Moslims proberen Urk te bekeren

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Samante

Moslims proberen Urk te bekeren

Bericht door Samante »

Een groeiend groepje moslimjongeren probeert in Nederland, en met name in Urk, mensen te bekeren tot de islam. Dat mensen al een christelijk geloof hebben maakt niet uit.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1248362 vanaf 21 minuten en 15 seconden.
Getses
Forum fan

Re: Moslims proberen Urk te bekeren

Bericht door Getses »

Mooi inkijkje. Bedankt voor de link.
Met hard fietsen heb je altijd wind tegen.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Deze valse evangelisten zullen een gruwelijke dood sterven:

Deuteronomium 13.

Kunnen ze niet vervolgd worden wegens blasfemie en christenbashing/christenfobie?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Naast het g-dswonder van de huizenprijzen in Barneveld. Kwamen we dus bij de Islam terecht. Ik moest er eigenlijk hard om lachen. Je moet maar het lef hebben om naar Urk te gaan. De bakermat van het poldercreationisme; het bestemmingsplan is ingericht om zoveel mogelijk kerken binnen de woonplaats te laten gedijen. De archeologische afdeling van Urk heeft een beperking om geschiedenis te schrijven tot 6400 jaar geleden. En nu komen de moslims. Het lijkt wel een aflevering van de verborgen camera. Ik mis Frans Bauer.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Samante

Bericht door Samante »

PietV. schreef:Naast het g-dswonder van de huizenprijzen in Barneveld. Kwamen we dus bij de Islam terecht. Ik moest er eigenlijk hard om lachen. Je moet maar het lef hebben om naar Urk te gaan. De bakermat van het poldercreationisme; het bestemmingsplan is ingericht om zoveel mogelijk kerken binnen de woonplaats te laten gedijen. De archeologische afdeling van Urk heeft een beperking om geschiedenis te schrijven tot 6400 jaar geleden. En nu komen de moslims. Het lijkt wel een aflevering van de verborgen camera. Ik mis Frans Bauer.
Was het maar een grote grap. Ik heb met verbazing zitten kijken naar De Vijfde Dag.
In die moslimjongeren, veel van autochtone afkomst, zag ik behoorlijk geflipte figuren. Ze zijn behoorlijk extreem en willen dat de democratie plaats maakt voor een moslimstaat met sharia.
Behalve dat ze kiezen voor een eeuwenoud kleutergeloof lopen ze ook rond in gedateerde kledij inclusief tulband. Ik zou het niet leuk vinden als dat zootje ongeregeld door mijn straat zou lopen met arabisch geschreeuw van god is groot. Of dat ik ze zou tegenkomen op de markt. Ik vind ze behoorlijk bedreigend.
iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh »

Het was nou bepaald niet de elite van Nederland die daar rondliep.
HomoSignificans
Forum fan

Bericht door HomoSignificans »

Wat een gekken. Ze zien zich als moslim en doen vervolgens zoveel mogelijk hun best om aan het stereotype te voldoen.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ik weet niet hoe succesvol ze zijn, maar met deze acties verzamelen de mannen sowieso hassanaat.
Mooi meegenomen als Allah straks de plekjes in het paradijs uitdeelt. Het systeem is vergelijkbaar met het vertrouwde zegeltjes sparen in de supermarkt.

Urk lijkt me als bolwerk van fundamentalistisch denken wel een handige plek voor dit soort acties.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

gerard_m schreef:
Urk lijkt me als bolwerk van fundamentalistisch denken wel een handige plek voor dit soort acties.
Het valt meer op dan dat je het doet in Mekka. Maar hoe georganiseerd is deze beweging? Is het een spontane actie. De christenen hebben her en der panden van waaruit dit soort zaken worden gecoördineerd.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

PietV. schreef: Maar hoe georganiseerd is deze beweging? Is het een spontane actie. De christenen hebben her en der panden van waaruit dit soort zaken worden gecoördineerd.
Deze jongens hebben elkaar ontmoet in celblok 2D en daar is dit georganiseerd waarschijnlijk.. :lol:
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Samsa schreef:
Deze jongens hebben elkaar ontmoet in celblok 2D en daar is dit georganiseerd waarschijnlijk.. :lol:
Jij kent ze dus :)
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

het zag er wel aardig gecoördineerd uit toch, ik zag ook op een gegeven moment dat ze een video aan het kijken waren bij hun thuis met 'street dawah komt naar je toe' of zoiets, ze zijn er dus echt mee bezig. Vanuit hun oogpunt is het begrijpelijk, het ziet er alleen zo gek uit, vooral de kleding die ze er dan bij aantrekken. Maar die bekeerlingen uit de video zijn wel behoorlijk orthodox, kreeg af en toe rillingen van herkenning. In wat voor wereldje heb ik gezeten :( .
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

PietV. schreef: De archeologische afdeling van Urk heeft een beperking om geschiedenis te schrijven tot 6400 jaar geleden.
En de afdeling geologie tot 10.000 jaar. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

petals schreef: In wat voor wereldje heb ik gezeten :(
Waren de bekeerlingen die jij kende ook zo orthodox? Eén van de bekeerde mannen had een bekeerde vrouw die een nikaab droeg. Heb jij zelf ook vrouwen ontmoet (of mannen met een vrouw) die een nikaab dragen?
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Samante schreef:Een groeiend groepje moslimjongeren probeert in Nederland, en met name in Urk, mensen te bekeren tot de islam. Dat mensen al een christelijk geloof hebben maakt niet uit.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1248362 vanaf 21 minuten en 15 seconden.
Geinig, zo kom ik deze oude bekende weer tegen.
Filmpjes.
Mij lukt het niet. Stilletjes videootjes bekijken van deze moslimmafkees.
Binnen enkele seconden begin ik te vloeken en te schelden tegen de woordenstroom van moslimidiotie uit de mond van deze van oorsprong als normale geboren Nederlander.
Volgens mij is deze godsdienstwaanzinnige rijp voor een enkeltje gekkenhuis of Somalië.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Plaats reactie