische vrouwen mogen wel naar de voedselbank. Dus wel Nederlandse, Afrikaanse, Amerikaanse, Finse en Belgische vrouwen, als het maar geen Arabieren zijn ????

De boodschap leek me met "wat" minder vraagtekens óók wel duidelijk, Putter. :wink:
a.r.
Als de nood het hoogst is, is god altijd op vakantie
Plaats reactie