Chroom repareren
Moderator: Moderators
Chroom repareren
In onze badkamer hebben we 10 jaar geleden een wasbak met muurbevestiging en verchroomde poten laten plaatsen. Hierlangs loopje een handdoek buis ook verchroomd. Maar het ding is aan de onderzijde aan het roesten. Bagger dus want het was een prijzig wasbakgebeuren. Is dit behalve door de boel te demonteren en nieuw laten verchromen ook met doe het zelf dinges te verhelpen. Het is de onderzijde dus uit het zicht. Van auto knutsels ken ik de truc van flink in de thinner zetten om vetvrij en droog te maken en daarna wax. Maar dit lijkt mij in een natte ruimte niet afdoende. Heb al aan hammerite gedacht maar sta open voor tips.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
-
Jinny
Re: Chroom repareren
Weinig dat helpt, grootste probleem met badkamerchroom is vaak dat er geen koper onder zit als hechtlaag.
Koud op het metaal verchroomd.
Koud op het metaal verchroomd.
-
Jinny
Ding losschroeven, opsturen, heel veel bidden en als het ding terug is, god danken dat het weer verchroomd is en de rekening betalen van de verchroomerij. 
Dan krijg je nog meer roest. Probeer het maar eens een jaar en dan meet je de resultaten. Dit is een ernstig bijeffect van langdurig bidden.doctorwho schreef:En als ik nu ga bidden
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Ik ga Frits Bom inschakelen of eerst maar eens zien of de producent nog bestaat en die lastig vallen 
Daar zou ik zeker mee beginnen.doctorwho schreef:eerst maar eens zien of de producent nog bestaat en die lastig vallen
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ook maar even kijken of Frits Bom nog bestaat ... (wiki) .. ja, hij bestaat nogdoctorwho schreef:Ik ga Frits Bom inschakelen of eerst maar eens zien of de producent nog bestaat en die lastig vallen
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
-
Krautsjo
Chroom is eigenlijk niet zo maar zonde dat jet opnieuw laat doen te repareren en eigenlijk is chroom een kleurloze laag over een laag opgedampt nikkel . Door het huidige beleid ten aanzien van zware metalen is het een duur geintje geworden om iets opnieuw te laten verchromen je zou een offerte aan kunnen vragen bij een bedrojf in de buurt ( als die er al is) Corrosie is een electrochemisch proces dat je niet zomaar stopzet als je een gedeelte van het aangetaste metaal zou isoleren van het vocht uit je badkamer, want dat is maar een gedeelte van het probleem.
Je zou het misschien met blanke metaallak kunnen afdekken maar ik denk dat het onder die lak niet net zo hard gaat corroderen. Uitstel van het onvermijdelijke ben ik bang. Jim heeft al goed aangegeven dat het waarschijnlijk niet verkopert is voordat eerst de laag nikkel en daarna het laagje chroom er op aangebracht is.
Ik hoop dat je daar wat aan hebt
Je zou het misschien met blanke metaallak kunnen afdekken maar ik denk dat het onder die lak niet net zo hard gaat corroderen. Uitstel van het onvermijdelijke ben ik bang. Jim heeft al goed aangegeven dat het waarschijnlijk niet verkopert is voordat eerst de laag nikkel en daarna het laagje chroom er op aangebracht is.
Ik hoop dat je daar wat aan hebt
Ik heb de firma Duravit een vriendelijke mail met foto's van het loslatende chroom en de roest daaronder verzonden. Eens zien of deze een oplossing bieden. Het betreffende onderstel wordt nog steeds nieuw geleverd maar is pittig qua prijs dus ik hoop op een vriendelijke geste. 
-
Krautsjo
Hier helpt bidden misschien weldoctorwho schreef:Ik heb de firma Duravit een vriendelijke mail met foto's van het loslatende chroom en de roest daaronder verzonden. Eens zien of deze een oplossing bieden. Het betreffende onderstel wordt nog steeds nieuw geleverd maar is pittig qua prijs dus ik hoop op een vriendelijke geste.
Als je een liefhebber van oude auto's in je kennissenkring hebt, vraag eens waar hij zijn Chroom laat herstellen.Krautsjo schreef:Chroom is eigenlijk niet zo maar zonde dat jet opnieuw laat doen te repareren en eigenlijk is chroom een kleurloze laag over een laag opgedampt nikkel . Door het huidige beleid ten aanzien van zware metalen is het een duur geintje geworden
Ik weet dat zij hun spullen naar Oost-Europa sturen, misschien kan je zo aan een adres komen.
Schijnt de helft goedkoper te zijn.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ja, en oud metaal schijnt in Oost Europa ook erg in trek te zijn.
Dan kan je misschien beter voor een nieuwe buis gaan.
Dan kan je misschien beter voor een nieuwe buis gaan.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
-
Krautsjo
Goedkoper omdat ze zich daar wat minder druk maken om het mileu, het zijn namelijk nogal vervuilende zware metalen die gebruikt worden bij het verchromen. Maar Oost-Europa is ver van ons bed toch ?Fish schreef:Als je een liefhebber van oude auto's in je kennissenkring hebt, vraag eens waar hij zijn Chroom laat herstellen.Krautsjo schreef:Chroom is eigenlijk niet zo maar zonde dat jet opnieuw laat doen te repareren en eigenlijk is chroom een kleurloze laag over een laag opgedampt nikkel . Door het huidige beleid ten aanzien van zware metalen is het een duur geintje geworden
Ik weet dat zij hun spullen naar Oost-Europa sturen, misschien kan je zo aan een adres komen.
Schijnt de helft goedkoper te zijn.