Rode hond en vaccinatie

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

chromis
IT Tech. & Moderator

Rode hond en vaccinatie

Bericht door chromis »

Mischien hebben jullie het ook gehoord: er zijn babies verminkt geboren, en er is een baby zelfs doodgeboren door de rode hond. Deze ziekte kan min of meer voorkomen (uitgeroeid?) worden door vaccinatie. Maarja, dan moet wel iedereen meedoen.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/59392
Baby's gehandicapt door rode-hondepidemie
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: NOS Nieuws
Gepubliceerd: woensdag 9 november 2005 @ 19:05
calvobbes en Florint hadden ons via de nieuws-submit te melden:

In gebieden waar vorig jaar een rode-hondepidemie heeft geheerst zijn de afgelopen tijd verschillende kinderen met ernstige afwijkingen geboren. Eén baby was reeds voor de geboorte overleden. Dat blijkt uit cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Tussen september 2004 en september 2005 was er sprake van een golf van gevallen van rode hond, vooral in gebieden waar relatief veel mensen met een orthodox-christelijke overtuiging wonen. Deze willen zich niet laten vaccineren, omdat zij vinden dat het 'Gods wil' is of ze worden besmet of niet. Het RIVM maakt zich zorgen over het aantal kinderen dat met een afwijking wordt geboren. Er zouden nog twintig vrouwen met rode-hondbesmetting rondlopen, die nog moeten bevallen.

De ziekte rode hond is relatief onschuldig, maar is wel gevaarlijk voor ongeboren kinderen. Als een zwangere vrouw in de eerste twaalf weken van een zwangerschap besmet raakt dan is er tachtig procent kans dat het ongeboren kind ook besmet raakt. Het kind kan groeivertraging krijgen, schade aan de ogen of oren, afwijkingen aan het zenuwstelsel of te vroeg of zelfs dood geboren worden. In Nederland krijgen kinderen op de leeftijd van 14 maanden en 9 jaar het vaccin in de 'BMR cocktail' toegediend.
Mja. Wat moet ik hier nu weer van denken.. dat mensen willen creperen voor "de wil van God" moeten ze maar lekker zelf weten; ik zal de laatste zijn die wat dat betreft mensen dwingt in zo'n geval, maar in hoeverre zijn niet-gevaccineerde mensen een gevaar voor de volksgezondheid? Iemand kennis over vaccinatie wat dat betreft?

(edit)

Ja ach, ergens kan ik het ook wel zelf bedenken.

Virussen die bij mensen maar blijven overleven, of dat nou een kleine groep is of niet, kunnen muteren.

En voor je het weet werkt het vaccin niet, en dan zijn we allemaal weer de klos.

Als je virussen kan uitroeien, dan roei je ook een potentiele mutatie uit.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Deze willen zich niet laten vaccineren, omdat zij vinden dat het 'Gods wil' is of ze worden besmet of niet.
Tja, Gods wil, maar laat ik er geen woord over vuil maken want dan ben ik ineens geen vrijdenker meer :-k
hetty
Geregelde verschijning

Bericht door hetty »

chromis schreef:Mja. Wat moet ik hier nu weer van denken.. dat mensen willen creperen voor "de wil van God" moeten ze maar lekker zelf weten; ik zal de laatste zijn die wat dat betreft mensen dwingt in zo'n geval, maar in hoeverre zijn niet-gevaccineerde mensen een gevaar voor de volksgezondheid? Iemand kennis over vaccinatie wat dat betreft?
Nou ja, 'lekker zelf weten'.

Ze schepen wel hun kinderen op met dit soort onverantwoordelijke beslissingen.

groetjes.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Ja eigenlijk is dat ook weer zo. Zo ver dacht ik niet eens na met mijn verstandsverbijstering.

Want welk rationeel iemand wil zijn kinderen nou niet laten inenten.

Kinderen, ongeboren kinderen met name kunnen zowieso niet zelf kiezen.

Dus wordt hun dat even zo opgedrongen.

Eigenlijk is het gewoon achtelijk.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Er zijn ook grachtengordel antroposofen en macrobioten die vanuit dit gedachtengoed niet vaccineren.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Wegens geloofsovetuigen niet in laten enten? Prima, maar dan ook niet het zorgstelsel belasten wanneer men rolstoel of ander benodigdheden nodig heeft als gevolg van het niet preventief ineneten. Dus vrije wil, prima. Maar dan ook al the way, en anders maar god vragen om een rolstoel ofzo.

En dan ook eerlijk uitleggen aan je verlamde kind dat pappie en mammie het wel hadden kunnen voorkomen, maar dat het RELIEGO belangrijker was voor pappie en mammie. Pappie en mammie;
Ja lieve kind pappie en mammie hebben de wil van GOD gerespecteerd en die wilde dat jij invalide werd.
Kind; maar pappie? God's wegen zijn toch omdoorgrondelijk? Waarom kon het GOD niet zijn die achter die preventieve inentingen zat?

Hoe dan ook. Ik vind het ewalgelijk, maar ja. Scheiding van kerk en staat is een groot goed. (hadden we hem maar)
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
bad_religion

distiple schreef:Kind; maar pappie? God's wegen zijn toch omdoorgrondelijk? Waarom kon het GOD niet zijn die achter die preventieve inentingen zat?
Pappie: Anders had God in die wonderrmooie schepping van hem ook geen Rode Hond geschapen, dat staat in de Bijbel volgens de dominee... x-(
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

bad_religion schreef:
distiple schreef:Kind; maar pappie? God's wegen zijn toch omdoorgrondelijk? Waarom kon het GOD niet zijn die achter die preventieve inentingen zat?
Pappie: Anders had God in die wonderrmooie schepping van hem ook geen Rode Hond geschapen, dat staat in de Bijbel volgens de dominee... x-(
Maar god heeft toch alles geschapen pappie? Dus ook de mens om de medicijnen te maken? En is die rode hond niet een rode bok???
bad_religion

distiple schreef:Maar god heeft toch alles geschapen pappie? Dus ook de mens om de medicijnen te maken? En is die rode hond niet een rode bok???
Pappie (pissig ) : Ach mijn zoon, zoals je al zei, God is ondoorgrondelijk, maar in de hemel zal je er des te meer plezier van hebben.. :roll:
bert
Forum fan

Bericht door bert »

Inspelend op de gezondheidsmanie en de daaruit ontstane wellness- markt verschijnen overal artikels in kranten, producten op de markt en gezondheidstijdschriften.
Misschien missen we nog een maandblad met Gods gezondheidstips: Wat mogen we wel doen om niet ziek te worden en wat is tegen zijn wil?
Kunnen we extra vitaminen innemen tegen gods voorziennigheid? Als iemand die ondanks zijn vrome levenswijze een hartaanval krijgt, moeten we dan staan toekijken naar Gods ondoorgrondelijke werkwijzen?...
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

bad_religion schreef:
distiple schreef:Maar god heeft toch alles geschapen pappie? Dus ook de mens om de medicijnen te maken? En is die rode hond niet een rode bok???
Pappie (pissig ) : Ach mijn zoon, zoals je al zei, God is ondoorgrondelijk, maar in de hemel zal je er des te meer plezier van hebben.. :roll:
Kind nou ook pissig;
pappie!!! Maar wie ben jij dan om god te doorgronden, en niet het beste voor te hebben in je kinds leven??
Je bent een rotpappa, en steek die god ook maar in je reet. Ik wil niet in zo'n god geloven, maar krijg geen herkansing..
Pappie Bedankt.

ps. Is misschien wel een leuk idee voor een draad, en dialoog op deze manier.:-)
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

bert schreef:Inspelend op de gezondheidsmanie en de daaruit ontstane wellness- markt verschijnen overal artikels in kranten, producten op de markt en gezondheidstijdschriften.
Misschien missen we nog een maandblad met Gods gezondheidstips: Wat mogen we wel doen om niet ziek te worden en wat is tegen zijn wil?
Kunnen we extra vitaminen innemen tegen gods voorziennigheid? Als iemand die ondanks zijn vrome levenswijze een hartaanval krijgt, moeten we dan staan toekijken naar Gods ondoorgrondelijke werkwijzen?...
het medicijnboekje van god word een heel dun boekje.
Zoek het zelf maar uit zal er in staan. :)
Maar misschien heb je van god geen medicijnen nodig, omdat we al zoveel van hem moeten slikken.
bad_religion

bert schreef: Wat mogen we wel doen om niet ziek te worden en wat is tegen zijn wil?
Uiteindelijk niets, wie zijn wij ? Wij die geneigd zijn tot al het kwade om een beproeving van de Heer niet te willen doorstaan, waar is de liefde voor onze G :twisted: d, en waarom dwalen we zo makkelijk af naar die brede weg die naar de hel leid?

Repent yourself :-$
bad_religion

distiple schreef:
bad_religion schreef:
Kind nou ook pissig;
pappie!!! Maar wie ben jij dan om god te doorgronden, en niet het beste voor te hebben in je kinds leven??
Je bent een rotpappa, en steek die god ook maar in je reet. Ik wil niet in zo'n god geloven, maar krijg geen herkansing..
Pappie Bedankt.
Pappie (nog pissiger): Ik volg de Bijbel op mijn kind, de Bijbel is het onfeilbare woord van God, vraag maar aan de dominee. En ik een rotpappa? Heb ik je niet geleerd dat je je vader en moeder moet eren (klets klets klets) En wanneer jij God verlaat zal je eeuwig branden in de hel en ben je niet langer mijn zoon (GV-murmel), want jij kan met je ideeën je zusjes en je broertjes van het geloof halen.
ps. Is misschien wel een leuk idee voor een draad, en dialoog op deze manier.:-)

Genoeg gemeenten die dit wel op prijs zouden stellen 8)
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

distiple schreef: Ja lieve kind pappie en mammie hebben de wil van GOD gerespecteerd en die wilde dat jij invalide werd.
Toch vreemd dat mensen zo kunnen denken, Als hun GOD werkelijk zou willen dat het kind invalide werd, was het dan voor de Almachtige niet mogelijk om te zorgen dat het kind, ook al was het ingeent toch invalide werd? Dan zou het voor die mensen toch veel duidelijker zijn dat het de wil van hun "god" was?
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Plaats reactie